XXL Nutrition

Road to mass

Bezoekers in dit topic

Zag een foto op insta passeren, zag er echt thick uit :P kan me ook wel inbeelden dat je je niet goed voelde op dat gewicht, kom dat zelf ook steeds tegen als ik bulk.
ja daar was ik wel juist 2kg weg van m'n zwaarste gewicht.
was toen al begonnen met water en vet weg te cutten want ja ik voelde me echt niet goed.

maar ik wil nog cutten, maar het probleem is dat ik niet onder de 90kg wil zakken haha
 
btw ik ga niet meer blasten en cruizen ik ga nu off en on cyclen denk ik. dat is toch wat gezonder toch?
 
Als je echt biggy wilt worden ontkom je er niet aan een keer wat vetter te staan. Elke keer 4 weekjes blasten, halverwege switchen naar onderhoud en in de cruise DNP en cutten levert je netto geen kloten op tenzij je een genetically gifted motherfucker bent.
 
Als je toch on en off wilt gaan is blasten en cruisen een gezondere optie. hCG is wel een pre tho.
 
Als je toch on en off wilt gaan is blasten en cruisen een gezondere optie. hCG is wel een pre tho.
Dat hangt er vanaf, hoe vaak/ hoeveel er geblast wordt, zelfde met cruises.

On en off gaan voor telkens maar 2-3maand is idd vrij zinloos
 
Als je toch on en off wilt gaan is blasten en cruisen een gezondere optie. hCG is wel een pre tho.
maar wat met m'n eigen test aanmaak dan? Ik heb al gemerkt dat die van mij zeer traag op gang komt.. Riskeer ik het dan niet om deze permanent plat te leggen,
Ik wil nl. wel nog kinderen later
 
Dat hangt er vanaf, hoe vaak/ hoeveel er geblast wordt, zelfde met cruises.

On en off gaan voor telkens maar 2-3maand is idd vrij zinloos
Precies, als je gewoon netjes cruised.
maar wat met m'n eigen test aanmaak dan? Ik heb al gemerkt dat die van mij zeer traag op gang komt.. Riskeer ik het dan niet om deze permanent plat te leggen,
Ik wil nl. wel nog kinderen later
Hoe lang was je van plan om off te gaan dan? Als je van je zelf weet dat je sloom herstelt, en toch weer on gaat voordat je helemaal hersteld bent, beetje zinloos imo. Kan je beter lang cruisen.

Kinderen is vaak geen probleem zolang er hCG naast gezet wordt. Anders eventueel hmg. Maar goed blijft een persoonlijke kwestie uiteraard.
 
Precies, als je gewoon netjes cruised.

Hoe lang was je van plan om off te gaan dan? Als je van je zelf weet dat je sloom herstelt, en toch weer on gaat voordat je helemaal hersteld bent, beetje zinloos imo. Kan je beter lang cruisen.

Kinderen is vaak geen probleem zolang er hCG naast gezet wordt. Anders eventueel hmg. Maar goed blijft een persoonlijke kwestie uiteraard.

dus volgens jou kan ik binnen 5j bijvoorbeeld even off gaan wat HCG zetten en mn vriendin zwanger krijgen?
 
dus volgens jou kan ik binnen 5j bijvoorbeeld even off gaan wat HCG zetten en mn vriendin zwanger krijgen?
Ik ga je niks beloven uiteraard, maar hier op het forum is het vaak genoeg voorgekomen. Zelfs terwijl mensen ON zijn. Ik zou overigens niet "even" wat hcg zetten. Maar gedurende je hele kuur periode het laten meelopen.
 
Ik ga je niks beloven uiteraard, maar hier op het forum is het vaak genoeg voorgekomen. Zelfs terwijl mensen ON zijn. Ik zou overigens niet "even" wat hcg zetten. Maar gedurende je hele kuur periode het laten meelopen.

dus elke blast en cruize HCG mee laten lopen?
Maar zo worden je leydig cells ongevoelig he, en als die ongevoelig worden ja dan mag je er al zeker van zijn dat TRT een deel van je leven wordt
 
dus elke blast en cruize HCG mee laten lopen?
Maar zo worden je leydig cells ongevoelig he, en als die ongevoelig worden ja dan mag je er al zeker van zijn dat TRT een deel van je leven wordt
Doorgaans wordt aangeraden gedurende je kuur periode 2x500iu hcg (sommige uppen naar 750) mee te laten lopen. Het houdt je testes in tact, en zorgt er voor dat je eigen productie straks sneller opstapt wanneer je dan toch off wilt gaan.

JochemB wilt het je vast wel iets duidelijker uitleggen dan dit. Maar zover ik weet is dat van ongevoelige leydig cellen een fabeltje.
 
Dat hangt er vanaf, hoe vaak/ hoeveel er geblast wordt, zelfde met cruises.

On en off gaan voor telkens maar 2-3maand is idd vrij zinloos

Bedoel je off gaan voor 2-3maand? Ik heb afgelopen paar maand heel hard getwijfeld om te gaan cruisen tussen blasts door maar zit ook gewoon met hetzelfde probleem als Bijnenbuilding..
Ik ben er zeker van dat er wel een dag komt (bv wanneer ik 40 ben) dat trainen een veel lagere prioriteit krijgt en ik geen (lange) kuren meer zal draaien, dan zou het mooi zijn om mn eigen productie weer snel op gang te krijgen natuurlijk :D

Ben een maandje geleden beginnen werken met een coach (die hier heel vroeger ook actief was op het forum) en die raadde me aan om 8-10 weken off te nemen tussen (eventueel langere) kuren.
Zie zelf eigenlijk ook wel veel mensen van de oudere generatie (die nu 60-70 zijn) rond me heen die het zo deden vroeger en nu off zijn en gewoon gezond zijn. Vraag me dan af of het cruisen wel "zin" heeft

Maar tbh, ik weet hier te weinig vanaf dus zou niet weten wat de betere optie is, wat ik wel kan zeggen is dat ik bang was voor libido issues in die off periode tussen de kuren heen, maar zit nu in een off periode en libido is gewoon oke.
 
Bedoel je off gaan voor 2-3maand? Ik heb afgelopen paar maand heel hard getwijfeld om te gaan cruisen tussen blasts door maar zit ook gewoon met hetzelfde probleem als Bijnenbuilding..
Ik ben er zeker van dat er wel een dag komt (bv wanneer ik 40 ben) dat trainen een veel lagere prioriteit krijgt en ik geen (lange) kuren meer zal draaien, dan zou het mooi zijn om mn eigen productie weer snel op gang te krijgen natuurlijk :D

Ben een maandje geleden beginnen werken met een coach (die hier heel vroeger ook actief was op het forum) en die raadde me aan om 8-10 weken off te nemen tussen (eventueel langere) kuren.
Zie zelf eigenlijk ook wel veel mensen van de oudere generatie (die nu 60-70 zijn) rond me heen die het zo deden vroeger en nu off zijn en gewoon gezond zijn. Vraag me dan af of het cruisen wel "zin" heeft

Maar tbh, ik weet hier te weinig vanaf dus zou niet weten wat de betere optie is, wat ik wel kan zeggen is dat ik bang was voor libido issues in die off periode tussen de kuren heen, maar zit nu in een off periode en libido is gewoon oke.

hoelang ben je al off?
en als je maar 8 tot 10 weken off gaat, gebruik je dan wel PCT?
 
hoelang ben je al off?
en als je maar 8 tot 10 weken off gaat, gebruik je dan wel PCT?

ondertussen 5 weken, ja ik moest het zo doen:

zondag = laatste test e/tren a shot + dag 1 hcg op 1000iu/shot (ik gebruikte hcg heel de kuur op 500iu 2xpw)
de 1e week erop 2000iu hcg/week (zou normaal hoger moeten maar was niet nodig bij mij omdat ik hcg liet meelopen)
de 2e week erop 2000iu hcg/week + 100mg clomid/dag (gestart op woensdag)

hierna nog 1week op 100mg clomid/dag en dan 2weken op 50mg clomid.


dus ging eigenlijk zo:
w1-16 kuur
w17-18 2000iu hcg/week
w18-21 nolva, 2 weken 40mg, 2 weken 20mg

edit; moest ook een AI laten meelopen, khad aro liggen dus was tijdens de hcg 10mg ed en daarna 10mg eod

Ik heb van mezelf wel die clomid vervangen door nolva en was oke, want had nog nolva maar geen clomid
 
Laatst bewerkt:
ondertussen 5 weken, ja ik moest het zo doen:

zondag = laatste test e/tren a shot + dag 1 hcg op 1000iu/shot (ik gebruikte hcg heel de kuur op 500iu 2xpw)
de 1e week erop 2000iu hcg/week (zou normaal hoger moeten maar was niet nodig bij mij omdat ik hcg liet meelopen)
de 2e week erop 2000iu hcg/week + 100mg clomid/dag (gestart op woensdag)

hierna nog 1week op 100mg clomid/dag en dan 2weken op 50mg clomid.


dus ging eigenlijk zo:
w1-16 kuur
w17-18 2000iu hcg/week
w18-21 nolva, 2 weken 40mg, 2 weken 20mg
Ik heb van mezelf wel die clomid vervangen door nolva en was oke, want had nog nolva maar geen clomid

maar hoe weet je dat je wel echt en goede HCG hebt, want er zijn wel wat fakes aan het rondgaan
 
maar hoe weet je dat je wel echt en goede HCG hebt, want er zijn wel wat fakes aan het rondgaan


Ik had zelf ook eerst fake hcg, had een nieuw merk gebruikt laatste weken (wat dom was achteraf gezien, maar kon het goedkoop krijgen..) vandaar ook die mini "blast" na de kuur. De rest heb ik met hcg uit de apotheek gedaan, voelde ook wel een serieus verschil, ik word mega geil van hcg en dat had ik niet van die fake zooi
 
Het blijven toedienen van hCG zorgt ervoor dat de testes gevoelig blijven voor LH. Hoe dit mechanisme werkt is nog niet geheel duidelijk. Wat vaak wordt geconstateerd is dat er minder LH receptoren aanwezig zijn waardoor testosteronproductie niet voldoende gestimuleerd wordt, maar andere research beargumenteert dat dit niet de reden is. Ondanks een vermindering van het aantal LH receptoren is de resulterende cAMP productie gewoon normaal. Het ligt waarschijnlijk in de activiteit van de enzymen van steroidogenese (CYP11A1, CYP17A1, 3beta-HS) of expressie van StAR (intracellulair transport van cholesterol, waaruit testosteron gevormd wordt).

Tldr; hCG houdt de ballen actief en gevoelig voor LH en stimuleert ook spermatogenese. Zo blijf je dus vruchtbaar en heb je geen kans op primair hypogonadisme wanneer men besluit off te gaan. Primair hypogonadisme is dus dat de ballen niet goed reageren op LH en is vele malen hardnekkiger dan secundair hypogonadisme. ALTIJD hCG mee laten lopen in langere kuren of tijdens blasten/cruisen.
 
Bedoel je off gaan voor 2-3maand? Ik heb afgelopen paar maand heel hard getwijfeld om te gaan cruisen tussen blasts door maar zit ook gewoon met hetzelfde probleem als Bijnenbuilding..
Ik ben er zeker van dat er wel een dag komt (bv wanneer ik 40 ben) dat trainen een veel lagere prioriteit krijgt en ik geen (lange) kuren meer zal draaien, dan zou het mooi zijn om mn eigen productie weer snel op gang te krijgen natuurlijk :D

Ben een maandje geleden beginnen werken met een coach (die hier heel vroeger ook actief was op het forum) en die raadde me aan om 8-10 weken off te nemen tussen (eventueel langere) kuren.
Zie zelf eigenlijk ook wel veel mensen van de oudere generatie (die nu 60-70 zijn) rond me heen die het zo deden vroeger en nu off zijn en gewoon gezond zijn. Vraag me dan af of het cruisen wel "zin" heeft

Maar tbh, ik weet hier te weinig vanaf dus zou niet weten wat de betere optie is, wat ik wel kan zeggen is dat ik bang was voor libido issues in die off periode tussen de kuren heen, maar zit nu in een off periode en libido is gewoon oke.
On off gaan vind ik een goede aanpak als het off zijn toch echt wel een tijd gaat duren (4-5 maand minimum) imo. Na een kuur zal je eigen productie (hopelijk) netjes herstellen, als die net hersteld is ga je hem weer plat leggen (in geval van korte off periode). Dat jojo effect lijkt me ook niet al te denderend voor je lichaam + de middeltjes die genomen worden in de nakuur zijn geen snoepjes :)

Maar goed, voor zo ver ik weet zijn er geen onderzoeken die b&c vergelijken met on en off gaan dus wat ik hier neer typ is slechts mijn mening :P
 
dus even een poll naar jullie mening...
Ik wil nog steeds big worden. Hoe pak ik dit dan aan, volgens jullie blasten en cruizen toch?
en welke compounds en hoelang blasten en hoelang cruizen en etc
 
Ik hou bulks nu enkel op test, zou het wat hoger zetten (750-1000mg). Mocht ik gh kunnen betalen zou ik dat er nog bij doen. Nandrolone als het je ligt maar mij niet gezien.

In cut de hardere middelen erbij.

Zo ga ik het nu aanpakken :p
 
Back
Naar boven