XXL Nutrition

Nieuws Rico VS Badr (challenge accepted) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Eerste ronde was ook voor Badr, en dat ging totaal anders dan wat iedereen ( inclusief ik ) had verwacht, maar oh wat slim gedaan naar aanloop van dit gevecht. Badr en zn trainer die roepen dat Rico neer gaat in de eerste ronde, terwijl ze dan met een totaal andere strijdplan komen waardoor die van Rico in het water valt. Ipv met Guns Blazing zoals je verwacht van Badr in de eerste ronde vecht ie het heel kalm en beheerst, wacht op een paar gaten en voert een paar razendsnelle jabs uit. Rico zn strijdplan zal wel zo zijn gemaakt om te anticiperen op de storm die er maar niet kwam. En de gezichten van beide vechters in de rust waren al veelzeggend ( niet alleen Rico's bebloede gezicht, maar ook zn uitdrukking; totaal niet hoe ie had verwacht dat het zou lopen ). Ronde 1 was '' gewoon '' voor Badr, niet per se overduidelijk maar wel duidelijk genoeg. Denk echter dat Badr zn blessure opliep in ronde 1, na 2 minuten en 12 seconden krijgt ie een goeie trap van Rico en als je daarna oplet heeft ie zn rechter niet meer gebruikt. Nou voel je dit niet meteen in de wedstrijd ( mede door andrenaline ) maar wel in de rust. Rico dus terecht gewonnen, maar kan me moeilijk voorstellen dat ie hardop kan zeggen: Ik heb Badr Hari verslagen.

Jij hebt duidelijk een heel andere wedstrijd zitten kijken dan ik man. Ja Rico had een snee in zn gezicht, maar dat zegt niet veel. Meer dan een beetje irritant is dat eigenlijk niet, en nadat er wat vaseline in is gepropt al helemaal niet meer.

Je afsluitende statement is overigens zojuist door een interview met Verhoeven op 538 onderuit gehaald. Het team van Verhoeven geeft aan te vermoeden dat Badr zn arm al in de 1e ronde gebroken was. Rico sprak zn respect uit dat ie uberhaupt nog ronde 2 in ging, en bevestigde mijn vermoeden dat ie hem in ronde 2 nauwelijks heeft geraakt op zn arm. Hij vertelde tevens dat het Verhoeven zn strategie was om de rechter arm 'uit te schakelen' om de eenvoudige reden dat het een van Badr's sterkste wapens zou zijn. De intentie was natuurlijk niet om hem te breken, maar desondanks waren de trappen en knieen op die arm dus geen toeval.

Verhoeven gaf in ieder geval duidelijk aan dat de overwinning wat hem betreft verdiend was en hij gewoon blij was met het resultaat.

inb4 "dat zou ik achteraf ook zeggen". Lijkt mij niet echt Rico's stijl.
 
Hahahaha al die experts hier :)
 
Twee observaties:

1. Ik vond Verhoeven aanzienlijk dominanter tijdens die anderhalve ronde; geen idee waar mensen het vandaan halen dat Badr aan het winnen was. Slaat imho echt helemaal nergens op. Overigens was ik daar ook verbaasd over want net als velen met mij had ik het tegenovergestelde verwacht tijdens de eerste ronde;
2. Geen idee waar Badr nou zn arm door gebroken heeft. Ik heb dat moment heel wat keren opnieuw bekeken en de enige conclusie die ik kan trekken is dat het gebeurd moest zijn voordat hij uberhaupt de touwen raakt. Die laatste paar knietjes raken hem namelijk nauwelijks en waar ze hem wél raken is dat veel hoger dan waar zn arm gebroken zou zijn.
/QUOTE]
 
Heel objectief gezien is er in de eerste ronde bijna geen fuck gebeurd op een paar jabs van Hari na. Maarja een jab, in het boksen worden er hier wel 100 van uitgedeeld in een partij van 12 ronden. Als jury moet je wel een winnaar uitroepen en dan lijkt het me niet dat Rico daar aanspraak op maakt.

De 2e ronde leek de partij los te gaan barsten, Rico kwam 2 keer mooi door en Hari had ook een goede combi. Toch kun je hier uit weinig opmaken omdat niemand in de problemen is geweest. Minpunt voor een rematch vind ik wel dat het lijkt of de stoten van Hari iets meer effect hebben dan de trappen en stoten van Rico. Anderzijds lijkt Rico wat fitter te ogen in die 2e ronde. We zullen het voorlopig helaas niet weten.
 
Heel objectief gezien is er in de eerste ronde bijna geen fuck gebeurd op een paar jabs van Hari na. Maarja een jab, in het boksen worden er hier wel 100 van uitgedeeld in een partij van 12 ronden. Als jury moet je wel een winnaar uitroepen en dan lijkt het me niet dat Rico daar aanspraak op maakt.

De 2e ronde leek de partij los te gaan barsten, Rico kwam 2 keer mooi door en Hari had ook een goede combi. Toch kun je hier uit weinig opmaken omdat niemand in de problemen is geweest. Minpunt voor een rematch vind ik wel dat het lijkt of de stoten van Hari iets meer effect hebben dan de trappen en stoten van Rico. Anderzijds lijkt Rico wat fitter te ogen in die 2e ronde. We zullen het voorlopig helaas niet weten.

Als Rico's observatie klopt is dan is dit dus aantoonbaar onjuist. Je tegenstander een gebroken arm trappen of knieen zou ik niet willen afdoen als 'bijna geen fuck gebeurd'. Ik verwacht echter dat Hari's kamp dit waarschijnlijk niet zal vertellen. Dat zou dan namelijk voor iedere eventueel volgende tegenstander van Badr's eerste strategie zijn.
 
Als Rico's observatie klopt is dan is dit dus aantoonbaar onjuist. Je tegenstander een gebroken arm trappen of knieen zou ik niet willen afdoen als 'bijna geen fuck gebeurd'. Ik verwacht echter dat Hari's kamp dit waarschijnlijk niet zal vertellen. Dat zou dan namelijk voor iedere eventueel volgende tegenstander van Badr's eerste strategie zijn.

Als dit Rico's observatie is dan was het zeer zeker het gevecht van de eeuw en meest tactische en technische perfect uitgevoerde tko ooit.
 
Als dit Rico's observatie is dan was het zeer zeker het gevecht van de eeuw en meest tactische en technische perfect uitgevoerde tko ooit.

Je kunt het ook overdrijven natuurlijk. Maar het hameren op lichaamsdelen is niet bepaald een ongewone strategie. In de UFC zie je t regelmatig dat iemand been bijvoorbeeld stelselmatig aan gort getrapt wordt. Welke informatie heb jij die je niet deelt waar je je scepsis op baseert?
 
Jij hebt duidelijk een heel andere wedstrijd zitten kijken dan ik man. Ja Rico had een snee in zn gezicht, maar dat zegt niet veel. Meer dan een beetje irritant is dat eigenlijk niet, en nadat er wat vaseline in is gepropt al helemaal niet meer.

Je afsluitende statement is overigens zojuist door een interview met Verhoeven op 538 onderuit gehaald. Het team van Verhoeven geeft aan te vermoeden dat Badr zn arm al in de 1e ronde gebroken was. Rico sprak zn respect uit dat ie uberhaupt nog ronde 2 in ging, en bevestigde mijn vermoeden dat ie hem in ronde 2 nauwelijks heeft geraakt op zn arm. Hij vertelde tevens dat het Verhoeven zn strategie was om de rechter arm 'uit te schakelen' om de eenvoudige reden dat het een van Badr's sterkste wapens zou zijn. De intentie was natuurlijk niet om hem te breken, maar desondanks waren de trappen en knieen op die arm dus geen toeval.

Verhoeven gaf in ieder geval duidelijk aan dat de overwinning wat hem betreft verdiend was en hij gewoon blij was met het resultaat.

inb4 "dat zou ik achteraf ook zeggen". Lijkt mij niet echt Rico's stijl.
Ja man, dezelfde wedstrijd als deze judges.
Scorecard glory.JPG

Dat ie dat op 538 heeft gezegd is sowieso achteraf gepraat, als ie Badr gebit eruit had geslagen had ie achteraf ook wel gezegd dat dat het plan was omdat zo trashtalked lmao
 
over een ding zijn we het allemaal wel eens denk ik ,

de strategie van Badr (rustig opbouwen ipv meteen full retard voor de ko) heeft vriend en vijand (ook Rico en Dennis) verrast


wat mij zwaar is tegengevallen is dat onderdanige gedrag van Rico en zijn hele team meteen na de wedstrijd

naar Badr toe ,een beetje teveel respect toont , als Badr met ko had gewonnen was er weinig respect van deze kant gekomen



ik vind Rico een beetje teveel gemaakt in zijn optredens op tv en radio

(overdreven de gentleman uithangen)

terwijl het grote publiek toch liever echte ruwe straatschooiers en trashtalkers ziet
 
Ja man, dezelfde wedstrijd als deze judges.Bekijk bijlage 82095
Dat ie dat op 538 heeft gezegd is sowieso achteraf gepraat, als ie Badr gebit eruit had geslagen had ie achteraf ook wel gezegd dat dat het plan was omdat zo trashtalked lmao

Hmm die had ik nog niet gezien, dank je. Sja, achteraf gepraat is natuurlijk altijd makkelijk. Ik begreep van een kort fragment op de radio vanochtend dat ie t zelfde verhaal gisteren bij Humberto had.


over een ding zijn we het allemaal wel eens denk ik, de strategie van Badr (rustig opbouwen ipv meteen full retard voor de ko) heeft vriend en vijand (ook Rico en Dennis) verrast

wat mij zwaar is tegengevallen is dat onderdanige gedrag van Rico en zijn hele team meteen na de wedstrijd naar Badr toe ,een beetje teveel respect toont , als Badr met ko had gewonnen was er weinig respect van deze kant gekomen

ik vind Rico een beetje teveel gemaakt in zijn optredens op tv en radio (overdreven de gentleman uithangen) terwijl het grote publiek toch liever echte ruwe straatschooiers en trashtalkers ziet

Daar heb je zeker gelijk in. Maar ik bedacht me wel al vrij snel dat ik daarmee Hari en zn team wel tekort deed. Tenslotte had echt iedereen de full-retard-KO strategie verwacht dus zullen ze zich daar zelf natuurlijk ook wel bewust van zijn geweest. En wat doe je als iedereen verwacht dat je linksaf gaat? Je gaat rechtsaf. Niet echt een moeilijke afweging, bedoel ik ermee te zeggen.

Die strategie om rustig te beginnen is bepaald niet dom. Ik denk dat we het allemaal er wel mee eens zijn dat Verhoeven's conditie beter is dan die van Hari, dus is dit een logische stap. Maar we weten allemaal ook wel dat Badr niet bepaald bekend staat om zn koelbloedigheid. Het is een driftkikker en daarmee waarschijnlijk vrij snel uit de tent te lokken. Maar het kost een ronde om te kunnen concluderen dat dat nodig is, en daarna nog zeker een halve ronde om te doen. Dan heb je nog maar anderhalve ronde over en dat is waarschijnlijk niet genoeg om Badr uit te putten én erna nog de vruchten er van te kunnen plukken; bij 5 rondes had dit wel gekund.

Dat verklaart denk ik ook wel Verhoeven's relatieve agressie. In datzelfde interview op de radio gingen ze ook even in op de enorme hoeveelheid Badr fans die er zouden zijn, en dat Rico en zn team er rekening mee hadden gehouden dat Rico zn coaches niet zou kunnen horen door de herrie. Hij zal dus diverse strategieën voorbesproken hebben, en 1 ervan is ongetwijfeld het omgaan met eventuele terughoudendheid van Badr. Wellicht is hun strategie zo simpel geweest om de rollen dan maar gewoon helemaal om te draaien.

Maar ach, het is allemaal nakaarten natuurlijk. Jammer dat het zo gelopen is.


Ik vond de 'sportiviteit' van Rico achteraf overigens ook erg storend. Andersom had dit vrijwel zeker inderdaad niet gebeurd, en dat gladde brave schooljongetje spelen vind ik ook een beetje teveel van het goede.
 
Rico heeft gewoon niks, maar dan ook niks dat ik als liefhebber graag zie. Zijn persoonlijkheid is kleurloos, zijn vechtstijl is vlak en ik kan me geen gevecht herinneren dat ik een tweede keer heb teruggekeken.

Als mens lijkt het me echt een leuke, goeie kerel. Maar daarvoor kijk ik geen vechtsport events. Dat leuk en vriendelijk staat bij mij echt na een heel aantal andere kenmerken op het lijstje. Niet dat het hebben van een leuke persoonlijkheid niet belangrijk is, maar dat wordt het pas als je mensen in de ring voor je wint en dat doet hij voor mij iig niet.

----------

Ik heb zaterdag overigens meteen UFC206 na Glory gekeken. Hoewel ik echt een huge K1 fan was begrijp ik ondertussen wel steeds beter waarom MMA zoveel meer exposure heeft. Nu ik er eenmaal aan gewend ben, voelt muay thai gewoon wat beperkt aan.

Ik zal altijd een liefhebber blijven wss maar het contrast was wel schrijnend wat betreft amusement. That being said, UFC206 was wel exceptioneel, ook voor MMA standaarden.
 
Denk dat het ook aan de amateuristische entourage ligt van Glory. Het vroegere k-1 had iets magisch, wat de UFC op een andere manier ook heeft. Dit mis ik compleet bij Glory.
En dan de vechters, tja die hele top 10 bestaat op (misschien) Rico na niet echt uit potentiële legends waar je over 10 jaar nog eens over na zal praten. Vind het allemaal niveau Jan Nortje.

Overigens denk ik dat Rico behoorlijk onzeker is en daarom probeert beleefd en zeker over te komen. Ik vind het niet bepaald storend en hij krijgt van mij een hoge gun factor. Toch zal ik nooit de wekker zetten voor een partij van Rico. Zei hij trouwens niet dat hij ook op mma aan het trainen is?
 
Heeft zelfs al partij gedraaid.

 
Oktober 2015
 
Back
Naar boven