Fitness Seller

Nieuws Relax - Onze nieuwe anti-stress formule

• Topic Starter Topic Starter
We hebben lang gezocht naar een goede dosering Phenibut en hoe deze reageert in combinatie met de andere ingrediënten. Vanwege alle ophef wil ik best vermelden dat er 200mg Phenibut Citraat per capsule in zit.

Maar Phenibut los reageert toch anders dan als je deze gebruikt met de andere stoffen die in Relax zitten.

Het vermelden van deze dosering heeft alleen zin voor een beperkt aantal mensen met Phenibut ervaringen, de rest van de mensen kunnen daar helemaal niets mee.

We hebben meerdere expert op dit gebied geraadpleegd, en zolang je lage doseringen Phenibut gebruikt zijn er vrijwel geen afkickverschijnselen beschreven.

Phenibut zit in meerdere supplementen, denk aan Iron Dream van de Arnold Series van Muscle Pharm en GH-Blast van Dorian Yates.

Ik heb de gebruiksaanwijzing net bekeken en aangepast, deze was niet conform wat ik heb aangegeven. Ik adviseer om het product alleen in te nemen als er stress aanwezig is en anders niet. Het is inderdaad wel een product waar je voorzichtig mee moet omgaan. Maar dit geldt voor vrijwel elk supplement wat effectief iets doet. Onverantwoord gebruik lijdt tot problemen. Als je met pre workouts 5 scoops neemt terwijl we 1 adviseren dan vraag je ook om problemen. Dat is min of meer onlosmakelijk verbonden met producten die een sterke werking hebben.

We hebben gedurende enkele maanden 7 proefpersonen gehad die veel last hebben van stress en sommige liepen zelfs bij een psycholoog. Deze mensen hadden veel baad bij het product en konden medicijnen afbouwen. Iedereen heeft zicht gehouden aan het gebruiksadvies en niemand had nare bijwerking of afkickverschijnselen.

Ik vind het een mooi product maar je moet er wel met enig verstand mee omgaan.

baaT... thnx voor de duidelijke uitleg✴

Normaal post ik nooit, maar hier moest ik toch even op reageren. Ten eerste vind ik dat jullie de exacte dosage phenibut moeten disclosen, ten tweede zitten jullie VER naast met de gebruiksaanwijzing. Onverantwoord noem ik het zelfs. Phenibut moet zwaar gerespecteerd worden als een gaba-a agonist en in highere dosages gaba-b agonist.

Phenibut kan vergelijken worden met baclofen, en dependency, zo ook tolerantie ontwikkelt zich belachelijk snel. Jullie hebben een gebruiksaanwijzing van 5 dagen in de week, dit is volstrekt belachelijk te noemen. Ik weet natuurlijk niet de precieze dosis wat er in jullie pillen zit, maar dependency kan al makkelijk optreden in deze tijdsperiode in bepaalde individuen met een lage dosage. Het is dan ook niks voor niks dat je op elke forum online ziet dat phenibut in principe maximaal 1x a 2x per week gebruikt mag worden om dependency te voorkomen.

Dit zijn maar een paar reports, fora staan vol mee met jongens die dit niet respecteren en voor ze het weten afhankelijk worden, met zware afkick verschijnselen. Extreme angst, tachycardia, hypertensie, niet kunnen slapen etc zijn sommige van deze afkickverschijnselen. Sommige ervaren het zo erg dat ze moeten off-taperen of bijvoorbeeld benzo's, propranolol moeten gebruiken om deze side effects tegen te gaan.

Ik heb 2jr geleden Baclofen gekregen ivm vrij heftige stress-gerelateerde hoofpijnen die niet met pijnstillers opgelost kon worden ( werkte niet )
Slikte bijna een jaar elke dag zo'n 200-300mg

Nooit hoeven afbouwen, nooit last van gehad en zeker geen afkickverschijnselen. Heb ook nooit iets gevoeld ervan trouwens, behalve dat ik geen hoofdpijnaanvallen meer had.
Enige bijwerking was dat ik geen zin meer had in roken :o Ik ben ook zo abrupt gestopt dat ik nog een pak of 4 in mijn medicijnla heb zitten. Echt het minst interessante spul ever wat mij betreft.

Het zal wel per mens verschillen denk ik. Misschien dat de reacties op baclofen of phenibut heftiger zijn als je al niet helemaal jofel bent.

Ik vind het wel een leuk initiatief van XXL. Er zijn niet echt legale supps op de markt die daadwerkelijk stress verminderen. Ik hou'm in de gaten voor ik als ik weer eens tegen een burn-out aanloop :D

---------- Toegevoegd om 11:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:02 ----------

Trouwens, propanolol is een beta-blokker. Sinds wanneer hoort dat in het rijtje benzo's thuis?

hulde voor XXL ,

i.p.v alle negatieve reacties op Relax te laten verwijderen of negeren,

(kinderachtig ,maar het gebeurt veel op dit forum)

komen ze met een uitgebreide en onderbouwde reactie :thumbup:

hulde voor XXL ,

i.p.v alle negatieve reacties op Relax te laten verwijderen of negeren,

(kinderachtig ,maar het gebeurt veel op dit forum)

komen ze met een uitgebreide en onderbouwde reactie :thumbup:

Wat is daar kinderachtig aan? Die negatieve reacties waren er niet voor niets

ik heb het niet over de negatieve reacties zelf,

maar dat andere shops ervoor kiezen om deze te laten verwijderen

i.p.v hierop te reageren ;)

Oh verkeerd begrepen dan. Mee eens, verwijderen zou een teken zijn dat ze niet goed over het product hebben nagedacht

Normaal post ik nooit, maar hier moest ik toch even op reageren. Ten eerste vind ik dat jullie de exacte dosage phenibut moeten disclosen, ten tweede zitten jullie VER naast met de gebruiksaanwijzing. Onverantwoord noem ik het zelfs. Phenibut moet zwaar gerespecteerd worden als een gaba-a agonist en in highere dosages gaba-b agonist.

Phenibut kan vergelijken worden met baclofen, en dependency, zo ook tolerantie ontwikkelt zich belachelijk snel. Jullie hebben een gebruiksaanwijzing van 5 dagen in de week, dit is volstrekt belachelijk te noemen. Ik weet natuurlijk niet de precieze dosis wat er in jullie pillen zit, maar dependency kan al makkelijk optreden in deze tijdsperiode in bepaalde individuen met een lage dosage. Het is dan ook niks voor niks dat je op elke forum online ziet dat phenibut in principe maximaal 1x a 2x per week gebruikt mag worden om dependency te voorkomen.

Dit zijn maar een paar reports, fora staan vol mee met jongens die dit niet respecteren en voor ze het weten afhankelijk worden, met zware afkick verschijnselen. Extreme angst, tachycardia, hypertensie, niet kunnen slapen etc zijn sommige van deze afkickverschijnselen. Sommige ervaren het zo erg dat ze moeten off-taperen of bijvoorbeeld benzo's, propranolol moeten gebruiken om deze side effects tegen te gaan.

Eerste link een casus waarvan ik de full text niet kan bemachtigen en dus niks kan vinden over dosering. Daarnaast werden er verscheidene andere medicaties gebruikt.

Tweede link wederom een casus en ik citeer:
He noted tolerance development already after the first week and increased doses up to 20 g/day.

Read More: http://informahealthcare.com/doi/abs/10.3109/14659891.2012.668261
20 g/day vs. 200 mg wat er in die van XXL Nutrition zit.

Derde link twee casussen, in het Frans. Ik kan geen Frans, kun je het a.u.b. voor mij vertalen? Ik zou graag willen weten welke doseringen er werden gebruikt, welke overige medicatie evt. werd gebruikt, en wat de effecten waren.

Vierde link is in het Zweeds en ik kan de full text niet bemachtigen. Zelfde vragen als voor het derde linkje, bvd. voor het beantwoorden.

Vijfde link kan ik wederom de full text niet bemachtigen. Zelfde vragen als hierboven, bvd. voor het beantwoorden. Al lees ik al in het abstract:
This required approximately 10 mg of baclofen for each gram of phenibut.
Wat mij doet vermoeden dat de dosering meer dan een orde van grootte verschilt t.o.v. die van XXL Nutrition.

Het zal wel per mens verschillen denk ik. Misschien dat de reacties op baclofen of phenibut heftiger zijn als je al niet helemaal jofel bent.
Je snapt, dat is persoonlijk per persoon. ~~~~~~~

Eerste link een casus waarvan ik de full text niet kan bemachtigen en dus niks kan vinden over dosering. Daarnaast werden er verscheidene andere medicaties gebruikt.

Tweede link wederom een casus en ik citeer:

20 g/day vs. 200 mg wat er in die van XXL Nutrition zit.

Derde link twee casussen, in het Frans. Ik kan geen Frans, kun je het a.u.b. voor mij vertalen? Ik zou graag willen weten welke doseringen er werden gebruikt, welke overige medicatie evt. werd gebruikt, en wat de effecten waren.

Vierde link is in het Zweeds en ik kan de full text niet bemachtigen. Zelfde vragen als voor het derde linkje, bvd. voor het beantwoorden.

Vijfde link kan ik wederom de full text niet bemachtigen. Zelfde vragen als hierboven, bvd. voor het beantwoorden. Al lees ik al in het abstract:

Wat mij doet vermoeden dat de dosering meer dan een orde van grootte verschilt t.o.v. die van XXL Nutrition.

Je snapt, dat is persoonlijk per persoon. ~~~~~~~

Die case reports zijn bijzaak, op basis daarvan zou ik niet meteen uitgaan dat phenibut een potentieel gevaarlijk goedje is. Ik heb die dan ook niet gelezen. Zo moeilijk is het niet;

http://www.google.nl/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=phenibut withdrawal

Genoeg leesvoer voor je. Je kan wel zeggen dat dat subjectief is maar dat is dikke bullshit natuurlijk. Zijn tientallen als niet honderden reports van withdrawal reports. Inderdaad, deze verschillen van dosage, duur gebruik etcetera. Nu heeft XXLnutrition uitgelegd dat het 200mg per capsule is, dat is inderdaad niet bijster veel, 800mg per dag dus. Het had ook 500mg kunnen zijn per capsule en dan zit je op 2 gram per dag wat er word geadviseerd. En dat zou zeker teveel zijn.

5 dagen is nog steeds te veel naar mijn mening. Al zal het waarschijnlijk wel meevallen op 800mg. Interacties ontstaan ook snel op GABA-A bijvoorbeeld heel simpel alcohol of cafeïne. Liftmode is naar mijn weten de grootste phenibut supplier;

http://liftmode.com/phenibut-crystal-granules-100-grams-3-53-oz-99-8-pure.html

Liftmode gebruiksaanwijzing (netjes imo);

It is highly recommended by most independent sources that Phenibut not be consumed more than 2 days per week; more frequent Phenibut use will reduce the benefits and increase the drawbacks.

It is highly recommended by most independent sources that the amount of Phenibut consumed at once should not exceed 1000 mg, and the amount of Phenibut consumed in one day should not exceed 2000 mg. More excessive Phenibut use will reduce the benefits and increase the drawbacks.

Inderdaad zie ik dat het in Iron Dream zit en in gh-blast. Proprietary blends though, zegt niks over de exacte hoeveelheid. Daarentegen hebben bijvoorbeeld SNS en Primaforce minder soepele gebruiksaanwijzingen. Dit is gewoon een slechte zaak omdat je hierbij misleiding creëert naar de (onwetende) consument, met alle gevolgen van dien. Dit geeft bijv. poppetjes als de FDA alleen maar meer pressie om Phenibut te bannen. Zo is het al vorig jaar door hun afgeknald van amazon en het zal me niks verbazen als het snel helemaal verboden word.

Conclusie is gewoon dat Phenibut gerespecteerd moet worden, hierbij hoort een scherpe gebruiksaanwijzing.

Die case reports zijn bijzaak, op basis daarvan zou ik niet meteen uitgaan dat phenibut een potentieel gevaarlijk goedje is. Ik heb die dan ook niet gelezen. Zo moeilijk is het niet;

http://www.google.nl/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=phenibut withdrawal
Ik kan van alles vinden met Google, maar daar heb ik niks aan. Als het niet moeilijk is; waarom plaats je dan geen relevante literatuur, en alleen irrelevante case reports die je zelf geeneens hebt gelezen?

Genoeg leesvoer voor je. Je kan wel zeggen dat dat subjectief is maar dat is dikke bullshit natuurlijk. Zijn tientallen als niet honderden reports van withdrawal reports. Inderdaad, deze verschillen van dosage, duur gebruik etcetera.
Laat dat nu net de toxiciteit van een middel bepalen.

Nu heeft XXLnutrition uitgelegd dat het 200mg per capsule is, dat is inderdaad niet bijster veel, 800mg per dag dus. Het had ook 500mg kunnen zijn per capsule en dan zit je op 2 gram per dag wat er word geadviseerd. En dat zou zeker teveel zijn.
Ik had het heel knap gevonden als ze 500 mg phenibut in een capsule hadden gekregen tezamen met de rest van de ingredienten.

5 dagen is nog steeds te veel naar mijn mening. Al zal het waarschijnlijk wel meevallen op 800mg. Interacties ontstaan ook snel op GABA-A bijvoorbeeld heel simpel alcohol of cafeïne. Liftmode is naar mijn weten de grootste phenibut supplier;

http://liftmode.com/phenibut-crystal-granules-100-grams-3-53-oz-99-8-pure.html

Liftmode gebruiksaanwijzing;

Inderdaad zie ik dat het in Iron Dream zit en in gh-blast. Proprietary blends though, zegt niks over de exacte hoeveelheid. Daarentegen hebben bijvoorbeeld SNS en Primaforce minder soepele gebruiksaanwijzingen. Dit is gewoon een slechte zaak omdat je hierbij misleiding creëert naar de (onwetende) consument, met alle gevolgen van dien. Dit geeft bijv. poppetjes als de FDA alleen maar meer pressie om Phenibut te bannen. Zo is het al vorig jaar door hun afgeknald van amazon en het zal me niks verbazen als het snel helemaal verboden word.

Conclusie is gewoon dat Phenibut gerespecteerd moet worden, hierbij hoort een scherpe gebruiksaanwijzing.
Conclusie is dat ik nog steeds wacht op relevante literatuur.

Ik kan van alles vinden met Google, maar daar heb ik niks aan. Als het niet moeilijk is; waarom plaats je dan geen relevante literatuur, en alleen irrelevante case reports die je zelf geeneens hebt gelezen?

Ik had het heel knap gevonden als ze 500 mg phenibut in een capsule hadden gekregen tezamen met de rest van de ingredienten.

Conclusie is dat ik nog steeds wacht op relevante literatuur.

Om het kracht bij te zetten. Beter is de vraag waarom zit jij mij op links te wijzen tussen bijvoorbeeld 200mg per capsule van xxlnutrition en die case report 20 gram. Ten tweede waarom wil jij die volle reports lezen? Al die tientallen als niet honderden reports op het internet zeggen genoeg. Hiervoor hoef ik geen "officiele" casussen te lezen om conclusies te trekken.

Jij vind het knap? http://img503.imageshack_werkt_hier_niet_gebruik_tinypic.com/img503/1060/punching1450x550si3.jpg Kan ik soms door de verpakking heen zien wat voor capsules ze gebruiken?

Haha, dit bewijst alleen maar hoe weinig je van GABA afweet en van de desbetreffende pathways. Je zit hier over "toxiciteit" te praten, wat een grap. Ga maar eerst even wat meer lezen over uberhaupt de pathways voordat ik dieper met je erop inga :).

Laatst bewerkt:
Jonge je bent zelf een supplement

Om het kracht bij te zetten. Beter is de vraag waarom zit jij mij op links te wijzen tussen bijvoorbeeld 200mg per capsule van xxlnutrition en die case report 20 gram.
Misschien ben je het even kwijt hoor, maar jij kwam met die link. Niet ik.

Ten tweede waarom wil jij die volle reports lezen? Al die tientallen als niet honderden reports op het internet zeggen genoeg. Hiervoor hoef ik geen "officiele" casussen te lezen om conclusies te trekken.
Omdat case reports ten eerste al een zwakke bewijslast hebben om duidelijke redenen, en ten tweede de dosering nogal belangrijk is (dosering dicteert toxiciteit).

Jij vind het knap? http://img503.imageshack_werkt_hier_niet_gebruik_tinypic.com/img503/1060/punching1450x550si3.jpg. Kan ik soms door de verpakking heen zien wat voor capsules ze gebruiken? Pannenkoek.
Ooit capsules van 20 gr geslikt?

Haha, dit bewijst alleen maar hoe weinig je van GABA afweet en van de desbetreffende pathways. Jij kan nu 20 gram Phenibut pakken als je wil overleef je wel. Je ziet hier over "toxiciteit" te praten, wat een grap. Ga maar eerst even wat meer lezen over uberhaupt de pathways voordat ik dieper met je erop inga :).
Ach ja, kennelijk weet ik niks van toxicologie. Je kunt me op z'n minst toch wat relevante literatuur geven? Zo leer ik het natuurlijk nooit.

Misschien ben je het even kwijt hoor, maar jij kwam met die link. Niet ik.

Omdat case reports ten eerste al een zwakke bewijslast hebben om duidelijke redenen, en ten tweede de dosering nogal belangrijk is (dosering dicteert toxiciteit).

Ooit capsules van 20 gr geslikt?

Ach ja, kennelijk weet ik niks van toxicologie. Je kunt me op z'n minst toch wat relevante literatuur geven? Zo leer ik het natuurlijk nooit.

Ik snap dat de dosering toxiciteit doseert en dat er bijvoorbeeld met LD50 word gewerkt. Dat heeft hier weinig mee te maken.

Niet van 20 gram :). Maar je kan ze wel fixxen van 600-700 als je daar 4 van pakt op een dag? Zit er toch mooi meer dan 2 gram in.

Nogmaals toxicologie heeft hier niet veel mee te maken. Simpel zou kunnen dat zijn wanneer je phenibut lang gebruikt en misbruikt dan opeens andere neurotansmitters overflooden zoals glutamate. Iets wat niet toxisch is hoeft niet te betekenen dat het (zware) consequenties heeft als je abrupt stopt nadat je het een tijd hebt gebruikt.

Ik snap dat de dosering toxiciteit doseert en dat er bijvoorbeeld met LD50 word gewerkt. Dat heeft hier weinig mee te maken.

Niet van 20 gram :). Maar je kan ze wel fixxen van 600-700 als je daar 4 van pakt op een dag? Zit er toch mooi meer dan 2 gram in.

Nogmaals toxicologie heeft hier niet veel mee te maken. Simpel zou kunnen dat zijn wanneer je phenibut lang gebruikt en misbruikt dan opeens andere neurotansmitters overflooden zoals glutamate. Iets wat niet toxisch is hoeft niet te betekenen dat het (zware) consequenties heeft als je abrupt stopt nadat je het een tijd hebt gebruikt.
Dosering dicteert niet alleen acute toxiciteit, of in dit geval acute dodelijke toxiciteit gezien je LD50 aanhaalt (dat is een 'all or none' reactie, dood/levend), maar ook alles daartussen (gegradeerde reactie, wat dus een symptoom kan zijn die niet dodelijk is, of zelfs iets niet direct 'voelbaars' zoals remming van een bepaald enzym). In de toxicologie wordt verder dan ook onderscheid gemaakt tussen een acute, subchronische en chronische blootstelling aan een substantie. Dus volgens mij heeft dit alles met toxicologie te maken.

Terug
Naar boven