XXL Nutrition

Religie & Spiritualiteit

Bezoekers in dit topic

Net zoals dat er mensen zijn van x nationaliteit, x ras, x geslacht x noem maar op anderen doodmaken.
Ja klopt, maar jij zegt steeds dat mensen van de islam dat niet doen

terwijl deze voor een heel groot deel, en zeker in de huidige tijd, niet letterlijk op te vatten zijn.

Je snapt dit in ieder geval wel. Anderen helaas niet en dan krijg je dus, waar deze hele discussie mee begon, mensen die geen fatsoenlijke opvoeding hebben gehad, geen geld voor educatie, niet de juiste informatie krijgen en dus 'van horen zeggen' dingen meekrijgen over Islam ipv de geleerden die er echt voor hebben gestudeerd te volgen.

Het stuk dat ik quote is bestudeerd door die geleerden, zoals ik al eerder aangaf, en is dus niet mijn interpretatie maar de interpretatie van verschillende wetscholen die er al heel lang mee bezig zijn.

Ja klopt, maar jij zegt steeds dat mensen van de islam dat niet doen

Nee, ik zeg dat het niet mag van Islam.
Ik zeg niet dat er geen Moslims zijn die moorden, dat zou naïef zijn.

Does Islam condone terrorism?
No. The Quran specifically prohibits the killing of innocent people. Chapter 5, verse 32 of the Quran states, "We ordained for the Children of Israel that if any one slew a person -- unless it be for murder or for spreading mischief in the land -- it would be as if he slew the whole people; and if any one saved a life, it would be as if he saved the life of the whole people."

Bizar hoe mensen hier proberen Islam de schuld te geven dat deze gestoorde gek een toerist in Parijs heeft vermoord en 2 anderen heeft proberen te vermoorden. Islam heeft hier niks mee te maken. Net zoals dat het mes niet de schuld heeft en naar de gevangenis moet, maar de dader wel.

Het feit dat er "geleerden" zijn die een boekje lezen en dat "bestuderen" noemen is echt 1 van de redenen dat ik de rest van de dag een glimlach op m'n harses heb. Geweldig.

Misschien moeten die geleerden dan die miljoenen simpele zielen die wel aanslagen willen plegen in naam van datzelfde boekje eens "correct" gaan onderwijzen.

Bizar hoe mensen hier proberen Islam de schuld te geven dat deze gestoorde gek een toerist in Parijs heeft vermoord en 2 anderen heeft proberen te vermoorden. Islam heeft hier niks mee te maken. Net zoals dat het mes niet de schuld heeft en naar de gevangenis moet, maar de dader wel.
Ik denk dat de meeste niet perse de islam de schuld geven. Eerder allah gezien zijn naam telkens geroepen wordt voor er weer iemand wordt doodgestoken of er weer een ontploffing plaats vindt.

Het feit dat er "geleerden" zijn die een boekje lezen en dat "bestuderen" noemen is echt 1 van de redenen dat ik de rest van de dag een glimlach op m'n harses heb. Geweldig.

Misschien moeten die geleerden dan die miljoenen simpele zielen die wel aanslagen willen plegen in naam van datzelfde boekje eens "correct" gaan onderwijzen.

'boekje' :roflol: hahaha
Hahahahahahahaha
HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHA

Je weet niet waar je het over hebt of wel? :o

Je geeft weer een domme oplossing: nogmaals, waar kan ik die simpele zielen die aanslagen plegen vinden? Denk dat die geleerden ze graag de gepaste straf willen geven dmv de rechtbank en de doodstraf geven :)
Jij weet het zo goed, vertel; waar kunnen we ze vinden?

Ik denk dat de meeste niet perse de islam de schuld geven. Eerder allah gezien zijn naam telkens geroepen wordt voor er weer iemand wordt doodgestoken of er weer een ontploffing plaats vindt.

Nee het gaat hier over Islam. Islam keurt geweld goed, zeggen ze. Islam roept op tot geweld, zeggen ze.
Beide niet waar.

Allah is Arabisch voor De God.
Ook christelijke mensen die Arabische taal spreken zeggen dus Allah.

Wel jammer dat alles de schuld krijgt, Islam..Allah..beide niet de schuld, maar niemand geeft de schuld aan, je weet wel, de dader?!

Het is niet toegestaan in Islam, punt. Als deze gast per islamitische wet veroordeeld zou worden, zou hij de doodstraf krijgen.

Does Islam condone terrorism?
No. The Quran specifically prohibits the killing of innocent people. Chapter 5, verse 32 of the Quran states, "We ordained for the Children of Israel that if any one slew a person -- unless it be for murder or for spreading mischief in the land -- it would be as if he slew the whole people; and if any one saved a life, it would be as if he saved the life of the whole people."
Heb je het weer hoor :o
Hoe kan je terrorisme nou überhaupt ooit goedpraten/toestaan. Terrorisme wilt letterlijk zeggen dat je zonder wettige grond ernstig geweld pleegt met een religieus of politiek doel.

Ik sta hier een beetje hetzelfde in als Tymboo. Mensen met minder goede bedoelingen kunnen zo'n zaken echt op verschillende slechte manieren interpreteren.
(Edit: en ik heb jou nog nergens bewijs zien posten dat jouw interpretatie van al die verzen de juiste zou zijn.)

Heb je het weer hoor :o
Hoe kan je terrorisme nou überhaupt ooit goedpraten/toestaan. Terrorisme wilt letterlijk zeggen dat je zonder wettige grond ernstig geweld pleegt met een religieus of politiek doel.

Je kunt het niet goedpraten. Dat is mijn punt. Er wordt beweerd dat geweld, waaronder de acties van die man (wat dus terrorisme was) wordt goedgekeurd of wordt aangemoedigd door Islam.
Dit is niet zo.
Ook in Islam is dit verboden.

Dat is niet iets dat IK interpreteer. De miljoenen geleerden die het eens zijn, die interpreteren het.
Dus is er niet de Islam, maar zijn er talloze interpretaties van het geloof.

Dus is er niet de Islam, maar zijn er talloze interpretaties van het geloof.

Over kleinere zaakjes die in Hadith voorkomen, klopt. Maar Quran niet.

Je kunt het niet goedpraten. Dat is mijn punt. Er wordt beweerd dat geweld, waaronder de acties van die man (wat dus terrorisme was) wordt goedgekeurd of wordt aangemoedigd door Islam.
Dit is niet zo.
Ook in Islam is dit verboden.
Je quote letterlijk een stuk waarin er wordt gevraagd of de Islam terrorisme vergoeilijkt. Kan je wel beginnen met "no", maar als je dan weer diezelfde vers erbij haalt als stavingsstuk dat het wel oké is om iemand te vermoorden als ze zelf een moord hebben gepleegd of "onheil hebben gezaaid", gaat die "no" ook niet meer op.
Dan is het "no, except.."

Je quote letterlijk een stuk waarin er wordt gevraagd of de Islam terrorisme vergoeilijkt. Kan je wel beginnen met "no", maar als je dan weer diezelfde vers erbij haalt als stavingsstuk dat het wel oké is om iemand te vermoorden als ze zelf een moord hebben gepleegd of "onheil hebben gezaaid", gaat die "no" ook niet meer op.
Dan is het "no, except.."

Terrorisme ≠ doodstraf

Interpreteren ze de Sharia dan ook verkeerd als ze mensen van gebouwen afduwen die homo zijn, of?

Interpreteren ze de Sharia dan ook verkeerd als ze mensen van gebouwen afduwen die homo zijn, of?

Klopt. Daarom worden extremisten die dat denken en aan anderen leren gewoon ontslagen van onderwijs posities.

Is een jihad (en de bijbehorende aanslagen/aanvallen) wel of geen terrorisme aangezien het wel een wettige grond heeft, namelijk islamitische wetgeving(sharia)?

Laatst bewerkt:
Back
Naar boven