MuscleMeat

Nieuws Rico VS Badr (challenge accepted)

wel jammer dat alle casuals zich alleen maar interesseren voor vechtsport omdat er een marokkaan mee doet die alleen maar bekend is in NL vanwege zijn KO's in het nachtleven
Leef en laat leven. Als mensen naar iets willen kijken, wie ben ik dan om te zeggen dat daar wat mis mee is?

Holzken was overigens geen astronaut of raketgeleerde geworden als hij geen kickbokser was geweest.

nee ,een echte Helmondse tokkie dus waarschijnlijk iets in de autohandel zoals Sjef

(zoals mijn vrouw (ook een Helmondse tokkie) ,en niet toevallig samen opgegroeid in de zelfde wijk :roflol:)

Jammer van Badr's arm, in mijn ogen was de eerste ronde zeker voor hem.
Denk ook dat, als die blessure niet was ontstaan, Badr de partij zou hebben gewonnen... maar al met al wel een beetje een anti-climax zo natuurlijk :(

Ongeacht wat mensen zeggen, zelfs de mensen die het goed met je voor hebben: maak nooit een carreerswitch naar stand up comedy.
Mensen zeggen dat niet. Maar mocht iemand dat ooit zeggen, uiteraard, echt intens bedankt voor deze tip. Ga ik echt wat mee doen. Nee maar echt! Bedankt!

ik heb het niet gezien maar vind wel interessant dat hij zijn arm heeft gebroken.
Hoe is dit precies gebeurd?
Voor een kickboxer en fitness atleet die constant aan gewichttraining doet en goed op zijn voeding let, daarnaast ook vaak door de jaren heen flinke harde klappen krijgt waardoor in de botten maximale dichtheid onstaat, vind ik het nog al raar dat zijn arm nog zo makkelijk breekt.

ik heb het niet gezien maar vind wel interessant dat hij zijn arm heeft gebroken.
Voor een kickboxer en fitness atleet die constant aan gewichttraining doet en goed op zijn voeding let, daarnaast ook vaak door de jaren heen flinke harde klappen krijgt waardoor in de botten maximale dichtheid onstaat, vind ik het nog al raar dat zijn arm nog zo makkelijk breekt.

makkelijk breken is een groot woord ,

een atleet van 110 kg kan aardig wat schade aanrichten

Faldir Chahbari sust de knokpartij in het publiek ff

Als je dit dan ziet, het verschil in motoriek en ook in fysiek is wel groot. Gewoon de scherpte en explosiviteit van bewegen is echt een ander verhaal tov wat ik gisteren zag. En nog steeds leek het genoeg.

Als Badr door blijft trainen nu voor een rematch gaat dat er alleen maar slechter uitzien voor Rico. Maar goed, dat is een big "if".

Makkelijk breekt lol.

Twee observaties:

1. Ik vond Verhoeven aanzienlijk dominanter tijdens die anderhalve ronde; geen idee waar mensen het vandaan halen dat Badr aan het winnen was. Slaat imho echt helemaal nergens op. Overigens was ik daar ook verbaasd over want net als velen met mij had ik het tegenovergestelde verwacht tijdens de eerste ronde;
2. Geen idee waar Badr nou zn arm door gebroken heeft. Ik heb dat moment heel wat keren opnieuw bekeken en de enige conclusie die ik kan trekken is dat het gebeurd moest zijn voordat hij uberhaupt de touwen raakt. Die laatste paar knietjes raken hem namelijk nauwelijks en waar ze hem wél raken is dat veel hoger dan waar zn arm gebroken zou zijn.

Rare match in elk geval. Maar wat dat betreft vond ik alle matches heel vies tegenvallen. De dames match was de patstelling die ik had verwacht; lichtgewichten slaan elkaar vaak tientallen keren vol in de muil zonder enig merkbaar effect op het slachtoffer en dat was hier ook weer het geval. Aan felheid op zich niets te klagen. Londt was een aanfluiting om te zien, en wat Holzken in fucksnaam aan het doen was is me helemaal een raadsel. En dat alles opgevolgd door die dikke anticlimax van een Badr die zn poot breekt na nog geen anderhalve ronde. Man man.

Twee observaties:

1. Ik vond Verhoeven aanzienlijk dominanter tijdens die anderhalve ronde; geen idee waar mensen het vandaan halen dat Badr aan het winnen was. Slaat imho echt helemaal nergens op. Overigens was ik daar ook verbaasd over want net als velen met mij had ik het tegenovergestelde verwacht tijdens de eerste ronde;
2. Geen idee waar Badr nou zn arm door gebroken heeft. Ik heb dat moment heel wat keren opnieuw bekeken en de enige conclusie die ik kan trekken is dat het gebeurd moest zijn voordat hij uberhaupt de touwen raakt. Die laatste paar knietjes raken hem namelijk nauwelijks en waar ze hem wél raken is dat veel hoger dan waar zn arm gebroken zou zijn.

Rare match in elk geval. Maar wat dat betreft vond ik alle matches heel vies tegenvallen. De dames match was de patstelling die ik had verwacht; lichtgewichten slaan elkaar vaak tientallen keren vol in de muil zonder enig merkbaar effect op het slachtoffer en dat was hier ook weer het geval. Aan felheid op zich niets te klagen. Londt was een aanfluiting om te zien, en wat Holzken in fucksnaam aan het doen was is me helemaal een raadsel. En dat alles opgevolgd door die dikke anticlimax van een Badr die zn poot breekt na nog geen anderhalve ronde. Man man.

ja, de hype was groter dan de prestaties

Eerste ronde was ook voor Badr, en dat ging totaal anders dan wat iedereen ( inclusief ik ) had verwacht, maar oh wat slim gedaan naar aanloop van dit gevecht. Badr en zn trainer die roepen dat Rico neer gaat in de eerste ronde, terwijl ze dan met een totaal andere strijdplan komen waardoor die van Rico in het water valt. Ipv met Guns Blazing zoals je verwacht van Badr in de eerste ronde vecht ie het heel kalm en beheerst, wacht op een paar gaten en voert een paar razendsnelle jabs uit. Rico zn strijdplan zal wel zo zijn gemaakt om te anticiperen op de storm die er maar niet kwam. En de gezichten van beide vechters in de rust waren al veelzeggend ( niet alleen Rico's bebloede gezicht, maar ook zn uitdrukking; totaal niet hoe ie had verwacht dat het zou lopen ). Ronde 1 was '' gewoon '' voor Badr, niet per se overduidelijk maar wel duidelijk genoeg. Denk echter dat Badr zn blessure opliep in ronde 1, na 2 minuten en 12 seconden krijgt ie een goeie trap van Rico en als je daarna oplet heeft ie zn rechter niet meer gebruikt. Nou voel je dit niet meteen in de wedstrijd ( mede door andrenaline ) maar wel in de rust. Rico dus terecht gewonnen, maar kan me moeilijk voorstellen dat ie hardop kan zeggen: Ik heb Badr Hari verslagen.

De partij van Michael Duut tegen Danyo Ilunga was wel echt het kijken waard. Ik vond vooral Holzken erg tegen vallen.

Terug
Naar boven