Fitness Seller

Riggard's race naar de 100kg droog

Ik vind je voeding niet echt optimaal eerlijk gezegd. Je zult er ongetwijfeld op groeien, maar zoveel vloeibaar/zuivel (4 vd 6 maaltijden) kan beter imo.

Succes met je doelen dude!

Succes bro!

10kg vet vrije massa in 1 jaar lijkt me (naturel)wel erg veel.
Maar het is opzich wel een mooi doel en ik hoop voor je dat je het haalt

• Topic Starter Topic Starter
Fruit (bananen), brood, rijst, pasta,...........?
fruit en af en toe groente eet ik meestal bij maaltijd 3 en 5, maar dat zet ik niet in m'n schema omdat wat ik daarvan eet toch redelijk verschilt per week.
alhoewel ik hier voor de vakantie wel wat te weinig van at inderdaad en dit is nog mijn schema van voor de vakantie, ik wil nu wel regelmatig fruit gaan eten.

brood eet ik af en toe ter vervanging van maaltijd 1 meestal met tonijn of kalkoenfilet, misschien dat ik maaltijd 1 zowieso wel vervang door een paar broodjes tonijn, want die brinta begint me best m'n neus uit te komen.

rijst eet ik heel soms, alleen als m'n moeder het voor me klaarmaakt en pasta eet ik zelden.

Ik vind je voeding niet echt optimaal eerlijk gezegd. Je zult er ongetwijfeld op groeien, maar zoveel vloeibaar/zuivel (4 vd 6 maaltijden) kan beter imo.

Succes met je doelen dude!
hoezo is zuivel dan zo slecht?
aangezien ik nog bij mijn ouders woon en zij liever niet teveel geld uit willen geven aan voeding is het voor mij vrij lastig om veel vlees te eten en is zuivel een goedkoop alternatief voor eiwitten, daarom consumeer ik vrij veel ervan.

@ mammoth, 10kg vetvrije massa lijkt mij prima te doen, dat is minder dan 1kg vvm per maand ;) en ik ben ook vrij lang.

anyways, vandaag deed de wekker het wel :D kga zo ff m'n training in het logboek zetten en dan richting de sportschool om alle gewichten te bepalen, niet bepaald mijn favoriete training (gewichten zoeken) magoed, dat moet ook gebeuren.

Laatst bewerkt:
oke, eerste training is achter de rug, echt een lekkere training en ik heb bijna geen terugval gehad kwa kracht met de oefeningen die ik voor de vakantie deed, dus ik ben zeker tevreden. ook de jm press vind ik echt een meesterlijke oefening en die hoop ik zeker een tijd erin te kunnen houden (als je 2 weken achter elkaar niet in gewicht omhoog kan moet je de oefening weglaten :( ) maar gezien het gewicht dat ik gebruik denk ik dat ik erg snel progressie moet kunnen maken met deze oefening.

ik zal even kort en beknopt de wijze waarop ik mijn trainingen noteer uitleggen;
voorbeeld: benchpress (11-20rp) 10,4,1=15 * 70kg
benchpress staat voor de oefening en (11-20rp) staat voor reprange die ik met de oefening moet halen, zit je hoog in de reprange gooi je er gewicht bij de volgende keer. rp staat voor rest paused.
repranges verschillen per oefening, dit heeft vooral te maken met blessuregevoeligheid van de oefening.

10,4,1 houd in dat ik (na voldoende opgewarmd te zijn) 10 herhalingen doe 15 ademteugen neem, 4 herhalingen doe en dan na weer 15 ademhalingen nog 1 herhaling eruitpers
15 staat dan voor het totaal aantal reps over de 3 "sets"

70kg
staat dan voor het aantal gebruikte kilo's met de oefening, dit blijft de hele rest paused set gelijk.

staat er bijvoorbeeld underhand bent over row (12r) houd de r in dat dit niet volgens het rest paused principe gaat en je dus goed opwarmt en dan maar 1 werksetje doet.

ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is omdat ik voorheen nogal wat vragen hierover kreeg, is het niet duidelijk vraag dan gerust om extra uitleg ;)

A1
incline hammer press (11-20 rp) 10,2,1=13*47.5kg
upright row (11-20 rp) 8,3,1=12*60kg
JM press (11-20 rp) 9,4,2=15*45
v bar pulldown (11-15 rp) 10,4,2=16*95.3kg
underhand bent over row(12 r) 9*80kg

Ik snap alleen niet wat die halve pullover in de JM press doet tijdens de full rom. Wat is hier het nut van?

Is dat niet gewoon close grip bench press?

Is dat niet gewoon close grip bench press?
bijna, maar je houd je bovenarmen wat hoger zeg maar en je laat de stang tot je nek komen ongeveer en de stang raakt je lichaam niet, maar stopt doordat je biceps je onderarm raken zeg maar. tis een soort van close grip benchpress, maar dan vermengd met een extensie.

weer ff een update;

ben nu al 3 dagen weer een beetje aan het proberen om in m'n oude ritme te komen, vind het toch moeilijk om weer om de 2 a 3 uur te gaan eten, magoed, gewicht stijgt wel langzaamaan.

net heb ik training B3 gedaan (word dus B1 in m'n schema) omdat ik nog dikke spierpijn in m'n onderrug had van A1 en er dus weinig voor voelde om te gaan deadliften.
ik moest dus squatten en heb 4x90 full in de smith gedaan, gevolgd door 20x60, m'n benen doen nu echt gewoon pijn, zo'n pijn heb ik nog nooit gehad, ik waggel het huis door en de trappen + zitten (schijten) zijn een hel en als ik sta doe ik als een mong**l omdat ik wanneer ik m'n beenspieren teveel span dikke pijn krijg.
m'n logboek ligt nog beneden, dat haal ik zometeen wel op als ik m'n kwark haal en dan zet ik de training neer.

Update?:p

Ik stond vanochtend op 94.1kg..

Riggard jonge... liep jij toevallig vandaag - 17 september 2007 - in Amsterdam?

Een plan is altijd goed. Ik vind je reps opvallen, ze zijn overal zowat boven de 10, je bent wel op de hoogte van de 3 spiervezel types en de wijzen waarop je die aanspreekt?, ik zou dus ook sets doen die dichter bij je 100% van 1Rm liggen.

TESTOSTERONE NATION - Maximum Recruitment Training I

Daarbij zou ik ook je voeding wat veranderingen in je voeding overwegen. Onder andere suiker s'ochtends veranderen in fruit. Niet alleen pinda's eten maar gemengde noten, dus ook walnoten etc. Broodje shoarma zoiezo eieren of tonijn van maken.

hey,

laatste tijd krijg ik toch veel pb'tjes en vragen over doggcrapp training, prima natuurlijk en ik zou het iedereen aanraden, ik was even gestopt met mijn log omdat ik niet zo'n zin had om te schrijven etc. maar ik ben van plan nu toch echt m'n log goed bij te gaan houden inclusief trainingen etc. etc.
inmiddels zit ik alweer in m'n 8e week van m'n blast en heb nog geen enkele oefening moeten droppen, maar denk dat de rustweek er toch welweer aan zit te komen, schema met gewichten en reps tot nu toe zal ik binnenkort even posten.

m'n huidige stats zijn:
92.9kg 3.6%
(lees even de beginpost door over hoe ik m'n vetpercentage meet, dan snap je waarom ik zo'n lage uitkomst heb, ik denk dat ik op de spiegel afgaand rond de 10% sta nu, maar binnenkort post ik wel even foto's als ik ze met goede belichting kan krijgen.)

Riggard jonge... liep jij toevallig vandaag - 17 september 2007 - in Amsterdam?
is heel goed mogelijk, helaas lees ik je post nu pas, ik studeer in amsterdam.

Een plan is altijd goed. Ik vind je reps opvallen, ze zijn overal zowat boven de 10, je bent wel op de hoogte van de 3 spiervezel types en de wijzen waarop je die aanspreekt?, ik zou dus ook sets doen die dichter bij je 100% van 1Rm liggen.

TESTOSTERONE NATION - Maximum Recruitment Training I

Daarbij zou ik ook je voeding wat veranderingen in je voeding overwegen. Onder andere suiker s'ochtends veranderen in fruit. Niet alleen pinda's eten maar gemengde noten, dus ook walnoten etc. Broodje shoarma zoiezo eieren of tonijn van maken.
reps zijn rest paused ;) dus lijkt veel, maar is dat zeer zeker niet.

suiker 's morgens maakt imo niet zoveel uit, brinta en melk hebben een vrij lage gi en smorgens wil ik toch wel een hoge gi maaltijd.

het probleem met shoarma zie ik niet echt, het is gewoon gekruid schapenvlees, erg vers en komt uit de oven, word dus niet gebakken in boter of wat dan ook.

Succes kerel.
ik ben zelf 1 x rond (2 weken) dus kan nu ook weer beginnen met het verslaan van het schema.
ik moet zeggen datik de 'A-dagen' toch wel vrij vol vind zitten. aangezien ik binnen het uur klaar wil zijn.

Terug
Naar boven