Fitness Seller

Breaking News Regeerakkoord is rond

Du bist nichts, dein Volk ist alles, nieuwe motto CDA.

Waarom willen ze nou weer niet met de pvv??? ze hebben toch gezegd dat ze niks te maken hebben met Geert op bepaalde standpunten. Wat een mafkezen.

Omdat ze niet willen dat het taalgebruik en uitgangspunten van Wilders 'salonfähig' worden, wat ik persoonlijk nog het allersterkste argument vind. Hoe het regeerakkoord er ook uit ziet. Het mag toch duidelijk zijn dat deze constructie, zonder verantwoordelijke PVV posities, slechts een springplank is voor de heer Wilders. Heb je ze gisteren hem tijdens de persconferentie aan zien kijken, Verhagen en vooral Rutte. Alsof hij een leuk grapje maakt, zo'n beetje glimlachen bij zijn uitspraken. Het verveemd mij niet dat veel CDA'ers tegen zijn.

Verder zeggen al die tegensprekers niet zoveel natuurlijk. Ja stemmers zullen zich minder geroepen voelen te spreken en het aplaus die de verdedigers van het akkoord ontvangen zijn veel luider dan het aplaus die de mensen krijgen die zich zorgen maken.

Laatst bewerkt:
[/COLOR]De meest inhoudelijke reactie was: waarom dierenpolitie in godsnaam wordt aangeduid als "animal cops".

Nu wil ik niet beweren dat de argumenten van de meesten nu van zo'n ontzettend hoog niveau zijn geweest tot nu toe maar ik heb toch verschillende mensen redelijk inhoudelijk horen reageren met vragen over werkgelegenheid, afbraak van cultuur, zorgen over het polariserend klimaat in Nederland en de rol die het CDA daarin wilt spelen, zorgen over de toekomst van het CDA en haar identiteit.

Ach ik gun het CDA absoluut geen macht op dit moment. Ook de PVV vind ik een verzameling clowns ( ja ze hebben goede standpunten, nee de partij wordt er niet veel beter op). Toch is politiek nog nooit zo interessant geweest om te volgen. Ik zit op het spreekwoordelijke puntje van m'n stoel.

Ik gok op een 70% voor het regeerakkoord, wat jullie?

nu wil ik niet beweren dat de argumenten van de meesten nu van zo'n ontzettend hoog niveau zijn geweest tot nu toe maar ik heb toch verschillende mensen redelijk inhoudelijk horen reageren met vragen over werkgelegenheid, afbraak van cultuur, zorgen over het polariserend klimaat in nederland en de rol die het cda daarin wilt spelen, zorgen over de toekomst van het cda en haar identiteit.

+1

De enige overlevingskans die het CDA heeft is nu meeregeren en bidden dat het tot een goed einde wordt gebracht.
Voor rechts Nederland is het van cruciaal belang dat het CDA blijft bestaan als middenpartij.

---------- Toegevoegd om 13:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:46 ----------

Wordt krap aan maar het CDA heeft iig weer genoeg aan zendtijd gehad voor de komende 4 jaar.

De enige overlevingskans die het CDA heeft is nu meeregeren en bidden dat het tot een goed einde wordt gebracht.
Voor rechts Nederland is het van cruciaal belang dat het CDA blijft bestaan als middenpartij.

Dat valt nog te bezien, je identiteit nieuwe gestalte geven in de oppositie kan vruchten afwerpen. Een rechtse koers vertegenwoordigen kan de uitholling alleen maar vergroten. Wat dat betreft doen ze er wel goed aan om zoveel ministerposities binnen te halen. Aan de andere kant natuurlijk ook weer belachelijk dat de vierde partij van het land, de gehalveerde partij de helft van de bestuursfuncties mag gaan bezetten.

Huilende christengekkies :roflol:

Dat valt nog te bezien, je identiteit nieuwe gestalte geven in de oppositie kan vruchten afwerpen. Een rechtse koers vertegenwoordigen kan de uitholling alleen maar vergroten. Wat dat betreft doen ze er wel goed aan om zoveel ministerposities binnen te halen. Aan de andere kant natuurlijk ook weer belachelijk dat de vierde partij van het land, de gehalveerde partij de helft van de bestuursfuncties mag gaan bezetten.

We moeten inderdaad niet vergeten dat het kabinet uitsluitend zal bestaan uit VVD en CDA ministers en staatssecretarissen.
Dat Wilders the muppetmaster is lijkt in mijn ogen wat overdreven. Voor een groot aantal plannen zal er een ruime kamermeerderheid zijn dus bij eventuele opwerpingen van Wilders & Co kunnen plannen alsnog doorgang vinden bij steun vanuit de oppositie.

Je moet natuurlijk wel kijken naar de mogelijkheden, voor elke variant zijn barrière op te werpen maar als je sec kijkt naar de verkiezingsuitslag is het rechts Nederland wat de boventoon voert.

Kleine Hitler zelfs.

Een congres met weinig inhoud en veel onderbuikgevoelens.

---------- Toegevoegd om 13:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:10 ----------

De meest inhoudelijke reactie was: waarom dierenpolitie in godsnaam wordt aangeduid als "animal cops".

Trieste bijeenkomst, de oudbolligheid straalt er ook vanaf.

Dat was toch het resultaat van een peiling? Ik denk dat het meer zal zijn, uiteindelijk zullen de meesten zich erbij neerleggen dat regeren met rechts nog altijd beter is dan regeren met links.

Trouwens...
''Donner dacht dat animal cops politiehonden zijn''

wtf? :o

Trieste bijeenkomst, de oudbolligheid straalt er ook vanaf.

Ja dus, misschien moet je accepteren dat er kennelijk een grote groep mensen bestaan die er ietwat conservatieve christelijke waarden op na houden, veelal vertegenwoordigd onder wat ouderen, met ouderwetse christelijke waarden. Ja, dat kan best oubollig overkomen. Ik zie het punt niet. Moeten ook die worden buitengesloten?

---------- Toegevoegd om 14:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:33 ----------

Dat was toch het resultaat van een peiling? Ik denk dat het meer zal zijn, uiteindelijk zullen de meesten zich erbij neerleggen dat regeren met rechts nog altijd beter is dan regeren met links.

Dat zou best kunnen ja, ik hoor ook net dat dit grofweg de prognoses zijn van een aantal aanwezigen die geïnterviewd zijn door de media.

Eigenlijk maar lastig zo'n democratisch proces, het maakt de besluitvorming alleen maar lastiger en langzamer. Die discussie over het wel of niet samenwerken, en dat ieder lid zich daar mee mag bemoeien. Nee, het zou beter zijn als alleen de partijtop dit in haar eentje zou beslissen. Of eigenlijk: Het zou beter zijn, als gewoon alleen de leider van de partij dit mag beslissen. Dan zou je gewoon zorgen dat niemand meer lid kan zijn, behalve de Grote Leider, en die beslist, en de rest volgt. Veel efficiënter!

Wat is Ernst Hirsch Ballin toch een goede spreeker...of komt het omdat het contrast tussen goed en slecht bij de CDA erg varieert?:P

Eigenlijk maar lastig zo'n democratisch proces, het maakt de besluitvorming alleen maar lastiger en langzamer. Die discussie over het wel of niet samenwerken, en dat ieder lid zich daar mee mag bemoeien. Nee, het zou beter zijn als alleen de partijtop dit in haar eentje zou beslissen. Of eigenlijk: Het zou beter zijn, als gewoon alleen de leider van de partij dit mag beslissen. Dan zou je gewoon zorgen dat niemand meer lid kan zijn, behalve de Grote Leider, en die beslist, en de rest volgt. Veel efficiënter!
Het poldermodel heeft voor- en nadelen. Voordelen: weinig kans dat een gek macht krijgt en het uit de klauwen gaat lopen, kleinere groepen hebben ook wat te zeggen. Nadelen: langer praten, moeilijker om regering te vormen, minder rechtlijning beleid.

Dat snap ik, T. Maar ik bedoel meer dat ik vaak meningen hoor (ook hier) dat het best goed is dat de PVV geen leden heeft, want dat maakt het een stuk makkelijker. Dan heb je dit gezeik niet. En dat klopt, maar ik zeg: In een autoritaire staat heb je dat gezeik ook niet, maar wij willen dat gezeik juist, omdat dat democratie heet.

Ja dus, misschien moet je accepteren dat er kennelijk een grote groep mensen bestaan die er ietwat conservatieve christelijke waarden op na houden, veelal vertegenwoordigd onder wat ouderen, met ouderwetse christelijke waarden. Ja, dat kan best oubollig overkomen. Ik zie het punt niet. Moeten ook die worden buitengesloten?

Mag ik het onderbouwen met het voorbeeld dat CDA dino van Agt nu ook moord en brand schreeuwt terwijl het toch allemaal redelijk positief is?;)
Die heeft het al over "verminken" van het CDA.
Het merendeel van het CDA is voor maar omdat er zo af en toe een CDA lid uit de prehistorie ook wat aandacht wil en dan gelijk gaat gillen is voor mij alleen maar weer een bevestiging dat dat soort mensen nog in de vorige eeuw leeft.

Terug
Naar boven