AndroidHealthClinic

Sticky Religie & Spiritualiteit

Sinterklaas mag overigens bij de hardcore gereformeerden ook niet gevierd worden

Toen het over de Sinterklaasintocht in Urk of Staphorst ging bleek die "traditie" niet zo oud. :D

Ik denk niet @Hell93 haar religie op deze manier uitlegt aan haar kind.
Ik mag t hopen, en als die gewelddadige fabeltjes dan toch op de een of andere manier nog gretig aftrek vinden bij het nageslacht dan hoop ik op zijn minst dat er dan enige twijfel ontstaat wanneer verteld wordt over het beoogde resultaat voor de wereldlijke rechtsstaat van deze achterlijke religie, namelijk sharia, zo nodig verkregen door jihad. Daar moet elk kind toch van walgen.

Ik mag t hopen, en als die gewelddadige fabeltjes dan toch op de een of andere manier nog gretig aftrek vinden bij het nageslacht dan hoop ik op zijn minst dat er dan enige twijfel ontstaat wanneer verteld wordt over het beoogde resultaat voor de wereldlijke rechtsstaat van deze achterlijke religie, namelijk sharia, zo nodig verkregen door jihad. Daar moet elk kind toch van walgen.
Eens, al die afgeleiden van Traditioneel Katholicisme en de Oosters Orthodoxe Kerken zijn wat triest.
:trollfacex:

Waarom zou ik dat vertellen? Het is niet waar + niet wat we doen + waar haal je deze gare informatie vandaan?

Gezellige boel :)

Screenshot_20231128_061001_Chrome.jpg

Screenshot_20231128_060920_Chrome.jpg

Echt een geloof van de 21e eeuw :emo:

Waarom zou ik dat vertellen? Het is niet waar + niet wat we doen + waar haal je deze gare informatie vandaan?
Dus het grote doel/de droom van de islamitische leiders is NIET via een een wereldwijde jihad iedereen onderwerpen aan de islam en de sharia ?
Jij gelooft ook nog in de Sint en de Kerstman zeker?

Dus het grote doel/de droom van de islamitische leiders is NIET via een een wereldwijde jihad iedereen onderwerpen aan de islam en de sharia ?
Jij gelooft ook nog in de Sint en de Kerstman zeker?
Nee, dat zijn geen haatbaarden
:trollface:

een zeer groot deel van de moslims vindt dit

Misschien even specifiek citeren waar er staat dat een zeer groot deel van de Moslims vindt dat Sharia over de hele wereld moet heersen (dus als rechtstaat en niet als 'het woord van God') en zonodig door Jihad (wat sowieso apart is om zo te zeggen want;

"2:256 Let there be no compulsion in religion, for the truth stands out clearly from falsehood. So whoever renounces false gods and believes in God has certainly grasped the firmest, unfailing hand-hold. And God is All-Hearing, All-Knowing."

Je mag niemand dwingen te bekeren. Kan me weinig schelen 'wat veel Moslims vinden', wat jij zei ging over mij en over Islam.

Iedereen gaat in ieder geval wel weer lekker voorbij het gesprek dat gaande was, namelijk over hoe je omgaat met jonge kinderen mbt Sinterklaas en uiteindelijk stelde iemand mij de vraag hoe ik dit doe en ook mbt religie.

Het ging nergens over Jihad, of over Islam als religie an sich, of over terroristen.

Het ging over kinderen en ouderschap.
Jullie moeten het weer verkloten. Bedankt he.

@Steks hopelijk heb ik je vragen een beetje kunnen beantwoorden. Ik denk dat we in de kern wel hetzelfde doen mbt het vertellen tegen onze kinderen, enkel welke visie we zelf hebben is anders en dat is natuurlijk prima.

@Steks hopelijk heb ik je vragen een beetje kunnen beantwoorden. Ik denk dat we in de kern wel hetzelfde doen mbt het vertellen tegen onze kinderen, enkel welke visie we zelf hebben is anders en dat is natuurlijk prima.
Tot op zekere hoogte, ik heb alleen mijn kinderen maar heel sporadisch geremd is hun fantasie, eigenlijk alleen maar op momenten dat ze zich of de ander er mee bang maakten zoals de monsters onder hun bed.

Daarnaast probeer ik alleen zaken die onomstotelijk bewezen zijn als feiten over te brengen, maar ik miet toegeven dat ik daar nog wel af en toe de fout mee in ga.

Mijn zoons weten ook dat de kerstman en sinterklaas niet bestaat. Omdat de oudste autisme heeft hebben we dat al enkele jaren geleden uit gelegd. Zorgt wel voor grappige situaties. Zondag mochten ze hun schoen zetten. Smiddags ipv smorgens want mama had niet voor eidereen een schoen kadotje. Nadat mama terug was van de bruna werdt er gewoon gezongen voor sint en bij de vraag of hij zijn boek ingepakt wou hebben was het antwoord: Ja natuurlijk.
Omdat hij niet tegen verassingen kan laten we ze ook alles zelf uitzoeken bij bol.com of in de winkel. En in de afgelopen 4 jaar ofzo heeft hij het maar 1 keer buiten huis gezegd tegen een klein kindje dat sinterklaas niet bestaat. De reden waarom kon ik wel inkomen maar uiteraard gezegd dat dat binnen huis moest blijven.
Mijn dochter heeft ook autisme (wel in een mate/op een wijze dat het minder effect heeft op het hele gezin denk ik) en geloofde al snel niet meer in zaken als de paashaas en tandenfee, dat is natuurlijk ook makkelijker te herkennen als fantasie. Maar vorig jaar (toen was ze 6) begon ze ook al haar vermoedens te krijgen toen ze weer met Sinterklaas bezig was, waarom is Party Piet Pablo, niet bij het Sinterklaasfjournaal, waarom zijn er twee verhaallijnen Club van Sinterklaas en het Sinterklaasjournaal, waarom draagt Love Piet een blonde pruik :D. Maar zo eind november vinden we het niet het juiste moment om haar te vertellen dat het allemaal maar verzonnen was.

We zijn er deze zomer mee begonnen om adv een boek het uitteleggen, ze pikte het heel goed op en was vooral bezig met antwoorden te krijgen op de vragen die ze zelf nog niet bedacht had.

Nu vind ze het leuk om mee te helpen om het voor haar broertje zo leuk mogelijk te maken. Kadootjes wil ze niet van te voren weten, ze heeft een verlanglijstje en daar doen we het maar mee.

Tot op zekere hoogte, ik heb alleen mijn kinderen maar heel sporadisch geremd is hun fantasie, eigenlijk alleen maar op momenten dat ze zich of de ander er mee bang maakten zoals de monsters onder hun bed.

Daarnaast probeer ik alleen zaken die onomstotelijk bewezen zijn als feiten over te brengen, maar ik miet toegeven dat ik daar nog wel af en toe de fout mee in ga.
Kinderen en zeker jonge kinderen hebbem toch ook een fantasierijke magische beleving van de wereld?

Volgens mij is die juist heel belangrijk voor hun ontwikkeling. Angsten is een ander verhaal.

Iedereen gaat in ieder geval wel weer lekker voorbij het gesprek dat gaande was, namelijk over hoe je omgaat met jonge kinderen mbt Sinterklaas en uiteindelijk stelde iemand mij de vraag hoe ik dit doe en ook mbt religie.

Het ging nergens over Jihad, of over Islam als religie an sich, of over terroristen.

Het ging over kinderen en ouderschap.
Jullie moeten het weer verkloten. Bedankt he.

Jij ook, want jij zou nog reageren op het bewijs van god

Terug
Naar boven