MuscleMeat

Robke's trainingslog

Ik doe er momenteel zelfs 18 / week. Dan heb ik mijn opwarmsets van 60% + van 1RM niet meegerekend.

• Topic Starter Topic Starter
  • #33.902
Ik doe er momenteel zelfs 18 / week. Dan heb ik mijn opwarmsets van 60% + van 1RM niet meegerekend.

Ik moet natuurlijk wel opletten dat ik ongeveer binnen de 80 a 90min klaar ben. Dus eens de cardio weg, kan
ik wel wat meer setjes toevoegen.

Hoeveel volume nodig is, hangt natuurlijk ook sterk af van hoe 'gevorderd' je bent. 18 sets/week is misschien nodig voor een gevorderde, maar onze Rob komt voorlopig wel weg met minder, denk ik. Zeker omdat hij nog niet veel gewend is :trollface:

Hoeveel volume nodig is, hangt natuurlijk ook sterk af van hoe 'gevorderd' je bent. 18 sets/week is misschien nodig voor een gevorderde, maar onze Rob komt voorlopig wel weg met minder, denk ik. Zeker omdat hij nog niet veel gewend is :trollface:

dit is eigenlijk wel waar, je kan het beter rustig opbouwen. op een duur merk je wel wat je lichaam aan kan.
ineens naar 18 set/week is vragen om problemen denk ik.

• #33.905

Ik draai nog steeds meer volume dan jij jochie! :trollface:

dit is eigenlijk wel waar, je kan het beter rustig opbouwen. op een duur merk je wel wat je lichaam aan kan.
ineens naar 18 set/week is vragen om problemen denk ik.

True. Zeker op je oude dag :p

Ik zeg ook niet dat hij opeens 18 sets moet gaan doen maar 6 is wel de andere kant van het spectrum. Veel te weinig als hij nog vooruit wil gaan op de squat.

• #33.909
Ik zeg ook niet dat hij opeens 18 sets moet gaan doen maar 6 is wel de andere kant van het spectrum. Veel te weinig als hij nog vooruit wil gaan op de squat.

Weet niet man... tot nu toe ging het best goed. Het is pas sinds ik mijn SQ op vrijdag heb gezet en mijn DL op dinsdag dat het begon
tegen te werken. Daarna nog met die cardio erbij werd het helemaal een drama. Als ik mijn SQ terug op dinsdag zet, en mijn DL op
vrijdag, gaat mijn DL weer achteruit. En op dit moment vind ik mijn DL belangrijker. Gezien ik die jaren heb verwaarloosd.

Maar goed, ik ga eens kijken voor wat extra setjes SQ toe te voegen zodra er wat minder cardio weer is :)

Interessante discussie.
Bedoel je 15-18 sets per week van alleen back squats, of tel je squat varianten (FSQ, goblet) hier ook bij?

Interessante discussie.
Bedoel je 15-18 sets per week van alleen back squats, of tel je squat varianten (FSQ, goblet) hier ook bij?

Ik doe 13 sets backsquats en 5 sets paused backsquats, meer doe ik ook uberhaupt niet. Het hangt ook een beetje van je doel af, ik ben ervan overtuigd dat je wanneer je veel wil squatten je gewoon vaak moet squatten. Als iemand meer op hypertrofie gericht traint kan ik me voorstellen dat diegene misschien wat meer afwisseling doet en ook nog wat frontsquats ofzo er doorheen fietst.

prima training robber

• #33.913
Interessante discussie.

Tja... andere varianten, andere technieken natuurlijk.

Ik doe 13 sets backsquats en 5 sets paused backsquats, meer doe ik ook uberhaupt niet. Het hangt ook een beetje van je doel af, ik ben ervan overtuigd dat je wanneer je veel wil squatten je gewoon vaak moet squatten. Als iemand meer op hypertrofie gericht traint kan ik me voorstellen dat diegene misschien wat meer afwisseling doet en ook nog wat frontsquats ofzo er doorheen fietst.

Ik ga eens kijken. Als ik op DL dag 2 setjes SQ extra doe, kom ik al op een 10 setjes ongeveer. En van daaruit
zal ik eens wat opbouwen. En hypertrofie hoort erbij :p

Thanks

Iedereen moet die sets/week enzo eens vergeten.
Doe 24-30 zware reps/training in de 6-12 range en herstel.
Volledig herstel is niet nodig tussen iedere training trouwens.
En luister NIET naar je lichaam!
Als ik dat zou doen train ik nog eens in de 14 dagen denk ik. ;)

• #33.915
Iedereen moet die sets/week enzo eens vergeten.
Doe 24-30 zware reps/training in de 6-12 range en herstel.
Volledig herstel is niet nodig tussen iedere training trouwens.
En luister NIET naar je lichaam!
Als ik dat zou doen train ik nog eens in de 14 dagen denk ik. ;)

Tja... als je inderdaad naar bv Dorian Yates, Mike Mentzer en Jim Wendler kijkt, draaien ze idd ook laag volume.
En hebben ze ook impressive krachtstats

Tja... als je inderdaad naar bv Dorian Yates, Mike Mentzer en Jim Wendler kijkt, draaien ze idd ook laag volume.
En hebben ze ook impressive krachtstats

Wendler heeft zijn kracht niet opgebouwd door Wendler te doen. 5/3/1 deed hij pas toen hij stopte met zijn PL carriere en iets anders wilde gaan doen om het "leuk" te houden. Wendler heeft gewoon veel volume gedaan. De anderen zijn hardcore roiders plus bodybuilders dus nauwelijks goed vergelijkingsmateriaal. Uberhaupt is het moeilijk om in te schatten hoe BBers nou echt trainen omdat de meeste reportages en trainingsfilmpjes geen goede weergave zijn van hoe ze te werk gaan.

Wat betreft Hummer: niet altijd naar je lichaam luisteren ben ik het mee eens, niet met je reprange. Dat is IMO te veel als je een redelijk intensieve training wil doen met als gevolg techniekverlies. Het is beter om gewoon 3 tot 5 ofzo te doen en te proberen mooie reps te maken. Dan kun je beter nog wat extra setjes doen. En natuurlijk maakt volume per week wel uit, stellen dat mensen dat moeten vergeten is gewoonweg lomp.

Ik geloof op dit moment echt dat dit de beste manier is.
Ben er zelf ook even mee bezig.
En het valt me ZWAARRRRR! :o

Je moet het ook niet te letterlijk pakken natuurlijk.
Maar ik doe nu zeg maar 3 sets AMRAP met 120kg.
Na die eerste set ben ik eigenlijk al voor de helft op...
De 2de en 3de set zijn echt bikkelen hoor.
En dan kom ik niet aan 50 reps hoor!
De laatste x net aan 24...
Maar ben nog maar net met 120kg bezig.
Ik vind het zwaar werk.
En net zo veel reps doen met sets van 3 ofzo, zoals sommigen aanraden vind ik zelf niet hetzelfde.
Da's voor een ander blok.
Nu even puur hypertrophy, en ik voel het al.

---------- Toegevoegd om 14:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:43 ----------

niet met je reprange. Dat is IMO te veel als je een redelijk intensieve training wil doen met als gevolg techniekverlies. Het is beter om gewoon 3 tot 5 ofzo te doen en te proberen mooie reps te maken. Dan kun je beter nog wat extra setjes doen. En natuurlijk maakt volume per week wel uit, stellen dat mensen dat moeten vergeten is gewoonweg lomp.

Rob kan best zijn techniek houden tot falen hoor.
Kijk maar eens naar mijn filmpjes.
Mijn techniek (of die nou goed is of niet) blijft intact tot ik ga falen, maar dan is het ook tijd de handdoek in de ring te gooien!

Daarnet trouwens na de 11de rep te falen een C.O.S. (Crawl Of Shame) gedaan... :o

• #33.918
Er is wel een goed punt om triples en 5jes te doen. Heb ik afgelopen weken ook gemerkt. Je maakt meer reps tov een rep out.
Maar het pakt gewoon veel tijd in.

• #33.919
En techniek... tja... ik maak die paar laatste reps, geen perfecte reps meer bij DL of SQ. Dan komt er vaak een Shrug,
thigh ride aan te pas. Of een GM bij SQ. Bij BP de voetjes van de grond ofzo... En grind ik de rep nog wel uit. Maar
goed, dat is ook een kunst op zich :D

Er is wel een goed punt om triples en 5jes te doen. Heb ik afgelopen weken ook gemerkt. Je maakt meer reps tov een rep out.
Maar het pakt gewoon veel tijd in.

Ja dat ook ja. Als je een keer goed kapot gaat op een repout ben je eigenlijk al "klaar", omdat je door vermoeidheid / pomp / etc. eigenlijk niet meer op een normale manier door kan trainen.

Terug
Naar boven