MuscleMeat

Sticky Religie & Spiritualiteit

"Vorig jaar toen kerst en ramadan" ze bedoelen pasen, denk ik?
Het krantenartikel is uit 2001, toen was Ramadan ongeveer van half november t/m half december. Pasen is niet altijd op dezelfde dag, maar zo ver is die verschuiving nu ook weer niet.
:D
Dat terzijde, als openbare school met zulke dingen rekening houden is echt een plus, een luxe.. jammer dat het dan toch niet genoeg is voor sommigen :(
Een beetje rekening houden met elkaar is niets mis mee.

God bestaat niet.

Het krantenartikel is uit 2001, toen was Ramadan ongeveer van half november t/m half december. Pasen is niet altijd op dezelfde dag, maar zo ver is die verschuiving nu ook weer niet.

Aaah dat kan ook, oud artikel haha. Want vorig jaar of jaar daarvoor was ramadan bijna hetzelfde als met Pasen, vandaar :o

Maar mee eens, rekening houden met elkaar moet gewoon kunnen, bij het een wat meer dan bij het ander en bij sommige dingen kan dat niet.

Wat als Pasen en Pinksteren op één dag vallen ?

Ja klopt, ik denk dat dat wellicht te maken heeft met dat veel landen waarin Islam grotendeels wordt gevolgd, veel met armoede te maken heeft (Iran, Afghanistan oa), zo zie je eigenlijk ook nooit een Saudi terrorist, ondanks dat Saudi Arabië HET land van Islam is, is Saudi Arabië een rijk land en dus kleiner kans op wat ik eerder zei.
Dat wilt niet zeggen dat alles in SA volgend Islam is overigens.

Maar ja ik vind het ook apart hoor, het lijkt wel alsof specifieke versen van de Quran stelselmatig verkeerd geïnterpreteerd en gebruikt worden (niet-Moslims gebruiken die versen ook vaak om aan te tonen dat Islam moord van ongelovigen goedpraat) en dit gewoon rond blijft gaan, terwijl versen uit de Bijbel niet op die manier worden misbruikt, ondanks dat er veel landen in Afrika, die ook armoedig zijn, wèl veelal christelijk zijn.

Geen idee of je me snapt :roflol: ik typ soms beetje raar
Ja ik snap je wel denk ik. Overigens vind ik zelf al zulke versen in alle religies die ze hebben kwalijk, en bovendien rede genoeg om die religies lekker geheel in hun historische context achter te laten.

(onder zulke versen versta ik van alles zoals: scheldwoorden voor ongelovigen, speciale regels wat je ze aan mag doen, oproepen tot of goedpraten van geweld)

Ik snap door die materie erin ook niet dat mensen die vredig willen zijn toch voor zo'n religie kiezen, des te meer wanneer er andere opties bestaan die geheel of tenminste veel extremere vormen van geweldloosheid leren.

Ja ik snap je wel denk ik. Overigens vind ik zelf al zulke versen in alle religies die ze hebben kwalijk, en bovendien rede genoeg om die religies lekker geheel in hun historische context achter te laten.

(onder zulke versen versta ik van alles zoals: scheldwoorden voor ongelovigen, speciale regels wat je ze aan mag doen, oproepen tot of goedpraten van geweld)

Ik snap door die materie erin ook niet dat mensen die vredig willen zijn toch voor zo'n religie kiezen, des te meer wanneer er andere opties bestaan die geheel of tenminste veel extremere vormen van geweldloosheid leren.

Ik kan alleen voor mezelf praten; de religie die ik volg roept niet op tot geweld of praat geweld niet goed (tenzij zelfverdediging). Andere mensen maken dat ervan (en helaas ook Moslims).

Laten we het positief houden. Je kan van die islamitische terroristen zeggen wat je wil, maar ze eisen wel vaak hun verantwoordelijkheid op!

:trollface:

Laten we het positief houden. Je kan van die islamitische terroristen zeggen wat je wil, maar ze eisen wel vaak hun verantwoordelijkheid op!

:trollface:
IMG_20231203_205340.jpg

Ik kan alleen voor mezelf praten; de religie die ik volg roept niet op tot geweld of praat geweld niet goed (tenzij zelfverdediging). Andere mensen maken dat ervan (en helaas ook Moslims).
"Ik kan alleen voor mezelf praten"
Begint vervolgens in de zin erna voor anderen te praten.

"Een feestdag met een versierde boom", dus de kerstboom is daarvan overgenomen is precies wat ik bedoel met wat ik tekort door de bocht vind. Het lijkt me een beetje teveel op de drogreden: "erna dus erdoor".

De "Vaticaanse kerk", wat is dit nu weer voor Belt-speak. :roflol:

Het verzet van de Katholieken tegen de kerstboom moet je, denk ik, vooral zien als een verzet tegen protestanten. Het dan heidens noemen is een lekkere sneer.
Hey, deze discussie komt mij bekend voor.

Net zoals kerst, een jaarlijks terugkerend fenomeen.

Afgelopen maand slecht 1742 doden en 2229 gewonden uit naam van de islam

:emo:

Iedere 10 minuten wordt iemand een stageplek ontzegt? Schandalig.

Voor een vredelievende religie die niet oproept tot geweld, is 132 incidenten per dag niet niets. Dat is iedere 10 minuten.

En waarom denk je dat die incidenten ontstaan zijn doordat de religie het opgeroepen heeft?

Maw; waar roept de religie dit geweld op?

Het zijn er 132 gem.p.d. teveel, ongeacht de oorzaak/reden, maar je punt is gewoon een aanname die niet klopt.

Terug
Naar boven