- Waardering
- 22.094
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
ga ik volledig in mee, niets mis mee om een bepaalde stance tegenover de wereld en de dingen aan te nemen, maar om daar weer het etiket van "spiritualiteit" op te plakken komt enorm hautain over, alsof die "spirituele" types een diepere connectie met de wereld zouden hebben.
Heb zelf een opleiding tot mindfulness therapeut gevolgd. Staan wel leuke handvaten in om er niet over te praten maar mensen het te laten ervaren met simpele oefeningen. Mits ze er natuurlijk een beetje voor open staan. Zo zien ze vaker in dat het allemaal niet zo zweverig en moeilijk is.Gebruik ook niet enorm graag die term spiritualiteit, maar hoe moet je die leer van Tolle en andere goeroes anders noemen.. & Als je bv zegt dat je mindfull leeft.. kan ook hautain overkomen.
& mss geen diepere connectie maar je leeft wel intenser, bewuster.. Zijn imo veel mensen die maar half bewust leven & zich erover verbazen hoe snel de tijd gaat.. Mensen die vrijwel nooit gewoon aanwezig zijn en stilstaan bij het leven.
& door die spiritualiteit zie ik precies alle vormen als een deel van mezelf. Mijn arm bv, of de arm van iemand anders.., is enkel nog een gedachteverschil... Ga bv ook nooit meer iets van afval in de natuur gooien ofzo want heb dan precies het gevoel dat ik mezelf aan het vervuilen ben, dus ergens mss wel een diepere connectie.
Ze praten in zekerheden, terwijl het geen wetenschap is. Ik doe dat zelf niet, ik praat liever in hypothesen.
Waar ik een probleem mee heb zijn de vele spirituele mensen die tegen je gaan praten alsof zij het allemaal wel weten. Ze praten in zekerheden, terwijl het geen wetenschap is. Ik doe dat zelf niet, ik praat liever in hypothesen. Wat ik en sommige andere mensen in dit topic doen is filosoferen over hoe een auto in elkaar zit, terwijl we niet eens zeker weten of er wel een wiel bestaat. Ik kan me dus wel voorstellen dat dit soort discussies door atheïsten als zinloos giswerk worden beschouwd. Ik zie mezelf als spiritueel, maar ik ben slechts een blinde in een grot die de wanden aftast en hierin hiërogliefen met een betekenis meent te herkennen, terwijl dit ook slechts hersenspinsels kunnen zijn.
Corleone, Angelus is sinds kort verbannen van de Nederlandstalige bodybuild velden. Dit heeft hem de stilte gebracht. Denk je dat Angelus hierdoor herboren zal worden?
Corleone, Angelus is sinds kort verbannen van de Nederlandstalige bodybuild velden. Dit heeft hem de stilte gebracht. Denk je dat Angelus hierdoor herboren zal worden?
Boeddhisten, goeroes zijn mensen die weten vanuit een dieper besef. Heb je geen wetenschap voor nodig, de wetenschap is ivm met spiritualiteit zelfs ontoereikend, kan je die zekerheden nooit geven.
Ja, maar ik ben dan ook niet zo intelligent als jij he. Ik mis die 30 extra IQ punten. Jongens, jullie weten wel wat ik bedoelde in mijn vorige post maar ik had misschien andere termen moeten gebruiken.none of that made any sense. Wetenschap spreekt niet in zekerheden en als zeker niet in existentiële zekerheden, hypothesen zijn net onderdeel van wetenschap.
Waar ik een probleem mee heb zijn de vele spirituele mensen die tegen je gaan praten alsof zij het allemaal wel weten. Ze praten in zekerheden, terwijl het geen wetenschap is. Ik doe dat zelf niet, ik praat liever in hypothesen. Wat ik en sommige andere mensen in dit topic doen is filosoferen over hoe een auto in elkaar zit, terwijl we niet eens zeker weten of er wel een wiel bestaat. Ik kan me dus wel voorstellen dat dit soort discussies door atheïsten als zinloos giswerk worden beschouwd. Ik zie mezelf als spiritueel, maar ik ben slechts een blinde in een grot die de wanden aftast en hierin hiërogliefen met een betekenis meent te herkennen, terwijl dit ook slechts hersenspinsels kunnen zijn.

Ja, maar ik ben dan ook niet zo intelligent als jij he. Ik mis die 30 extra IQ punten. Jongens, jullie weten wel wat ik bedoelde in mijn vorige post maar ik had misschien andere termen moeten gebruiken.
Voor mij is spreken in zekerheden dat als je iets omhoog gooit het ook weer naar beneden komt. Dat zijn feiten. En veel spirituele mensen praten ook over hun geloof alsof het feiten zijn. Ik praat liever in termen als "ik denk" en "misschien" als ik over mijn geloofsovertuiging praat, omdat er geen enkel bewijs van de echtheid ervan is.
Ik lees hierboven dat Angelus eindelijk gebanned is en dat vervult mij van vreugde. Mag ik dat zeggen? Dat mag ik zeggen.
Kijk jij ook die filmpjes zonder geluid?

Maar waarom kijk je ze niet gewoon zonder geluid? Er zit ondertiteling bij, en dan kun je bewuster zijn van de stilte. Ik heb dit alleszins zojuist zelf ervaren.
Nee, maar probeer me wel bewust te zijn van de stilte tussen de woorden die hij uitspreekt. (De stilte tussen de woorden is jezelf, en de klank is vorm.)