Fitness Seller

Robby en Frank's log voor YBF 2013

Frank92

Advanced Bodybuilder
Waardering
68
Lengte
1m91
Massa
100kg
Vetpercentage
6%
Robby's update:
Gisteren (5 Januarie) was DE dag. Uiteindelijk sta ik onder begeleiding van de atleten van Body & Fashion.

Ik vind het team van Body & Fashion zeer professioneel en zorgzaam overkomen, ze zijn als aanvang met ons wel 3 uur bezig geweest voordat we naar buiten liepen. Ons vet percentage is opgemeten, doel is duidelijk, subdoelen zijn ook duidelijk geworden.
Morgen krijg ik mijn eerste persoonlijke voedings- en trainingsschema binnen. Dat wordt inslaan .

Mijn eerste drie subdoelen de komende 2-3 maanden:
1: Van 8.9% vetpercentage naar 12% komen.

Marjolein heeft mij verteld dat het veel makkelijker voor mij zal zijn om meer massa te winnen als ik op een hoger vetpercentage zal zitten (Ik mis massa).

2: Beginnen met het trainen van schouders en triceps.

Ze merkte gelijk op: "Je schouderkoppen lopen flink achter, ook je triceps zijn bijna niet op te merken, wat voor oefeningen doe je voor deze spiergroepen?"
"Geen"

Duidelijk dus, hetgeen wat ik afgelopen 3 jaar niet getraind heb komt nu naar voren, tijd voor verandering als ik er goed bij wil staan op de flexchallenge.

3: Extra deadlift dag (waarschijnlijk een stiff legged), small stance Zercher squats, en sumo squats.

Dit is noodzaak om mijn once a week squat legs bij te trekken in vorm en dikte. Mijn hamstrings, onderrug en de buitenste en binnenste delen van mijn Quadriceps lopen volgens Marjolein achter en dit kan ik bijtrekken door de extra deadlift dag en het uitvoeren van meerdere variaties van squats.

Wat ik nog het meest apart vond was mijn vetpercentage. Ik ben ondanks de kerstdagen 2kg aangekomen, maar nog steeds onder de 9%. Dat wordt bulken.

Ik heb er ontzettend zin in komend jaar, het zal knallen worden en ik zal zware tijden tegenkomen, I'm ready!

Frank's update:
Nadat Robby zijn check heb gehad was het mijn beurt om m'n shirt uit te doen.
Het was over het algemeen goed. Ik moet net als Robby meer massa winnen.
Daarnaast moet ik van 19,9% vet (WTF!!! ) naar 12%.
Dat word dus flink cardio doen . Gister al gelijk mee begonnen, 30 minuten lopen op 6 km per uur met helling.
Hartslag moet tussen de 140 en 150 zitten.

En vraag me niet waarom, maar ondanks mijn laagje vet heeft ze toch kunnen opmerken dat ik geen buikspieren train, dus dat gaat er ook bij komen.
Alleen is er 1 probleem, namelijk dat ik (volgens mij) vorige maand mijn buikspieren heb verrekt bij 't deadliften. Ik voelde er niets van, alleen sinds dien heb ik er wel enorme kramp als ik mijn buikspieren te intensief gebruik bij 'n oefening. Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen of is het gewoon een kwestie van rustig aan doen voor de aankomende paar dagen?

Kortom, mijn subdoelen / taken die ik heb gekregen:
-cardio. (19.9% naar 12%)
-buikspieren trainen.
-2 oefeningen gekregen voor bovenkant rug / traps die ik ook de aankomende weken moet doen.

Na elke afspraak zal er weer een update komen.

Frank's 2e eerste update (7 Januarie):

Vandaag is de 2e dag van mijn dieet, en ik moet zeggen, het is echt wennen.
Hiervoor at ik 4500 - 5500 kcal per dag en nu zit ik aan de 2700 per dag :eek::o
Het verijst ook veel voorbereiding. Elke dag is het om half 7 opstaan om mijn eten voor te bereiden.
8 maaltijden per dag (exclusief de banaan voor de training en shake na de training). 'T is een hoop
werk, maar uiteindelijk word je er ook voor beloond. No pain no gain!

Robby's 2e update (7 Januarie):

Ik heb mijn trainingsschema in elkaar weten te zetten. IPV 2 a 3 trainingsdagen in de week worden dit er standaard 4. Ik ben overgestapt van mijn eigen 6x6 schema naar de 12-10-8 bodybuilding hypertrofie manier van trainen.

Dit schema heb ik zo in elkaar gezet door de punten die mijn coach opmerkte en waar ik aan moet werken. Schouders trainen is compleet nieuw voor mij. Ook heb ik een aardige trainingsdag waar ik benen train (ik heb nooit meer gedaan dan 1x pw squats...) including small stance zercher squats om meer massa te krijgen aan de binnenkant van mijn quads evenals stiff legged deadlifts voor mijn hamstrings.
IK VOEL ZE BRANDEN! Echt niet normaal als je voor het eerst stiff legged deadlifts hebt gedaan...!

Frank's 3e update (3 Februarie):
Alles verloopt tot nu toe goed. 'T dieet is goed te volgen (was wel wennen in het begin) en de trainingen gaan ook beter zoals verwacht.
Qua kracht is het op sommige punten sterker geworden en op sommige weer net wat minder. Dus krachtverlies is er nauwelijks.
De pomp en energy is wel iets minder, maar dat komt naar mijn inzien omdat ik nu een stuk minder carbs binnen krijg en een pauze heb van creatine.
7 februarie, na dat ik de volgende meting heb gehad bij body&fashion (daar zal ook een update over komen) zal ik ook weer verder gaan met creatine.
Hier is de eerste foto progressie van ik (cutting van 20% naar 12%) en Robby (bulking van 8% naar 12%). De foto's zijn van 3 januarie - 3 februarie.
Frank front pose:
2zthik3.jpg
Frank back pose:
incqxv.jpg
Robby front pose:
of9i4n.jpg
Robby back pose:
1zbug6p.jpg

Robby's update volgt..

(dit topic is verplaatst vannuit het Trainingsschema's & Programma's sectie)

Laatst bewerkt:
jullie worden alleen maar kleiner? :trollface:

Je moet van 9 naar 12 in 3 maand omdat je dan meer massa kan winnen?

Robby's 3e update!

Vandaag weer naar Marjolein geweest en positieve feedback gekregen! Ze merkte gelijk op dat ik goed met mijn triceps en schouders aan de slag ben geweest en dat ik goed in massa ben aangekomen. Echter de huidplooimeting viel lager uit dan de vorige meting (7%), terwijl ik toch een dikke 3kg de eerste maand ben aangekomen.

Ik heb wel aan Marjolein verteld dat ik mij niet geheel hou aan het voedingsschema wat ze mij heeft opgegeven (circa 75% eet ik wat er op het lijstje staat), maar dat ik mij wel aan de Macro's houd. Op haar advies ben ik in de eerste maand afgestapt van mijn vasten (IF, wat ik de afgelopen 3 jaar heb gedaan) en ben ik van 3 naar 6 maaltijden per dag overgestapt. Voor zover resteert er nog bij mij een afkeer van supplementen.

Nog steeds blijft ze bij haar standpunt dat mijn benen dikte missen, vooral aan de binnenkant en de buitenkant en hier zal ik mij de komende maanden mee bezig houden (en ja, ik mag ook op dat ene pratende kippending gaan zitten, waar vrouwen zoet uren al pratend de binnenkant vd benen kunnen trainen, vraag me niet hoe dat apparaat heet). Ook zal ik nog een extra oefening voor de hamstrings moeten gaan doen. Kuiten waren voor zover in orde (hehe aanleg? Me no train calves?!)

Qua voeding merkte ze op dat ik nog hoger in kcal mag gaan zitten en dit is ook terug te zien in mijn nieuwe schema, ze wil mij graag op 12% zien ipv 7-9. I'll do my best ma'm! :D

Dus van 80,9kg naar 83,9kg in de eerste maand! Maar Frank's progressie is indrukwekkender :P

Laatst bewerkt:
12% is beter omdat je dan meer massa kan aanzetten???. En de reden daarvan is?

Re: Robby en Frank's log voor de Flexcup 2013

Moet je daarna wel weer langer cutten. Dus of dat heel handig is weet ik niet. Zij zal er meer verstand van hebben ;)

Ik volg!

• Topic Starter Topic Starter
Frank's 4e update

Zoals Robby al heeft gezegd zijn we gister bij Marjolein geweest.
Alle feitjes op een rij:
Ik ben van 19.9% vet naar 15.1% vet gegaan.
Bovenkant rug en traps gaan goed vooruit.
Ze merkte wel op dat mijn triceps achter bleef. Als oplossing heb ik diverse oefeningen gekregen die ik moet uitoefening
en bepaalde standaard oefeningen zoals tricep pushdowns moet ik underhand grip pakken.
Bij mij moet ik ook gaan werken aan binnen en buitenkant benen. Dus dat word gezellig kletsen met Robby op die vrouwtjes apparaten.
En als laatste heb ik ook nog een extra oefening gekregen voor mijn claves.

Blijkbaar heeft ze in haar 15 jaar werkervaring met coaching nog nooit iemand gezien die zo'n progressie heeft weten te maken in 1 maand.
Geen idee of ze dit tegen iedereen zegt maar het was wel leuk om te horen :P

Qua voeding mag ik meer eten!! :D Maarliefst 150 kcal meer! Dit is gewoon een kleine aanvulling op mijn huidige voeding (bijv 60g brinta ipv 50g).

So far so good! Gister ben ik weer begonnen met creatine dus mijn trainingen zullen weer wat beter verlopen. Alleen ik ben bang dat mijn volgende progressie foto er iets minder droog uit zal zien :o

12% is beter omdat je dan meer massa kan aanzetten???. En de reden daarvan is?

Volgens haar principes kom je gemakkelijker in spiermassa aan als je op een hoger vetpercentage zit. Is naar mijn inzien ook logisch, als het lichaam minder vetmassa heeft dan wordt een kcal overschot eerder opgeslagen in vetcellen dan in de vorm van hypertrofie.

Waarom denk je dat er zoveel bodybuilders nog steeds neerkijken op "Leangains" en andere vormen in die in de buurt komen daarvan. Het is welliswaar een manier om constant heel het jaar er ripped uit te zien en zeer helder van geest te zijn tijdens het vasten, maar de gasten die het volgen hebben verreweg niet de hoeveelheden spiermassa die (naturel) bodybuilders wel hebben die gewoon het off- en onseason ritme volgen.

Cookies n Cream caseïn shake & off to bed! :o Lekkerrrr!

Volgens haar principes kom je gemakkelijker in spiermassa aan als je op een hoger vetpercentage zit. Is naar mijn inzien ook logisch, als het lichaam minder vetmassa heeft dan wordt een kcal overschot eerder opgeslagen in vetcellen dan in de vorm van hypertrofie.

Waarom denk je dat er zoveel bodybuilders nog steeds neerkijken op "Leangains" en andere vormen in die in de buurt komen daarvan. Het is welliswaar een manier om constant heel het jaar er ripped uit te zien en zeer helder van geest te zijn tijdens het vasten, maar de gasten die het volgen hebben verreweg niet de hoeveelheden spiermassa die (naturel) bodybuilders wel hebben die gewoon het off- en onseason ritme volgen.

Cookies n Cream caseïn shake & off to bed! :o Lekkerrrr!

Lol.

Maar goed succes in ieder geval want voor de rest zal ze er zeker veel verstand van hebben:)

Goede progressie mannen!
Zeker Frank ze progress van 4% eraf in een maand tijd. Netjes man!

Hoe vaak doe je nu cardio in de week en wat zijn de macro's van je dieet ong?
Keep up the good work jullie beide!

Lol.

Maar goed succes in ieder geval want voor de rest zal ze er zeker veel verstand van hebben:)

Kan je misschien beargumenteren waar je het niet eens mee bent? Aan je foto's te zien heb je zelf ook lang genoeg in een "bulk" fase gezeten waar je vetpercentage aan de hoge kant was.

Het aromatase-enzym (het enzym dat testosteron omzet naar oestrogeen) bevindt zich voor een groot gedeelte in vetweefsel. Hoe meer vetweefsel je hebt des te meer testosteron er omgezet wordt naar oestrogenen met alle gevolgen van dien.

Het aromatase-enzym (het enzym dat testosteron omzet naar oestrogeen) bevindt zich voor een groot gedeelte in vetweefsel. Hoe meer vetweefsel je hebt des te meer testosteron er omgezet wordt naar oestrogenen met alle gevolgen van dien.

Ok, als dit zo zou zijn, zou het een merkbaar verschil zijn of je nu op 7 of op 12% zit? Of eerder bij personen met een vetpercentage hoger dan 20-40%?

Goede progressie mannen!
Zeker Frank ze progress van 4% eraf in een maand tijd. Netjes man!

Hoe vaak doe je nu cardio in de week en wat zijn de macro's van je dieet ong?
Keep up the good work jullie beide!

Mij is verteld dat ik 2x per week 30 minuten cardio moet doen.
Alleen aangezien ik geen buikspieren heb kunnen trainen de afgelopen 3 weken ivm regelmatige krampen heb ik 3x in de week cardio gedaan (ook op advies van mijn coach).

Mijn macro's zijn: 35 - 50 - 15

Update 01-03-2013

Is weer eens tijd voor een update!

Trainingen gaan zeer lekker. Moest de eerste maand erg wennen om in de rep range 6-15 mijn sets te doen, na 2 jaar lang trainingen gedaan te hebben in de 1-6 rep range. Merk dit verschil in reps vooral in de uiting van hypertrofie, vooral in mijn triceps en benen. Zercher squats en stiff legged deadlifts zijn nu mijn 2 favoriete oefeningen geworden!

Kracht stijgt ook geleidelijk, paar nieuwe PR's: BP 110 x 2, Deads 180 x 5 (zonder bounce kitty bounce) en een leg press van 180 x 15 (hoger gaat dat ding niet meer..)

Qua massa, redelijk stijgende lijn: van 82.5kg naar 85kg (beide 's ochtends gewogen), in 1 maand tijd. Vet percentage is ook gestegen en zit nu op de grens tussen de 10 en 11% (eigen huidplooimeting).

Voedingsschema: Begin mij steeds meer te focussen op het dagelijks binnenkrijgen van wat mijn voedingsschema beschrijft. Maaltijden voorbereiden voor een aantal dagen komt steeds vaker voor, scheelt een hoop tijd. Zodra ik op die magische grens van 12% zit zal ik mij nog meer aan mijn schema gaan houden. Aanwinst in massa zal dan wel aanzienlijk gaan afnemen, is mijn verwachting. Halverwege deze maand de volgende afspraak met onze coach.

Keeping you updated :D

Mij is verteld dat ik 2x per week 30 minuten cardio moet doen.
Alleen aangezien ik geen buikspieren heb kunnen trainen de afgelopen 3 weken ivm regelmatige krampen heb ik 3x in de week cardio gedaan (ook op advies van mijn coach).

Mijn macro's zijn: 35 - 50 - 15

Abbo!

Frank post je voedingsschema eens ;)
Cardio op rustig tempo?

abootje, interessante log.

Succes allebei met jullie doelen

Abbo!

Frank post je voedingsschema eens ;)
Cardio op rustig tempo?

Ik heb geen toestemming om mijn voedingsschemaonline te zetten, helaas.
Wat cardio betreft. Ik doe momenteel 2/3 x per week (afhankelijk van of ik de dag ervoor buikspieren heb getraint en of ik benen heb getraint,
hier kom ik nog op terug*) lopen op de treadmill met 5.5 km/h en een hellingshoek van 15%.
Het is dat we geen stairmaster hebben, anders had ik sowieso die gebruikt.

*Buiten been dagen om pak ik altijd buik of cardio na mijn training.
Buikspieren train ik om de dag. Dus als voorbeeld:
Maandag rug - buik
Dinsdag schouder - cardio
woensdag borst - buik
donderdag benen
vrijdag armen - buik
zaterdag rug - cardio
ect.

Terug
Naar boven