AndroidHealthClinic

Sticky Religie & Spiritualiteit

Die beste vriend van mij is dus Afghaans.
Zijn vrouw is zijn volbloed nicht. Hun kind is dus met allerlei afwijkingen geboren (zowel fysiek als mentaal).

Hij (die vriend van me) is afgestudeerd aan de TU Delft. Dus zelfs als er soms een smart cookie tussen zit blijft de religie en de cultuur hun gijzelen.
Daarentegen draagt niemand in hun familie een hoofddoek, laat staan een burqa. De meesten gaan ook amper naar de moskee, bidden niet 5x per dag, drinken alcohol, doen drugs. Maar noemen- en vinden zichzelf wel moslim.

Iemand, net zoals jijzelf, zou dit best zo kunnen lezen ja. Maakt het nog niet dat Islam het toestaat.
Wat een gelovige doet, maakt nog niet dat het geloof dit goedkeurd.

Nogmaals, de context en interpretatie is niet volgens MIJ, maar volgens miljoenen geleerden van de laatste 1390+ jaar..
Miljoenen geleerden lijkt me wat overdreven. Bovendien wordt echte wetenschap over de Islam en Koran nogal moeilijk gemaakt, want alles moet passen binnen de ontstaansmythe van het geloof. Er zijn veel Islamitische geleerden, maar weinig Islam-geleerden.

Je hoeft maar naar MEMRI te kijken en je ziet allerlei interpretaties van "geleerden" die totaal niet overeen komen met hetgeen zoals jij het hier uitlegt. En dat zijn toch ook mannen met baarden die voor een boekenkast met allemaal mooie dikke boeken zitten.

Zo zijn er geleerden die zeggen dat IS niets met Islam te maken heeft, maar er zijn er ook die zeggen dat er niets strijdig is wat IS met Islam doet. Er zijn er ook genoeg die daar ergens tussenin zitten.

Er zijn mensen die zeggen dat voorschriften omtrent slavernij en vrouwen in context gezien moeten worden en dat dit in die tijd een enorme verbetering was, maar je vindt er ook die uitleggen dat als er een Islamitische Staat is, volgens de principes van de Islam, onder voorwaarden, deze regels dan weer onverkort zullen gelden.

Uiteindelijk blijkt toch dat hoe breed of nauw je "de Islam" ook neemt veel een kwestie is van uitleg en interpretatie. Ook zoals jij uitlegt dat je zaken in context moet zien. Aan de ene kant is het allemaal heel duidelijk, aan de andere kant heb je geleerden nodig die in allerlei stromingen en jurisprudentie-scholen te plaatsen zijn.

Als het jou helpt met gelukig zijn en streven naar het zijn van een goed mens, dan ben ik blij voor je en koester dat. Roepen dat al die mensen die heel andere dingen doen met Islam dat allemaal verkeerd zien zal helemaal niemand overtuigen.

Laatst bewerkt:
Je hoeft maar naar MEMRI te kijken en je ziet allerlei interpretaties van "geleerden" die totaal niet overeen komen met hetgeen zoals jij het hier uitlegt. En dat zijn toch ook mannen met baarden die voor een boekenkast met allemaal mooie dikke boeken zitten.
Memri TV is een pareltje.
1677510314000.jpg

Hey, wat zegt die Islamgeleerde nou? Dat je je vrouw mag/moet slaan? Wat is deze? Notabene uitgezonden op een TV zender in het immers alom vreedzame Saudi-Arabië?

Laten we onze expert raadplegen voor wat duiding.
@Hell93 hoe zit dit nou? Ik wil het heel graag begrijpen.

Of weet deze islamgeleerde gewoon niet zoveel van de islam?

Laatst bewerkt:
Memri TV is een pareltje.
1677510314000.jpg

Hey, wat zegt die Islamgeleerde nou? Dat je je vrouw mag/moet slaan? Wat is deze? Notabene uitgezonden op een TV zender in het immers alom vreedzame Saudi-Arabië?

Laten we onze expert raadplegen voor wat duiding.
@Hell93 hoe zit dit nou? Ik wil het heel graag begrijpen.

Of weet deze islamgeleerde gewoon niet zoveel van de islam?

Hoe grappig en/of verontrustend MEMRI ook is, het is ook de hel (pun intended). Kijkend naar MEMRI zou je namelijk kunnen denken dat dat de ideeën zijn van "de Islam" of dat alle moslims zo denken.

Laatst hadden ze bij MEMRI ook filmpjes waarbij de leiders van Hamas kritisch bevraagd werden, dat leek de heren niet zo goed te bevallen. Dan zit je gewoon naar een moslima-versie van Mariëlle Tweebeeke te kijken, heerlijk.

Hoe grappig en/of verontrustend MEMRI ook is, het is ook de hel (pun intended). Kijkend naar MEMRI zou je namelijk kunnen denken dat dat de ideeën zijn van "de Islam" of dat alle moslims zo denken.

Laatst hadden ze bij MEMRI ook filmpjes waarbij de leiders van Hamas kritisch bevraagd werden, dat leek de heren niet zo goed te bevallen. Dan zit je gewoon naar een moslima-versie van Mariëlle Tweebeeke te kijken, heerlijk.
Daarentegen was er ook een journalist van Memri TV in een ziekenhuis in Gaza die een oude man interviewde. Die gaf Hamas de schuld van al het geweld. De journalist kapte hem meteen af en liep weg. Kan natuurlijk ook omdat ie terecht vreest voor zijn eigen veiligheid. Zijn al meerdere Gazanen geëxecuteerd nadat ze zich publiekelijk negatief uitte over Hamas.

Die op Homas kritische journalist was in Saudi-Arabië. Was een vrouw dacht ik. Saudi's hebben het niet zo op Hamas, Hezbollah en Iran want Shia.

Die op Homas kritische journalist was in Saudi-Arabië. Was een vrouw dacht ik. Saudi's hebben het niet zo op Hamas, Hezbollah en Iran want Shia.
Hamas is Sunnitisch, voor de rest klopt wat je zegt.
The cruelty of Hamas, reminiscent of ISIS, is contrary to Islamic values in Saudi eyes, and contrary to Saudi interests in promoting peace and stability in the Middle East. In 2014, Saudi Arabia even declared the Muslim Brotherhood, the organization out of which Hamas grew, a terrorist organization.

Hamas is Sunnitisch, voor de rest klopt wat je zegt.

Nu is het natuurlijk wel zo dat:

Leiders van landen zoals Koningen/Koninginnen, Keizers, etc, door de eeuwen heen allemaal geen f**k gaven om religie. Religie is een tool. Een werktuig, bedoeld om je onderdanen in-check te houden. Religie is DE perfecte tool om controle te houden over je bevolking.

Het geeft ze een doel in het leven (purpose), wat met name handig is tijdens zware tijden en het verbind ze, het overstijgt immers de demografische (en kaste) verschillen in je landje. Het geeft dus een soort stabiliteit.

EN het kan geweldig gebruikt worden door de machtshebbers om oorlogen te justificeren, soldaten op te trommelen, het moraal hoog te houden ten tijde van oorlog en (politieke) tegenstanders (mond) dood te maken. Immers, een volk dat overtuigt is dat zij het door god verkozen volk zijn en dat hun strijdt goddelijk juist is, zal zonder vrees 2x zo hard vechten. Zie bijv. IS strijders die niet bang zijn voor de dood.

Neem bijv. die ayatollah van Iran die de bevolking vanuit religieus oogpunt steeds opzweept tegen 'het grote kwaad' Amerika en Israel.

De enige religie die de grote leiders volgen zijn macht en geld. Eigenbelang, niet god, staat bovenaan het lijstje dat hun beweegredenen motiveert.
Macht corrumpeert. Totale macht corrumpeert totaal.

Een corrupt religieus leider in je landje aanstellen die jouw zelfverrijkende beslissingen kan goedpraten door er een religieus sausje over te gieten, zodat het niet eens alleen de argwaan bij de bevolking wegneemt, maar dat ze het goedkeuren en zelfs aanmoedigen en verdedigen, is natuurlijk de natte droom van elke machtsgeil psychopatische dictator leider.

Als je wat terugkijkt in de geschiedenis dan zie je dat dit non-stop het geval was door de eeuwen heen. Of het nou de islam, het christendom, of een andere religie betrof waar die leider gebruik van maakte.

Waarom zou het nu anders zijn? Christendom is stervende in de Westerse wereld, maar 'het klimaat' blijkt een prima vervangende religie om je bevolking mee aan te sporen tot acties tegen 'ongelovigen' in je land. Acties die de machtshebbers hun macht en controle op de bevolking doen vergroten.
En de fanatici zijn ervan overtuigd dat hun handelen en acties 'juist' zijn en het grotere doel dienen. Ze hebben geen idee dat ze gebruikt worden. Daarom zie je ook zoveel overlapping bij bijvoorbeeld islamitische Pro-Hamas/Palestina demonstraties en Linkse Klimaatdemonstraties. Het klimafaat is real.
Zoals laatst te zien was met Greta Thunberg in Nederland. Die kwam voor een klimaatdemonstratie maar het eindigde uiteindelijl in een 'from the river tot the sea' speech en demonstratie.

Wees geen schaap, denk voor jezelf, en laat je niet misbruiken onder emotionele chantage. Val anderen niet lastig met je denkbeelden, opvattingen en (politieke) ideologieën). Dring anderen je mening en wil niet op. Wil je debateren, zoek een plek waar je met andere nieuwsgierigen, gelijkgestemd of niet, je gedachte de vrije loop kan laten en je kan filosoferen en debatteren over de onderwerpen waar je behoefte aan hebt.
Zoals hier in dit topic bijvoorbeeld.

Maar tyf eens op met je fucking wil op te leggen aan anderen en ze daarmee te belemerren in hun leven.

ondanks vwrscjikl in opvattingen

Laatst bewerkt:
Jeetje, mensen zeiken dat ik met m'n kind bezig moet zijn als ik teveel post, ondanks dat m'n kind op dat moment op school zit (heb het over tijdje terug) maar als apfelstrudel hele paginas vol kan typen terwijl z'n kind er is, dan is er allemaal niks aan de hand.

Jeetje, mensen zeiken dat ik met m'n kind bezig moet zijn als ik teveel post, ondanks dat m'n kind op dat moment op school zit (heb het over tijdje terug) maar als apfelstrudel hele paginas vol kan typen terwijl z'n kind er is, dan is er allemaal niks aan de hand.
Maar jij bent irritant en start eindeloze discussies. En gelooft in een tot geweld aanzettende 'god'.

Bij hem is het aan dovemansoren gericht.

huh? Waar zijn mensen aan het zeiken dat jij je met je kind bezig moet houden?

Waarom maak jij je überhaupt druk over wat anderen zeggen wat je moet doen? Laat staan over hoeveel tijd jij aan je kind besteed?

Maar waarom doe jij hetzelfde, waar jij anderen van beticht, vervolgens tegenover mij? Dat vind ik nogal hypocriet.

Die eeuwige slachtofferrol. Ugh.

Bij hem is het aan dovemansoren gericht.
Geef jij een f**k om wat mensen jou proberen voor te schrijven? Laat staan om de mening van mensen die online anoniem jou vertellen hoeveel tijd jij aan je kind moet besteden en/of hoe jij je leven in moet delen?

Zo ja, dan snap ik wel dat je opeens bekeert tot een religie waarin men je allerlei bullshit probeert voor te schrijven en je leven probeert in te delen.

En daarom is Hell een bekeerling en geef ik geen f**k om religie of andermans mening. Goedbedoeld advies neem ik wel altijd mee. Of ik er iets mee doe is een tweede.

Terug
Naar boven