Vertel eens wat jouw definitie is van spiritualiteit? Ik vind het nogal een ruim en vaag begrip.
Spiritualiteit betekent voor mij vooral de realiteit ervaren zoals die is, en niet zien, ervaren, gekleurd door je ego. In die zin is spiritualiteit ook totaal niet zweverig, eerder enorm down to earth. Als je bv in een happy positieve toestand zit ervaar je de realiteit niet zoals ze is, het leven kan soms enorm positief, opgewekt aanvoelen (vooral als het mooi weer is), maar dat is eig volledig nep, gecreëerd door je ego, als je in zo'n toestand zit ben je niet in contact met de sobere realiteit. Als je in contact bent met de nuchtere stilte van de omgeving, de "isheid'" van de omgeving, ontdaan bent van emotie, niet in 1 of andere egotoestand zit, ervaar je de realiteit zoals andere zoogdieren dat doen. Zoogdieren hebben geen ego en ervaren de realiteit altijd zoals die echt is, niet negatief, positief maar eerder neutraal imo, hun identiteit, zelfgevoel is ook de stilte.
Dat is dus mijn streven, altijd de wereld ervaren zoals andere zoogdieren de wereld ervaren. Als je de realiteit altijd ervaart zoals bv een koe het ervaart ben je imo "verlicht", of zit je in die natuurlijke toestand waar U.G. da anti-goeroe over spreekt (geef zelf meer de voorkeur aan het de natuurlijke toestand noemen) Zoogdieren zijn btw niet gelukkig, noch ongelukkig, ze geven niks om geluk, ze "zijn" gewoon.
En de stilte die er altijd is (of jij die er altijd bent) is niet iets wat je kan vastnemen en mee identificeren. Je kan jezelf enkel waarnemen, ervaren, niet vasthouden. Je kan je enkel bewust zijn van jezelf, de stilte, niet met je ego mee identificeren.
En als je bv muziek beluistert ofzo: je ervaart de stilte die in de omgeving is, dus jezelf, en in de stilte, dus in jezelf ervaar je muziek (de vormen). Vormen, bv muziek manifesteert zich in de stilte, alles gebeurt eig in de stilte, of in jezelf, ook je gedrag, gevoelens, gedachten, gebeuren in de stilte, in je bewustzijn. Bewustzijn in essentie is stilte.
Zo zie ik het momenteel.

Er valt dus ook niks te vinden, de stilte is niks.. Als je bewust wordt van de stilte, ervaar je jezelf als niks, als stilte, leegte.. Maar kan wel erg bevrijdend voelen. Inzien, beseffen, weten dat je in essentie gewoon niks bent, en nooit meer iets kan zijn zonder jezelf voor de gek te houden.
Cor,
Het komt op mij over dat wat jij op spiritueel gebied hier in dit topic verkondigd, het equivalent is van een fysiek persoon die zijn huid afstroopt en bijna al zijn organen doneert aan zoveel mogelijk mensen, en daar zitten veel mensen tussen die jouw organen niet verdienen om het zachtjes uit te drukken. Je zult dan door veel mensen gebruikt worden en zonder huid (je stadsmuur) zullen bacteriën, virussen en parasieten je gewoon verslinden. Kijk naar je lichaam, zoals ik het zie, is dat een stoffelijk afgeleide van je hogere/spirituele bewustzijn, dus een daarmee. Zoals ik speculeer gaat jouw bewustzijn dat mogelijk het graf overleefd, gewoon verslonden worden. De spirituele filosofieën van occultist Michael W. Ford propaganderen juist het tegenovergestelde van "oplossen van het zelf" en dat is het isoleren en afgrenzen van het bewustzijn. Let wel, ik heb het over het bewustzijn, niet zozeer de persoonlijkheid. Ik heb redelijk veel aan zijn ideeen gehad in mijn steeds in ontwikkeling zijnde spiritualiteit. Ik ben overigens geen Luciferian, Satanist of wat dan ook, ik ben gewoon mezelf en ik vermijd zoveel mogelijk georganiseerde spiritualiteit. In mijn boekenkast staan (hele oude) bijbels en de meest zoetsappige spirituele boeken gewoon naast boeken over demonologie. Ik probeer mijn spirituele blik zoveel mogelijk open te houden. Hieronder heb ik een paar video's bijeengeraapt, ja letterlijk bijeengeraapt want die gast schrijft zoveel boeken en maakt zoveel video's dat het gewoon niet bij te houden is. Niet bij te houden voor iemand die er niet zijn geloofsovertuiging van gemaakt heeft, het is gewoon de perceptie van 1 man en thats it. Hij ligt ook behoorlijk onder vuur voor zijn moderne occulte ideeën, die niet altijd in goede aarde vallen bij andere meer traditionele mensen die zich "Luciferian" noemen.
http://www.youtube.com/watch?v=x3LOA8uUztQ
http://www.youtube.com/watch?v=zJ-mGqrvXPw
Hmm, weet niet echt waarom je dat denkt, of waarom het zo overkomt, maar kan wel perfect nee zeggen en mensen op afstand houden en zo. (vooral sinds spiritualiteit zelfs, door te geloven in de stilte, de kracht ervan, en als je als de stilte door het leven gaat hou je de vormen (en dus ook mensen) zoiezo wel op een afstand aangezien er geen relaties meer zijn..)
Maar is zoiezo een heel andere vorm van spiritualiteit van jou dan de spiritualiteit van Tolle enz waar ik mee bezig ben.
& Afgrenzen en isoleren van bewustzijn lijkt me toch weer ego, behalve mss als het een soort zelfontwikkeling is zoals in de filosofie van Nietzsche, soort werken aan de vorm waar je inzit, jezelf vorm geven enz.. terwijl je dan wel weet dat jij dat in essentie niet bent, het slechts je vorm is en je het kan zien als een soort spel. & Michael W. Ford lijkt me in die filmpjes ook wel een vrij sterk ego hebben. Maar is wel interessant, de ideeën die hij er op nahoudt, is idd een soort spirituele filosofie die hij heeft ontwikkeld. Dat van die slaven mentaliteit en andere dingen die hij zegt doet me ook denken aan Nietzsche.