AndroidHealthClinic

Breaking News Regeerakkoord is rond

Ik kan wel huilen dat geert wilders nu der officieel bij zit!

De jaarlijkse kosten die wij hebben aan de EU wegen bij lange na niet op tegen de baten, ik dacht eigenlijk dat inmiddels iedereen die geen analfabeet is dit inmiddels wist.

Ik dacht dat laatst juist bekend werd dat Nederland meer aan Euopa betaald dan het oplevert, maar dit terzijde.

Je bent niet op de hoogte van Griekeland, en de gebrek in de overeenkomsten om dit soort landen eruit te kunnen knikkeren?
Ik dacht overigens dat elke analfabeet dit wel wist, maar politici zijn er kennelijk niet toe in staat dit dicht te timmeren.

De euro heeft abosluut voordelen, maar daar houd het niet bij op, politici willen op europees niveau meer macht waardoor dingen complexer en risicovoller worden.
Je snapt dat Griekelandgebeurtenissen vaker kunnen voorkomen?

Edit: als landen als Griekeland en meerdere landen dus onze economie naar beneden kunnen trekken, moet je me toch eens die baten uitleggen van de EU fratsen en onkundige politici.

Laatst bewerkt:
Ik kan wel huilen dat geert wilders nu der officieel bij zit!
Laat het een troost zijn dat politieke kopstukken bij het CDA het niet omschrijven als 'samenwerking' maar louter als 'gedoogsteun'. Volgens mij zien CDA en VVD het sowieso als een manier om vooral aan de macht te blijven zonder teveel last van links of PVV in oppositie.

Velen mogen dit dan een ongewenst kabinet vinden, maar als ze eerlijk zijn met zichzelf moeten ze toegeven dat het de meest voor de hand liggende gang van zaken is. Later zal blijken hoe lang deze formule kan standhouden en of ze meer voordelen dan nadelen biedt.

Laatst bewerkt:
Ik dacht dat laatst juist bekend werd dat Nederland meer aan Euopa betaald dan het oplevert, maar dit terzijde.

Nederland verdiend inderdaad niet aan Europa zoals België dat doet, doordat de EU organen grotendeels daar zijn gelegen. De Belgen verdienen er een miljard of wat op terwijl wij er een aantal betalen. De werkelijke baten die wij genieten uit allerlei regelingen en voordelen zijn in dat lijstje dat onlangs is gepubliceerd uiteraard niet meegenomen. Ik heb het over het gegeven dat 70% van onze welvaart komt uit de internationale handel. De EU regelingen zorgen er voor dat wij zo'n 25 a 30 miljard extra inkomen hebben (zo even uit m'n hoofd) die wij halen uit allerlei tariefvoordelen die voortvloeien uit EU deelname.

Je bent niet op de hoogte van Griekeland, en de gebrek in de overeenkomsten om dit soort landen eruit te kunnen knikkeren?
Ik dacht overigens dat elke analfabeet dit wel wist, maar politici zijn er kennelijk niet toe in staat dit dicht te timmeren.

Of landen als Griekenland hadden moeten worden toegelaten is een valide punt van discussie als je het mij vraagt maar verder zie ik niet goed in hoe dit past in jouw argument. Als ik ergens 5 euro in investeer en verdien er daarmee 30 ga ik daar niet ineens uitstappen als ik daarbij ineens 5 euro incidentele kosten blijkt te hebben, ook niet als die kosten voorkomen hadden kunnen worden. Nee, ik zou gewoon door blijven gaan met deze investering en die incidentele kosten onder de loep nemen.

Nederland verdiend inderdaad niet aan Europa zoals België dat doet, doordat de EU organen grotendeels daar zijn gelegen. De Belgen verdienen er een miljard of wat op terwijl wij er een aantal betalen. De werkelijke baten die wij genieten uit allerlei regelingen en voordelen zijn in dat lijstje dat onlangs is gepubliceerd uiteraard niet meegenomen. Ik heb het over het gegeven dat 70% van onze welvaart komt uit de internationale handel. De EU regelingen zorgen er voor dat wij zo'n 25 a 30 miljard extra inkomen hebben (zo even uit m'n hoofd) die wij halen uit allerlei tariefvoordelen die voortvloeien uit EU deelname.

Voledig mee eens.
Bevorderend voor het handelsverkeer.

Of landen als Griekenland hadden moeten worden toegelaten is een valide punt van discussie als je het mij vraagt maar verder zie ik niet goed in hoe dit past in jouw argument. Als ik ergens 5 euro in investeer en verdien er daarmee 30 ga ik daar niet ineens uitstappen als ik daarbij ineens 5 euro incidentele kosten blijkt te hebben, ook niet als die kosten voorkomen hadden kunnen worden. Nee, ik zou gewoon door blijven gaan met deze investering en die incidentele kosten onder de loep nemen.

Het past in mijn argument omdat ik ermee wil zeggen dat we ook kunnen doorschieten in dat hele EU gebeuren.

Laat het me weten als je een project vind waar je 600% rendement maakt.
Dit is geen vergelijking met van de gulden naar de euro.

Komop Klaaswitz, hoeveel geleerd moet je hebben om te weten dat een munt delen ook mis kan gaan onder landen.
Dan moet je sanctie-mogelijkheden hebben.

Hoeveel intelligentie heb je nodig om te weten dat er zich noodsituaties voor kunnen doen waarin je de mogelijkheid moet hebben een land eruit te kunnen knikkeren bij bijv, corruptie?

Noem me arrogant, maar dit neem ik politici toch zeer kwalijk en vind ik bijzonder onkundig van mensen die een heel werelddeel willen besturen.

Terecht dat Griekenland klaar is met het zijn van een provincie van een groot federaal bestuursorgaan, waar dat toe leid wisten zij al twee duizend jaar terug, op die enkele elite top na dan, want als het aan de Griekse bevolking had gelegen hadden ze hun cultuur dubbel en dwars nooit uit laten uitkopen voor stukjes papier.

Socrates, Plato en Aristoteles zouden alle 3 nog 10 gifbekers nemen in hun graf als ze zouden zien hoe de West-Europese burgers er zelf voor stemmen om hun eigen tegels stuk te laten slaan. Na 2000 jaar is het mensdom er nog niet achter welke cirkel er spint en dat dezelfde malletjes elke keer weer een nieuw gezicht, icoon, symbool of beeldmerk krijgen en de burger ze als nieuw ziet en steunt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ostracism Oude paden in nieuwe jasjes.

De vraag is vooral hoeveel het ons gaat kosten zodra Griekenland, Spanje, Portugal, Italie en Ierland het daadwerkelijk niet gaan redden. Vooral voor Ierland komt dat moment steeds dichterbij. Een begrotingstekort van 30%.

De nieuwe twitter komt er overigens ook snel aan jongens, veel geavanceerder en de contract pilots met google, youtube en facebook liggen er al. Alles beter voor jou op een rijtje gezet door gebundelde krachten van corporaties die daardoor de concurrentie geheel uitbannen en daardoor veel minder aan kwaliteit doen. In plaats van nadenken over continue kwaliteitsverbetering en eenvoud heeft men meer tijd over om ads op jou interesse te selecteren en in flikkerende beelden te projecteren.

Het doet me een beetje denken aan de jaren 50 van de vorige eeuw waarbij de bevolking geloofde dat schaarste aan kwaliteit een vanzelfsprekendheid was. Intussen liepen er individuen rond met 3 procent van het wereldwijde BNP. :roflol:

We leken zo mooi versplinterd en allemaal ons eigen boot te hebben maar nu stemmen we ervoor om deze losgemaakte vrijheid weer uit handen te geven aan excentrieke verschijningen die ons individuele lot voor ons nog veel meer zullen polijsten. Wat we precies krijgen en vooral wanneer vertellen ze dan weer niet. Maar ach, ze spreken onze taal en we begrijpen toch wat ze zeggen? En kijk die sympathieke lach, daar kan geen onevenwichtige intentie inzitten.

• Topic Starter Topic Starter
CDA-congres gaat lekker, veel meer tegenstanders aan het woord dan voorstanders.

Wilders is al Judas genoemd en vergeleken met Baal (een oorlogsgod).

Laatst bewerkt:
Laat ze lekker, stelletje debielen. Ook met dit nieuwe kabinet gaat er weinig worden gedaan aan echte problemen. Het zijn alleen wat nieuwe poppetjes op dezelfde plaats en de koers die gevaren wordt wijkt uit naar rechts, i.p.v naar links/midden.

Oude wijn in nieuwe zakken, is het niet?

CDA-congres gaat lekker, veel meer tegenstanders aan het woord dan voorstanders.

Wilders is al Judas genoemd en vergeleken met Baal (een oorlogsgod).

Nou dat zegt wat over die partij waar de pvv mee moet regeren. Ik had wel 2 keer nagedacht voordat ik met die christenhonden had gaan regeren.

Gaat nog steeds zo ja, alleen maar tegenstanders aan het woord. Ik ben echt benieuwt hoe er straks gestemd word binnen het CDA, volgens mij kan het nog wel eens anders uitpakken dan we met z'n allen denken.

Ik heb onderhand flink schijt aan ''de dwazen van Den Haag''. Ze komen er nog wel achter, ze koken vanzelf in hun sop gaar.

Priceless dat cda-congres...

Waarom willen ze nou weer niet met de pvv??? ze hebben toch gezegd dat ze niks te maken hebben met Geert op bepaalde standpunten. Wat een mafkezen.

Erg leuk om te zien dat de oude garde van het CDA nog steeds in de jaren 50 leeft.

Terug
Naar boven