AndroidHealthClinic

Riks log: traag maar gestaag

Bezoekers in dit topic

Gisteren een half uurtje wezen fietsen (rustig, maar ook niet traag). Vandaag voelen de benen verrassend fris aan.
Moet ik meer doen denk ik.
Normaal ga ik wandelen (~5km) maar dat ging niet vanwege de voet. Ik heb niet het idee dat ik zo goed herstel van het wandelen als van het fietsen. Maar ik doe het wel liever.
 
Pivot, W1D1
Pin squat
6 x 135kg (@6 ; spotters #6)
6 x 145kg (@7) PR
6 x 145kg (@7)

Neutral grip bar bench press
8 x 76kg (@6)
8 x 86kg (@7 ; voelde toch heel erg zwaar; ligt niet zo goed in de hand) PR
8 x 86kg (@7 ; ligt echt niet goed in mijn linker hand)

Sumo deadlift (no belt)
6 x 140kg (@6 ; lage rug was nog niet hersteld van zaterdag denk ik. En de hook-grip deed weer ontzettend veel pijn. Gelukkig enkel aan de duimen.)
6 x 140kg (@6 ; straps)
6 x 150kg (@8 ; ik snap niet waarom mensen dit makkelijker voor de onderrug vinden dan conventional deadlift)

Had nog zin om wat verder te gaan. Dus dan de riem maar om en de straps aan de kant ...

Sumo deadlift
1 x 170kg (@?) PR
1 x 190kg (@?) PR
1 x 200kg (@9,5 ; Zo, even mijn conventional training PR evenaren.) PR

Geen slechte training. :)
Enige minpuntje was de Swiss bar bench. Ik kreeg de barbell niet netjes in mijn liker hand gelegd. Deed redelijk vervelend. Qua kracht zat het wel goed.
Sumo DL bevalt me wel. :D
Heb ook netjes mijn hook-grip weer op orde gekregen bij die singles. Of het voor reps ook gaat lukken weet ik niet, maar ik heb tenminste weer vertrouwen dat ik op een wedstrijd een mooie single kan vasthouden.
 
Sumo is vooral hips toch..lekkere PRs. Ik vind de lift off echt voelen weird bij sumo maargoed ik doe het ook bijna nooit :D. Fietsen is idd goed voor de recovery.. can confirm :)
 
Ziet er netjes uit ook die sumo :D
 
Sumo is vooral hips toch..lekkere PRs. Ik vind de lift off echt voelen weird bij sumo maargoed ik doe het ook bijna nooit :D. Fietsen is idd goed voor de recovery.. can confirm :)
Sumo is vooral quads en hips ja. Maar ook heel hard de glutes! Lift-off voelt idd helemaal anders. Ik moet er ook nog hard aan wennen.
Ik ga normaal wandelen met de vriendin en 's middags met de collega's. Op zich vind ik dat leuker. Maar eens een fietstochtje is ook wel tof.
Ziet er netjes uit ook die sumo :D
Thanks. Technisch is het wel wennen. Maar het lukt toch al snel heel aardig.
Ik ben nu wel an het twijfelen of ik niet met sumo moet verder gaan als comp. deadlift ipv met conventional. Mijn conventional DL loopt niet echt geweldig de laatste tijd.
 
Gezien je na 2 keer sumo al zo dicht bij je conventional bent lijkt het me zeker de moeite eens wat langer te testen...
 
Gezien je na 2 keer sumo al zo dicht bij je conventional bent lijkt het me zeker de moeite eens wat langer te testen...
Ja, maar nu, 12 weken voor het BK, of wachten tot erna?
Ik heb mijn 1RM van mijn conventional niet meer getest sinds de wedstrijd einde maart.
 
Ja, maar nu, 12 weken voor het BK, of wachten tot erna?
Ik heb mijn 1RM van mijn conventional niet meer getest sinds de wedstrijd einde maart.
Wachten te kort dag
 
Ja, maar nu, 12 weken voor het BK, of wachten tot erna?
Ik heb mijn 1RM van mijn conventional niet meer getest sinds de wedstrijd einde maart.

In eerste instantie zou ik zeggen zeker wel doen als je al na 2x je conventional pr pakt op sumo.
Gezien je (als ik mij niet vergis) heup blessure/pijntjes van de laatste tijd zou ik het er met 12 weken niet op gokken.
 
In eerste instantie zou ik zeggen zeker wel doen als je al na 2x je conventional pr pakt op sumo.
Gezien je (als ik mij niet vergis) heup blessure/pijntjes van de laatste tijd zou ik het er met 12 weken niet op gokken.
Ja, er hangt een redelijk risico aan.
Misschien deze of komende week eens een dikke single trekken met mijn conventional techniek. Eens zien wat dat geeft als ik me wat beter voel en als mijn hook-grip zo goed lukt als bij deze sumo pull.
Dan kan ik beter vergelijken en beslissen.
 
Wat zunnepitte zegt. Als je direct bij je normale prs komt zou ik niet twijfelen en gaan. Maar inderdaad gezien je heup pijntjes die je altijd had houd dit toch iets meer risico in. Ik vermoed wel als.je heupen het houden dat je een sterkere sumo zal trekken dan conventional
 
Wat zunnepitte zegt. Als je direct bij je normale prs komt zou ik niet twijfelen en gaan. Maar inderdaad gezien je heup pijntjes die je altijd had houd dit toch iets meer risico in. Ik vermoed wel als.je heupen het houden dat je een sterkere sumo zal trekken dan conventional
Ik krijg ook de indruk dat mijn sumo mijn conventional wel eens voorbij kan steken.
Maar ik moet eerst weten of mijn heup het wel zo prettig vindt om regelmatig aan een sumo DL onderworpen te worden. Eerst maar eens naar dat BK toewerken met conventional en daarna zien of ik consistent sumo kan liften zonder weer last te krijgen van mijn heup.

Ik ga na het BK toch een hele tijd niet kunnen trainen, dus ik zal in 2020 alles weer moeten gaan opbouwen.
Misschien is dat wel het ideale moment om op sumo over te stappen.
 
Ik krijg ook de indruk dat mijn sumo mijn conventional wel eens voorbij kan steken.
Maar ik moet eerst weten of mijn heup het wel zo prettig vindt om regelmatig aan een sumo DL onderworpen te worden. Eerst maar eens naar dat BK toewerken met conventional en daarna zien of ik consistent sumo kan liften zonder weer last te krijgen van mijn heup.

Ik ga na het BK toch een hele tijd niet kunnen trainen, dus ik zal in 2020 alles weer moeten gaan opbouwen.
Misschien is dat wel het ideale moment om op sumo over te stappen.
Lijkt me een goed plan denk ik
 
Pivot W1D2, (18-07-2019)
Db bench press
6 x 40kg (@7)
6 x 40kg (@7)
6 x 42.5kg (@7)

Dumbbell row
8 x 40kg (@6,5)
8 x 42.5kg (@7)
8 x 45kg (@8 : RPE voor links @8,5 , voor rechts @7,5) PR

Wide stance squat
6 x 120kg (@6 : dat werd snel erg zwaar. barbell voelde ook heel zwaar op de schouders.) PR
6 x 130kg (@7 : voelt zwaar maar toch aangenaam) PR
6 x 130kg (@6,5 : kracht genoeg. barbell voelde als 200kg. :( )

Dips
10 x (@6)
10 x 5kg (@7)
10 x 5kg (@7)

Redelijke training.
Dumbbell bench blijf ik vreemd vinden. Je doet je set, voelt best zwaar. Je legt je dumbbells neer en denkt: "Mwa, zo kan ik nog wel een setje of 10."
Eerste keer wide stance squats gedaan. Dacht dat het met gewicht op de schouders zou wringen om op diepte te komen, maar dat was totaal geen probleem. Voelde best aangenaam eigenlijk. Behalve dat de barbell zo waanzinnig zwaar voelde op de schouders. Geen idee waar dat vandaan kwam. Anders was mijn RPE score waarschijnlijk een heel stuk lager geweest voor deze gewichten.
Dips was zo lang geleden dat ik er niks van bakte. Geeft ook niet.
Ik voel me nog steeds ontzettend moe. (slaapkwaliteit is echt slecht de laatste weken) Dus met dat in rekening genomen gaat het best goed.
 
Pivot, W1D3
Snatch grip deficit deadlift
6 x 110kg (@6)
6 x 120kg (@6 : straps)
6 x 130kg (@7 : onderrug pomp)

Incline bench press
6 x 80kg (@7)
6 x 85kg (@8) PR
6 x 85kg (@8,5)

Press
8 x 45kg (@6)
8 x 50kg (@7) PR
8 x 50kg (@6,5)

Chin-up
4 x
4 x
4 x
4 x
6 x (@8? : beetje rustig aan gedaan want mijn linker biceps-pees vindt dit normaal niet tof)

Plank
7:00 (van de 7 min, zo veel mogelijk in plank houding => burn!)

Ik voelde me de hele dag onwaarschijnlijk moe. Heb wel 4 dutjes gedaan door de dag. 1 cappuccino gedronken voor de training en ik was er blijkbaar helemaal klaar voor.
Training voelde best licht aan, ondanks het harde zweten. :D
Hopelijk kan ik komende nacht wel een beetje beter slapen.
 
Deficit snatch grip, nice ROM :p Leuke training lijkt me wel
 
Ja, de ROM is erg groot. Je leert er vooral mee je upper back strak te houden.
Naast de glutes en quads zijn het vooral de traps die het hard te verduren krijgen bij mij.

Yep, was een hele leuke training. :)
 
Goede trainingen. DB bench klinkt herkenbaar. Welicht is het minder taxing op je CNS (en MRV) dan barbell? Merk je carry over van DB bench naar reguliere bench? Toen ik nog veel DB bench deed het praktisch niks voor bench 1RM :(.
 
Goede trainingen. DB bench klinkt herkenbaar. Welicht is het minder taxing op je CNS (en MRV) dan barbell? Merk je carry over van DB bench naar reguliere bench? Toen ik nog veel DB bench deed het praktisch niks voor bench 1RM :(.
Thanks.
De pivot dient ook niet speciaal om gains te maken of veel carry-over te hebben naar de comp. lifts, maar eerder om de gewenning aan de comp lifts of variaties die erg dicht aanleunen aan de comp lifts te doorbreken.
Vandaar dat je tijdens een pivot variaties doet die (veel) verder van je comp lifts afliggen dan wat je gewoonlijk doet.
Bij mijn squat is dat nu niet het geval omdat ik juist uit een rehab squat kom en dus wel een beetje het gevoel van iets zwaardere gewichten wil voelen i.p.v steeds maar die setjes van 10 reps beltless.
De pivot duurt ook maar 2 weken.
 
Back
Naar boven