Fitness Seller

Sticky Religie & Spiritualiteit

Deer Popcorn GIF

Waarom dan jouw eerdere antwoord?

Oke, hoeft niet zo vijandig.
Wie zegt dat vrouwelijke dominee wel tot beter zou leiden?

Misschien lichtelijk overgereageerd omdat ik de pagina's aan off topic al weer aan zie komen.

Dat kon je toch lezen?

Ronn had het over het niet openstaan voor vrouwen van het ambt van priester, en daarmee ook bisschop, kardinaal en paus als bewijs van "ongelijkheid".

Zeggen dat 'het niet beter is' in religies waar vrouwen prediken tov religies waarin enkel mannen dit doen, terwijl het niet over 'beter' ging, maar over gelijkheid tussen de geslachten, vind ik dan weer een non-argument van jou die heeft geleidt tot een discussie.

Niemand zei dat het beter is bij vrouwelijke predikanten, dus waarom haal jij dat erbij?

Zeggen dat 'het niet beter is' in religies waar vrouwen prediken tov religies waarin enkel mannen dit doen, terwijl het niet over 'beter' ging, maar over gelijkheid tussen de geslachten, vind ik dan weer een non-argument van jou die heeft geleidt tot een discussie.

Niemand zei dat het beter is bij vrouwelijke predikanten, dus waarom haal jij dat erbij?
Mijn punt is niet dat het niet beter is bij vrouwelijke predikers, maar dat het niet (noodzakelijk) beter is met vrouwelijke predikers.

Voorts is mijn punt dat het openstaan van dat ambt voor vrouwen niets met gelijkheid van doen heeft.

Mijn punt is niet dat het niet beter is bij vrouwelijke predikers, maar dat het niet (noodzakelijk) beter is met vrouwelijke predikers.

Voorts is mijn punt dat het openstaan van dat ambt voor vrouwen niets met gelijkheid van doen heeft.

En mijn punt is dat 'het niet (noodzakelijk) beter is met vrouwelijke predikers' een argument is die niks met gelijkheid te maken heeft.

Ronn had het over gelijkheid.

Op welk moment en door welke religie is de heksenwaag bedacht?

En mijn punt is dat 'het niet (noodzakelijk) beter is met vrouwelijke predikers' een argument is die niks met gelijkheid te maken heeft.

Ronn had het over gelijkheid.
Dan moet je bij @RonnReeves zijn, die noemde het niet hebben van vrouwen als priester als voorbeeld van "ongelijkheid.

Nee, ik moet bij jou zijn want jij haalde 'niet beter' erbij terwijl niemand het over 'beter' had.
Lekker selectief winkelen, ik zei namelijk vooral dat het niet openstaan van het priesterambt voor vrouwen wmb niet met gelijkheid of gelijkwaardigheid te maken heeft.

Daarbij zei ik ook dat het wel hebben van vrouwen in dergelijke ambten duidelijk niet voor een betere kerk of een beter geloof zorgen.

Sterker nog, hoe meer "gelijk" een kerk is hoe "woker" ze zijn. Het slaat dan al snel door de andere kant op.

Lekker selectief winkelen, ik zei namelijk vooral dat het niet openstaan van het priesterambt voor vrouwen wmb niet met gelijkheid of gelijkwaardigheid te maken heeft.

Daarbij zei ik ook dat het wel hebben van vrouwen in dergelijke ambten duidelijk niet voor een betere kerk of een beter geloof zorgen.

Sterker nog, hoe meer "gelijk" een kerk is hoe "woker" ze zijn. Het slaat dan al snel door de andere kant op.

En ik zeg: niemand zei dat het wèl voor een betere kerk of beter geloof zou zorgen.

Het ging over gelijkheid. Niet over beter of slechter.

Omdat het over gelijkheid ging begon jij met het noemen van uitzonderingen. Logisch.

Gelijkheid ≠ beter

Als iemand zegt dat het voor meer gelijkheid zorgt dat een vrouw kan prediken, betekent niet dat diegene zegt dat dat het geloof of het prediken zelf beter maakt.

Dat maakte jij er van.

Terug
Naar boven