AndroidHealthClinic

Breaking News Regeerakkoord is rond

Bijna 1/3 van je partij tegen een akkoord, CDA holt zich vanzelf wel uit. Wat een poppenkast zo'n congres, die pluchezitters luisteren toch niet naar hun achterban. Was natuurlijk anders geworden als er een meerderheid tegen was maar met alleen stemmen had je dat hele congres kunnen af doen. Velen waren volgens mij alleen geinteresseerd in de gratis consumpties.

Is te kinderachtig voor woorden.
Doet me denken aan kleine Jantje dat niet met Keesje wilt spelen.

Zo zijn er wel meerdere kleine kindjes die met zijn alle kindje Geert willen willen buitensluiten, want kindje Geert is "anders" in hun ogen.

Dat soort kindjes zie je toch niet graag een land besturen?

Zo zijn er wel meerdere kleine kindjes die met zijn alle kindje Geert willen willen buitensluiten, want kindje Geert is "anders" in hun ogen.

Dat vind ik nou een mooi voorbeeld! :D
En dan verwijten die kindjes Geertje hetzelfde gedrag.....

• Topic Starter Topic Starter
Is te kinderachtig voor woorden.
Doet me denken aan kleine Jantje dat niet met Keesje wilt spelen.

Dat soort kindjes zie je toch niet graag een land besturen?

Toch gaan die 'kindjes' het land besturen, met de helft van het totaal aan bewindslieden.

Vind verder de bezwaren tegen het akkoord niet kinderachtig, het geeft aan dat bij het CDA de gelederen totaal niet gesloten zijn. Dat kan zich nog wel eens gaan wreken als er impopulaire maatregelen genomen moeten worden. Partijen waar het rommelt zijn niet de stabielste regeringspartijen.

---------- Toegevoegd om 11:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:00 ----------

Nee, want ik heb volgens mij 0 regeringsvoorstellen of partijvoorstellen gezien die wetten voorstellen waarbij Wildersaanhangers worden uitgesloten. Dat een partij een andere partij uitsluit is niet van vandaag.

Wilders wil op wettelijke gronden bepaalde groepen uitsluiten of behandelen als minderwaardig, een partij kan hooguit afkerig zijn van samenwerking met een andere partij.

Kindjes leren vaak als ze groot worden dat je altijd mensen tegen zult komen die anders dan je denken.

Daar leer je mee omgaan naarmate je ouder word en je je ontwikkeld.
Helaas hebben deze kindjes die sociale capiciteiten om onderbuikgevoelens opzij te zetten nooit ontwikkeld.

---------- Toegevoegd om 11:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:04 ----------

Toch gaan die 'kindjes' het land besturen, met de helft van het totaal aan bewindslieden.

Vind verder de bezwaren tegen het akkoord niet kinderachtig, het geeft aan dat bij het CDA de gelederen totaal niet gesloten zijn. Dat kan zich nog wel eens gaan wreken als er impopulaire maatregelen genomen moeten worden. Partijen waar het rommelt zijn niet de stabielste regeringspartijen.

Ja en de overige kindjes gaan in de oppositie.
Tuurlijk kan je het ergens niet mee eens zijn, maar is de manier waarop partijleden of partijen ermee omgaan.

Ben ook geen Wildersfan, slecht qua economie en slecht qua mensenrechten, maar ik irriteer me wel aan de houding van andere partijen tegen Wilders.

---------- Toegevoegd om 11:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:00 ----------

Nee, want ik heb volgens mij 0 regeringsvoorstellen of partijvoorstellen gezien die wetten voorstellen waarbij Wildersaanhangers worden uitgesloten. Dat een partij een andere partij uitsluit is niet van vandaag.

Wilders wil op wettelijke gronden bepaalde groepen uitsluiten of behandelen als minderwaardig, een partij kan hooguit afkerig zijn van samenwerking met een andere partij.

Wilders wilt vrijheid van meningsuiting.
Ik vind ook dat je een moslim een k*tmoslim mag noemen als je dat wilt.
Is niet correct om daar strafrechterlijk voor vervolgd te worden.

Tuurlijk keur ik het ook af en vind ik dat je jezelf als mens verlaagd, maar dat moet een persoon voor zichzelf inzien en niet via de wet voor vervolgd kunnen worden, vind ik dan. :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Vrijheid van meningsuiting kent zijn grenzen en die grenzen worden aangegeven door de opgestelde wetten. Wilders gaat natuurlijk wel iets verder dan moslims uitschelden, hij wil een tweesporenbeleid voeren qua behandeling en dat is in strijd met de grondwet. Maar goed misschien moet de grondwet er dan maar aan, tot het hier een soort van moslimland geworden is qua wetten. Wilders en de PVV zijn net zo erg als de meest fundamentalische moslims, op degenen die geweld gebruiken na dan. Verder blijft het achterlijkheid bestrijden met achterlijkheid.

Zo, dat is weer een partij onzin op deze pagina zeg. Sowieso Patrick, het niveau van redenering is niet wat ik van je gewent ben. Ten eerste: Wilders wil vrijheid van meningsuiting, behalve het argument van EricR wil ik eraan toevoegen dat wanneer jij iets over Wilders zegt, hij ook beledigd is, wegloopt of je aanklaagt. Wat dat betreft meet hij wel degelijk met twee maten. (Ik hoef toch geen citaten op te zoeken waarin hij zegt gedemoniseerd e.d. te worden)
Ten tweede:
"Kindjes leren vaak als ze groot worden dat je altijd mensen tegen zult komen die anders dan je denken.
Helaas hebben deze kindjes die sociale capiciteiten om onderbuikgevoelens opzij te zetten nooit ontwikkeld.
"

Ze kunnen er wel mee omgaan, maar samenwerken is een ander geval. Ik bedoel dat zou hetzelfde zijn als dat ik zeg dat het flauw is van Wilders als hij niet met GL gaat samenwerken. Dus, ze kunnen er WEL mee omgaan: Ze gaan immers in debat met hem.

En @ Beaudien: Het is schrijnend dat jij een vergaand simplistisch (foutief) voorbeeld dan weer de hemel in prijst. Het is geen spelen, het gaat om het openbaar bestuur op het hoogste niveau van ons land. We hebben nou eenmaal een systeem waarin coalities gevormd moeten worden en dit is een ingewikkeld proces. Stromingen binnen zowel de VVD als het CDA willen graag met de PVV samenwerken alhoewel hij erg extreem is. Andere stromingen binnen zowel de VVD als het CDA willen dit niet. Hieruit komt een debat, wat ik zie als een gezonde manier van conflictoplossing, en dan vind jij het een goed idee om het met pestende kinderen te vergelijken. Vanwaar die drang dat complexe zaken simpel verwoord en opgelost moeten worden? Zo werkt het nou eenmaal niet in de echte wereld.

Wat een weerzinwekkend stom gelul weer. "wilders wordt buitengesloten net als dat kind in de klas", hallo wakker worden. Wordt eens wakker? Parlementaire democratie werkt zo dat mensen de keuze hebben om met bepaalde partijen wel of niet in zee te gaan.

Vrijheid van meningsuiting kent zijn grenzen en die grenzen worden aangegeven door de opgestelde wetten. Wilders gaat natuurlijk wel iets verder dan moslims uitschelden, hij wil een tweesporenbeleid voeren qua behandeling en dat is in strijd met de grondwet. Maar goed misschien moet de grondwet er dan maar aan, tot het hier een soort van moslimland geworden is qua wetten. Wilders en de PVV zijn net zo erg als de meest fundamentalische moslims, op degenen die geweld gebruiken na dan. Verder blijft het achterlijkheid bestrijden met achterlijkheid.

Toch ben ik niet voor de strafbaarheid van kwetsen.
Verder is het inderdaad achterlijkheid met achterlijkheid bestrijden, nogmaals ik ben geen Wildersfan.

Zo, dat is weer een partij onzin op deze pagina zeg. Sowieso Patrick, het niveau van redenering is niet wat ik van je gewent ben. Ten eerste: Wilders wil vrijheid van meningsuiting, behalve het argument van EricR wil ik eraan toevoegen dat wanneer jij iets over Wilders zegt, hij ook beledigd is, wegloopt of je aanklaagt. Wat dat betreft meet hij wel degelijk met twee maten. (Ik hoef toch geen citaten op te zoeken waarin hij zegt gedemoniseerd e.d. te worden)
Ten tweede:
"Kindjes leren vaak als ze groot worden dat je altijd mensen tegen zult komen die anders dan je denken.
"

Ze kunnen er wel mee omgaan, maar samenwerken is een ander geval. Ik bedoel dat zou hetzelfde zijn als dat ik zeg dat het flauw is van Wilders als hij niet met GL gaat samenwerken. Dus, ze kunnen er WEL mee omgaan: Ze gaan immers in debat met hem.

Onzin op grond van dat Wilders met 2 maten meet?
Oh maar dat ben ik met je eens hoor.
Waar lees jij dat ik anders oordeel?
Dus dat verwijt moet je me nog even uitleggen.

Mijn kritiekpunt was de vrijheid van meningsuiting, over Wilders heb ik het verder weinig tot niet gehad.
Wel haalde ik nog aan dat partijen en partijleden op kinderachtige wijze op de persoon spelen ipv de standpunten.
Over Wilders valt uiteraard hetzelfde te zeggen.

En @ Beaudien: Het is schrijnend dat jij een vergaand simplistisch (foutief) voorbeeld dan weer de hemel in prijst. Het is geen spelen, het gaat om het openbaar bestuur op het hoogste niveau van ons land. We hebben nou eenmaal een systeem waarin coalities gevormd moeten worden en dit is een ingewikkeld proces. Stromingen binnen zowel de VVD als het CDA willen graag met de PVV samenwerken alhoewel hij erg extreem is. Andere stromingen binnen zowel de VVD als het CDA willen dit niet. Hieruit komt een debat, wat ik zie als een gezonde manier van conflictoplossing, en dan vind jij het een goed idee om het met pestende kinderen te vergelijken. Vanwaar die drang dat complexe zaken simpel verwoord en opgelost moeten worden? Zo werkt het nou eenmaal niet in de echte wereld.

Wat een weerzinwekkend stom gelul weer. "wilders wordt buitengesloten net als dat kind in de klas", hallo wakker worden. Wordt eens wakker? Parlementaire democratie werkt zo dat mensen de keuze hebben om met bepaalde partijen wel of niet in zee te gaan.

Sorry Klaaswitz :(
Er zijn zat partijen die niet bij elkaar passen, maar geen enkele andere partij word zovaak uitgesloten als de PVV, bij voorbaat al.

Al zou Geert Wilders alsnog de meest prachtige ideeen aandragen, ze veroordelen de persoon en om die reden willen ze niet samenwerken met de PVV.

1/3 van het CDA is tegen dit regeerakkoord omdat Wilders erbij betrokken is, niet om de punten van het regeerakkoord.
Dat vind ik niet erg profesioneel..

Het kind voorbeeld vind ik daarom zo slecht nog niet.

Je begrijpt ook dat Wilders een aantal ideeen aanhangt die in strijd zijn met de beginselen van het CDA? Dan is verzet toch niet zo vreemd? Het CDA is een voorvechter van religieuze vrijheden, daarom vind je ook moslims bij een christelijke partij.

Andere partijen sluiten de PVV uit omdat ze zich niet kunnen vinden in zijn xenofobe uitingen, ook daar valt iets voor te zeggen. Of moet je de PVV maar in de armen sluiten omdat ze ook wel goede ideeen hebben en de mindere zaken voor lief nemen?

Maar dat heeft Wilders er zelf naar gemaakt met zijn bewuste opmerkingen die te ver gaan. Dus ze veroordelen de persoon die Wilders speelt. Dit vind ik zo raar niet, net zomin als iemand van de SP zegt een communistische staat wilt, maar verder best goede ideeen heeft. Of een moslim die de sharia wilt invoeren, maar.... etc.
Verder is deze redenering wel weer wat ik van je gewent ben. Goed uitgelegd, en ik vind het strafbaar zijn van kwetsen ook iets totaal nietszeggend, maar structureel beledigen dan weer wel. Niet dat ik zeg dat ik vind dat hij dat gedaan heeft trouwens.
Maar het kind voorbeeld vind ik echt kant noch wal raken, aangezien het niet de persoon Geert betreft, maar de politicus Geert. En de politicus Geert is in grote mate hetzelfde als de partij PVV.

Je begrijpt ook dat Wilders een aantal ideeen aanhangt die in strijd zijn met de beginselen van het CDA? Dan is verzet toch niet zo vreemd? Het CDA is een voorvechter van religieuze vrijheden, daarom vind je ook moslims bij een christelijke partij.

Andere partijen sluiten de PVV uit omdat ze zich niet kunnen vinden in zijn xenofobe uitingen, ook daar valt iets voor te zeggen. Of moet je de PVV maar in de armen sluiten omdat ze ook wel goede ideeen hebben en de mindere zaken voor lief nemen?

Waarom oordeel je toch direct omdat ik het ene afkeur ik het andere goedkeur?

Gaat mij vooral om de manier waarop wat ik niet erg profesioneel vind.

---------- Toegevoegd om 13:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:04 ----------

Maar dat heeft Wilders er zelf naar gemaakt met zijn bewuste opmerkingen die te ver gaan. Dus ze veroordelen de persoon die Wilders speelt. Dit vind ik zo raar niet, net zomin als iemand van de SP zegt een communistische staat wilt, maar verder best goede ideeen heeft. Of een moslim die de sharia wilt invoeren, maar.... etc.
Verder is deze redenering wel weer wat ik van je gewent ben. Goed uitgelegd, en ik vind het strafbaar zijn van kwetsen ook iets totaal nietszeggend, maar structureel beledigen dan weer wel. Niet dat ik zeg dat ik vind dat hij dat gedaan heeft trouwens.
Maar het kind voorbeeld vind ik echt kant noch wal raken, aangezien het niet de persoon Geert betreft, maar de politicus Geert. En de politicus Geert is in grote mate hetzelfde als de partij PVV.

Een politicus dient altijd professioneel te handelen, dus Wilders kan het er niet naar gemaakt hebben dat persoon X niet profesioneel handelt.
Ongeacht hij zelf ook onprofessioneel handelt.

Tuurlijk gaat het wel om de persoon Wilders EN de PVV, want exact ditzelfde regeerakkoord, maar dan met een andere partij en persoon dan Wilders had minder weerstand opgeroepen.

Dus 1/3 CDA is tegen dit regeerakkoord OM Wilders.

Laatst bewerkt:
Waarom oordeel je toch direct omdat ik het ene afkeur ik het andere goedkeur?

Gaat mij vooral om de manier waarop wat ik niet erg profesioneel vind.

Als emoties in het spel komen raakt de professionaliteit nog wel eens het uit oog. Een Kameel Eurlings was toch ook vrij emotioneel bezig als voorstander van het akkoord en ging nog net niet zover dat hij de tegenstanders een stel verraders noemde.

Overigens schijnen bij zakelijke overlegsvormen als een ministerraad ook wel eens emotionele uitingen voor te komen, niet alles kan zakelijk worden afgehandeld. Ratio wint het lang niet altijd, ook al vond ik de tegen maar ook de voorstanders nog best rationeel overkomen op dit congres. Maar de uitkomst stond toch al vast, plucheplakkers geven echt niet zomaar hun positie op.

Als emoties in het spel komen raakt de professionaliteit nog wel eens het uit oog. Een Kameel Eurlings was toch ook vrij emotioneel bezig als voorstander van het akkoord en ging nog net niet zover dat hij de tegenstanders een stel verraders noemde.

Ok, niet alles gezien, wel dat geschreeuw van die kaarten en kleuren op het laatst meen ik :roflol:

Overigens schijnen bij zakelijke overlegsvormen als een ministerraad ook wel eens emotionele uitingen voor te komen, niet alles kan zakelijk worden afgehandeld. Ratio wint het lang niet altijd, ook al vond ik de tegen maar ook de voorstanders nog best rationeel overkomen op dit congres. Maar de uitkomst stond toch al vast, plucheplakkers geven echt niet zomaar hun positie op.

De kracht van beslissingen zit hem ook in ratio te combineren met emotie, maar dan wel correct en in balans.

Dan is het ook niet zo vreemd dat een gedeelte van het CDA geen samenwerking wil met een partij waar ratio amper aanwezig lijkt te zijn. Onderbuik kent geen ratio.

Dan is het ook niet zo vreemd dat een gedeelte van het CDA geen samenwerking wil met een partij waar ratio amper aanwezig lijkt te zijn. Onderbuik kent geen ratio.

Je bedoelt:

Dan is het ook niet zo vreemd dat een gedeelte van het CDA samenwerking wilt met een partij waar ratio amper aanwezig lijkt te zijn. Geloof kent immers ook geen ratio.

Je bedoelt:

Dan is het ook niet zo vreemd dat een gedeelte van het CDA samenwerking wilt met een partij waar ratio amper aanwezig lijkt te zijn. Geloof kent immers ook geen ratio.

Ja jouw afkerigheid van religie kennen we nu wel, feit blijft dat religie nog steeds een wezenlijk onderdeel vormt van de samenleving. Als gelovige kan je echter nog steeds rationele beslissingen nemen en rationeel beleid vormen. Bij de PVV is een groot gedeelte van hun programma niet gestoeld op enige rationaliteit. Wezenlijk verschil.

Ik vind het zo erg dat iemand op zo`n minachtend toon over mede land genoten praat. Deze term is bedoeld om mensen te grieven en beledigen en te kwetsen! kortom onnodig!
Niet per se, dat is een perceptie die je nu geeft. Het kan net zo goed zijn om de religie en de regels ervan te minachten.

Wilders vindt, net als vele andere tegenstanders van de islam, dat het dragen van een hoofddoek ingaat tegen de gelijkheid tussen man en vrouw. Een hoofddoek is er immers omdat de schoonheid van de vrouw niet mag getoond worden, omdat ze te uitdagend zou kunnen zijn voor de man.

Dat kan perfect gezien worden als een ongelijkheid.

Waar ik het wel mee eens ben is dat de toon ongepast is, maar voor hem wel een goede zet geweest als je de electorale gevolgen bekijkt.

Niet per se, dat is een perceptie die je nu geeft. Het kan net zo goed zijn om de religie en de regels ervan te minachten.

Wilders vindt, net als vele andere tegenstanders van de islam, dat het dragen van een hoofddoek ingaat tegen de gelijkheid tussen man en vrouw. Een hoofddoek is er immers omdat de schoonheid van de vrouw niet mag getoond worden, omdat ze te uitdagend zou kunnen zijn voor de man.

Dat kan perfect gezien worden als een ongelijkheid.
Wanneer leert Wilders nu eens de discussie zuiver te houden. De islam geeft helemaal niet aan dat een vrouw een hoofddoek moet dragen. Een deel van de moslims maken dezelfde fout en verwarren hun cultuur met die van hun religie. Nergens in de koran staat dat een vrouw een hoofddoek moet dragen. Mannen gebruiken dit om de vrouw inderdaad te onderdrukken en dat is fout.

Daar mogen wij ons in ons land ook tegen verzetten want het is iets wat niet in onze cultuur past en niet wenselijk is. Maar hou de discussie zuiver, dit is geen religie probleem maar een cultuur probleem.

“De kwaliteit van een beschaving wordt in belangrijke mate bepaald door de wijze waarop wordt omgegaan met minderheden. Respect voor de menselijke waardigheid is het fundament van de Europese beschaving. Wie, zoals Wilders, dat respect niet wil opbrengen, mist het verantwoordelijkheidsbesef dat van politieke leider in een democratie mag worden verwacht. Er is ook nog zo iets als fatsoen in de politiek. Een coalitie met de PVV geeft aanzien en macht aan een partij die spot met fundamentele mensenrechten.”

http://www.nrc.nl/binnenland/verkie...etaris_Gijs_de_Vries_zegt_VVD-lidmaatschap_op

Uit de mond van een inmiddels ex-VVDer. Lijkt me toch wel vrij rationeel overkomen. Die ene keer dat ik VVD heb gestemd was dan ook toevallig op degene die dit heeft geschreven, Gijs de Vries.

Terug
Naar boven