XXL Nutrition

Respect voor Turkije, hoofddoekjes blijven verboden op universiteiten

ja, heb jij ooit wel eens een hoofddoek over iemands boezem zien hangen? dit is een misdadige vertaling.. het woord HOOFDdoek komt nergens in de Koran voor

Jep, de oudere generaties in Turkije/Afghanistan/Iran etc lopen met een sluier... Hoofddoek/sluier/potato/potato Wel degelijk over hun boezem.

Maar hey, als er volgens jullie niks over in de Koran staat en niks met de islam te maken heeft.

Waarom lopen alle gelovige moslims dan met een hoofddoek/burka/sluier rond?

Jep, de oudere generaties in Turkije/Afghanistan/Iran etc lopen met een sluier... Hoofddoek/sluier/potato/potato Wel degelijk over hun boezem.

Maar hey, als er volgens jullie niks over in de Koran staat en niks met de islam te maken heeft.

Alle? Een hoofddoek is toch echt een cultureel verschijnsel net zo goed als een burka dat is. Lang niet alle moslima's lopen met een hoofddoek op, zelfs niet in landen waar de islam vrij sterk is. In Jordanie liepen ze eerder met de knopjes uit de blouse dan met een kopvod.

goede zaak. als ze hier in nederland dat willen invoeren dan word er weer vanalles geplunderd door mocro's en ander (links) werkschuw tuig :roflol: en dan komen en kreten vanuit linkse hoek over racisme en discriminatie. en dat terwijl het juist eerder normaal lijkt in nederland dan turkije zo'n wet. hier mag je niet eens een burka verbieden :roflol:
en als je mag ook niet met een pet zo'n school binnen dus het is niet meer dan normaal om alle hoofdbedekkende zooi te verbieden.

Alle religieuze uitingen in het openbaar gewoon verbieden, maar dat is helaas een utopie met de Christenen aan het bewind in Nederland. Religie beoefent men maar fijn in eigen kring.

Je bedoelt alle gelovige moslima's. En dat is zeker niet altijd het geval. En de reden daarvan is dat conservatieve mannen in die culturen niet konden verdragen dat de vrouwelijke vormen van hun vrouwen zichtbaar waren voor andere mannen. Een soort onderdrukkende jaloersheid die de vrouw vrijheden ontneemt dus.

De ironie is dat er nu in het moderne Westen politieke partijen streven voor vrijheid van de vrouw en recht op het dragen van een hoofddoek in overheidsgebouwen, terwijl het totaal niets met vrijheid of rechten te maken heeft, eerder integendeel dus.

En de reden daarvan is dat conservatieve mannen in die culturen niet konden verdragen dat de vrouwelijke vormen van hun vrouwen zichtbaar waren voor andere mannen. Een soort onderdrukkende jaloersheid die de vrouw vrijheden ontneemt dus.

Je kan het op verschillende manieren interpreteren natuurlijk. Zo heeft niet alle vrouwen graag dat ze bekeken worden als h**ren. Wat de geschiedenis van de hoofddoek ook is, er zijn tegenwoordig die zelf voor hun eigen beslissen of ze al dan niet dragen. Als je dat van hen afpakt, dan pak je hun vrijheid dus wel.

Ik ben wel van mening dat religieuze symbolen geweerd moeten worden in overheidsinstanties. Op dat vlak is akp hypocriet. Ze menen de seculiere en basisgrondwettelijke wet van turkije te respecteren, maar doen er alles om aan om het te veranderen in favor of Islam. Ik vertrouw AKP en erdogan voor géén haar.

Ik heb Mustafa Kemal Ataturk altijd al een groots leider en visionair gevonden. Hij had al in het begin van de 20ste eeuw een groots seculier land voor ogen met gelijke rechten voor man en vrouw (in een tijd waarin onze vrouwen achter de naaitafel stonden!!!), en ondanks vele pogingen van religieuze idoten, is turkije nog steeds het enige moslimland met een seculiere rechtstaat en goede rechten voor man en vrouw. hulde

pff ik wil hier op reageren maar heb geen zin in discussie loll...:D

En waarom was het een zeer domme reactie? mogen mensen niet willen dat Turkije wat verwesterd om zodoende bij de EU te kunnen? Ik vind het gewoon een normaal antwoord hoor.

Turkije begint al aardig te verwesteren ?

De hoofddoek verbod is gekomen toen ataturk president werd. Dat is al meer dan een half eeuw geleden.

Dat hoofddoekverbod slaat nergens op.

Zeker niet door dat er een aardige tweedeling in turkije begint te komen? En we weten allemaal wat er gebeurt als moslims hun zinnetje niet krijgen. Ik hou mijn hart vast.

Hahahaha

beter reageer je hier niet meer.

2yl7lhh.jpg

Hahahaha

beter reageer je hier niet meer.

2yl7lhh.jpg

Mja, stoere praat, maar je kent me nog niet. Ik bepaal zelf waar, wanneer en hoe ik reageer. Bevalt het je niet, zwaai zwaai.

En iemand die hier een maandje zit mij even de les lezen...had je niet moeten doen, tijd voor pure 0wnage voor baggerploert de komende tijd.

Denk je nou echt dat ze aanslagen gaan plegen ofzo?

Dan ben je kapot dom.

Maar goed, kom maar op met je pwnage :roflol:

Terug
Naar boven