- Waardering
- 21.437
Voormalig Slotervaart ziekenhuis is een sprekend voorbeeld. Hogeschool van Amsterdam idem, al is er vanaf “22 een en ander gesloopt geloof ik.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Voormalig Slotervaart ziekenhuis is een sprekend voorbeeld. Hogeschool van Amsterdam idem, al is er vanaf “22 een en ander gesloopt geloof ik.
Ik vind dat Slotevaart-ziekenhuis dan weer uitzonderlijk lelijk en zielloos, die HvA heeft wel iets.Voormalig Slotervaart ziekenhuis is een sprekend voorbeeld. Hogeschool van Amsterdam idem, al is er vanaf “22 een en ander gesloopt geloof ik.
![]()
![]()
Heb nog wel eens nachtmerries van die zieldodende school.Of juist niet omdat je toch in de hemel kunt komen. (zowel wat betreft zingeving als goed doen, wat ook nog eens misleid kan zijn door dogma)Ik vind dat geloof veel mooie kanten heeft. Het verbroedert mensen, geeft een doel/zingeving in het leven (en na het leven), motiveert mensen om een betere versie van zichzelf te worden.
En daarmee ook bepaalde normen en waarden die toch wel mooi zijn vanuit het geloof.
Eerste keer dat ik dit zelf hoor. Interessant als het echt zo blijkt
Zoals?Vind het jammer om te zien dat religie en spiritualiteit toch naar de achtergrond verdwijnt. En daarmee ook bepaalde normen en waarden die toch wel mooi zijn vanuit het geloof.
Neemt dit dan aantoonbaar af in samenlivingen waar religie naar de achtergrond verdwijnt en als dat zo is, is daar echt een oorzakelijk verband voor aangetoont?
- barmhartigheid
- geloof
- genade
- gerechtigheid
- heiligheid
- hoop
- liefde
- trouw
- vertrouwen
- vrede
- vrijmoedigheid
En wat als je agnost bent, of wel religieus bent maar niet een monotheïstische religie met een almachtige schepper aanhangt? Ik noem mezelf vaak ongelovig, al denk ik niet dat iemand daadwerkelijk ongelovig kan zijn en bewust of onbewust wel ergens toebehoort, voor mij zou dat waarschijnlijk iets als dataisme zijn.Een atheist is ook net zo overtuigd van het niet waar zijn van magische verhaaltjes. Dus ja prima allemaal toch, is je overtuiging.
Al die punten was je laatst vergeten of wah 🤣🤣Ja deze normen en waarden kun je ook hebben als je niet in magische verhaaltjes gelooft. Maar het is eigenlijk net als een opvoeding gwn een basis. En vaak is geloof tegen atheist of geloof tegen ander geloof gwn een gebed zonder is mijn ervaring. Dus tja iedereen lekker zelf weten wat ze wel of niet geloven. Voor mij persoonlijk heeft het waarde.
- barmhartigheid
- geloof
- genade
- gerechtigheid
- heiligheid
- hoop
- liefde
- trouw
- vertrouwen
- vrede
- vrijmoedigheid
Een atheist is ook net zo overtuigd van het niet bestaan, dat kan ook. Dus ja prima allemaal toch, is je overtuiging. We zijn allemaal maar mensen.
Heb die data niet, geen onderzoek. Wel een gevoel vanuit MIJN blik op de samenleving en ik zie dat meer en meer mensen echt wel een beetje doelloos door het leven zwerven en uberhaupt niet weten waar ze voor staan. Ik zie minder belang in het huwelijk, minder verbinding tussen mensen. Maarja dit kan ook door de komst van het digitale tijdperk zijn of andere oorzaken hebben. Maar goed ik weet het gewoon niet, niet mijn vakgebied verder.Neemt dit dan aantoonbaar af in samenlivingen waar religie naar de achtergrond verdwijnt en als dat zo is, is daar echt een oorzakelijk verband voor aangetoont?
En wat als je agnost bent, of wel religieus bent maar niet een monotheïstische religie met een almachtige schepper aanhangt? Ik noem mezelf vaak ongelovig, al denk ik niet dat iemand daadwerkelijk ongelovig kan zijn en bewust of onbewust wel ergens toebehoort, voor mij zou dat waarschijnlijk iets als dataisme zijn.
Wat vind je dan van transhumanisme?voor mij zou dat waarschijnlijk iets als dataisme zijn.
Iedereen mag/moet alles lekker zelf weten, maar een mening als een feit brengen zou eigenlijk niet moeten mogen. Dat schaadt vertrouwen en kan onrechtvaardigheid veroorzaken of valse hoop scheppen.Heb die data niet, geen onderzoek. Wel een gevoel vanuit MIJN blik op de samenleving. Ik zie minder belang in het huwelijk, minder verbinding tussen mensen. Maarja dit kan ook door de komst van het digitale tijdperk zijn niet perse de afname van geloof. Maar goed ik weet het gewoon niet, zelf ff zoeken.
Onderstaande allemaal prima, dat moet je lekker zelf weten.

Weg ermee. Alleen de kerken die historisch erfgoed zijn houden.👌🏻Als je ziet dat er steeds meer kerken leeg staan, of voor andere doeleinden worden gebruikt.