AndroidHealthClinic

Sticky Religie & Spiritualiteit

Hoe dit zo?

En je negeert Charlie Hebdo (en de Deense cartoons) voor het gemak? Of om het algemeen te houden, de speciale status die moslims of de islam opeist om niet bloot te staan aan kritiek, spot, blasfemie oid.

Ik negeer het niet voor het gemak, het valt samen met 'je mag niet voor eigen rechter spelen' en als ik er dus op reageer, val ik enkel in herhaling.

Iemand vermoorden is gewoon niet toegestaan. Iemand doden 'als straf' ook niet, want dat doen Amerikanen in staten waar de doodstraf is toch ook niet??

Ayatollah volgen een specifieke groepering binnenin een aspect van Islam, en dat aspect is wel Islam, maar die groepering niet (dit is omdat zij dingen volgen en geloven die je volgens de Quran direct uit de religie zet, oa aanbidding van anderen dan Allah).

Ja, de straf staat beschreven, maar dat betekent niet dat gekke henkie die mag uitvoeren. In de NL/BE wet staan ook straffen beschreven. Mag elke NL of BE nu die straffen uitvoeren? Nee.

Sowieso is er dan ook nog het gebod dat we ons moeten houden aan de wetten van het land waarin we verblijven. Dat komt er dan nog eens bovenop.
Maar nergens staat dat gekke henkie dat niet mag uitvoeren. Of wel? Jij interpreteert dan toch zelf dat gekke henkie dat niet mag doen.
En gekke henkie interpreteert dat als dat hij dat wel mag doen.

We dwalen af, tot zover nog geen Surah en Ayah gezien waarin staat dat wij geweld mogen plegen nu.

Oh wait.. that's right.. DAT MOGEN WE NIET.

Bedankt.

Maar nergens staat dat gekke henkie dat niet mag uitvoeren. Of wel? Jij interpreteert dan toch zelf dat gekke henkie dat niet mag doen.
En gekke henkie interpreteert dat als dat hij dat wel mag doen.

Jawel. Ik interpreteer dat niet zelf, miljoenen geleerden doen dat, die pakken andere Ayahs erbij en Hadith en komen tot die conclusie. Daar leren ze jaren voor en is niet zo 1, 2, 3 door iemand gedaan (dus ook niet door jou).

Dat gekke Henkie denkt het wel te mogen doen is net zoals wat ik al eerder zei; er zijn Nederlanders die denken dat je iemand mag vermoorden; het mag. Je moet alleen de consequenties aangaan.
Zulke mensen bestaan. Betekent niet dat het ineens ook gewoon echt mag.

Jawel. Ik interpreteer dat niet zelf, miljoenen geleerden doen dat, die pakken andere Ayahs erbij en Hadith en komen tot die conclusie. Daar leren ze jaren voor en is niet zo 1, 2, 3 door iemand gedaan (dus ook niet door jou).

Dat gekke Henkie denkt het wel te mogen doen is net zoals wat ik al eerder zei; er zijn Nederlanders die denken dat je iemand mag vermoorden; het mag. Je moet alleen de consequenties aangaan.
Zulke mensen bestaan. Betekent niet dat het ineens ook gewoon echt mag.
Maar je kan nergens aan ons tonen waar die interpretatie van jou (of die geleerden) staat, dat gekke henkie dat niet mag doen.

Ik negeer het niet voor het gemak, het valt samen met 'je mag niet voor eigen rechter spelen' en als ik er dus op reageer, val ik enkel in herhaling.

Iemand vermoorden is gewoon niet toegestaan. Iemand doden 'als straf' ook niet, want dat doen Amerikanen in staten waar de doodstraf is toch ook niet??
Er zijn toch wat enthousiastelingen die zich ondersteund voelen door fatwas of preken die daar anders over denken.
Ayatollah volgen een specifieke groepering binnenin een aspect van Islam, en dat aspect is wel Islam, maar die groepering niet (dit is omdat zij dingen volgen en geloven die je volgens de Quran direct uit de religie zet, oa aanbidding van anderen dan Allah).
Er zijn wel meer groepen die Islam net een beetje anders doen, dan blijven er erg weinig echte moslims over.

Dus je geeft toe dat de islam mensen doodt ook al mag het niet, dank.

Een religie kan niks he. Er zijn MENSEN die anderen vermoorden, ookal mag het niet.

Maar je kan nergens aan ons tonen waar die interpretatie van jou (of die geleerden) staat, dat gekke henkie dat niet mag doen.

Jawel, dat heb ik al gedaan (rechtbank)

Er zijn toch wat enthousiastelingen die zich ondersteund voelen door fatwas of preken die daar anders over denken.

Er zijn wel meer groepen die Islam net een beetje anders doen, dan blijven er erg weinig echte moslims over.

Ja helaas zijn er mensen die 'leiders' zijn die toch de regels breken (eg binnenin de Katholieke kerk..je weet al direct waar ik het over heb he?)

Moslims zijn niet perfect. Ook een Moslim kan een gestoorde gek zijn die in een instelling had moeten zitten (zoals in geval in Parijs), maar dat betekent niet dat Islam (de religie) het toestaat of oproept tot geweld..

Jawel, dat heb ik al gedaan (rechtbank)
Nou nee, ik heb daar letterlijk op gereageerd dat je bij Hadd geen rechtbank nodig hebt.

Sorry als dit in het verkeerde keelgat schiet bij sommige, ik heb niks tegen moslims (of andere religies) en ik heb niks tegen homo's..maar dit soort gevallen doen me denken aan:

''homo's zijn ook mensen, wij willen gelijkheid, samen met de samenleving zijn..MAAR, we willen wel een apart festival, aparte homo clubs en aparte dingetjes..''

Dit klinkt bij dit geval een beetje hetzelfde.

Ik zeg al, niet verkeerd bedoeld, want ik heb niks tegen rassen, groepen of religies (tenzij het een 'club' is, zoals het ''mishandel een shetlandpony club voor dierenfetish'').

Maar hopelijk is mijn punt duidelijk.
Gelijkheid met Nederland, is gelijk worden met Nederland..In je prive sfeer kun je je religie 'uitoefenen' en binnen je werk voornamelijk ook, maar probeer dit dan niet door te duwen bij situaties waarbij het eigenlijk niet kan vanwege hygiëne of veiligheid (of wat voor reden dan ook, tenzij dit algemeen haat is)
Ikzelf vind een hoofddoek grote onzin, vele moslims zelf ook, het is tegenwoordig meer een ''maatschappij'' issue dan een religie issue geworden.

Overal gelden regels, daar hoor je je aan te houden..religie of geen religie.
Ik vraag mij oprecht af wat jou jouw kar zo doen heeft keren?

• Like
Waarderingen: Xrp
Nou nee, ik heb daar letterlijk op gereageerd dat je bij Hadd geen rechtbank nodig hebt.

Ik vraag mij oprecht af wat jou jouw kar zo doen heeft keren?

Bij Hadd is het niet nodig (zeg jij) maar welke misdaad heeft die toerist begaan wat volgens Hadd dan bestraft mag worden?

Jawel. Het stuk dat je zelf quootte is inherent op allerlei manieren interpreteerbaar, het is natuurlijk heel fijn dat jij daar de schoonheid en vredelievendheid in ziet maar een ander met minder prettige intenties kan daarin net zo makkelijk lezen dat eenieder die zich niet aan de geloofsregels houdt met de dood bestraft mag worden, en het vervelende is dat dit, ook nu, nog steeds gebeurt in landen waarin islam de overheersende religie is.

Dat is dus ook meteen het grote probleem met de islam t.o.v. het christendom, namelijk dat het de verlichting niet heeft doorgemaakt en dat een heel groot gedeelte van de moslims - veel groter dan jij hier regelmatig claimt - de teksten van de koran en andere heilige geschriften dermate letterlijk opvatten terwijl deze voor een heel groot deel, en zeker in de huidige tijd, niet letterlijk op te vatten zijn. Voor jou staat - schijnbaar - alles in het licht van schoonheid, vrede, respect en dergelijke maar precies die teksten die hier gequoot worden kunnen net als zoveel andere heilige teksten óók op een hele gewelddadige, moordlustige, machtswellustige wijze opgevat worden, en dit gebeurt ook. In het christendom, hoe achterlijk die religie óók is, zijn de fracties die de Bijbel nog zó letterlijk nemen gelukkig veel kleiner, minder overheersend en meer in zichzelf gekeerd, minder op collectieve overheersing van het geloof / de wereld.

Terug
Naar boven