MuscleMeat

Road to Perdition

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Solide deads de laatste tijd.
Zal hopelijk binnenkort weer eens wat pr's op de MP zetten om je te motiveren. ;)

• Topic Starter Topic Starter
Gister:
- Foam Rolling
- Stretchen
- BW conditioning: jumping jacks, burpees, groiners, mountain climbers, jump squats etc. tussendoor schaduwboksen. 2 rondes.

Vanochtend:

Warmup:
- 4min. crosstrainer
- stretchen

Squats:
2x5xstang
2x5x40
2x5x60
3x80
4x1x100 Belt
2x100
2x110
2x120
2x130
2x135
1x140
2x120
2x120

Bench:
2x10xstang
2x8x40
6x60
4x80
2x90
1x100
1x100
1x105
Fx110 Verdomme, die had ik er gewoon uit moeten grinden, ik liet de spotter veel te snel pakken.
2x4x95 Dit is wat er op het programma stond.

HS Low Row:
3x8x80 PR

EZ-Bar Curls:
40kg:
14x
13x
10x
8x
Korte pauzes.

Comments: Mooi, ik weet wel weer ff precies waar ik sta qua training maxes. 140 squat was netjes, met nog ruimte over. Die 110 had ik gewoon moeten doordrukken, maar m'n oude schouderblessure ****ed me nog steeds mentaal. Moet de knop om leren zetten, dan gaatie echt wel.

In de lappenmand

Korte versie:

Mis-stap gemaakt, patella-pees compleet afgescheurd, geopereerd.

Lange versie:
Goed, donderdagavond 22.00 op m'n werk.

Ik trok een klein sprintje, ik deed een iets te grote stap, ik voel dat ik door m'n linkerenkel zwik, wat me als kind meerdere keren is overkomen. In een reflex gooi ik me achterover, om niet met m'n volle gewicht op die enkel te gaan staan. Hoe ik het voor elkaar heb gekregen weet ik niet, maar m'n rechterbeen was nog iets te ver onder me, die is compleet dubbel geklapt.

Ik hoor een harde "krak" alsof er een tak breekt, en ik zat zowat tegen het plafond, gillend van de pijn.

Goed, omringd door verpleegkundigen, dus in goede handen, ik zie gelijk m'n knieschijf 10cm schuin naar boven zitten, en heel stuk naar rechts, en ik kan m'n rechterbeen totaal niet meer strekken.

Ambulance er bij, die heeft m;n knieschijf rechtgeduwd, met als mededeling dat m'n patella-pees aan de onderkant waarschijnlijk overrekt is. Geen spoedgevalletje, dus moest op eigen vervoer naar de SEH.

Eenmaal aangekomen, kreeg ik eerst te horen dat het allemaal hartstikke meeviel, helemaal na het zien van de rontgen-foto's.

De dienstdoende arts kwam uiteindelijk best wel boos aangestierd, en die was er van overtuigd dat het niet goed was met m'n knie, en dat ik zsm geopereerd moest worden. Goed. Ik had om 21.00 nog gegeten, en ik moest minimaal 10 uur nuchter zijn van voeding, vocht, sigaretten etc. Moest dus de volgende dag terugkomen, en nuchter blijven.

Kort samengevat, ik ben pas gistermiddag om 15.00 geopereerd, uit de echo bleek al dat de pees die aan de onderkant van de patella zit, compleet afgescheurd is, en dat hij als een elastiekje ergens verfrommeld lag in m'n knie. Veel vocht, veel bloed, veel pijn. Operatie duurde ruim anderhalf uur, pees is vastgehecht, been is gespalkt, in het gips, in het verband. Na 24 uur mocht ik eindelijk weer eten, en die verpleegster wilde me nog eten weigeren ook. Na lang zeuren heb ik me buikje volgevroten. Beste maaltijd ooit.

Herstel zal minimaal 6 weken duren, ik moet 2 weken bed-rust houden. Revalidatie zal ook nogmaals 6 weken duren. Komende 12 weken zit ik in de lappenmand dus.

Lopen doe ik nu met krukken, Ik kan me (nog) niet zelfstandig uit bed krijgen, been is enorm gevoelig, en zelfs als ik stil lig doet het echt heel erg pijn. Poepen in een ondersteek, pissen in een urinaal. In bed, omringd met eten, laptop, xbox, tv, water, naproxen.

Ik ben geen Matt Kroc, maar ik ga dit natuurlijk wel een positieve draai geven.

Ik zorg er sowieso voor dat ik nu niet weer skinny fat wordt, ik rag me helemaal vol met proteine, creatine, en zorg dat ik verder niet teveel kcal binnenkrijg.

Ook grijp ik dit aan om gelijk te stoppen met roken.

Verder is het ff afwachten wanneer ik iets meer mobiel ben, en ik rustig kan gaan pompen in de sportschool. Over 2 weken mag het gips eraf, en dan komt er een nieuwe brace om, of eventueel loopgips, en mag ik mezelf gaan mobiliseren.

Ik wil zo snel mogelijk weer werken en trainen, maar goed, dat zit er in ieder geval een paar weken niet in.

Nee niet echt.. De chirurgen zeiden ook al: je had beter door je enkel kunnen gaan..

Damn! :kots:
Ik kan me een beetje voorstellen hoe veel pijn dat moet hebben gedaan man...
Dan denk je je enkel te sparen...
Maar goed, het is nu eenmaal gebeurd en je zal het er mee moeten doen.
Leg ook even een paar grippers in je bed, dan kun je even een monstergrip ontwikkelen in die weken "rust" ;)
Ik kan er verder niet veelmeer op zeggen dan heel veel sterkte en beterschap jongen. :thumb:

Het doet vreselijk pijn, maar ik ben aardig verdoofd nu.

De pijn kan ik nog wel mee leven, en als het nou m'n arm was geweest ofzo, dan was ik tenminste nog mobiel. Nu ben ik zo ontzettend afhankelijk. Dat zuigt het meest.

Het klopt wel wat je zegt..

Het is niet anders, en ik moet ff zien hoe ik er een positieve draai aan kan geven..

Dank je man!:)

Laatst bewerkt:
He bah, wat naar. :S Heb je wel iemand om een beetje voor je te zorgen? Woon je nog thuis..? Beterschap iig!

Laatst bewerkt:
Holy **** kerel, ****ing k*t, beterschap ermee !

Kan je vriendin eigenlijk wel "overal" bij om het een beetje draaglijk te maken zo lang in je bed te liggen..? :D

Balen man, beterschap!

He bah, wat naar. :S Heb je wel iemand om een beetje voor je te zorgen? Woon je nog thuis..? Beterschap iig!

Woon in een studentenflat bij m'n werk, en m'n vriendin woont bij me in.. die zorgt voor me, en aangezien ik op het terrein van m'n werk woon, kan ik een transportbusje bellen, en beveiliging.. En bepaalde collega's denk ik ook zelfs wel..

Holy **** kerel, ****ing k*t, beterschap ermee !

Dank je kerel:)

Kan je vriendin eigenlijk wel "overal" bij om het een beetje draaglijk te maken zo lang in je bed te liggen..? :D

Hahaha, daar ga ik wijselijk niet op in;)

Thanks!

jesus gast... dit klinkt behoorlijk horrible. good luck with that

Wtf sterkte man

jesus gast... dit klinkt behoorlijk horrible. good luck with that

Bedankt jongens!

Ja ze keken me ook echt vreemd aan bij de eerste hulp.. "hoe krijg je dat voor elkaar?"

---------- Toegevoegd om 14:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:11 ----------

Als echte Kroc-wannabe zal ik uiteraard bij het verwijderen van m'n gips/brace ff wat pics schieten.. Foto's maken van de operatie dacht ik pas achteraf aan, helaas..

Klote man. Benieuwd hoelang je out bent, maar dat zullen ze na de gips pas kunnen zeggen zeker?

Klote man. Benieuwd hoelang je out bent, maar dat zullen ze na de gips pas kunnen zeggen zeker?

Ze (chirurg, MSK-arts, zaal-arts, verpleging) dachten dat ik met 6 weken wel weer in orde zou zijn. Toen ik doorvroeg over trainen e.d. haakten ze af, enige vent die nuttig was, was een buffe dude, die me klaarmaakte voor de operatie, die gaf aan dat ik binnen 12 weken weer zou kunnen trainen zoals ik voor het ongeval ook deed..

Dat is de voorlopige prognose.

Vraag is meer: hoeveel kracht en spiermassa ga ik verliezen, en hoeveel BF ga ik stijgen?

Sterkte man, wat een bizar verhaal..

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven