AndroidHealthClinic

Road to 80kg - Larsftb trainingslog (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Prima, ik zou het nog wel even verder googlen voor meer tips. Je bent sowieso niet de enige met het probleem :thumbs:
 
Prima, ik zou het nog wel even verder googlen voor meer tips. Je bent sowieso niet de enige met het probleem :thumbs:

Dat blijkt, haha. Vaak als ik met me gym maat (maten) train kijken me ze aan alsof ze water zien branden. Dus was eerlijk gezegd 'bang' dat er misschien iets niet goed was. :o
 
Weekend zit er weer op. Helaas geen tijd gehad om te trainen, dus vandaag weer lekker pompen! Verder veel en goed gegeten. Zaterdag laatste voetbalwedstrijd gespeeld, maar daarna een klein feestje gehad om het seizoen af te sluiten :o. Maaaaar... vanaf nu zaterdags trainen! Vanavond waarschijnlijk borst, triceps en kuitjes. Motivated!

Edit:
Aangezien ik deze week wat meer tijd heb dan normaal, ga ik even uitproberen hoe een UB/LB voor mij uitpakt. Vandaag dus Upper Body. Ben benieuwd.
 
Laatst bewerkt:
UB/LB was voor mij wel een leuke verandering na bijna een jaar gewone split te hebben getrained. Ben benieuwd wat je er na de eerst week van vindt!
 
UB/LB was voor mij wel een leuke verandering na bijna een jaar gewone split te hebben getrained. Ben benieuwd wat je er na de eerst week van vindt!

Eén woord: heerlijk! Alles lekker opgepompt. Heerlijke spanning door me lichaam. Ik kon niet meer :o. Thuis op de bank geploft, shakie en kwark erbij en gewoon inslaap gevallen op de bank. :woot:.

---------- Toegevoegd om 08:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:57 ----------

Maandag 12-05-2014

Voeding:
07.00: Whey Perfection/250 ml water + Thee
09.30: 2 volkoren boterhammen met 20 gr kipfilet en komkommersalade + 200 ml chocomel
11.00: 500 ml water
12.00: Noodles + 6 volkoren boterhammen met 60 gr kipfilet en komkommersalade + 250 ml water
14:00: 500 ml water 1 + appel
15.00: 4 volkoren boterhammen met 40 gr kipfilet en komkommersalade + 200 ml chocomel
17.00: 2 volkoren boterhammen met 20 gr kipfilet en komkommersalade + 500 ml water + appel
18.25: Avondeten lasagne
19.30: Trainen

Vandaag geen split maar upper body workout.

Chest
Incline bench press:
12 x 35
5 x 55
5 x 60
5 x 65
5 + 2 (spotted) x 67.5

Bench press:
8 x 55
5 x 65
5 x 70
5 x 72.5
4 + 3 (spotted) x 75

Back
Chin-up:
4 x 12 x BW

BOR:
8 x 60 (iets te enthousiast begonnen :o)
12 x 50
10 x 55
8 x 60
Rare workout qua sets maar voelde m lekker.

Shoulders
Lateral dumbbell raises:
4 x 8 x 10

Triceps
Dips:
4 x 12 x BW

Biceps
EZ-Bar Curl:
12 x 30
10 x 32.5
8 x 35
6 x 37.5

Tijdens training:
1,5 liter water

Na training:
20.50: 70 gr. Magnificent
21.00: 30 gr. Whey Perfection
22.00: 250 ml. Magere kwark.

It felt so guud! Veel energie, lekkere pump en veel kracht! 8 voor deze training!
 
Leuke log! Kan me ook vinden in je schema, ook ik heb na dik een jaar een gewoon split schema me schema veranderd naar ub/lb. Voor mij werkt het uitstekend!
 
Leuke log! Kan me ook vinden in je schema, ook ik heb na dik een jaar een gewoon split schema me schema veranderd naar ub/lb. Voor mij werkt het uitstekend!

Dankjewel! :)
Veel progressie gemaakt tov gewoon split schema? Wat werkt beter voor jou?
 
Deze gaan we maar is volgen! Volg zelf ook een UB/LB schema, succes!!
 
Duizeligheid komt meestal doordat het bloed naar je benen wordt gepompt, waardoor je hersens minder zuurstof krijgt (heel lomp gezegd). Ik had dit vooral bij deadliften. Tip die mij heeft geholpen was om, tegen de normale procedure in, tijdens het liften je adem vast te zetten. Hierdoor creëer je een soort druk waardoor je dus het bloed wat meer in je hoofd houdt.

Hetzelfde zou bereikt kunnen worden met pittige aanspanning van je buikspieren maar voor mij werkte de ademhaling goed. Belangrijk is dan wel dat je tijdens de overige tijd van je uitvoering goed ademt anders val je alsnog flauw door te weinig zuurstof.

Ademhaling is waarschijnlijk de primaire oorzaak in ieder geval, denk ik. Anders wellicht je suikerspiegel maar omdat je begint met de zware oefeningen lijkt het me sterk dat die dan al te laag is.

En de 'elektrische schok' in je triceps, maar al te bekend mee haha :)

Gister benen getraind. En nergens last van gehad, thanks!

ON:

Whey alweer bijna op, dus nieuwe gehaald. Pouch van 750 ml. Deze keer ff chocola proberen. Schijnt ook wel lekker te zijn. Daarnaast wat vis pillen besteld.

---------- Toegevoegd om 08:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:20 ----------

Dinsdag 13-05-2014

Voeding:
07.00: Whey Perfection/250 ml water + Thee
09.30: 2 volkoren boterhammen met 20 gr kipfilet en komkommersalade + 200 ml chocomel
11.00: 500 ml water
12.00: 6 volkoren boterhammen met 60 gr kipfilet en komkommersalade + 250 ml water
14:00: 500 ml water 1 + appel
15.00: 4 volkoren boterhammen met 40 gr kipfilet en komkommersalade + 200 ml chocomel
17.00: 2 volkoren boterhammen met 20 gr kipfilet en komkommersalade + 500 ml water + appel
18.25: Avondeten: hamburgertje met snijbonen en rijst
19.30: Trainen

Lower Body :o..

Was erg druk dus moest een beetje rouleren..

One legged Leg Press
12 x 40
10 x 50
8 x 60
8 x 70

Romanian Deadlift
Eigenlijk nog nooit gedaan.. Dus licht gepakt en de juiste techniek aangeleerd.
4 x 10 x 40

Squat
Beentjes al redelijk crushed door Leg press en Deadlift.
10 x 50
10 x 60
8 x 65
8 x 70
5 x 80

Leg extensions
12 x 60
10 x 65
10 x 70
10 x 75
Ging lekker. Next: 80 max.

Barbell Calf Raise
12 x 40
12 x 50
12 x 50
12 x 50

Tijdens training:
1 liter water

Na training:
20.35: 70 gr. Magnificent
22.00: 250 ml. Magere kwark met 200 ml activia. Geeft een lekkere volle smaak.

Eigenlijk gewoon een lekkere training. Nog wel een paar pijntjes: 6,5. Kan beter!!
 
Goed om te horen!

Persoonlijk zou ik trouwens qua volgorde Squat met One-Legged Press omwisselen. Squat is compound terwijl Press wat meer geïsoleerd is, waardoor je dus beter je nog verse, volle energie in de zware oefening kan steken. Tenzij dit door de roulatie komt natuurlijk, dan heb ik niks gezegd.
 
Goed om te horen!

Persoonlijk zou ik trouwens qua volgorde Squat met One-Legged Press omwisselen. Squat is compound terwijl Press wat meer geïsoleerd is, waardoor je dus beter je nog verse, volle energie in de zware oefening kan steken. Tenzij dit door de roulatie komt natuurlijk, dan heb ik niks gezegd.

Wilde inderdaad beginnen met squats. Helaas waren er al 2 boys voor me, waardoor ik wat anders moest kiezen :(.
 
voeding ziet er ook goed uit zover ik er verstand van heb, maar waarom geen groter ontbijt? Meer carbs bij ontbijt zou ik doen dmv ultrafine oats of gewone havermout
 
voeding ziet er ook goed uit zover ik er verstand van heb, maar waarom geen groter ontbijt? Meer carbs bij ontbijt zou ik doen dmv ultrafine oats of gewone havermout

Yup, zat ik ook aan te denken. De reden voor zo'n beperkt ontbijt is dat ik weinig tijd heb om een ontbijtje te maken. Tenzij ik natuurlijk eerder opsta, maar vind half 7 al vroeg genoeg :o. Ultra fine oats kan ik er inderdaad wel bij pleuren. Kost ook geen klote, toch?
 
Dankjewel! :)
Veel progressie gemaakt tov gewoon split schema? Wat werkt beter voor jou?

Ik doe dit nu een kleine 3 maanden en heb zeker progressie gemaakt. Maar dit heb ik wel gedaan in combinatie met creatine en post workout (magnificent). Dus of het alleen aan het schema ligt, waarschijnlijk niet, maar de combo zeker!
 
Ik doe dit nu een kleine 3 maanden en heb zeker progressie gemaakt. Maar dit heb ik wel gedaan in combinatie met creatine en post workout (magnificent). Dus of het alleen aan het schema ligt, waarschijnlijk niet, maar de combo zeker!

En natuurlijk goed eten, haha. Mijn eerste week zit er nu op en moet zeggen dat het mij ook uitstekend bevalt!

Edit:
Schema, doelen en krachtstats toegevoegd en aangepast!

---------- Toegevoegd om 08:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:36 ----------

Woensdag 14-05-2014

Voeding:
07.00: Whey Perfection/250 ml water + Thee
Gister avond voor mezelf 3 heerlijke maaltijden klaar gemaakt om mee te nemen naar werk. Eenmaal aangekomen op werk kom ik er achter dat ik me maaltijd vergeten ben mee te nemen... Moest dus de hele dag leven op 6 broodjes en wat noodles :suicide:.

's Avonds uitgehongerd thuis gekomen. Thank god, mommy made Spaghetti!! :bow2:
2 Keer opgeschept dus toch nog wat kcal. binnen gekregen.


09.30: 2 volkoren boterhammen met 20 gr kipfilet en komkommersalade + 200 ml chocomel
11.00: 500 ml water
12.00: Noodles + 2 volkoren boterhammen met 60 gr kipfilet en komkommersalade + 250 ml water
14:00: 500 ml water 1 + appel
15.00: 2 volkoren boterhammen met 40 gr kipfilet en komkommersalade + 200 ml chocomel
18.25: Avondeten: Spagehtti
19.15: Trainen

Upper body

Dacht in eerste instantie dat ik in de Bijenkorf stond tijdens de Dwaze dagen.. Mijn Geute wat was het druk.. Moest dus weer wat aanpassingen doen in mijn schema. :mad:


Shoulders
Overhead press:
2 x 15 x 6 (alle barbells waren bezet.. Dus even me schoudertjes op deze manier opgewarmd)
12 x 30
10 x 32,5
8 x 35
6 x 37,5
Na al het wachten moest ik dus genoegen nemen met een EZ-Bar. Werkte dus voor geen meter.

Chest
Flat dumbbell press
4 x 8 x 22
Lichte 'pijn' in me schouder. Vandaar dat ik niet hoger gegaan ben.

Incline dumbbell press
6 x 22
6 x 22
Schouder wilde niet meer.. Dus even wat lager gepakt, meer reps.
10 x 18
8 x 18 (schouder helemaal verrot)

Back
Cable row
15 x 30
12 x 35
10 x 40
8 x 45

Lat pulldown
12 x 40
10 x 45
8 x 50
6 x 55

Triceps
Rope push down
15 x 15
20 x 12
25 x 8

Biceps
Incline hammer curl
2 x 10 x 8
2 x 10 x 10

Tijdens training:
1 liter water

Na training:
21.00: 70 gr Magnificent met Cool Best
21.10: 30 gr Whey Perfection
22:00: 250 ml magere kwark met 200 ml Activia aardbei.

Niet lekker getraind. Waarschijnlijk toch de voeding. Voelde me niet eens zo krachtloos, maar het wilde gewoon niet.. Magere voldoende: 5,5.
 
Niet lekker getraind. Waarschijnlijk toch de voeding. Voelde me niet eens zo krachtloos, maar het wilde gewoon niet.. Magere voldoende: 5,5.

Mindere trainingsdagen heb je er ook bij zitten. Waarschijnlijk combinatie van de voeding en stukje tussen de oren. Volgende training weer knallen!:cool:
 
Mindere trainingsdagen heb je er ook bij zitten. Waarschijnlijk combinatie van de voeding en stukje tussen de oren. Volgende training weer knallen!:cool:

Ja, ik baalde als een stekker.. Mja, shit happens.
Juist! Volgende training geef ik 200% :D!
 
Oats kosten idd geen klote, ik maak ong een kilo per week op en kost maar 2,50

---------- Toegevoegd om 13:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:32 ----------

Ik doe dit nu een kleine 3 maanden en heb zeker progressie gemaakt. Maar dit heb ik wel gedaan in combinatie met creatine en post workout (magnificent). Dus of het alleen aan het schema ligt, waarschijnlijk niet, maar de combo zeker!
Zal erg klein deel liggen aan supps, en zelfde voedingswaarden als magnificent kan ie uit voeding halen.
 
Oats kosten idd geen klote, ik maak ong een kilo per week op en kost maar 2,50

Volgens mij heb ik ze nog ergens liggen bedenk ik me net. Als ik me niet vergis ben ik er heel even mee begonnen. Overigens geen idee waarom ik er mee gestopt ben ???.

Zal erg klein deel liggen aan supps, en zelfde voedingswaarden als magnificent kan ie uit voeding halen.

Waar. Maar vind Magnificent persoonlijk ook een erg lekkere shake. Helemaal na het trainen. Nadeel is wel dat ie erg zoet is..
 
Back
Naar boven