even weer een update wat er met mij allemaal gebeurd en waarom ik hier geen trainingen post.
zoals julli hebben kunnen lezen beviel het schema waar ik het log mee begon totaal niet meer.
het verschil in volume was gewoon te groot tussen de trainingen.
waveloading is okee maar ik was even doorgeslagen

weer wat geleerd zeg ik maar
toen ben ik begonnen voor mijzelf een split op te stellen.
de split is nu aardig compleet, met een paar kleine wijzigingen nog t.o.v. degene die ik hier gepost heb,
ik heb dit schema niet gemaakt om vaak mee te trainen. maar ik merkte dat ik gewoon een basisschema nodig heb die ik kan gebruiken als een schema totaal niet bevalt.
ik ben iemand die veel wil proberen en zal dit ook vaak doen
toen ik vorige week donderdag voor een medische keuring moest
[ik laat medicijnen op me testen voor geld]
moest ik leuk met de trein vanuit groningen naar utrecht [kendle]
ndat ik en een vriend van mij 3 en half uur later daar aankwamen begon de keuring.
ik heb dit jaar al 2 onderzoeken gedaan met elk 1 voor en nakeuring.
steeds was alles goed dus ik was ervan overtuigd deze keer ook weer.
weer een vragenlijstje ingevuld welke ziektes ik in het verleden gehad had en of ik rookte etc etc.
daarna uitleg van de studie gehad en beriedheidsverklaring ondertekent.
toen moest de keuring beginnen.
eerst gewicht en lengte.
hier was waar het fout ging.
ik was 93,3 kilo bij 1,85
een BMI dus van 27,3
normaal geen probleem aangezien je een BMI van 30 mag hebben, maar aangezien dit een medicijn tegen maagzuur betrof was de limiet op 27 gezet en dat hadden ze niet even laten weten.
al met al ik kon gelijk weer naar huis want ik was volgens die vrouw 1,8 kilo te zwaar [mocht 91,5 wegen]
maar ik kon een week later weer komen en dan werd ik weer gekeurd.
ok ik moest dus bijna 2 kilo in een week afvallen.
toen ben ik dus 1500-1800 kcal per dag gaat eten 1500-1200 onder me normale inname. en heb ik 3 keer 45 min cardio gedaan en per keer 700kcal verbrand.
ook had ik ipv een zware spijkerbroek met riem maar een trainingsbroek aangedaan en had ik vanaf de avond ervoor 6 uur niets meer gegeten/gedronken.
ik kwam dus gister daar weer aan en werd weer gewogen
89,9 gaf de weegschaal aan.
3,4 kilo lichter dus

verder was ook alles goed, alleen nog even bloed en urine test afwachten.
tijdens deze week heb ik ook weer wat nieuwe ideen gekregen.
ik ben dus niet verder gegaan metmijn split maar heb een aantal trainingen puur op uitvoering van de grote compounds gedaan omdat ik tog aan het crashen was wilde ik niet teveel belasting op mezelf zetten.
mijn schema was als volgt
dag 1
bench
squat
BOR
dag 2
deadlift
powerclean
jerk
ik had voor de deadlift,squat en bench de volgende indeling
2 setjes 40% max 10-12 hh 5 sec concentrisch 5 sec ecentrisch. puur op de juiste techniek dus
2 setjes 50% max 10-12 hh superexplosief maar wel met de correcte uitvoering
1hh op 90%max
6hh op 85%max
1hh op 92,5%max
6hh op 87,5%max
voor de BOR had ik
2 setjes 40% max 10-12 hh 5 sec concentrisch 5 sec ecentrisch. puur op de juiste techniek dus
2 setjes 50% max 10-12 hh superexplosief maar wel met de correcte uitvoering
daarna steeds setjes van 6hh waarbij ik steeds 5 kilo verhoogde totdat ik merkte dat mijn uitvoering niet meer goed was
voor de powerclean en jerk begon ik gewoon met een lege baar en steeds 5 kilo hoger.
ik merkte nu dat mijn uitvoering eerst verre van optimaal was, maar het word beter en zag gelijk dat ik meer kilo's aankon.
ik wil deze 6 oefeningen zoiezo elke week 1 keer doen [aantal setjes]
eventueel later de deadlift/powerclean/jerk vervangen door gewone clean en jerk met daarna een deadlift,
verder wil ik dus om en om doen.
dus een cyclus op BBgericht [zorgen voor verhoudingen enzow....extra aandacht voor bv bovenkant borst/armen/kuiten/hemstrings etc
en dan een cyclus met alleen bovengenoemde oefeningen puur op krachtvooruitgang trainen. 6RM verhogen.
denk dat ik daar ook een hoop massa van kan pakken.
verder denk ik dat ik niet meer 30 weken ga bulken en daarna 20 cutten. maar dat ik nu 12 weken clean bulken [0,5 - 1 kilo per week erbij] 2 week crashen [6 kilo eraf] 12 week clean bulken etc
tot ergens april en dan een langzame cut naar 10% ga doen [zit nu rond 18-20] en dan met bovenstaande doorga.
dit heeft voor mij de volgende voordelen:
per jaar meer weken bulk
minder weken cut
na een cut schijnt je lichaam weer beter spiermassa aan te kunnen zetten dus vaker een cut
ik word niet megavet in de winter
tijdens een crash dieet is het enige wat ik schrap mijn carbs en probeer ik nog iets hoger te zitten in eiwit.
verder veel water en light drinken en veel groente voor de maagvulling.
ik kan komende woensdag bllen voor de keuringsuitslag en of ik ingeloot ben voor de studie. zoja dan zal ik op mijn gewicht van +-90 kilo moeten blijven en begin ik na mijn studie [duurt tot begin december] weer met het bijhouden van mijn log.
hoef ik niet mee te doen zal ik gelijk beginnen met mijn log.
ik heb geen vast eetschema, maar zal wel bij gaan houden wat ik elke dag eet.
verder weeg ik me elke morgen naakt, nadat ik et op ben gestaan en naar de wc ben geweest. om nauwekeurig mijn progressie bij te houden.
verder meet ik na elke krachtcyclus van 6 week en na het eind van een crash mijn maten:
omtrek van armen/borst/schouders/taille/ass/bovenbenen/kuiten
huidplooimetingen met bijbehorend vet%
vvm