AndroidHealthClinic

Sticky Religie & Spiritualiteit

Maar waarom kijk je ze niet gewoon zonder geluid? Er zit ondertiteling bij, en dan kun je bewuster zijn van de stilte. Ik heb dit alleszins zojuist zelf ervaren.

Zou ik idd kunnen doen, maar probeer nu ook de stilte te voelen terwijl er lawaai is. Een echte Boeddha kan zelfs de stilte, leegte voelen in een voetbalstadion waar iedereen uitzinnig is bv.. & thx, zie nu pas dat youtube blijkbaar ook een knop voor ondertiteling heeft. Heeft idd wel iets met die ondertiteling.

https://www.youtube.com/watch?v=KPx0nN6aQj0

Zou ik idd kunnen doen, maar probeer nu ook de stilte te voelen terwijl er lawaai is. Een echte Boeddha kan zelfs de stilte, leegte voelen in een voetbalstadion waar iedereen uitzinnig is bv.. & thx, zie nu pas dat youtube blijkbaar ook een knop voor ondertiteling heeft. Heeft idd wel iets met die ondertiteling.

http://www.youtube.com/watch?v=KPx0nN6aQj0
Wat mij heel erg heeft geholpen met de stilte vinden zijn simpelweg oordopjes. Ik droeg ze een keer 's nachts (lees: 's ochtends) omdat de werkster een ontiegelijke herrie maakte met de stofzuiger om 9 uur 's ochtends en dat bracht me op het idee. Ik draag ze nu ook overdags en zelfs tijdens het trainen. Ik voel m'n ziel dan.

Even puur een reactie op de titel.

Nee, ik ben niet gelovig. Wel christelijk opgevoed. Op mijn 15e werd ik wat meer bewust van religie/wetenschap en ben ik wat boeken gaan lezen. Daarna een poosje niks mee gedaan, en op mijn 18e gestopt met naar de kerk gaan. Tot een paar maanden geleden was ik er totaal niet mee bezig en maakte het me niks uit(apatheisme heet dat blijkbaar) maar sinds kort ben ik fanatiek atheist geworden. Grappig hoe dat allemaal is gelopen. Ben ook begonnen met e.e.a. lezen, nu bezig met 'A short history of nearly everything' van Bill Bryson. Schitterend om te lezen hoe wetenschap in zo'n korte tijd zo vooruit is gegaan.

Alleen jammer dat mijn ouders nog steeds voluit christelijk zijn, zo'n verschil van levensovertuiging creeërt jammergenoeg toch nog best wel een kloof.

• Topic Starter Topic Starter
Seriemoordenaar en -verkrachter Ronald Janssen heeft een vriendin. De vrouw, een godsdienstlerares, bezoekt hem al enkele maanden in de gevangenis en hun relatie is inmiddels van die aard dat straks ongestoord bezoek mogelijk is.

Drie onafhankelijke bronnen hebben onze redactie de voorbije dagen gemeld dat Ronald Janssen al geruime tijd het bezoek krijgt van een vrouw die duidelijk méér is dan een 'gewone' vriendin. Ongestoord bezoek is er nog niet geweest tussen de voormalige leraar en de godsdienstjuf, omdat daarvoor meestal een contact van een halfjaar moet worden aangetoond. Maar in de wandelgangen luidt het wel dat zo'n bezoek op de agenda staat. Het gevangeniswezen kan weinig ondernemen als beide partijen ermee instemmen. Zelfs niet in het geval van een verkrachter en moordenaar als Ronald Janssen.

Volgens psychiaters zou ongestoord bezoek verbieden ook niet correct zijn. "Janssen is veroordeeld tot levenslange opsluiting, niet tot 'levenslange opsluiting plus het verbod om ooit nog seks te hebben'." In het verleden liep het nochtans al eens fout af, toen een seriemoordenaar tijdens zo'n intiem bezoek zijn partner te lijf ging.

Ronald Janssen werd in 2011 veroordeeld voor de moorden op Annick Van Uytsel, Kevin Paulus en Shana Appeltans. De nabestaanden van de slachtoffers reageren sereen. "Al begrijpen we niet dat een vrouw zich hiervoor kan openstellen."

ERNIE.gif

De kunst van het niet betrokken zijn.

Leven vanuit stilstand.

Zouden 2 leuke titels zijn voor een spiritueel boek.

& heb voor m'n verjaardag Ik Ben/Zijn gevraagd, ben benieuwd.

http://www.bol.com/nl/p/ik-ben-zijn/1001004002130778/
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Het hoofdwerk van non-dualisme, vedanta shit, ben benieuwd. In elk geval geen boek die je in enkele maanden uitleest.

De kunst van het niet betrokken zijn.

Leven vanuit stilstand.

Zouden 2 leuke titels zijn voor een spiritueel boek.

& heb voor m'n verjaardag Ik Ben/Zijn gevraagd, ben benieuwd.

http://www.bol.com/nl/p/ik-ben-zijn/1001004002130778/
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Het hoofdwerk van non-dualisme, vedanta shit, ben benieuwd. In elk geval geen boek die je in enkele maanden uitleest.

Als je maar stil genoeg bent dan heb je dat soort boekskes heel niet nodig.

Jij moet eens naar Goa gaan, Cor.

Wie als vrije geest zijn geld goed wil besteden, moet instituten oprichten in de trant van de kloosters, om voor mensen die verder niets meer met de wereld te maken willen hebben een vriendschappelijk samenleven in de grootst mogelijke eenvoud mogelijk te maken.

Leuke uitspraak van Friedrich, was voorstander van contemplatief, beschouwend leven, (hekel aan actieve domme mensen die nooit in het huidig moment leven.

Laatst bewerkt:
[Link niet meer beschikbaar]

Prachtige, krachtige video van Ramana

Was precies mijn punt Corleone.

Zozo, ga je full hard solipsisme corremans? Want dit is wat deze onzin is.

:roflol:, ja, probeer zoveel mogelijk te leven vanuit m'n observerende zelf, of als de sobere stilte. Observerende zelf, sobere stilte, leegte, waarnemer, aanwezigheid... Altijd m'n gedrag observeren en me er niet meer mee identificeren, kijken hoe ik alles doe, werk, muziek speel enz... Is gewoon altijd het leven die in werking is, gebeurt automatisch, m'n gedrag is volledig gedetermineerd. Kan nooit voor iets verantwoordelijk gesteld worden.

& Als je zo leeft kan je ook niet meer sterven, stilte is nl eeuwig, onsterfelijk.

Het leven is zoiezo ook een droom.

• Topic Starter Topic Starter
Je was leuker toen je nog een alcoholische Hitlerist was.

:roflol:, ja, probeer zoveel mogelijk te leven vanuit m'n observerende zelf, of als de sobere stilte. Observerende zelf, sobere stilte, leegte, waarnemer, aanwezigheid... Altijd m'n gedrag observeren en me er niet meer mee identificeren, kijken hoe ik alles doe, werk, muziek speel enz... Is gewoon altijd het leven die in werking is, gebeurt automatisch, m'n gedrag is volledig gedetermineerd. Kan nooit voor iets verantwoordelijk gesteld worden.

Leuk korrel. Zeg me nu waar je woont en ik sla je dagelijks helemaal plat, laat een dikke vette n*ger je aars nemen en rip heel je huis leeg.

Denk je dat je lang hiermee akkoord zal gaan en passief observant zal blijven?

Tuurlijk niet, omdat interactie en subjectief gevoelsleven ook onder hard solipsisme blijft. Daarvoor hoef je geen objectieve realiteit te hebben. Het mag allemaal niet echt zijn maar als ik je lang genoeg in je zak stamp zal je toch "stop" vragen.

& Als je zo leeft kan je ook niet meer sterven, stilte is nl eeuwig, onsterfelijk.

Het leven is zoiezo ook een droom.

Jouw definitie van sterven, leven en stilte zijn waarschijnlijk zo subjectief uitgedrukt dat ik hier geen degelijk antwoord op kan geven tot je ze defineerd(is dat een woord?).

Laatst bewerkt:
Ontkomen aan samsara, de kringloop der wedergeboorte, dat is waar het in die oosterse religie/boeddhisme allemaal om draait. Het is gebaseerd op angst. En ze zullen net zoveel opium gebruiken om hun karma maar goed te houden en verlost te worden van reïncarnatie in deze wereld. Want als er geen zelf is kan het karma er ook niet op inwerken. Samsara is voor hen waarschijnlijk vergelijkbaar met de angst voor de hel die het Christendom en Islam je proberen aan te praten. Ik moet er niks van hebben.

Samsara is eerder hindoeïsme, al hebben sommige boeddhistische stromingen gelijkaardig concept.

Karma is zowiezo gedateerd.

Leuk korrel. Zeg me nu waar je woont en ik sla je dagelijks helemaal plat, laat een dikke vette n*ger je aars nemen en rip heel je huis leeg.

Denk je dat je lang hiermee akkoord zal gaan en passief observant zal blijven?

Tuurlijk niet, omdat interactie en subjectief gevoelsleven ook onder hard solipsisme blijft. Daarvoor hoef je geen objectieve realiteit te hebben. Het mag allemaal niet echt zijn maar als ik je lang genoeg in je zak stamp zal je toch "stop" vragen.

Jouw definitie van sterven, leven en stilte zijn waarschijnlijk zo subjectief uitgedrukt dat ik hier geen degelijk antwoord op kan geven tot je ze defineerd(is dat een woord?).

Je kan toch aanwezig blijven en kijken, waarnemen hoe je je verdedigt.., en als je in een levensbedreigende situatie terechtkomt neemt het leven het gewoon over, overlevingsmechanisme. En je subjectief gevoelsleven, de gedachte dat "jij" handelt blijft idd, maar betekent drm niet dat jij je handelen, je gevoelsleven bent.. Gevoelens zijn zoiezo ook gedachten, zonder je gedachten kan je niet bewust zijn van gevoel.

& Dmv van je gedachten weet je dat je leeft en dat het lichaam waar je in aanwezig bent kan sterven. (Maar het lichaam weet van zichzelf niet dat het leeft of dood is..) & Stilte is gewoon stilte. Ga in een (donkere) kelder zitten ofzo of ('s nachts) eenzaam wandelen en dan vind je jezelf. De stilte, leegte waar veel mensen bang voor zijn. Die leegte, stilte is er trouwens altijd, ook op drukke zonnige plaatsen waar mensen plezier maken en zo en vrijwel niemand echt in contact is met de realiteit. Is precies ook een soort van zwarte holte in jou, precies een zwart gat, die waarnemer.

En als je leeft als die stilte, leegte ben je btw ook ieder moment, iedere seconde klaar om te sterven. Elke dag is leuk meegenomen, maar wakker worden hoeft niet meer. Kunst van het leven is zoiezo om het niet nodig te vinden om te leven en dus elk moment klaar zijn om te gaan.

& de stilte van de omgeving of in mezelf is gewoon m'n zelfgevoel. Als ik daar niet mee in contact ben zit ik in een zwevende toestand en heb ik identiteitsverlies. Zou niet weten wat er anders m'n identiteit, zelfgevoel/besef zou moeten zijn dan de stilte.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven