Fitness Seller

Sticky Religie & Spiritualiteit

Elke dag is leuk meegenomen, maar wakker worden hoeft niet meer. Kunst van het leven is zoiezo om het niet nodig te vinden om te leven en dus elk moment klaar zijn om te gaan.

Ja, je bent er ook echt gelukkiger op geworden he? Nou laat mij maar in de waan leven dat ik een individu ben, want als het zo moet dan hoeft het niet meer. :roflol:

Ja, je bent er ook echt gelukkiger op geworden he? Nou laat mij maar in de waan leven dat ik een individu ben, want als het zo moet dan hoeft het niet meer. :roflol:

:roflol:

Ben wel gelukkig, maar is een ander soort, meer diepgaand geluk. Als je bv 's avonds alleen in de tuin staat ofzo. Soort eenzaam geluk. Ofja, in feite is er niemand meer die zich echt gelukkig voelt, je voelt je in principe gelukkig noch ongelukkig, maar er is wel een diepe vrede, je hoeft nergens meer te geraken in het leven, je bent precies waar je moet zijn... Drang om veel bezittingen en zo te hebben valt ook weg, je wil eerder eenvoudig, bescheiden leven.. Contemplatief leven.

& Leven is zoiezo niet nodig, is over het algemeen mooi en leuk en zo, maar is niet dat het echt hoeft. Als er niemand meer in jou zit en het leven altijd in werking is kan er gewoon niemand meer zijn die het nodig vind om te leven. (behalve een gedachte, maar is dus gewoon een gedachte)

---------- Toegevoegd om 12:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:21 ----------

Je was leuker toen je nog een alcoholische Hitlerist was.

Je moet een keer volwassen worden..

En een echte man wil niet leuk zijn, sympathiek enz worden gevonden. Een echte man is ernstig & zwijgzaam, zoals Harmonica.

:roflol:

Ben wel gelukkig, maar is een ander soort, meer diepgaand geluk. Als je bv 's avonds alleen in de tuin staat ofzo. Soort eenzaam geluk. Ofja, in feite is er niemand meer die zich echt gelukkig voelt, je voelt je in principe gelukkig noch ongelukkig, maar er is wel een diepe vrede, je hoeft nergens meer te geraken in het leven, je bent precies waar je moet zijn... Drang om veel bezittingen en zo te hebben valt ook weg, je wil eerder eenvoudig, bescheiden leven.. Contemplatief leven.

& Leven is zoiezo niet nodig, is over het algemeen mooi en leuk en zo, maar is niet dat het echt hoeft. Als er niemand meer in jou zit en het leven altijd in werking is kan er gewoon niemand meer zijn die het nodig vind om te leven. (behalve een gedachte, maar is dus gewoon een gedachte)

Dit wat je hier brabbelt is geen spiritualiteit maar depressiviteit.

Dit wat je hier brabbelt is geen spiritualiteit maar depressiviteit.

Nope, je ego bestempelt dit gewoon zo, omdat het niet stil wil worden, liever plezier maakt. Je voelt je niet slecht ofzo. Denk aan de stilte die je ervaart als je bij oude mensen in huis gaat ofzo, of de stilte in een ziekenhuis of bibliotheek. Die stilte is gewoon wie je bent. De alledaagse stilte.

Nope, je ego bestempelt dit gewoon zo, omdat het niet stil wil worden, liever plezier maakt. Je voelt je niet slecht ofzo. Denk aan de stilte die je ervaart als je bij oude mensen in huis gaat ofzo, of de stilte in een ziekenhuis of bibliotheek. Die stilte is gewoon wie je bent. De alledaagse stilte.

De stilte waar jij hebt over hebt is niet meer dan je gedachtestroom temperen zodat je meer in het moment leeft en bewuster.
Dan kan je alles intenser ervaren en ben je niet met je gedachte bij rekeningen of andere dingen.
Allemaal mooi en aardig die theorietjes van je, maar het leven IS bewegen, daar draait alles om.
Het leven volledig ervaren, en je niet verstoppen achter muziek of andere uitvluchten die je nu zoekt in naam der stilte.
Overigens zou iemand die gelukkig is niet nadenken over waar het leven om draait, die ervaart gewoon en geniet van het moment.

Is goed dat je verder kijkt dan je neus lang is coleone, maar probeer het wel te zien zoals het is.
Want alles waar jij je niet prettig bij voelt (angst) ontwijk jij in naam der stilte omdat je vast zit in je onderbewustzijn.

De stilte waar jij hebt over hebt is niet meer dan je gedachtestroom temperen zodat je meer in het moment leeft en bewuster.
Dan kan je alles intenser ervaren en ben je niet met je gedachte bij rekeningen of andere dingen.
Allemaal mooi en aardig die theorietjes van je, maar het leven IS bewegen, daar draait alles om.
Het leven volledig ervaren, en je niet verstoppen achter muziek of andere uitvluchten die je nu zoekt in naam der stilte.
Overigens zou iemand die gelukkig is niet nadenken over waar het leven om draait, die ervaart gewoon en geniet van het moment.

Is goed dat je verder kijkt dan je neus lang is coleone, maar probeer het wel te zien zoals het is.
Want alles waar jij je niet prettig bij voelt (angst) ontwijk jij in naam der stilte omdat je vast zit in je onderbewustzijn.

Nja, idd. Maar hou gewoon niet zo van mensen die totaal niet on contact zijn met de realiteit, vind ik wat vervelend. Paar dagen geleden bv ook. Begint in de winkel waar ik werk plots iemand tegen mij te praten, over hoe hij die video cassettes die hij koopt over zet op dvd en zo, was duidelijk in een opgewekte stemming (leuk voor hem), praat wat met hem mee, ben vriendelijk en zo, maar na 7 minuten was hij gewoon aan het praten om maar te praten, ging totaal nergens meer over, en plots zeg ik precies zonder dat ik het echt wil op een zeer droge, koele, ernstige manier van "ga dan verder werken:)", waarop hij precies wat vreemd, verrast kijkt en ok zegt. Zelfde met vrienden die je tegenkomt en precies in een vrolijke actieve toestand zitten en beginnen te praten, enthousiast "hej" zeggen, verwachten precies dat je ook zo doet terwijl je gewoon in contact bent met de stilte, sobere realiteit en hoogstens op een rustige manier wat woorden wilt wisselen.

En je kan perfect bewegen vanuit stilstand, terwijl je zelf stil blijft, zonder arrogantie.

http://www.youtube.com/watch?v=HvUSC4kOBHc

---------- Toegevoegd om 19:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:15 ----------

Harmonica's maken best veel lawaai.

7275_ea5d.gif

Ondertussen al rustige coïtus gehad?

Waarlijk, Ik ben de essentie van alles
Ik manifesteer me in alles
Ik ben het Ene, er bestaat niets anders
Ik ben het Zelf van alles
Waarlijk, Ik ben het ondeelbare, oppermachtige Brahman
Ik ben non-duaal van aard
Ik besta enkel als mezelf.
Door een dergelijke overtuiging dat men Brahman is,
wordt men ondergedompeld in rust en helderheid.

Waarlijk, Ik ben louter wijsheid
Ik ben opperste gelukzaligheid
Ik ben onverwoestbaar
Ik ben het ondeelbare Absolute
Waarlijk, Ik ben het ene Absolute
Ik ben, zonder dat er iets anders bestaat
Ik ben enkel mezelf.
Door een dergelijke overtuiging dat men het Absolute is,

Waarlijk, Ik ben de verheven Shiva
Ik ben ook het vereren van de verheven Shiva
Ik ben ook Vishnu
Ik ben ook de aanbidding van Vishnu
Waarlijk, Ik ben ook de grote Brahma
Ik ben de verscheidenheid van alle dingen
Ik ben het oppermachtige non-duale Brahman.

Waarlijk, ik ben de goden, de demonen en de mensen
Ik ben alle rondzwervende dieren
Ik ben alle werelden die vergaan
Ik ben de miljoenen universa
Waarlijk, Ik ben alle bewegende en bewegingsloze dingen
Ik ben de wereld, het individu en het Ultieme
Ik ben het oppermachtige non-duale Brahman.

Waarlijk, Ik ben wat verschijnt als dit
Ik ben ook wat verschijnt als ”ik” en ”jij”
Ik ben ook wat verschijnt als dat
Ik ben ook wat verschijnt als iets anders
Waarlijk, Ik ben wat verschijnt als wat dan ook
Ik ben altijd alles
Ik ben het wonderbaarlijke, oppermachtige Brahman.
Door een dergelijke overtuiging aangaande het ongedeelde Absolute,

Waarlijk, Ik ben datgene wat wordt gedacht en gezien
Ik ben de getuige die slechts uit Bewustzijn bestaat
Ik ben alle activiteiten van de geest
Ik ben alle gedachten die ontspringen
Waarlijk, ik ben alles in deze wereld van dualiteit
Ik ben zowel het ”zijn” als het ”niet-zijn”
Ik ben het non-duale, oppermachtige Brahman.
Door een dergelijke overtuiging aangaande het ongedeelde Absolute,

Nooit is er iets ontstaan
Waar kan datgene wat niet ontstaan is zich bevinden?
Hoe kan er evolutie zijn van ongeboren en niet bestaande dingen?
Er is totaal niets gescheiden van het ongedeelde Brahman
Alles is Brahman
En Dat ben Ik.
Door een dergelijke overtuiging

Uit: The song of Ribhu, translated from the original Tamil version of the Ribhu Gita, Society of Abidance in Truth, 2003

https://www.youtube.com/watch?v=8eoAqfJ0Dog

Zoek je heil in het hindoeïsme, Tante Corrie.

Echt iets voor jou

• Topic Starter Topic Starter
Zoek je heil in alcohol, dat maakt je leuker.

:)

is imho het enige wat je hierover dient te lezen en dan met name zijn hoofdwerk "De wereld als wil en voorstelling".

Zoek je heil in alcohol, dat maakt je leuker.

:)

'Alcohol, het Europese gif' (FN)

Schopenhauer kan je wel interesseren, denk ik.

is imho het enige wat je hierover dient te lezen en dan met name zijn hoofdwerk "De wereld als wil en voorstelling".

Idd, ga het mss ooit eens lezen, uit nieuwsgierigheid, als ik in een romantisch-pessimistische stemming ben.

Terug
Naar boven