AndroidHealthClinic

Riggard's race naar de 100kg droog

Goede progressie!

• Topic Starter Topic Starter
zo jongens, aan al het moois komt ook een eind, heb besloten te gaan cruisen, trainingen gingen de laatste tijd al erg moeizaam, pakte op de meeste oefeningen hoogstens 1 a 2 reps erbij en gewicht ging slecht omhoog, tis dus tijd om even een weekje rust te nemen, volgende week neem ik vrij en de week daarna begin ik op dinsdag met mijn nieuwe schema waar ik nog een beetje mee bezig ben een dezer dagen zal ik mijn nieuwe schema posten.

je moet ook ooit even wat gas terug nemen om daarna weer voluit te kunnen gaan....

goed bezig, nette foto's

ik zit nu dus in m'n rustweek, kcals ietwat omlaaggeschroefd en trainingen zonder al te hoge intensiteit, vooral om even de oefeningen te bekijken die ik wil doen.
dinsdag was ik weer even wezen trainen, even om te kijken welke oefeningen ik voor m'n ub wil gaan doen, ging lekker, en kon het toch ff niet laten om zwaar te gaan met de rack deads, 8x130, eigenlijk iets teveel voor in m'n rustweek maar ach :P

zoals het er nu uit ziet zal dit ongeveer mijn schema'tje worden:
borst:
decline cable flyes
technogym machine press
flat smith benchpress

schouders:
push press
cable side raise (jay cutler style)
hammer shoulder press

triceps:
behind the head triceps cable extension
tate press
close grip benchpress

rug wijdte:
hammer machine high row
vbar pulldowns
rack chinups

rug dikte:
rack deadlifts (damn, voelen echt heerlijk en kan veel beter m'n vorm vasthouden)
underhand bent over row
hammer machine row

en dat dan onderverdeeld in 3 schema's uiteraard, ik moet nog even kijken welke oefeningen ik bij elkaar doe, wat ik wil de intensiteit per training wel een beetje gelijk houden, cable side raises zijn natuurlijk lichter dan push presses etc. maar de opzet zal ik binnenkort even posten.

vanavond ga ik even kijken watvoor oefeningen ik voor de beentjes ga kiezen, i'll keep you guys posted.

zo, rustweek zit erop, ben alweer 1.5 week aan het knallen en heb 3 trainingen achter de rug (niet getraind van het weekend vanwege spierpijn)

gewicht ligt nog steeds rond de 93 's morgens op rustige maag, daar ligt het al 3 weken (rustweek erbij genomen) en daar ben ik niet zo vrolijk over, deze week dus weer even goed op m'n voeding letten, want ik heb gewoon niet genoeg gegeten doordat ik wat laks was, deze week hoop ik dan de 93.5 aan te tikken, grappig, omdat dit ook het gewicht is waarop ik 8 maanden geleden begon te cutten :P maar nu ga ik nog even door ;)

schema bevalt goed, heb wel het ea moeten veranderen, maar kwa oefeningen voelt alles nu lekker aan, had vorige week gvd 6 dagen GIGANTISCHE spierpijn in m'n kuiten omdat ik die nu anders aan ben gaan pakken, dus dat was wel lekker, maar ook best k*t.

zo ziet m'n schema er nu uit
A1
smith benchpress (15-25 rp)
hammer shoulderpress (11-20 rp)
cable extension (11-20 rp)
wide grip pulldown (11-15 rp)
rack deadlift (12r)
A2
technogym flat press(11-20 rp)
cable side raise (11-20 rp)
close grip benchpress(11-20 rp)
hammer machine pulldown (11-15 rp)
underhand bent over row(12 r)
A3
lying cable flye (11-20 rp)
push press (15-25 rp)
tate press (15-20 rp)
vbar pulldown (11-15 rp)
hammer machine row (12 r)

B1
lying cable curl mid pully 14 (11-20 rp)
dumbbell hammer curl (10-20 r)
standing calf raise smith (10-12 r)
sumo legpress (12-20rp)
smith split squat (6-10 r) & (20 r)
B2
seated dumbbell curl duim tweak (11-20 rp)
reverse grip cable curl -- (10-20 r)
legpress calf raise (10-12 r)
leg curl (15-25rr)
smith front squat (6-10 r) & (20 r)
B3
hammer machine curl (11-20 rp)
behind the back wrist curl (10-20 r)
rocking barbell calf raise (10-12 r)
lying cable leg curl (15-25 rp)
leg press (deep) (6-10 r) & (20 r)

ik zal morgen even de trainingen posten. Gr Rich

Ziet er goed doordacht uit ;) Je hebt een mooie vooruitgang geboekt aan je foto's te zien :thumbs:

oke jongens, vergeef het me, ik ben een lamme tak en ik heb m'n trainingen nog niet gepost :o

inmiddels heb ik er 2 weken opzitten en heb ik alle gewichten voor de oefeningen een beetje bepaald, hier en daar nog een paar oefeningetjes aangepast en het schema is nu in orde, alhoewel ik m'n tricep oefeningen wat minder chill vind dan die van m'n vorige schema, maar die komen er dan gewoon weer in in het volgende schema :D

gisteravond heb ik B3 afgerond, lekkere training, biceps en onderarmen knalden zowat uit elkaar van de pomp, kuiten voelden ook zeer lekker aan en het ging gewoon super.

stats atm zijn 92.8kg 's morgens (ja, ik weet het, afgevallen enzo, maar heb nu m'n voeding weer in orde en ben weer gemotiveerd, dus ga gewoon weer voor 500gr per week) positief puntje was dat ik gisteravond de 95.2 aantikte, dat is het zwaarst wat ik ooit geweest ben en dat voelt zeker goed :D
wel merk ik dat ik wat vetter word, dus ik gooi de koolhydraten pwo en bij het ontbijt ietsjes omlaag en gooi m'n eiwit bij deze maaltijden iets omhoog (heb nu een pot soja eiwit, dus dat gaat goedkomen :D )
verder wil ik ook gaan beginnen met het gebruiken van wat supplementen, tot voor kort bestond mijn supplementenlijstje uit
multivit
visolie
dextrose
whey eiwit (heeel soms)

nu wil ik het volgende lijstje gaan gebruiken;

beta alanine
l-histidine
citrulline malaat
creatine
bcaa's
soya eiwit (voor bij de maaltijden)
whey eiwit (pwo)

gewoon om eens te kijken of het meerwaarde heeft.

voedingsschema ziet er als volgt uit;

niet trainingsdagen;

maaltijd 1
500ml melk
90gr brinta
10gr suiker
500gr kwark

maaltijd 2
190gr brood
130gr kalkoenfilet

maaltijd 3
90gr pinda's

maaltijd 4
90gr pinda's

maaltijd 5
vlees
groenten
aangevuld met pinda's

maaltijd 6
tonijn/zalm
mayonaise
silveruitjes + augurk
ei

of

broodje shoarma + pinda's + soya eiwit

voor het slapen
kwark

trainingsdagen;

maaltijd 1
500ml melk
90gr brinta
10gr suiker
500gr kwark

maaltijd 2
190gr brood
130gr kalkoenfilet

maaltijd 3
90gr pinda's

maaltijd 4
90gr pinda's

maaltijd 5 (pwo)
vlees
aardappelen
groente
yoghurt+havermout
whey

tijdens training
30 gram dextrose
15gram soya eiwit
5gr creatine

maaltijd 6 (post wo)
500gr kwark
2.5 eetlepel honing
30gram dextrose
350ml jus d'orange
500gr yoghurt
75gr havermout
5gr kaneel

voor het slapen
30gr soya eiwit

kcals liggen op niet trainingsdagen rond de 3700, trainingsdagen liggen ze rond de 4500, heb m'n kcals deze week iets teruggeschroefd en de schommelingen tussen trainingsdagen iets verminderd.

Laatst bewerkt:
's avonds telt niet..:D

Is wel leuk om op de weegschaal te zien.
Vanwaar de keuze voor soya-eiwitten?

's avonds telt niet..:D

Is wel leuk om op de weegschaal te zien.
Vanwaar de keuze voor soya-eiwitten?
haha, ik weet dat het niet telt, maar het voelt wel goed ;)

keuze voor soja eiwit omdat ik al veel van m'n eiwitten uit zuivel haal en ik het liefst toch wat verschillende eiwitbronnen heb.

haha, ik weet dat het niet telt, maar het voelt wel goed ;)

keuze voor soja eiwit omdat ik al veel van m'n eiwitten uit zuivel haal en ik het liefst toch wat verschillende eiwitbronnen heb.
Okee. En dan nog iets. De kwark 's ochtends?

Okee. En dan nog iets. De kwark 's ochtends?
wat is daar mis mee? lekker veel eiwitten :D imo zijn snelle eiwitten in de morgen niet echt een vereiste, zelfs whey doet er 1.5 u over om in je bloed te komen, de katabole processen worden denk ik vooral gestopt door de koolhydraten die je smorgens tot je neemt.

vanavond weer deadliften, sta te popelen om weer te gaan (A)

mwah ben niet zo'n deadlift wonder hoor ;) en het waren rack pulls ook, dus zo'n vaart loopt het niet ;)

maargoed, training zit erop, was ff met een maatje, smith benchpress er toch maar uitgegooid, voelde gewoon niet goed, doe nu incline benchpress los, is ff zoeken naar een spotter, maargoed tis wel een heerlijke oefening. heb ook weer ff foto'tjes geschoten van mezelf en me maat (ja ik ben echt een narcist met al die foto's :D ) gewichten wel verhoogd, maar had er meer van verwacht, maargoed ik train dan ook liever alleen.

oke, dit was de training (en de rest van de trainingen die ik al gehad heb)
814gl1l.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

foto's (overbelicht, maar wel duidelijk? :P )
6ptym20.jpg

81odxld.jpg

Goed fysiek riggard, misschien dat ik dat doggcrap ook eens ga proberen!

netjes hoor!

schema en voeding zien er goed uit..je weet goed waar je mee bezig bent, en niet te veel bullshit, I like it!!
en de motivatie is er ook..
knallen en je komt er wel!
als je de 100 haalt, nomineren ik je voor BB'r van de maand:p

schema en voeding zien er goed uit..je weet goed waar je mee bezig bent, en niet te veel bullshit, I like it!!
en de motivatie is er ook..
knallen en je komt er wel!
als je de 100 haalt, nomineren ik je voor BB'r van de maand:p
klinkt aantrekkelijk (A) zeker motiverend! hoop alleen niet teveel spek aan te zetten :( maar aan de andere kant moet ik gewoon spek aanzetten om een beetje massa te pakken :( dillemma's ;) nouja eind van dit schema wil ik 97 wegen, dat gaat lukken en dan is de 100 in zicht en moet de motivatie alleen maar meer worden (A)

Nog steeds lopen je traps achter, of zie ik dat nou helemaal verkeerd?

Voor de rest best puik fysiek.

Terug
Naar boven