AndroidHealthClinic

Sticky Religie & Spiritualiteit

@5:00 ene claire beukinga (@chaotic_claire) die gatherings organiseert? fellowship leader fellowship of northern traditions
9:32 weekend ritueeltjes in swifterband met die fellowship of northern traditions https://www.northerntraditions.org/
16:56 namen van lokale goden

Wauw wat een goed filmpje, laat de oudste gevonden invloeden in teksten zien en natuurlijk de overlap van kunstwerken.

hm, waarom nu.?

1716311129314.png

Wanneer het algoritme je zo goed kent dat je filmpjes voorgeschoteld krijgt waar de reageerders esoterische namen hebben en diepe inzichten en inhoudelijke toevoegingen er op delen. 👌

Laatst bewerkt:
Bucephalus (c355-326 BC) is among the most famous horses in history, and it was said that this he could not be tamed. The young Alexander the Great, of course, tamed him – and went on to ride his beloved equine companion for many years and into many battles.
Zo'n mythische trope dat ik mij afvraag of het echt gebeurd is. Heeft wel iets speciaals.

Zo'n mythische trope dat ik mij afvraag of het echt gebeurd is. Heeft wel iets speciaals.

Het ontembare paard dat getemd is. :thinking

Vergeet Pegasus niet!

Het liefst kijkend naar de film uit 1981: Clash of the Titans.

Wist niet goed waar te plaatsen, dus dan maar hier vanwege dat het een religieuze cult betreft;

In total 909 individuals died in Jonestown itself,[1] all but two from apparent cyanide poisoning, a significant number of whom were injected against their will, in an event termed "revolutionary suicide" by Jones and some Peoples Temple members on an audio tape of the event, and in prior recorded discussions.

Zonde. Was de notre dame al weer hersteld, ja toch?
Volgens mij zijn ze daar nog mee bezig, ook als je het kan herstellen of renoveren blijft het zonde en is het fraaier als je het origineel kan behouden.

Opvallend dat ook deze kerk in de steigers lijkt te staan.

Er zijn in Frankrijk bij kleinere kerken regelmatig bekladdingen, aanslagen, brandstichtingen en/of vandalisme als ik de berichten moet geloven.

Hij heeft wel veel goede punten in veel van zn "content"

Mooi gemaakt, mooie muziek eronder.

Fascinerend, de Lijkwade van Turijn kán echt zijn. Hoewel echt werkelijk alsnog vanalles kan betekenen in deze context.

EDIT: helaas, studie teruggetrokken, leek me wel bijzonder om bewijs te hebben dat die lijkwade 2.000 jaar oud is.

EDIT: of toch niet?

Laatst bewerkt:
Net als Kerst heeft ook Pasen geen Heidense of Paganistische oorsprong. Het Christendom is niet een samengeraapt zooitje van allerlei andere tradities.

Wel een beetje een Joodse oorsprong, maar dat zal geen verrassing zijn.

Net als Kerst heeft ook Pasen geen Heidense of Paganistische oorsprong. Het Christendom is niet een samengeraapt zooitje van allerlei andere tradities.

Wel een beetje een Joodse oorsprong, maar dat zal geen verrassing zijn.

't is ook (expres niet?) niet op de equinox, noch een volle maan.

"is the creation of folklorists" is folklore Christelijk? Kan het dat zijn of staat het er juist los van? :thinking:

Ook leuk wat over de haas en goden: (niet veel)

Terug
Naar boven