AndroidHealthClinic

Road to Perdition

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Damn dacht dat ik blessure pech had de laatste tijd maar dit wens je je vijand nog niet toe. Dus een quad was volledig afgescheurd? Beterschap.

• Topic Starter Topic Starter
Sterkte man, wat een bizar verhaal..

Ja, zo voelt het ook.. pees compleet afgescheurd door een rare uitglijder..

Bedankt:)

Damn dacht dat ik blessure pech had de laatste tijd maar dit wens je je vijand nog niet toe. Dus een quad was volledig afgescheurd? Beterschap.

Neh, niet m'n quad, andere kant van de knieschijf. de Pees onder m'n knieschijf. Quad is nog intact.

Dank je man!

****ed up man, sterkte met herstel. Als ik jou was zou ik me over een paar weken wat meer focussen op UB en LB echt genoeg tijd geven voor herstel, maar zoiets zal je zelf ook wel bedacht hebben.

t*ring man wat naar, je was net zo lekker consequent bezig! Beterschap, kom binnenkort wel ff een keer langs met een bloemetje :P

****ed up man, sterkte met herstel. Als ik jou was zou ik me over een paar weken wat meer focussen op UB en LB echt genoeg tijd geven voor herstel, maar zoiets zal je zelf ook wel bedacht hebben.

Bedankt! ja het zal nog wel ff duren voor ik voldoende mobiel ben, dat ik uberhaupt naar de sportschool kan.. LB zit er de komende weken/maanden echt niet in nee.

Ik moet het allemaal afwachten. Over 2 weken gaat het gips+brace eraf, en de externe hechtingen eruit, en dan krijg ik een nieuwe brace. En er is altijd de kans dat de pees niet goed aangroeit.

t*ring man wat naar, je was net zo lekker consequent bezig! Beterschap, kom binnenkort wel ff een keer langs met een bloemetje :P

Haha dank je man!

Ik baal hier wel flink van. Had je nodig man om uit het diepe dal te komen. De bedoeling was dat ik sterker dan jou moest worden en nu flik je zoiets.

Dit had ik niet van je verwacht. Nou bedankt Mark. :mad:

Naja, dat moet nu wel lukken toch haha..

Troost je, als ik over 3 maanden ofzo eindelijk weer kan trainen, dan ben ik een skinny fat dude, die 85kg weegt met 25% BF, met een 180kg PL-totaal.. 60-60-60 zoiets..

Oké, dank je!

Update:

Over een week wordt m'n brace+gips verwisseld. Pijn is grotendeels weg, maar kan het niet teveel belasten. Maandag wordt beoordeeldt of de hechtingen eruit kunnen en of de pees weer vast zit.

Geprobeerd om chins in de deuropening te doen, maar het is te link, want ik kan niet neerkomen op m'n slechte been. Als ik val ben ik de sjaak. Pushups lukken ook niet, Met de bus naar de sportschool zit er nu ff niet in, omdat ik maar hele kleine stapjes kan lopen met krukken, omdat ik de quads en hams van m'n rechterbeen niet te hard mag aanspannen..

Enige wat lukt is met een 15kg Dumbbell wat pompen.. Curls, OH extensions, OH press.

Ik kan wel weer zelfstandig uit bed komen, met wat geklim via een stoel en een bankje. Tranen van blijdschap toen het lukte.

Oh ja, en ik heb gister voor het eerst sinds het ongeluk weer gedoucht!

Genoeg tijd om over dingen na te denken, en na te denken wat ik nou eigenlijk wil.

Hoe snel m'n herstel ook zal gaan, zware squats zullen er de komende maanden echt absoluut niet inzitten, en ik gok dat elke vorm van zwaar LB-werk uitgesloten zal zijn.

Ik hoop dat cardio zo snel mogelijk weer mogelijk is. BF% onder de 12% is toch de grootste prioriteit. Kracht is voorlopig toch foetsie. Evenals stoppen met roken, ik rook er nu nog maar een paar per dag, dus dat zit wel goed. Ik vertik het om binnen een paar maanden helemaal af te takelen. Ik snap ook niet dat er mensen zijn die er voor kiezen om de hele dag op de bank te hangen en TV te kijken, en te vreten tot ze dichtgeslibt zijn.

Marrkos out.

Laatst bewerkt:
Holy **** lees het nu pas. Verdomd akelig man. Je komt er wel weer boven op!

Wat lijkt me dat k*t zeg.

Sterkte ermee en succes met je herstel!

lees ook nu pas van je 'ongeluk' wtf man !! hoe krijg je dat voor elkaar !! dat gun je niemand, erg veel succes met het herstel man !!

Ik liep te gehaast, en ik nam een te grote stap. Ik voelde dat ik door m'n linker-enkel zwikte, en dat heb ik als kind vaker gehad, dus in een reflex, m'n gewicht naar achter gegooid. Maar m'n rechter-been stond te ver naar achter. Volle gewicht door m'n kniepees heen..

Ze waren op de eerste hulp, en de chirurg trouwens ook, echt verbaasd.. Het schijnt erg zeldzaam te zijn, het is vaak de quadriceps-pees aan de bovenkant die afscheurt, of de bekende voetballers-knie.

Gewoon veel pech denk ik.

Bedankt trouwens, komt allemaal wel goed, zal alleen wel heel erg veel tijd kosten!

Update:
Net terug van het ziekenhuis. Gips-spalk verwijderd. stuk of 12 nietjes verwijderd, loop-gips van m'n enkel tot m'n lies. Verschil in omvang tussen links en rechts was ook wel weer hilarisch.

Goede nieuws:
- Wond zag er goed uit, knieschijf zat goed, geen erge zwelling.
- Ik mag m'n quads/hams etc weer voorzichtig aanspannen, en met dit loopgips kan ik een stuk beter lopen.
- Werken kan binnenkort ook wel weer ff, moet nog ff gaan overleggen of ik kantoor-werkzaamheden kan gaan doen oid, geheel afhankelijk van pijn en belastbaarheid.

Beste nieuws:
- Ik mag weer trainen, alleen UB natuurlijk.

Vervoer naar de sportschool gaat alleen een probleempje worden, aangezien ik afhankelijk ben van OV en nog een flink eindje moet lopen naar de sportschool. En aangezien mijn buslijn vaak propvol zit met scholieren, gaat dat wel een flink obstakel worden.
Maar goed, moet maar 's kijken of ik een paar 50mm DB's kan bestellen en een hoop schijven. Kan in ieder geval dan UB pompen, en chins in de deuropening doen.

Slechte nieuws:
Herstel gaat erg lang duren.
- 4 weken gips
- Daarna waarschijnlijk meerdere maanden brace+fysio. Zal erg lang duren voor m'n been weer volledige ROM heeft, en ik zonder brace kan lopen.
- Ik loop nu scheef, en er ontstaat nu natuurlijk een enorm krachtverschil tussen links en rechts. Ook de bed-rust zal weinig goed doen. Hier zal flink wat fysio aan te pas gaan komen, houdings-corrigerende oefeningen etc.
- Zwaar LB trainen, of uberhaupt zelf lichte squats, conditioning etc. zit er de komende 6 maanden sowieso niet in. Waarschijnlijk kan ik dat daarna pas weer gaan opbouwen.

Deze blessure is zeer zeldzaam, nog meer zeldzaam dan de quadpees totaal afscheuren. Om verdenkingen te voorkomen, dit heeft absoluut niks met het gebruik van anabolen te maken, omdat dit soort blessures daar vaak aan gekoppeld zijn. Dit is bij mij niet het geval. Gewoon domme pech.

Plannen komende tijd:
- Verstelbare DBs + 50kg 30mm schijven fixen voor thuis.
- Vervoer fixen naar sportschool.
- Heel erg schoon eten.

LB-werk, pushups, overhead presses, barbell rows, shrugs, en alle andere oefeningen waarbij ik sta of voorover buig vallen af, dus dat wordt heel veel bench en chins, en heel smerig veel pompwerk.

Eens kijken of ik binnen 6 maanden 50cm bovenarmen kan hebben, en een 30cm rechterbeen.

Zodra ik weer naar de sportschool kan open ik een nieuw log.

Laatst bewerkt:
Succes er mee pechvogel.

Ja dank je wel man!

Mij zou het wel goed uitkomen.
Dan hoef ik geen smoesjes te verzinnen om geen Squats te doen. ;)
:jk: ik vond het de laatste keer best lekker gaan nu mijn gewrichten wat beter aanvoelen.
Op naar de 20" guns Mark!

Wat squat je nu zoal John?

Tja, veel high-rep gepomp is het enige wat overblijft, en als ik ff wat DB's kan bestellen voor thuis, dan hoef ik maar 2 keer per week me in allerlei bochten te wringen om te kunnen trainen.
Veel blijft er niet over. Benchpress, al is dat ook wel tricky, aangezien ik dan toch wat scheef op het bankje moet liggen, of m'n been ergens op moet leggen. Niet de meest ideale positie, maar goed..

Nog niet veel hoor...
Maar ik doe mijn best om het weer wat op te bouwen als mijn knietjes het zo goed blijven doen.
Laatste keer helemaal geen last van mijn knieën (toch niet noemenswaardig iig)
Ik ga pas weer Squatten na de wedstrijd want ik steek mijn slechte laatste training op het herstel daar van. ;)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven