AndroidHealthClinic

Road to 10%

Jan Thys

Advanced Bodybuilder
Waardering
2
Ik ben nu een week geleden begonnen met cutten vanwege mijn hoge vetpercentage. En ga een log bijhouden voor de motivatie etc....
Foto's : http://forum.dutchbodybuilding.com/f16/rug-sidechest-1-86-97-kg-138021/

Op de foto woog ik 97 kg bij 1,86. Nu weet ik niet exact hoeveel ik moet wegen op 10% maar ik gok zo'n 88 kg. Mijn doel wordt dus ook 88 kg.

Edit: Update

zoals beloofd een update van hoe ik er nu bij sta. Foto's zijn van lage kwaliteit waardoor sommige lijnen niet doorkomen, zelfde geld voor het poseren :p. Binnenkort maar even paar fotos van hoge kwaliteit maken.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Eten:
Voor deze cut heb ik geen uitgerekend schema vastgesteld, maar ik ga op
mn gevoel af.
Ik zal voornamelijk schoon eten:
-(veel) kip
-brood
-groente
-min 500gr rauwkost per dag
-whey shakes 2 p/d
-vlees
Kortom veel producten waar weinig tot geen suikers en zout inzitten.
Er wordt 6 keer per dag gegeten.
Na 19:00 wordt er met uitzondering van een shake niks meer gegeten.

carb-cycle
Ook ben ik van plan te carb-cyclen met het brood:
High: 10 sneetjes
Medium: 8 sneetjes
light: 6 sneetjes

Training
Tijdens de training ga ik zwaar om de spieren te laten weten dat ze wel nodig zijn, vandaar 5x5
Ma: Rug en Borst
Wo: Benen
Vr: Schouders en armen

Ik doe vooral de compounds aangezien ik hier de meeste spieren mee aanspreek, de isolatie-oefeningen zijn nu niet echt interessant.

Rug
DL
Chins
seated row

Borst
BP
Incline BP

Benen
Squat
Leg curl
Stiff legged deadlift

Schouders
MP
side raise
front raise
lying lateral raise

Armen
Barbell curl
Pressdown
Close grip BP (ellebogen naar binnen)

Cardio: 5 keer per week
Voor cardio geef ik me elke dag 2 keuzes:
1. Zoveel mogelijk kcal verbranden in een half uur na de training
2. 's avonds 9 km lopen (niet constant rennen, meerendeel lopen ivm knieen)

Na het lopen 's avonds eet ik ook niks. Ik neem alleen 10 gr Bcaa's (L-valine, L-leucine en L-isoleucine)

Spierverlies:
Nu zal ik wel een aantal opmerkingen krijgen: "je gaat veel spieren verliezen etc.. ". Uit vorige cutts is gebleken voor mezelf dat ik helemaal niet snel spieren verlies als gevolg van cardio of te weinig eten. Misschien wel een klein beetje, maar dit is zeer gering.

succes en houd ons op de hoogte

succes met het logje kerel:thumbs:

Interessant dit, want als ik op jou gewicht zit wil ik ook cutten tot 10%:)

• Topic Starter Topic Starter
bedankt iedereen!
Ben van plan 1 keer in de week te wegen
12-11-07 97 kg 's ochtends
vandaag
22-11-07 94 kg :)

Ik denk dat hier ook voornamelijk vocht bijzit aangezien ik nu net wat langer dan een week aan het cutten ben.

Laatst bewerkt:
succes !

wel nog een vraagje: front raises maar geen rear laterals ofzo?

Ik hoorde eens dat je überhaupt geen spiermassa verliest als je vetpercentage boven de 8% is, ik zal dit nog wel eens nagaan. Heel veel succes!

Heb de hele week niet kunnen trainen ivm toetsen op school. Daarom 's avonds alleen maar gelopen. Vandaag had ik mijn laatste toets, dus vandaag even een Fullbody gedaan:

Incline BP
10x50
5x5x70

Cable x-over
5x5x20 (elke hand 20kg)

Chins
5x6xbw

DL
10 x 80
3x3x130
1x140
1x150
1x155 PR

Squat
20x60
20x90 breathing style

Cardio
350 kcal verbrand

Kuiten
4x25x80

Ging opzich wel lekker vandaag. Ik voelde me flink beroerd na het squatten :D

Heb de hele week niet kunnen trainen ivm toetsen op school. Daarom 's avonds alleen maar gelopen. Vandaag had ik mijn laatste toets, dus vandaag even een Fullbody gedaan:

Incline BP
10x50
5x5x70

Cable x-over
5x5x20 (elke hand 20kg)

Chins
5x6xbw

DL
10 x 80
3x3x130
1x140
1x150
1x155 PR

Squat
20x60
20x90 breathing style

Cardio
350 kcal verbrand

Kuiten
4x25x80

Ging opzich wel lekker vandaag. Ik voelde me flink beroerd na het squatten :D

goeie deadlift man

Vandaag Rug & Borst

Incline BP
1x15x50
5x5x70
1x80
1x90 PR

Bp
5x5x80

Latpulldown
4x8x60

Chins
1x8xbw
2x6xbw
1x4xbw
1x3xbw

BOR
1x15x40
5x5x80

Cardio
340 kcal verbrand

Lekker bezig. Je oogt overigens veel sterker dan je ben. Vat t op als een compliment, want dit is nu net een groot aspekt van bodybuilding. Er uitzien ALSOF je heel sterk bent:).

Ik zit nu ook op de 96,5kg met kleren aan bij 180cm lengte en ben gister begonnen met cutten. Zelfde strategie als jij qua voeding. Doel van mij is ook iets van 88-90 kg en hoop dan zo'n 11-12 procent te hebben:).

Lekker bezig. Je oogt overigens veel sterker dan je ben. Vat t op als een compliment, want dit is nu net een groot aspekt van bodybuilding. Er uitzien ALSOF je heel sterk bent:).

Bedankt! :) Heb de laatste tijd veel meer voor massa getraind, dus na deze cut ga ik puur voor kracht.

Ik zit nu ook op de 96,5kg met kleren aan bij 180cm lengte en ben gister begonnen met cutten. Zelfde strategie als jij qua voeding. Doel van mij is ook iets van 88-90 kg en hoop dan zo'n 11-12 procent te hebben:).

Succes! hou je ook een log bij? Wat voeding betreft heb ik het weekend ingelast als junkdag. Dat traint maandag lekker aangezien mn glycogeen dan vol is :p .
Voor de rest van de week zie ik honger als een vriend ;)

Succes! hou je ook een log bij? Wat voeding betreft heb ik het weekend ingelast als junkdag. Dat traint maandag lekker aangezien mn glycogeen dan vol is :p .
Voor de rest van de week zie ik honger als een vriend ;)

Nee geen log ofzo.

Hele weekend is junk?:D Ervaring mee?

Terug
Naar boven