Let what go? Mogen we nu ook al niet meer discussiëren in een discussie topic? ..
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Jij niet nee.Let what go? Mogen we nu ook al niet meer discussiëren in een discussie topic? ..
Ik snap nu wel beter waarom ze vrouwen geen priester maken...Oja, was ik even vergeten. Ik mag geen forum zaken doen op een forum, tenzij het enkel ja en amen (pun intended) zeggen is.

De Katholieke Kerk heeft echt wel foutjes en fouten gemaakt, ook als je meeneemt dat er vroeger anders over sommige zaken werd gedacht en het met de kennis en wijsheid van nu achteraf makkelijk oordelen is. Als je als organisatie op het "moral high horse" gaat zitten schept dit verplichtingen.
Wat vinden jullie dan van al die mega-churches in Amerika?
Figuren als Joel Osteen en Kenneth Copeland, die het geloof hebben omgetoverd tot kapitalistisch verdienmodel?
Ze bouwen gigantische attracties in de vorm van mega-churches, maar wanneer mensen hulp nodig hebben, zoals bij overstromingen of orkanen, blijven de deuren gesloten.
Voor de context, ik ben zelf atheist. Kom wel uit een grote gelovige familie.
Oud-oom was bisschop van Breda, verschillende pastoren en "normale" kerkgangers.
Wel opgegroeid met interesse in geloof en bijbelleer op school enzo.
Verder progressieve familie, nooit problemen gehad met dat ik (en mijn ouders) afwijken qua geloofsovertuiging.
Dan hadden ze dat mooie voorbeeld ook daadwerkelijk moeten volgen.
Als de Christelijke leer zorgt voor gelijkheid, waarom zijn er dan geen vrouwelijke pastoors?
Waarom werd het geloof in de middeleeuwen opgedrongen en werden mensen die niet naar de hemel wilde gemarteld en verbrand?
Je haalt feiten en verzinsels door elkaar.
De zondvloed was een sunami, volgens mij na een vulkaan explosie.
De toren van Babel, dat is spreekwoordelijk bedoeld. Als je niet communiceert, kun je niet samenwerken.
Ik heb op zich niks tegen Jezus, beetje verdacht, lang haar en geen vaste woon of verblijfplaats, onduidelijk waar hij z'n geld mee verdient, maar ik ben de moeilijkste niet.
Maar ... dat voorbeeld volgen, is blijkbaar veel te moeilijk voor ons mensen, en dat geldt klaarblijkelijk nog meer voor de mensen met een roeping.
Daar zit ook weer verschil in, bij de gereformeerde protestantse kerk en hervormd protestantse kerk bijvoorbeeld weer niet (en die hebben een dominee).
Of het moet heel erg veranderd zijn in de laatste 12+ jaar![]()
Daar zit ook weer verschil in, bij de gereformeerde protestantse kerk en hervormd protestantse kerk bijvoorbeeld weer niet (en die hebben een dominee).
Of het moet heel erg veranderd zijn in de laatste 12+ jaar![]()
Mooi, leg dan eens uit waarom er in verschillende continenten hetzelfde zondvloed verhaal bestaat? Moet nogal een serieuze vulkaan zijn dan….. en als het zo dan is….waar is die nu dan?
Toren van Babel heeft weinig met communicatie te maken maar eerder met de eigenwijsheid van de mens en het ego waarbij de mens dacht bijna zo goed als gelijk met God te zijn.

Hoe het zat? Het is verzonnen.
Die vulkaan is er niet meer, dat was meer een explosie dan een eruptie.
Ik kijk morgen wel even hoe het zat, nu ben ik moe. Doeoeg![]()
Mooi, leg dan eens uit waarom er in verschillende continenten hetzelfde zondvloed verhaal bestaat? Moet nogal een serieuze vulkaan zijn dan….. en als het zo dan is….waar is die nu dan?
Het verbranden van heksen komt niet uit de "Duistere Middeleeuwen", maar uit de vroegmoderne tijd. Karel de Grote (+ 814) was tegen.Goede vraag, de meeste hekserijprocessen waren in de vroegmoderne tijd, dwz na de reformatie.

Gaat dat wel op voor de doorsnee gelovige en zou de doorsnee het dan slechter doen in dat aspect?Ik vind dat geloof veel mooie kanten heeft. Het verbroedert mensen, geeft een doel/zingeving in het leven (en na het leven), motiveert mensen om een betere versie van zichzelf te worden.
Oh? Waarom gelden er in bepaalde christelijke stromingen dan andere regels voor mannen dan voor vrouwen?De Christelijke leer brengt juist gelijkheid op alle vormen voort
Dan word het geloof een wassen neus en meer feel-good toevluchtsoord.ik hoop dat aankomende jaren het dogmatische van de gelovigen verder afneemt en er meer ruimte komt voor tolerantie, en vooral minder onderdrukking; subjectief vanuit atheïstisch oogpunt
Toch moet ik toegeven dat ik van deze kerken vind dat ze iets hebben, al staan ze nogal af van wat normaal gesproken mooi is.
Gaaf