AndroidHealthClinic

RAW IRON Professional Whey lab analyse

Bezoekers in dit topic

Vind het een goede ontwikkeling dat de consument kritischer is geworden en niet zomaar aanneemt wat op de verpakking staat ook daadwerkelijk klopt.
 
Vind het een goede ontwikkeling dat de consument kritischer is geworden en niet zomaar aanneemt wat op de verpakking staat ook daadwerkelijk klopt.

Volledig mee eens. Er zou eigenlijk een goede, onafhankelijke, controle instantie moeten komen zodat de consument weet dat a) alles in het product zit dat geclaimd wordt b) het product 100% veilig is.
Tot die tijd zullen we het met regelmatige tests moeten doen.:)
 
Volledig mee eens. Er zou eigenlijk een goede, onafhankelijke, controle instantie moeten komen zodat de consument weet dat a) alles in het product zit dat geclaimd wordt b) het product 100% veilig is.
Tot die tijd zullen we het met regelmatige tests moeten doen.:)

Je bedoelt de Nederlandse Voedsel- en WarenAutoriteit?
 
Je bedoelt de Nederlandse Voedsel- en WarenAutoriteit?

Ja, maar die schijnen zo'n onderbezetting te hebben dat ze alleen reageren op klachten en niet controleren vooraf als een product op de markt wordt gebracht. Dat zou de ideaalsituatie zijn.
 
De aminozurenanalyse van de RAW IRON Professional Whey is vandaag binnengekomen en geen spike te zien!:)

Bedankt iedereen voor het vertrouwen in de RAW IRON producten. In 2015 komen nog meer RAW IRON producten in het assortiment met dezelfde hoge kwaliteit.;) Fijne Kerstdagen allemaal!:thumb:

aminoanalyse Raw Iron-page-001.jpg
 
De aminozurenanalyse van de RAW IRON Professional Whey is vandaag binnengekomen en geen spike te zien!:)

Bedankt iedereen voor het vertrouwen in de RAW IRON producten. In 2015 komen nog meer RAW IRON producten in het assortiment met dezelfde hoge kwaliteit.;) Fijne Kerstdagen allemaal!:thumb:

Ziet er goed, maar welke smaak was dit? Of was het naturel? Want dan spiking gedoe komt geloof ik vaker voor bij niet-naturel versies :rolleyes:
 
Ja, maar die schijnen zo'n onderbezetting te hebben dat ze alleen reageren op klachten en niet controleren vooraf als een product op de markt wordt gebracht. Dat zou de ideaalsituatie zijn.

En dat doen ze al niet. Ik heb over de afgelopen jaren meermaals een klacht ingestuurd bij de VWA maar ik heb helaas nooit een reactie mogen ontvangen.
 
Ziet er goed, maar welke smaak was dit? Of was het naturel? Want dan spiking gedoe komt geloof ik vaker voor bij niet-naturel versies :rolleyes:

Dit was vanille smaak.;)

---------- Toegevoegd om 18:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:16 ----------

En dat doen ze al niet. Ik heb over de afgelopen jaren meermaals een klacht ingestuurd bij de VWA maar ik heb helaas nooit een reactie mogen ontvangen.

Klopt inderdaad dus moeten we maar zoveel mogelijk het heft zelf in handen nemen door regelmatig te testen. Als je twijfelt aan een product en de aanbieder kan geen die twijfels niet wegnemen, gewoon naar de volgende gaan die dit wel kan.:)
 
Dit was vanille smaak.;)

---------- Toegevoegd om 18:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:16 ----------



Thanx voor je antwoord. Goed resulaat, zijn er sample packs van jullie whey? :)
 
De aminozurenanalyse van de RAW IRON Professional Whey is vandaag binnengekomen en geen spike te zien!:)

Bedankt iedereen voor het vertrouwen in de RAW IRON producten. In 2015 komen nog meer RAW IRON producten in het assortiment met dezelfde hoge kwaliteit.;) Fijne Kerstdagen allemaal!:thumb:

Ik heb even alles opgetelt.


Alanine 4,1%
Arginine 1.94%
Asparaginezuur 8,99%
Cysteïne 1,7%
Glutaminezuur 15,17%
Glycine 1,46%
Histidine 1,62%
Iso-Leucine 5,25%
Leucine 9,03%
Lysine 7,87%
Methionine 1,94%
Phenylalanine 2,88%
Serine 4,24%
Threonine 5,76%
Valine 5,38%

76,71% totaal

Maar dit zijn 15 van 18 aminozuren?

Waar is Tryptofaan, Tyrosine en Proline? Met deze aminozuren zou je ongeveer 7 a 8% hoger uitkomen. 84% ongeveer, dus dat klopt dan.

Geen spikes in Glycine en Alanine alvast (of andere aminozuren);)

Samenstelling op jullie label komt overeen.

Aminozuur samenstelling per 100 gram eiwit:

4,86% Alanine
9,26% Lycine
2,29% Arginine
2,14% Methionine
10,88% Aspartic Acid
3,03% Phenylalanine
2,22% Cysteine
5,66% Proline
17,50% Glutamic Acid
4,92% Serine
1,58% Glycine
6,81% Threonine
1,79% Histidine
1,54% Tryptophan
6,40% Isoleucine
2,81% Tyrosine
10,41% Leucine
5,92% Valine
 
Laatst bewerkt:
Ik heb even alles opgetelt.


Alanine 4,1%
Arginine 1.94%
Asparaginezuur 8,99%
Cysteïne 1,7%
Glutaminezuur 15,17%
Glycine 1,46%
Histidine 1,62%
Iso-Leucine 5,25%
Leucine 9,03%
Lysine 7,87%
Methionine 1,94%
Phenylalanine 2,88%
Serine 4,24%
Threonine 5,76%
Valine 5,38%

76,71% totaal

Maar dit zijn 15 van 18 aminozuren?

Waar is Tryptofaan, Tyrosine en Proline? Met deze aminozuren zou je ongeveer 7 a 8% hoger uitkomen. 84% ongeveer, dus dat klopt dan.

Geen spikes in Glycine en Alanine alvast (of andere aminozuren);)

Samenstelling op jullie label komt overeen.

Aminozuur samenstelling per 100 gram eiwit:

4,86% Alanine
9,26% Lycine
2,29% Arginine
2,14% Methionine
10,88% Aspartic Acid
3,03% Phenylalanine
2,22% Cysteine
5,66% Proline
17,50% Glutamic Acid
4,92% Serine
1,58% Glycine
6,81% Threonine
1,79% Histidine
1,54% Tryptophan
6,40% Isoleucine
2,81% Tyrosine
10,41% Leucine
5,92% Valine

Goed opgemerkt Cools!:thumb: We hebben het rapport de 24e gekregen aan het einde van de dag gekregen en gecheckt op spikes, daarna Kerst gaan vieren!:p
Ik zie inderdaad dat ze bewust 15 van de 18 aminozuren hebben onderzocht bij het lab, geen idee waarom want mijn opdracht was om het aminozuurprofiel te testen. Maandag eens even vragen naar alle 18. Wat je zegt klopt, uiteindelijk komt het wel uit op 84%, maar voor de volledigheid wil ik wel helemaal compleet hebben. Thanks voor je oplettendheid. Dit is nou precies waarom openheid op een forum zo belangrijk is!
 
Goed opgemerkt Cools!:thumb: We hebben het rapport de 24e gekregen aan het einde van de dag gekregen en gecheckt op spikes, daarna Kerst gaan vieren!:p
Ik zie inderdaad dat ze bewust 15 van de 18 aminozuren hebben onderzocht bij het lab, geen idee waarom want mijn opdracht was om het aminozuurprofiel te testen. Maandag eens even vragen naar alle 18. Wat je zegt klopt, uiteindelijk komt het wel uit op 84%, maar voor de volledigheid wil ik wel helemaal compleet hebben. Thanks voor je oplettendheid. Dit is nou precies waarom openheid op een forum zo belangrijk is!

Waarschijnlijk hebben ze die niet getest gezien het onnodige hogere kosten zou opleveren (de 3 aminozuren in kwestie zou in verhouding duurder zijn om te laten meten). De aminozuren niet getest gaat men ook niet extra toevoegen gezien ze vrij duur zijn tov bv glycine.

Je zou die 3 nog eens apart kunnen laten meten, maar lijkt me niet nodig gezien de rest klopt. Je zou alvast eens kunnen navragen waarom die niet getest zijn.
 

Sorry, had deze over het hoofd gezien! Volgens mij hebben we op dit moment alleen vanille samples van deze whey (andere smaken samples zijn er weer over een maandje)
PM me even met je adres mocht je alvast de vanille willen ontvangen.;)

---------- Toegevoegd om 14:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:38 ----------

Waarschijnlijk hebben ze die niet getest gezien het onnodige hogere kosten zou opleveren (de 3 aminozuren in kwestie zou in verhouding duurder zijn om te laten meten). De aminozuren niet getest gaat men ook niet extra toevoegen gezien ze vrij duur zijn tov bv glycine.

Je zou die 3 nog eens apart kunnen laten meten, maar lijkt me niet nodig gezien de rest klopt. Je zou alvast eens kunnen navragen waarom die niet getest zijn.

Klopt helemaal Cools, maar ik wil de klant wel graag het hele plaatje laten zien dus het lab zal toch weer even aan de slag moeten!:)
 
Sorry, had deze over het hoofd gezien! Volgens mij hebben we op dit moment alleen vanille samples van deze whey (andere smaken samples zijn er weer over een maandje)
PM me even met je adres mocht je alvast de vanille willen ontvangen.;)

---------- Toegevoegd om 14:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:38 ----------



Klopt helemaal Cools, maar ik wil de klant wel graag het hele plaatje laten zien dus het lab zal toch weer even aan de slag moeten!:)

Ok ;) Nog beter inderdaad.
 
XXL en sportfood kwamen gelijk met een analyse, al was Sportfood niet eens getest eerst.
De enige van wie wij dat wouden zien destijds was B&F, tot nu toe heb ik geen test van hun zelf hier gezien betreffende oude OF nieuwe whey.
Rare shiiiiit!!
 
XXL en sportfood kwamen gelijk met een analyse, al was Sportfood niet eens getest eerst.
De enige van wie wij dat wouden zien destijds was B&F, tot nu toe heb ik geen test van hun zelf hier gezien betreffende oude OF nieuwe whey.
Rare shiiiiit!!

Bij b en f zijn alle producten nu in orde, daar kun je op vertrouwen.
 
Top!! Zo moet het. Daar kunnen die stumpers bij B&F nog veel van leren.
Idd, al ben ik bang dat er weinig valt te leren aan analfabete downies met down. Goed bezig sportfood!
 
Bedankt voor de positieve reacties mannen. We vinden het niet meer dan normaal dat als er onrust en onvrede is binnen de branche dat je er alles aan doet om twijfels over producten weg te nemen bij je klanten. Onze producten staan buiten iedere verdenking dus dan is het ook een kleine moeite om dit te bewijzen! ;)
 
Back
Naar boven