XXL Nutrition

Road to 200 kg Squat!!

a3tjuh

Novice
Waardering
2
Dag allemaal,

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen: ik ben vanwege allerlei slechte excuses al maanden niet in de sportschool geweest.

Maar nu het goede nieuws: ik ga vandaag weer beginnen!!!
Met andere woorden het is genoeg geweest met het lui op de bank hangen en in de kroeg zitten. Genoeg met geen zin om te trainen. Genoeg met de slappe excuses. Genoeg met het in slechte conditie zijn

Het lijkt me goed om even kort te schetsen hoe mijn trainingsgeschiedenis eruit ziet om te begrijpen waarom ik nu voor mezelf wil ingrijpen

Na heel mijn leven druk met voetbal en vechtsport (judo) op hoog niveau bezig geweest te zijn, brak ik op mijn achtiende mijn knieschijf en mocht ik op doktersadvies niet meer voetballen (met vechtsport was ik op dat moment al gestopt). Hierna volgde tot mijn 27 een tijd van het op en top student en kantoormedewerker zijn; namelijk op de bank en in de kroeg hangen, niets aan sport doen, heel veel en erg ongezond eten en drinken en een gewicht op mijn 27ste van 115 kg.

Toen ik dit eenmaal op de weegschaal had zien staan, was de knop om en heb ik even fanatiek als vroeger sporten weer opgepakt. Na een jaar woog ik nog 78 kg. Dit was jammer genoeg ook de tijd dat ik nog niets van krachttraining wist en met heel weinig eten, heel erg veel trainde en heel veel in spinning lessen te vinden was, ben afgevallen. Kortom ik had op een verantwoordere manier kunnen afvallen.

Toen ben ik op aanraden van een collega eens hier gaan lezen en dat maakte dat ik hooked raakte aan krachttraining. Dit liep eigenlijk tot een half jaar geleden heel goed. Ik at heel gedisciplineerd en ben eigenlijk met weinig vetgain, veel sterker geworden. Van eigenlijk nul ben ik tot 150 kg squat, 110 kg benchpress en 170 kg deadlift gekomen.

Maar door allerlei gebeurtenissen in mijn persoonlijk leven ben ik (tijdens het cutten) van het pad afgedwaald. Tot vandaag!! Ik wil namelijk nooit meer terug naar het kamerolifantje dat ik was en ik herken het patroon waar ik nu in zit. Daarom ga ik ook vanaf vandaag jullie op de hoogte houden van mijn ontwikkeling en de weg die ik heb ingezet die hopelijk leidt tot de:

200 kg Squat!! (een doel hebben is altijd goed)

Stats nu:
  • 29 jr
  • 1.85m
  • 95 kg
  • Vetpercentage +/- 18%
  • Kracht: Ik denk bedroevend achteruit gegaan
Aanpak:
Rippetoe schema(goede herinnering, veel resultaat mee gehad)
Startwaarden: Sq:90 BP:70 MP:30 DL: 100 BOR: 60

3x p week spinning thuis (rustdagen of ochtend op trainingsdagen nog bepalen)

Eetschema van 3500 kcal
  • whey + brinta
  • rijst en tonijn
  • brood met ei en veel kipfilet
  • rijst en tonijn
  • pasta met kip en groenten
  • chocolademelk met whey (alleen op trainingsdagen)
  • kwark met lijnzaad
Morgen of vanavond zal ik mijn eerste trainingsdag posten.
Ga er ook eens over denken om als extra motivatie wat foto's te posten van hoe het nu is.

Groeten A3

• Topic Starter Topic Starter
Eerste training erop zitten, wat een lekker gevoel weer!! Enige is dat de gewichten nog wat laag zijn, maar dat komt vanzelf goed

SQ: 87.5 3*5
BP: 67.5 3*5
DL 97.5 1*5

Alles 2.5kg lager gezet dan gedacht, trainingsmaatje gaat vanaf donderdag weer mee en we gaan met dezelfde gewichten starten
Kortom eerste stap gezet....

Staat in de verkeerde fora, moet je ff vragen of ze hem naar 'trainingslogs' kunnen verplaatsen.

hopen dat rippetoe+spiergeheugen win is voor je!

dan zit je zo aan 200kg!

Weet niet of je moet PM-en of hier moet melden:

Administrator graag verplaatsen naar trainingslogs..

biij voorbaat dank

succes

Net thuis van de tweede training, ging goed.

SQ:90 3*5
MP: 30 3*5
BOR: 60 3*5

Alles ging vrij makkelijk, dus dat is goed nieuws...

Mooi doel, succes

Karma, alleen al voor je doel.

Gisteren derde training gehad, ging wederom erg goed

SQ:92.5 3*5
MP: 30 3*5
DL: 100 1*5

Ben aan t twijfelen of ik nu al buikspierwerk ga toevoegen of dat ik dat tegelijk met dips en pull ups doe , bij de 135 kg Squat marker

Merk wel dat ik mijn eetpatroon nog niet helemaal 100% vast heb, smokkel nog teveel (maaltijdje overslaan), ben er nog niet uit of dit iets onbewust is, omdat de gewichten nog niet zwaar zijn en ik voedsel nog niet heel hard nodig heb. Onzin natuurlijk...
Of dat het gewoon luiheid is om bakjes eten voor te bereiden

4e training:

SQ: 95 3*5
MP: 32.5 3*5
BOR 62.5 3*5

Kon het niet laten aangezien de SQ erg makkelijk ging de vierde set 1*5 120 gedaan, ging eigenlijk ook prima ( niet slim, maar goed voor vertrouwen dat oude gewichten terug gaan komen)

Ps: derde training tikfout gemaakt, moet ipv MP:30 3*5 ; BP 70 3*5 zijn

trainingen gaan al lekker, ik hoop overigens ook de 200 kg te halen
succes:)

Deze training ging door moeheid en weinig eten niet zo goed, voelde me niet fit
maar wel alles volbracht

SQ 97.5 3*5
BP: 72.5 3*5
DL: 105 1*5

Gisteravond weer goede training gehad, merk wel dat de MP al wat lastiger gaat, hier ben ik dus zeker veel van mijn kracht kwijt... Rest gaat nog redelijk makkelijk. Kortom ik heb de weg naar boven weer gevonden

SQ: 100 3*5
MP: 35 3*5
BOR: 65 3*5

Wat ik bij dit soort trainingen nooit snap is, doe je echt maar 3 oefeningen? Dan ben je toch na 15min weer klaar? Op zich niet erg met zulke oefeningen natuurlijk, maar ik vind et meestal toch wel fijn om een 3kwartier bezig te zijn. :P

Wat ik bij dit soort trainingen nooit snap is, doe je echt maar 3 oefeningen? Dan ben je toch na 15min weer klaar? Op zich niet erg met zulke oefeningen natuurlijk, maar ik vind et meestal toch wel fijn om een 3kwartier bezig te zijn. :P

zat ik ook net aan te denken idd, als je thuis traint is het wel anders lijkt me..

Train je om te trainen of om vooruit te gaan?
het gaat toch om het uiteindelijke resultaat?

Veel succes. Mijn squat doel is 20x 140 kg. Zit nu op 110.

Ik ben echt 3 kwartier bezig, voor iedere oefening dien je (vind ik) fatsoenlijk op te warmen. Zeker voor iedere oefening 1*10 + 2*5 oplopend in gewicht.

---------- Toegevoegd om 14:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:40 ----------

Train je om te trainen of om vooruit te gaan?
het gaat toch om het uiteindelijke resultaat?

Veel succes. Mijn squat doel is 20x 140 kg. Zit nu op 110.

Jij ook veel succes met je doel, zelf heb ik weinig met high rep (vooral niet leuk)

Training van zaterdag:

SQ: 102.5 3*5
BP: 75 3*5
DL: 110 1*5

Goede training alles ging redelijk makkelijk

Terug
Naar boven