Heb ik toch het gevoel dat we hier iets hebben bereikt met de discussie![]()
Denk het ook ja
al blijf ik het nog interessant vinden hoe dat zo komt, waarom die terroristen denken dat het toegestaan is en dergelijke.Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Heb ik toch het gevoel dat we hier iets hebben bereikt met de discussie![]()
al blijf ik het nog interessant vinden hoe dat zo komt, waarom die terroristen denken dat het toegestaan is en dergelijke.In de naam van het spaghetti monster roep ik al mijn broeders en zusters op
Nee, maar dat was islam niet. Islam was de koran en de hadith, volgens jou, niet wat geleerden er wel of niet van vinden.

Maar ze verschaffen wel de juiste info?
Maar je gelooft ze wel?
En je ziet zelf niet in hoe primitief die tekst eigenlijk wel niet is?إِذْ يُوحِى رَبُّكَ إِلَى ٱلْمَلَـٰٓئِكَةِ أَنِّى مَعَكُمْ فَثَبِّتُوا۟ ٱلَّذِينَ ءَامَنُوا۟ ۚ سَأُلْقِى فِى قُلُوبِ ٱلَّذِينَ كَفَرُوا۟ ٱلرُّعْبَ فَٱضْرِبُوا۟ فَوْقَ ٱلْأَعْنَاقِ وَٱضْرِبُوا۟ مِنْهُمْ كُلَّ بَنَانٍۢ ١٢
"When your Lord revealed to the angels, “Indeed, I am with you, so strengthen those who believe.” I will cast overflowing terror into the hearts of those who disbelieve. "
Dezelfde vers die Tymboo aanhaalde.
Ik denk dat het grote probleem dat vrijwel idereen hier (behalve Hell) wel lijkt te snappen, is dat islamitische normen en waarden niet compatibel zijn met de Westerse samenleving.
En je ziet zelf niet in hoe primitief die tekst eigenlijk wel niet is?
Religie is voor laagbegaafden. En islam is wat dat betreft de religie van de minst begaafden en meest armen op deze aardkloot. Dat i.c.m. een flinke dosis wereldwijde inteelt en je hebt een miljarden leger met miljoenen fanatieke inteelt r**ards die door imams e.d. worden gebruikt als voetsoldaten omdat laag IQ en inteelt nou eenmaal vatbaar maakt voor geweldplegingen. Je zou haast denken dat inteelt bewust wordt toegepast omdat een weldenkend non-inteelt iemand niet in staat is tot zulk bruut geweld.
Wilt niet zeggen dat elke moslim retarded is, maar f**k er lopen er veel rond. Waarom dus? Inteelt. Zoek de cijfers op. Vraag maar eens of ze 1 opa en oma hebben.

En met neven en nichten?Inteelt is dus als je trouwt met je broer of zus? Of wat? Want ook dat mag niet he. Maar goed, met jou discussiëren heeft geen zin![]()
Prima wat jij wilt hoor Fatma, maar ik heb het over neven en nichten, zie voorbeeld hierboven.Inteelt is dus als je trouwt met je broer of zus? Of wat? Want ook dat mag niet he. Maar goed, met jou discussiëren heeft geen zin![]()
Wss vinden veel van die terroristen zich de engelen van allah en de link is gelegd heDus engelen - overigens niet bestaande mythologische wezens, gewoon even voor de duidelijkheid he - mogen vingers en hoofden en dergelijke van kafirs afhakken. En dit kan niet zo geïnterpreteerd worden volgens jou dat, als engelen dit al mogen, gewone stervelingen dit niet mogen? Leg nog eens uit hoe we de koran niet letterlijk moeten nemen maar moeten interpreteren binnen de context en dergelijke maar dan wel alleen zó dat het in lijn met jouw argumentatie valt.
Misschien is je man daarom wel zo geweldadig?![]()
Pakistan: Cousin marriages leading to genetic disorders – DW – 02/07/2022
Scientists say inbreeding is causing an unusually high number of genetic mutations to spread in Pakistan, leading to disabilities in children of consanguineous marriages. Still, this social custom persists.www.dw.com
Dan is het dus dat ze er jaren over doen om het te lezen, dat is iets anders dan leren.Omdat je de gehele Quran en Hadith niet in een jaartje doorgenomen hebt![]()
Aanwezig.In de naam van het spaghetti monster roep ik al mijn broeders en zusters op
Hoe bedoel je?Hoe gewelddadig is gewelddadig als we het hebben over zogenaamde mentale mishandeling. Ik weet niet hoe het met jullie maatstaf zit, maar bij mijne staat "dees" niet op de kaart.
Ga eens sporten joh!Hoe bedoel je?
Dat mentale mishandeling niet onder geweldadigheid valt? Of in hoeverre?
Of..?
Mentale mishandeling is een nogal ruim begrip met een nog ruimer aantal oorzaken en motieven.
Je kan iemand bewust mentaal mishandelen, maar ook onbewust. Je kind elke dag ongezond snackbar laten eten waardoor ie chubby wordt (en gepest wordt) is immers fysieke maar ook mentale mishandeling. Met als gevolg nog meer secundaire mentale mishandeling (door pestgedrag van kinderen) en mogelijk ook meer secundaire fysieke mishandeling door het pestgedrag (geslagen worden).
Je vrouw slaan is bijv. fysieke mishandeling, maar ook zeker mentale mishandeling (angst creëren).
Maar wat is het motief om te slaan?
-Om angst te creëren? (Doel is mentale mishandeling d.m.v. fysieke mishandeling).
-Of om haar fysiek pijn te doen? (doel is fysieke mishandeling d.m.v. fysieke mishandeling).
-of onbewust door een gebrek aan zelfbeheersing? De man snapped, heeft zichzelf niet meer onder controle en heeft later spijt. Is er dan een überhaupt een motief? En is er dan ook mentale mishandeling of alleen fysieke mishandeling?
En wat maakt iemand meer gewelddadig?
-Iemand die zichzelf niet onder controle heeft en vaak snapped in de vorm van fysiek geweld?
-Iemand die bewust geweld toepast om iemand fysiek pijn te doen?
-Iemand die bewust geweld toepast om iemand mentaal pijn te doen en mentaal te breken.
Het laatste voorbeeld kan ook door slechts te dreigen met geweld. Ben je gewelddadig als je geen geweld toepast maar er wel (vaak) mee dreigt om situaties naar je hand te zetten?
Het schept een band bij de infidels onderling.
Waat staat dat?Allah had het tegen De Engelen. Niet tegen lezers of Moslims of welke ander persoon dan ook.