Fitness Seller

Realistisch ambitieuze doelen

Willem85

Dutch Bodybuilder
Waardering
18
Lengte
1m82
Massa
85kg
Vetpercentage
14%
Ik kan bijna al het gewicht dat ik heb deadliften. Dus ik moet gaan bijkopen. Ik heb wat gegoogled naar Strength standards en dergelijke maar die variëren behoorlijk naar de bron. Wat is jullie idee hierover?
Ik train 5/3/1 Squat, Strict Press en Deadlift. Bench heb ik niet wegens geen plaats. Ik train 3x in de week zeer consistent buiten vakanties en business trips. Ik weeg 85 kg wat ongeveer mijn streefgewicht is (86-87), maar ik heb nog veel vet wat plaats moet ruimen voor meer spiermassa. Wat kan ik raw en drugfree hopen te bereiken? Ik heb een normale job, plannen voor gezinsuitbreiding, ik eet gezond en voldoende, geen extra supplementen, ik heb geen talent voor de sport en geen ambitie voor wedstrijden. In m'n homegym train ik consistent met inzet om vooruitgang te boeken.

Waarom zou iemand anders moeten bepalen wat je limieten zijn?

vreemde vraag. Niet te zeggen nee.

Met deze instelling zul je niet veel nodig hebben. Iedereen kan een hoop bereiken, als je maar wilt. Daarmee gezegd is het niet raar als je 350kg schijven hebt

Ik kan bijna al het gewicht dat ik heb deadliften. Dus ik moet gaan bijkopen. Ik heb wat gegoogled naar Strength standards en dergelijke maar die variëren behoorlijk naar de bron. Wat is jullie idee hierover?
Ik train 5/3/1 Squat, Strict Press en Deadlift. Bench heb ik niet wegens geen plaats. Ik train 3x in de week zeer consistent buiten vakanties en business trips. Ik weeg 85 kg wat ongeveer mijn streefgewicht is (86-87), maar ik heb nog veel vet wat plaats moet ruimen voor meer spiermassa. Wat kan ik raw en drugfree hopen te bereiken? Ik heb een normale job, plannen voor gezinsuitbreiding, ik eet gezond en voldoende, geen extra supplementen, ik heb geen talent voor de sport en geen ambitie voor wedstrijden. In m'n homegym train ik consistent met inzet om vooruitgang te boeken.

Ik was bijna drie jaar geleden zo goed als verlamd, verslaafd aan tramadol, contramal, valtran, en morfinepleisters Fentanyl. Ik woog 68 a 69 kilo en at 1000 kcal per dag maximum.
Drie jaar later
neem ik al drie jaar geen enkel medicijn meer
weeg ik 90 kilo
deadlift ik 1 x 150
squat ik 1 x 110
bench ik 1 x 130
powerclean ik 1 x 90
sprint ik 100 meter op 12,2 seconden
loop ik 5 km op 25 min.
en dit terwijl ik bijna 36 ben.

En dit door te trainen in mijn homegym.

JIJ kan bereiken wat je wil. The sky is the limit. Is gewoon van het hard genoeg willen en prioriteiten stellen.

• Topic Starter Topic Starter
Waarom zou iemand anders moeten bepalen wat je limieten zijn?

ik vraag niet wat m'n limieten zijn maar wat is een realistisch doel? Ik kan natuurlijk zeggen, ik wil 250 kg raw en drugfree squatten. Maar zonder de tijd en dedication van een pro zie ik het niet gebeuren.

Ik was bijna drie jaar geleden zo goed als verlamd, verslaafd aan tramadol, contramal, valtran, en morfinepleisters Fentanyl. Ik woog 68 a 69 kilo en at 1000 kcal per dag maximum.
Drie jaar later
neem ik al drie jaar geen enkel medicijn meer
weeg ik 90 kilo
deadlift ik 1 x 150
squat ik 1 x 110
bench ik 1 x 130
powerclean ik 1 x 90
sprint ik 100 meter op 12,2 seconden
loop ik 5 km op 25 min.
en dit terwijl ik bijna 36 ben.

En dit door te trainen in mijn homegym.

JIJ kan bereiken wat je wil. The sky is the limit. Is gewoon van het hard genoeg willen en prioriteiten stellen.

Goed voor jou kerel! Voor zoiets kan ik enkel respect opbrengen. Maar zoals gezegd, ik kan hard willen, maar 500 kg squat zal er niet van komen.

Ik had gehoopt dat mensen met veel ervaring wel een richting konden opgeven van doelen die ik me kan stellen waarbij ik mezelf sterk mag noemen, of me niet moet schamen om ze hard op te zeggen. Maar die tevens realistisch zijn waarbij ik me niet onnodig spiegel aan pro's, genetically blessed en keyboard heroes.

Vraag is ook ingegeven door dit artikel: [Link niet meer beschikbaar]. Daaruit mag ik afleiden dat ik mij niet moet schamen als 200 kg mijn max deadlift is.

ik vraag niet wat m'n limieten zijn maar wat is een realistisch doel? Ik kan natuurlijk zeggen, ik wil 250 kg raw en drugfree squatten. Maar zonder de tijd en dedication van een pro zie ik het niet gebeuren.

Goed voor jou kerel! Voor zoiets kan ik enkel respect opbrengen. Maar zoals gezegd, ik kan hard willen, maar 500 kg squat zal er niet van komen.

Ik had gehoopt dat mensen met veel ervaring wel een richting konden opgeven van doelen die ik me kan stellen waarbij ik mezelf sterk mag noemen, of me niet moet schamen om ze hard op te zeggen. Maar die tevens realistisch zijn waarbij ik me niet onnodig spiegel aan pro's, genetically blessed en keyboard heroes.

Vraag is ook ingegeven door dit artikel: [Link niet meer beschikbaar]. Daaruit mag ik afleiden dat ik mij niet moet schamen als 200 kg mijn max deadlift is.

Als je 2 keer je lichaamsgewicht kan deadliften, 2 keer je lichaamsgewicht kan squatten en 1,5 keer je lichaamsgewicht kan benchen, dan ben je echt wel sterk; Dit lijken realistische doelen voor jij en is haalbaar als je drie keer per week traint.
Dus moest je 90 kilo wegen, dan is een mooi en realistisch doel
squat : 1 x 180 (maar zelf 3 x 200 kilo moet haalbaar zijn voor iemand met een gezond lichaam)
deadlift: 1 x 180(ook hier moet zelf 3 x 200 zeer haalbaar zijn)
bench: 1 x 135 (maar dit is relatief snel te behalen)

---------- Post toegevoegd 20 October 2013 om 18:18 ----------

In pond volgens je artikel: volgens mij is dit voor jou haalbaar.

Very Strong Natural Raw Strength Standards
Men – By Weight
Weight Squats Bench Deadlifts

198 385 260 415

Wat zijn je stats dan nu?

Ga gewoon je leven lang heffen en plezier hebben. Op het einde kan je de balans opmaken of het het allemaal waard is geweest. Niks doelen. Gewoon gaan.

Ik vind het ook geen stomme vraag, maar het is niet gek dat de sterke mannen dat wel vinden. Zij vergeten dat het kunnen opbrengen van voldoende discipline ook (deels) aangeboren is, en dat zij ondanks hun extra inspanningen toch ook meer getalenteerd zijn dan gemiddeld. Waarmee ik natuurlijk niets wil afdoen aan hun prestaties overigens.

Ik ben bij het bestellen destijds uitgegaan van 2xBW + 30 kg, maar daar zijn ivm laden dumbbell stangen nog wat tientjes bijgekomen. Denk niet dat ik ooit meer nodig zal hebben. Hoop het wel :)

Om een concreet antwoord te geven:

SQ: 180-200
BP: 125-140
DL: 220-250
MP: 90-100

Bij deze mijn guess. ;)

What constitutes strong?

This is something that is debated back and forth all the time by lifters. A long time ago I had a "star system" where I set up lifts for 5 rep maxes and what level it was placed on. Like "weak, average, strong, elite" that kind of thing. It stirred up quite a bit of discussion on the small board I posted on at the time. I thought it was good food for thought.

I go back and forth with this sort of thing all the time with Jim Wendler of elitefts and so I figured what the heck, I'd throw some numbers up that we have been chatting about that would constitute really diesel elite-level lifting for reps.

Bench Press - 315x20

I took notice of this after Eric Lilliebridge sent me his training log. Most all of the 500+ bench pressers I know can hit around 315 for 20-22 reps or so. And even if you couldn't bench 500, if you could do 315x20 you'd be damn big and strong. No getting around that.

Dips - 200x10

Jim says this is ridiculous. I left it at 200x10 for that very reason. I mean we're talking elite level right?

Chins - 100x10

Some skinny guys that are naturally built for chinning might be able to hit this. But we're talking dead-stop chins all the way up. Not that forehead to the bar shit. This is diesel chinning/back strength, especially for guys over 200 pounds.

Squats and Deadlifts - 500x20

Yeah sounds ridiculous doesn't it? That's the point. Using a calculator this would come out to an 800 squat or dead. Mind you, the point here isn't that if you worked up to this you would be hitting an 800 squat or dead, but you'd damn sure have increased your 1 rep max and you'd be a walking Hulk to boot. Second, all of that mass would have increased your 1 rep max ceiling. Meaning you probably would be able to translate those reps into an 800 squat or dead after specializing in some singles for a while. Good stuff all around.

Standing Strict Press - 315x1

No push press crap. Lots of guy can do push press numbers that look good but then fall flat on their face come strict press time. This is the one lift where we never talked about reps but just about putting 3 wheels overhead. I was probably good for this at one time (275x3 strict) but I do my standing press from a clean. I couldn't hang clean 315 so I never got a shot. After August I am going to take a real run at this over the next 12 months.

Barbell Curls - 185 x 10

Again, strict. I don't think we discussed this one too much but it's there (I think).

---------------------------------------------------------------------------------

I think it's safe to say if you knew someone that could hit all of these, words like "beastly" and "awesome" would come to mind. Words like "thin" "slight" or "frail" probably would not.

7 lifts to maximize your entire genetic potential for strength and mass (along with PBnJ).

Pretty simple isn't it?

http://asp.elitefts.net/qa/training-logs.asp?qid=118599&tid=63

Terug
Naar boven