XXL Nutrition

Riks log: traag maar gestaag

Bezoekers in dit topic

Bulgarian split squats?
 
Ik vreesde het al ...
Maar misschien moet ik ze toch eens proberen. Je weet nooit of ze me met een beetje motivatie toch gaan bevallen.
Doe jij ze met een barbell of met dumbbells?
 
Training 10-09-2017:
Bench press
5 x 77.5kg
5 x 77.5kg
5 x 77.5kg
5 x 77.5kg
5 x 77.5kg

Squat
3 x 105kg
3 x 105kg
3 x 105kg
3 x 105kg
3 x 105kg

Press
8 x 47.5kg
8 x 47.5kg (7 reps + 1 rep)
8 x 47.5kg (7 reps + 1 rep)

Dips
8 x 2.5kg
8 x 2.5kg
8 x 2.5kg (in superset met)

Hanging knee raises
8 x 8kg
8 x 8kg
8 x 8kg (in dip steunen)

Bench voelde best zwaar. Reps 1 t/m 3 gingen telkens heel vlot. Reps 4 en 5 waren veel minder makkelijk. Elke set hetzelfde gevoel.
Squat was makkelijk, ondanks de irritatie in de onderrug. Nu totaal geen probleem meer bij het un-racken, maar enkel in the hole. Als de techniek perfect is voel ik zo goed als niks. Maar dat lukt nog niet elke rep.
De press was duidelijk teveel van het goede. Zowel een extra rep als het gewicht verhoogd op de lift die me het minste ligt. Niet zo'n goed idee.
 
Doe jij ze met een barbell of met dumbbells?

Begin eerst maar met bw only, kans is groot dat je even moet wennen aan de balans/coordinatie als je ze niet gewend bent.
 
Begin eerst maar met bw only, kans is groot dat je even moet wennen aan de balans/coordinatie als je ze niet gewend bent.
Ja, dat zal zeker van doen zijn.
En ik moet ook altijd opletten met de knieën bij zulke oefeningen.
 
Training 12-09-2017:
Deadlift
5 x 120kg
5 x 120kg
5 x 120kg
5 x 120kg
5 x 120kg

Bench press
3 x 80kg
3 x 80kg
3 x 80kg
3 x 80kg
3 x 80kg

Paused squat
5 x 80kg
5 x 80kg
5 x 80kg

Chin-up
8 x
8 x
8 x
in superset met
Side bend
8 x 25kg
8 x 25kg
8 x 25kg

Klote!!! De onderrug heeft me de hele training enorm geïrriteerd. DL voelde daardoor veel te zwaar. Ook al omdat ik precies geen grip had, maar dat ligt ook veel aan de gladde kromme barbells in de gym.
BP ging wel redelijk goed.
Paused squat voelde even ruk als de DL.
Toen was het vat al compleet af en moest ik de chins en side-bend nog doen. Side bend wordt trouwens ook vervangen bij een volgende cyclus.
Vandaag overal last van.
 
Balen, geen magnesium toegestaan in de gym? Tijd voor die home gym :)
 
Jawel, ik heb magnesium gebruikt.
Ik heb zelfs hook-grip en mixed grip toegepast. Hook-grip deed de eerste keren dat ik die gebruikte eigenlijk weinig pijn. Tegenwoordig kan ik het nauwelijks 2 reps volhouden. Dus dat was ook niet echt een optie.
Mixed grip ging op zich heel goed, maar ik heb nog steeds een elleboogblessure. Mijn ellebogen vinden dat niet echt fijn, dus die pas ik zo weinig mogelijk toe.
Als de barbells nu al eens recht waren. Dat zou ook enorm helpen.

Yep, de home-gym komt er aan. Ik kijk er echt naar uit!
 
Ik ging soms 'helicopteren' van mixed-grip, dwz dat de bar contact verliest met 1 scheen. Doe nu double overhand zolang het gaat en anders straps.
 
Voor dat helicopteren ben ik ook een beetje bang. Zeker nu ik al wat last in de onderrug heb.
Er zitten op het moment gewoon teveel risico's aan de mixed grip. Vandaar dat ik die echt tot een minimum beperk. (ik heb 'm slechts enkele reps gebruikt)
Ik heb wel al straps gebruikt maar ik vind dat mijn techniek er dan zo anders uitziet. Ik weet niet juist wat het is, maar het voelt heel raar aan.

Ik doe ze nu ook zoveel mogelijk double overhand. Bij 120kg lukt dat heel aardig voor een setje van 5, maar na enkele sets wordt het toch een struggle. Ook al door die kromme barbells.
Je moet dat eens proberen, DLen met een barbell die al in een boog staat. Ik denk dat dit ook wel een invloed heeft op de blessure in mijn elleboog.
 
Training 14-09-2017
Squat (met riem en sleeves)
5 x 110kg
5 x 110kg
5 x 110kg
5 x 110kg
5 x 110kg

Bench press
2 x 87.5kg
2 x 87.5kg
2 x 87.5kg
2 x 87.5kg
2 x 87.5kg

Leg press
8 x 150kg
8 x 150kg
8 x 150kg

Hanging leg raise
8 x 5kg
8 x 5kg
8 x 5kg
In superset met
Side raise
8 x 10kg
8 x 10kg
8 x 10kg

Goeie training. De riem aandoen bij de squats heeft wel iets geholpen. Was wel weer aanpassen qua techniek. Waarschijnlijk weer een beetje een goodmorning er in, maar het zal niet echt veel geweest zijn. De reps gingen toch aardig vlot.
 
Voor dat helicopteren ben ik ook een beetje bang. Zeker nu ik al wat last in de onderrug heb.
Er zitten op het moment gewoon teveel risico's aan de mixed grip. Vandaar dat ik die echt tot een minimum beperk. (ik heb 'm slechts enkele reps gebruikt)
Ik heb wel al straps gebruikt maar ik vind dat mijn techniek er dan zo anders uitziet. Ik weet niet juist wat het is, maar het voelt heel raar aan.

Ik doe ze nu ook zoveel mogelijk double overhand. Bij 120kg lukt dat heel aardig voor een setje van 5, maar na enkele sets wordt het toch een struggle. Ook al door die kromme barbells.
Je moet dat eens proberen, DLen met een barbell die al in een boog staat. Ik denk dat dit ook wel een invloed heeft op de blessure in mijn elleboog.

Ik vind straps fijn omdat ik dan beter op de rest kan letten.

No thanks met die kromme barbells ;)
 
Ik vind straps fijn omdat ik dan beter op de rest kan letten.
Ik heb de indruk dat ik de rest dan gewoon anders ga doen, hoe zeer ik er ook op let. Het kan maar een idee zijn hoor. Ik heb het nooit bekeken/gefilmd.
No thanks met die kromme barbells ;)
Goeie beslissing. Het is namelijk niet aangenaam
 
Ik heb de indruk dat ik de rest dan gewoon anders ga doen, hoe zeer ik er ook op let. Het kan maar een idee zijn hoor. Ik heb het nooit bekeken/gefilmd.

Tja, als het niet goed voelt zou ik het in principe ook willen vermijden.
 
Tja, als het niet goed voelt zou ik het in principe ook willen vermijden.
Met de gewichten die ik nu neem zou ik normaal nog wel even met gewoon dubbel overhands moeten verder kunnen. Alleen met een kromme barbell lukt het niet zo goed. Die klapt gewoon uit je handen als je niet oplet.
Ik probeer de boog wel altijd zo loodrecht op de vloer te richten als mogelijk. Maar dat lukt zeker niet altijd zo goed dat ik er geen last meer van heb. Echt bagger die barbells.

In de homegym komt een ATX Ram. :)
 
Met een kromme bar zou je juist meer kunnen beethouden met dubbel overhand grip omdat die niet gaat rollen. Maar dan moet je hem wel goed beethebben.

Draai de bar zo dat het deel wat je beetpakt boven in is. Dan hangt het gewicht lager dan het midden en wil de bar niet rollen.

ATX ram bar is een goede keuze. Zijn fijne bars
 
Met een kromme bar zou je juist meer kunnen beethouden met dubbel overhand grip omdat die niet gaat rollen. Maar dan moet je hem wel goed beethebben.

Draai de bar zo dat het deel wat je beetpakt boven in is. Dan hangt het gewicht lager dan het midden en wil de bar niet rollen.

Leg dat laatste eens uit ajb? Ik dacht dat het rollen te maken had met mijn asymmetrische schijven (gaten erin e.d.).

Overigens probeert hij volgens mij de knik omhoog te houden.
 
Leg dat laatste eens uit ajb? Ik dacht dat het rollen te maken had met mijn asymmetrische schijven (gaten erin e.d.).

Overigens probeert hij volgens mij de knik omhoog te houden.
Inderdaad, ik probeer de knik omhoog te houden. Maar dat is minder makkelijk dan je denkt. En als je stevig aan het trainen bent denk je daar niet altijd aan als je de eerste rep van een set van de grond trekt. Totdat de baar in je handen omklapt.
 
Training 17-09-2017:
Bench press
5 x 80kg
5 x 80kg
5 x 80kg
5 x 80kg
5 x 80kg

Deadlift
3 x 120kg
3 x 120kg
3 x 120kg
3 x 120kg (mixed grip)
3 x 120kg (mixed grip)

Press
8 x 47.5kg
7 x 47.5kg
8 x 47.5kg

Decline crunch + Dips
8 x 10kg + 8 x 5kg
8 x 10kg + 8 x 5kg
8 x 10kg + 8 x 5kg

Bench ging best goed, ondanks dat het wat zwaarder begint aan te voelen.
DL ging maar zo en zo. Het is duidelijk dat mijn linker elleboog voor redelijk wat problemen zorgt. De grip laat links te wensen over en daardoor opent mijn hand een beetje zo halverwege de lift. Daardoor gaat de barbell wat rollen en worden de problemen enkel groter. Mixed grip lost dit op. Dus voorlopig zal ik wat vaker mixed grip moeten toepassen dan me lief is. Als de grip niet voor problemen zorgt dan gaat de lift voor de rest ook een stuk beter.
Press was weer echt op het randje. Volgende cyclus 3 x 5 doen om wat kracht te winnen.
 
Training 19-09-2017:
Squat
5 x 115kg
5 x 115kg
5 x 115kg
5 x 115kg
5 x 115kg

Bench press
3 x 82.5kg
3 x 82.5kg
3 x 82.5kg
3 x 82.5kg
3 x 82.5kg

Front Squat
8 x 60kg
8 x 60kg
8 x 60kg

Hanging knee raises + Bent over shrugs
8 x 7.5kg + 8 x 28kg
8 x 7.5kg + 8 x 28kg
8 x 7.5kg + 8 x 28kg

Goeie training. De onderrug voel ik enkel nog aan de rechterkant. Links geen enkel probleem meer.
Toch de front squats nog licht gedaan om de irritatie niet te verergeren.
 
Back
Naar boven