MuscleMeat

Rest pause, clusters etc

Bezoekers in dit topic

mascotte

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
27 nov 2014
Berichten
764
Waardering
143
Lengte
1m80
Massa
82kg
Wie van jullie gebruikt tijdens de compounds wel eens rest pause of clusters.

Doe dit al lange tijd in de vorm van myo reps of mr clusters bij de isolatie oefeningen en sinds enkele weken doe ik ook rest pause of clusters bij de compounds.
Niet dadelijk geweldige krachttoename maar merk wel flink wat massatoename.

Wel voor mij erg stressvol op de pezen, aanhechtingen en gewrichten na enkele weken.
 
Het laatste trainingsblok heb ik pendlay rows, bench en belt squats met MYO reps gedaan en dat voelde goed.
 
beiden voelen wel goed, zijn voor mij voornamelijk opties om te varieren voor dagen met hoog volume, verder weg blijven van mijn max en rusttijden omlaag brengen werken bij mij trouwens net zo goed en lijkt meer op wat ik gewend ben... dus makkelijker op gevoel te trainen. Ga met clusters soms eerder stuk dan ik verwacht.
 
Van rest/pause en Myo reps maak ik vanvan bepaalde oefeningen veel gebruik. Meestal rest/pause op compounds en myo reps op isolation excercises merk dat dit goed werkt
 
Vroeger veel infitonic en omni-contration gedaan (HIT) et prima resultaat zowel wat massa als kracht betreft.
 
Myo reps op basis van auto-regulatie vind ik zelf erg fijn werken. In de praktijk komt dat meestal neer op het doen van oefeningen met <85% 1RM (maximal muscle fiber recruitment) en zo nu en dan een kortere fase (pakweg 4 weken) van 85% - 90% 1RM en dan bv cluster- of straightsets. Tijdbesparend bovendien.

http://borgefagerli.com/myo-reps-in-english
 
Rest/Pause werkt geweldig als je met low volume werkt
 
  • Like
Waarderingen: 3XL
Rest pause sinds een aantal weken gestart en dikke gains mee gemaakt.

Sinds kort ook muscle rounds wat ook erg goed werkt
 
Myo reps op basis van auto-regulatie vind ik zelf erg fijn werken. In de praktijk komt dat meestal neer op het doen van oefeningen met <85% 1RM (maximal muscle fiber recruitment) en zo nu en dan een kortere fase (pakweg 4 weken) van 85% - 90% 1RM en dan bv cluster- of straightsets. Tijdbesparend bovendien.

http://borgefagerli.com/myo-reps-in-english

Ondanks een studie, in een relevant vak, van 11 jaar begrijp ik hier eigenlijk helemaal niets van.
 
Rest pause lat raises zijn heerlijk, zolang je de oefening goed blijft doen
 
Wat is goed?
 
Back
Naar boven