MuscleMeat

Sticky Religie & Spiritualiteit

Ja klopt, ik denk dat dat wellicht te maken heeft met dat veel landen waarin Islam grotendeels wordt gevolgd, veel met armoede te maken heeft (Iran, Afghanistan oa), zo zie je eigenlijk ook nooit een Saudi terrorist, ondanks dat Saudi Arabië HET land van Islam is, is Saudi Arabië een rijk land en dus kleiner kans op wat ik eerder zei.
Dat wilt niet zeggen dat alles in SA volgend Islam is overigens.

Maar ja ik vind het ook apart hoor, het lijkt wel alsof specifieke versen van de Quran stelselmatig verkeerd geïnterpreteerd en gebruikt worden (niet-Moslims gebruiken die versen ook vaak om aan te tonen dat Islam moord van ongelovigen goedpraat) en dit gewoon rond blijft gaan, terwijl versen uit de Bijbel niet op die manier worden misbruikt, ondanks dat er veel landen in Afrika, die ook armoedig zijn, wèl veelal christelijk zijn.

Geen idee of je me snapt :roflol: ik typ soms beetje raar
Zijn vliegtuigkapers geen terroristen?

kapers.jpg

"Een feestdag met een versierde boom", dus de kerstboom is daarvan overgenomen is precies wat ik bedoel met wat ik tekort door de bocht vind. Het lijkt me een beetje teveel op de drogreden: "erna dus erdoor".

De "Vaticaanse kerk", wat is dit nu weer voor Belt-speak. :roflol:

Het verzet van de Katholieken tegen de kerstboom moet je, denk ik, vooral zien als een verzet tegen protestanten. Het dan heidens noemen is een lekkere sneer.
Ok. Goede discussie Hell.

Maar ja ik vind het ook apart hoor, het lijkt wel alsof specifieke versen van de Quran stelselmatig verkeerd geïnterpreteerd en gebruikt worden (niet-Moslims gebruiken die versen ook vaak om aan te tonen dat Islam moord van ongelovigen goedpraat) en dit gewoon rond blijft gaan, terwijl versen uit de Bijbel niet op die manier worden misbruikt, ondanks dat er veel landen in Afrika, die ook armoedig zijn, wèl veelal christelijk zijn.
Waarschijnlijk omdat er weinig Christenen zijn die de Bijbel als het letterlijke en onveranderlijke woord van hun God zien. Bovendien is er altijd het idee dat het Nieuwe Testament daar een dempende werking op heeft.

Waarschijnlijk omdat er weinig Christenen zijn die de Bijbel als het letterlijke en onveranderlijke woord van hun God zien. Bovendien is er altijd het idee dat het Nieuwe Testament daar een dempende werking op heeft.

Ja, het ging er vooral om waardoor dat komt. Denk inderdaad dat Nieuwe Testament daarmee helpt ja :o

Hoe zit dat dan met Joden?

Ja klopt, ik denk dat dat wellicht te maken heeft met dat veel landen waarin Islam grotendeels wordt gevolgd, veel met armoede te maken heeft (Iran, Afghanistan oa), zo zie je eigenlijk ook nooit een Saudi terrorist, ondanks dat Saudi Arabië HET land van Islam is, is Saudi Arabië een rijk land en dus kleiner kans op wat ik eerder zei.
Dat wilt niet zeggen dat alles in SA volgend Islam is overigens.
SA is samen met wat andere rijke golfstaten (Qatar, Koeweit en de VAE: het kwartet van haat) een enorme sponsor van verdeeldheid, haat en geweld.

Al die moskeëen die zij over de hele wereld laten bouwen gaat samen met de promotie van hun versie van de Islam en de verdringing van de minder strenge en tolerante "volks-Islam".

Zo is er in Marokko een gebruik ergens wat een beetje lijkt op de heiligen in de Kerk (kan niet op het woord komen). Strict genomen is dit natuurlijk tegen de letter van de Islam.

Vergelijk het een beetje met Katholieken in Brabant, daar zijn de scherpe randjes over het algemeen ook wel af.

• Like
Waarderingen: horn
Zo is er in Marokko een gebruik ergens wat een beetje lijkt op de heiligen in de Kerk (kan niet op het woord komen). Strict genomen is dit natuurlijk tegen de letter van de Islam.

Vergelijk het een beetje met Katholieken in Brabant, daar zijn de scherpe randjes over het algemeen ook wel af.

Ik snap je niet hier, denk ik.
Ik heb een vriendin uit Marokko en zij is Moslim, geen idee welk gebruik je bedoelt? Kun je het opzoeken?

En Katholieken in Brabant, daarmee/daar ben ik opgegroeid en dat is een 'met kerst katholiek en soms goede vrijdag geen vlees' gemeenschap, bedoelde je dat? :o

Ik snap je niet hier, denk ik.
Ik heb een vriendin uit Marokko en zij is Moslim, geen idee welk gebruik je bedoelt? Kun je het opzoeken?
Hierin kan je terugvinden wat ik probeerde op te graven uit mijn geheugen.
En Katholieken in Brabant, daarmee/daar ben ik opgegroeid en dat is een 'met kerst katholiek en soms goede vrijdag geen vlees' gemeenschap, bedoelde je dat? :o
Vergelijk Katholieken in Brabant, zelfs in de jaren 50, met Katholieken (nu) in de VS. In de VS vind je nog grote groepen die heel streng in de leer zijn.

In Nederland, zeker Brabant, is het meer zoals wijlen Tiny Muskens zei dat "Een begrafenis is Brabant is gezeliger dan een bruiloft in Zeeland".

Hierin kan je terugvinden wat ik probeerde op te graven uit mijn geheugen.

Vergelijk Katholieken in Brabant, zelfs in de jaren 50, met Katholieken (nu) in de VS. In de VS vind je nog grote groepen die heel streng in de leer zijn.

In Nederland, zeker Brabant, is het meer zoals wijlen Tiny Muskens zei dat "Een begrafenis is Brabant is gezeliger dan een bruiloft in Zeeland".

Dank voor de link, veel tekst dus ik lees het later of morgen even op m'n gemak door, vind het wel interessant namelijk.

In Nederland zijn denk ik vooral protestanten nog streng in de leer. Althans pakweg 10 jaar geleden wel (5 jaar tussen gezeten), maar katholiek inderdaad veelal niet. En die quote.. :roflol: jep..borrelhapjes, gezelligheid..Nja bij het bijeenkomen achteraf dan, tijdens begrafenis zelf niet, maar dat wordt er ook mee bedoeld.

Nog even terugkomend op het ook voorkomende verzonnen slachtofferschap.

Een vader die wil doordrukken dat zijn 8-jarige dochter een hoofddoek op de basisschool draagt, "niet verplicht, maar dan kan ze vast wennen", verzint er even bij dat de school moslims dwingt tot het eten van varkensvlees. Ondertussen blijkt dat deze basisschool aan alle kanten moslims tegemoet probeert te komen.

In de rest van het artikel en onderstaande video over de drang, dwang en omgang mbt de hoofddoek.

En ja, dit gaat niet over alle moslims en gelukkig zijn een heleboel moslims niet zo.

Laatst bewerkt:
Nog even terugkomend op het ook voorkomende verzonnen slachtofferschap.

Een vader die wil doordrukken dat zijn 8-jarige dochter een hoofddoek op de basisschool draagt, "niet verplicht naar dan kan ze vast wennen", verzint er even bij dat de school moslims dwingt tot het eten van varkensvlees. Ondertussen blijkt dat deze basisschool aan alle kanten moslims tegemoet probeert te komen.

In de rest van het artikel en onderstaande video over de drang, dwang en omgang mbt de hoofddoek.

En ja, dit gaat niet over alle moslims en gelukkig zijn een heleboel moslims niet zo.

"Vorig jaar toen kerst en ramadan" ze bedoelen pasen, denk ik?

Dat terzijde, als openbare school met zulke dingen rekening houden is echt een plus, een luxe.. jammer dat het dan toch niet genoeg is voor sommigen :(

Terug
Naar boven