AndroidHealthClinic

Sticky Religie & Spiritualiteit

Nee, maar iedereen gelooft wel iets en ik probeer in mijn antwoorden wel door te laten schemeren dat ik het geloof/het meest aannemelijk vind/de meerderheid het zo ziet, maar dat sommigen we anders over (kunnen) denken.

Uiteraard kunnen anderen er anders over denken, maar je vroeg aan mij hoe ik dit doe mbt opvoeden en geloof, toch?

Misschien snap ik je vraag/stelling niet;
Wat precies snap je niet?

Uiteraard kunnen anderen er anders over denken, maar je vroeg aan mij hoe ik dit doe mbt opvoeden en geloof, toch?

Misschien snap ik je vraag/stelling niet;
Wat precies snap je niet?
Ik snap dan niet waarom je een kind van 4 vertelt dat de Kerstman niet bestaat en hem op bepaalde punten remt mbt zijn fantasie maar wel feitelijk brengt dat god alles gemaakt heeft.

Reden: Tikfouten
Laatst bewerkt:
Ik snap dan niet waarom je een kind van 4 verteld dat de Kerstman niet bestaat en hem te op bepaald punten remt mbt zijn fantasie maar wel feitelijk brengt dat god alles gemaakt heeft.

Omdat, ondanks dat ik weet dat niet iedereen het ermee eens is, het voor mij wel een feit is en dat leer ik mijn kind dus ook gewoon.
God is voor mij geen fantasie, geen verhaaltje, geen sprookje of iets dergelijks, dus waarom zou ik dat op dezelfde manier moeten brengen als bijv de kerstman?

Omdat, ondanks dat ik weet dat niet iedereen het ermee eens is, het voor mij wel een feit is en dat leer ik mijn kind dus ook gewoon.
God is voor mij geen fantasie, geen verhaaltje, geen sprookje of iets dergelijks, dus waarom zou ik dat op dezelfde manier moeten brengen als bijv de kerstman?
Zielig voor dat kind zeg

Ik kan niet jouw waarom invullen. Ik probeer het zoveel mogelijk niet te doen en vetrouw erop dat ik mijn kinderen genoeg handvatten geef zodat ze zelf hun weg daar in kunnen vinden.

Wat is precies zielig en wat maakt dat zielig?
Dat je zegt dat de kerstman nep is, maar god wel echt is. Zo leer je je kind dat neppe dingen alsnog echt zijn.

En daarbij is de kerstman geloofwaardiger omdat je die nog kan zien, god heeft nog nooit wat laten zien of gedaan.

Ik kan niet jouw waarom invullen. Ik probeer het zoveel mogelijk niet te doen en vetrouw erop dat ik mijn kinderen genoeg handvatten geef zodat ze zelf hun weg daar in kunnen vinden.

Elke ouder geeft z'n eigen vorm handvatten aan. Die van mij heeft een andere vorm dan die van jou en dat is prima. Een 4 jarige is te jong om zelf z'n weg daarin te vinden, maar ik laat hem wel zodanig 'vrij' daarin dat hij erover leert, kennis vergaren. Anders zou hij wel op een islamitische basisschool zitten..

Dat je zegt dat de kerstman nep is, maar god wel echt is. Zo leer je je kind dat neppe dingen alsnog echt zijn.

En daarbij is de kerstman geloofwaardiger omdat je die nog kan zien, god heeft nog nooit wat laten zien of gedaan.

Dus..iets dat je niet kunt zien = nep en iets dat je wel kunt zien en iemand het een naam geeft = echt? Of..?

Dus..iets dat je niet kunt zien = nep en iets dat je wel kunt zien en iemand het een naam geeft = echt? Of..?

Wat heeft god gedaan volgens jou en waar is het bewijs?

Elke ouder geeft z'n eigen vorm handvatten aan. Die van mij heeft een andere vorm dan die van jou en dat is prima. Een 4 jarige is te jong om zelf z'n weg daarin te vinden, maar ik laat hem wel zodanig 'vrij' daarin dat hij erover leert, kennis vergaren. Anders zou hij wel op een islamitische basisschool zitten..
Inshallah toekomstige IS strijder

Ik snap dat alleen niet waarom je hem op zo’n jonge leeftijd niet in bijvoorbeeld de Kerstman zou laten geloven, of mag zoiets niet van de islam?

Ik snap dat alleen niet waarom je hem op zo’n jonge leeftijd niet in bijvoorbeeld de Kerstman zou laten geloven, of mag zoiets niet van de islam?

Klopt, het is niet islamitisch en we mogen dat niet doen. Uiteraard zijn er een hoop Moslims die het alsnog wel doen (bijv. ook verjaardagen) maar dat is hun keuze.

Een 4 jarige is te jong om zelf z'n weg daarin te vinden, maar ik laat hem wel zodanig 'vrij' daarin dat hij erover leert, kennis vergaren.
Ja en nee, mijn kinderen stellen ook wel eens lastige vragen (van wie zullen ze het hebben) ik dan probeer ik in mijn antwoord te verwerken dat mijn antwoord mijn visie is, maar dat het prima kan dan anderen daar anders over denken en dat het zelfs wel eens kan voorkomen dat mijn antwoord niet het juiste blijkt te zijn.

• Like
Waarderingen: Loca
Mijn zoons weten ook dat de kerstman en sinterklaas niet bestaat. Omdat de oudste autisme heeft hebben we dat al enkele jaren geleden uit gelegd. Zorgt wel voor grappige situaties. Zondag mochten ze hun schoen zetten. Smiddags ipv smorgens want mama had niet voor eidereen een schoen kadotje. Nadat mama terug was van de bruna werdt er gewoon gezongen voor sint en bij de vraag of hij zijn boek ingepakt wou hebben was het antwoord: Ja natuurlijk.
Omdat hij niet tegen verassingen kan laten we ze ook alles zelf uitzoeken bij bol.com of in de winkel. En in de afgelopen 4 jaar ofzo heeft hij het maar 1 keer buiten huis gezegd tegen een klein kindje dat sinterklaas niet bestaat. De reden waarom kon ik wel inkomen maar uiteraard gezegd dat dat binnen huis moest blijven.

Terug
Naar boven