Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik doe er momenteel zelfs 18 / week. Dan heb ik mijn opwarmsets van 60% + van 1RM niet meegerekend.
Hoeveel volume nodig is, hangt natuurlijk ook sterk af van hoe 'gevorderd' je bent. 18 sets/week is misschien nodig voor een gevorderde, maar onze Rob komt voorlopig wel weg met minder, denk ik. Zeker omdat hij nog niet veel gewend is![]()
Hoeveel volume nodig is, hangt natuurlijk ook sterk af van hoe 'gevorderd' je bent. 18 sets/week is misschien nodig voor een gevorderde, maar onze Rob komt voorlopig wel weg met minder, denk ik. Zeker omdat hij nog niet veel gewend is![]()

dit is eigenlijk wel waar, je kan het beter rustig opbouwen. op een duur merk je wel wat je lichaam aan kan.
ineens naar 18 set/week is vragen om problemen denk ik.

Ik draai nog steeds meer volume dan jij jochie!True. Zeker op je oude dag
![]()
Dat weet ik niet zo zeker, deed vorige trainingscyclus een werkset of 10 per week.
Nu je het zegt...Ik zeg ook niet dat hij opeens 18 sets moet gaan doen maar 6 is wel de andere kant van het spectrum. Veel te weinig als hij nog vooruit wil gaan op de squat.

Ik zeg ook niet dat hij opeens 18 sets moet gaan doen maar 6 is wel de andere kant van het spectrum. Veel te weinig als hij nog vooruit wil gaan op de squat.
Interessante discussie.
Bedoel je 15-18 sets per week van alleen back squats, of tel je squat varianten (FSQ, goblet) hier ook bij?
Interessante discussie.
Bedoel je 15-18 sets per week van alleen back squats, of tel je squat varianten (FSQ, goblet) hier ook bij?
Ik doe 13 sets backsquats en 5 sets paused backsquats, meer doe ik ook uberhaupt niet. Het hangt ook een beetje van je doel af, ik ben ervan overtuigd dat je wanneer je veel wil squatten je gewoon vaak moet squatten. Als iemand meer op hypertrofie gericht traint kan ik me voorstellen dat diegene misschien wat meer afwisseling doet en ook nog wat frontsquats ofzo er doorheen fietst.

Iedereen moet die sets/week enzo eens vergeten.
Doe 24-30 zware reps/training in de 6-12 range en herstel.
Volledig herstel is niet nodig tussen iedere training trouwens.
En luister NIET naar je lichaam!
Als ik dat zou doen train ik nog eens in de 14 dagen denk ik.![]()
Tja... als je inderdaad naar bv Dorian Yates, Mike Mentzer en Jim Wendler kijkt, draaien ze idd ook laag volume.
En hebben ze ook impressive krachtstats

niet met je reprange. Dat is IMO te veel als je een redelijk intensieve training wil doen met als gevolg techniekverlies. Het is beter om gewoon 3 tot 5 ofzo te doen en te proberen mooie reps te maken. Dan kun je beter nog wat extra setjes doen. En natuurlijk maakt volume per week wel uit, stellen dat mensen dat moeten vergeten is gewoonweg lomp.

Er is wel een goed punt om triples en 5jes te doen. Heb ik afgelopen weken ook gemerkt. Je maakt meer reps tov een rep out.
Maar het pakt gewoon veel tijd in.