Fitness Seller

Robke's trainingslog

Nee nee nee....
Ik doe nu net een rep out tot echt falen van 10 reps (de 11de faalde ik)
2de set toch weer 10 reps gehaald.
VIKING UP GVD!

Nee nee nee....
VIKING UP GVD!

Okay, dank je voor deze goede onderbouwde informatie. Ik ga het meenemen in mijn training.

Volgens mij is er gewoon voor elke remrange een tijd.
12 reppers is cardio voor mij he!
Ik deed altijd 1-6 reps, hooguit eens 8, misschien een rep out van 10, maar dat was het wel.
Ik voel het na enkele weken al echt goed aan borst en schouders gig nu ik dit even doe.
Sowieso zelf ontdekken, en niet alleen alles overnemen wat er geschreven word.
Ook niet door Wendler, Tate, of wie dan ook.

• Topic Starter Topic Starter
  • #33.924
Nee nee nee....
VIKING UP GVD!

lol wat? Ik DL vorige week met 3tjes. 3de setje grinde ik de 3de rep omhoog. En het 4de setje kreeg ik de bar zelfs
niet meer van de grond :roflol:

Ik denk dat Hummer niet heel veel anders zegt dat the Wasp, behalve dat de Wasp in theorie ook 7 dagen met 2 sets kan doen om aan dat weekvolume te komen. Doet ie vast niet.

Ik denk dat Hummer niet heel veel anders zegt dat the Wasp, behalve dat de Wasp in theorie ook 7 dagen met 2 sets kan doen om aan dat weekvolume te komen. Doet ie vast niet.

Nee. Ik ben voorstander van het NOOIT kapot gaan en altijd mooie reps maken en langzaam maar zeker gewichten laden. Mooi en netjes. Ik doe squats en benches 4 a 5 dagen per week, geen 7 nee, maar 7 dagen zou inderdaad ook prima kunnen. Het repouts trainen waar Hummer voor staat is juist destructief voor je herstel waardoor je juist niet op een normale manier op een hoge frequentie kan trainen.

lol wat? Ik DL vorige week met 3tjes. 3de setje grinde ik de 3de rep omhoog. En het 4de setje kreeg ik de bar zelfs
niet meer van de grond :roflol:

Ik praat over bankdrukken natuurlijk he :D
Grinden en/of falen op deadlift is wel even wat anders!
Dat vergt veel meer van je.
En ik gun me ook meer rust dan jij doet denk ik.
Jij hebt altijd haast want je moet klaar zijn voor de haan kraait Robke!!!!! :eek:

• #33.928
Nee. Ik ben voorstander van het NOOIT kapot gaan en altijd mooie reps maken en langzaam maar zeker gewichten laden. Mooi en netjes. Ik doe squats en benches 4 a 5 dagen per week, geen 7 nee, maar 7 dagen zou inderdaad ook prima kunnen. Het repouts trainen waar Hummer voor staat is juist destructief voor je herstel waardoor je juist niet op een normale manier op een hoge frequentie kan trainen.

Misschien dat we net daarom ook op lagere frequentie trainen? ;)

Ik praat over bankdrukken natuurlijk he :D
Grinden en/of falen op deadlift is wel even wat anders!
Dat vergt veel meer van je.
En ik gun me ook meer rust dan jij doet denk ik.
Jij hebt altijd haast want je moet klaar zijn voor de haan kraait Robke!!!!! :eek:

Haasten is veel gezegd. Ik train gewoon lekker door :)

De haan van de buren kraait al om 4u30... dan sta ik net op :roflol:

Als mijn werk het toestaat bank ik 3-4x/week wel hoor.
Maar dat is ook al wat ik doe tegenwoordig.

Ik heb het 10x3 enzo ook geprobeerd hoor, maar denk dat een beetje gear daar wel bij moet helpen.
Waterbury heeft het over 10x3x80%+ van 1RM!!!!!! :eek:
Dat moet je eens proberen....
Ik kon het niet gig....

10x3x80% is nou toch niet zo heel bijzonder

Misschien dat we net daarom ook op lagere frequentie trainen? ;)

:

Ja maar je moet wel aan je volume komen. Het belangrijkste voor zowel kracht als massa is veel relevant volume draaien en dat is op die manier wel erg lastig. Eigen keuze allemaal natuurlijk, maar het is niet het meest effectieve. Misschien wel het leukste.

---------- Toegevoegd om 13:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:08 ----------

Als mijn werk het toestaat bank ik 3-4x/week wel hoor.
Maar dat is ook al wat ik doe tegenwoordig.

Ik heb het 10x3 enzo ook geprobeerd hoor, maar denk dat een beetje gear daar wel bij moet helpen.
Waterbury heeft het over 10x3x80%+ van 1RM!!!!!! :eek:
Dat moet je eens proberen....
Ik kon het niet gig....

0,8 x 215 = 172.

10 x 3 x 172, nou wow, zwaar hoor.

• #33.933
10x3x80% is nou toch niet zo heel bijzonder

Ja nou... als ik 10 triples met 120 moet benchen tikt dat toch aardig aan imo (en dat is dan nog gerekend met 150kg 1RM)

Ja maar je moet wel aan je volume komen. Het belangrijkste voor zowel kracht als massa is veel relevant volume draaien en dat is op die manier wel erg lastig. Eigen keuze allemaal natuurlijk, maar het is niet het meest effectieve. Misschien wel het leukste.

True. Maar voor massa maakt het niet zoveel uit of je je DL conv of sumo doet bv. Idem met SQ & FRSQ bv.
Of DBBP & BP met bar. Kan je best wat volume draaien voor massa gewoon gekeken op spierbelasting/EMG
Voor techniek aan te leren is het dan een ander verhaal. Ik kan me voorstellen dat je wel reps nodig hebt om
zwaardere loads met goede techniek aan te leren. Vraag is dan weer... hoeveel is genoeg hé. Zonder dat
het je herstel in de weg gaat staan en je hypertrofie setjes niet meer lukken ofzo...

Misschien is dit waarom je "alles" zelf moet uit proberen.
Ik vond dat heel zwaar.
Ik moet wel zeggen dat ik al jaren niet op hypertrophy getraind had, en dus echt qua volume niets gewend was.
Ik kan(/kon!) altijd wel goed rep-outs doen, en kwam dan altijd boven mijn werkelijke 1RM uit theoretisch.
Ook weer zoiets, das ook voor iedereen anders.
Mijn 1RM berekening klopte bijv voor Huggybear altijd precies, terwijl het voor mij altijd een ruime 5 kg lager uitviel in de praktijk.
Ik rep makkelijker dan ik peak.
En het voelt ook heel goed op dit moment.
Weinig pijntjes (in de ellebogen bijvoorbeeld)
En ik voel gewoon al wat spiermassa extra op de borst en schouders.
Ik ga nog even zo door en dan ga ik taperen naar een 200kg Larsen press h'domme!!!! ;)

Wat is uberhaupt op hypertrofie trainen? Hypertrofie treedt gewoon op door veel relevant volume te doen en of je nou 3 x 10 of 10 x 3 doet op 140 kg maakt echt geen aars uit. Leg me dat nou eerst maar eens uit.

• #33.936
Misschien is dit waarom je "alles" zelf moet uit proberen.
Ik vond dat heel zwaar.
Ik moet wel zeggen dat ik al jaren niet op hypertrophy getraind had, en dus echt qua volume niets gewend was.
Ik kan(/kon!) altijd wel goed rep-outs doen, en kwam dan altijd boven mijn werkelijke 1RM uit theoretisch.
Ook weer zoiets, das ook voor iedereen anders.
Mijn 1RM berekening klopte bijv voor Huggybear altijd precies, terwijl het voor mij altijd een ruime 5 kg lager uitviel in de praktijk.
Ik rep makkelijker dan ik peak.
En het voelt ook heel goed op dit moment.
Weinig pijntjes (in de ellebogen bijvoorbeeld)
En ik voel gewoon al wat spiermassa extra op de borst en schouders.
Ik ga nog even zo door en dan ga ik taperen naar een 200kg Larsen press h'domme!!!! ;)

Ik ben benieuwd Hummie

Wat is uberhaupt op hypertrofie trainen? Hypertrofie treedt gewoon op door veel relevant volume te doen en of je nou 3 x 10 of 10 x 3 doet op 140 kg maakt echt geen aars uit. Leg me dat nou eerst maar eens uit.

Haha, ja nou, verbastaardering van termen zeker. Old school gedoe dat high reps je spieren doen groeien en
low reps je kracht :p Het maakt idd geen reet uit (alleszins bitter weinig) of je high of low rept als je aan een
gelijk volume komt. Enige verschil is het tijdsbestek en de belasting op je gewrichten etc...

Ik ben benieuwd Hummie

Haha, ja nou, verbastaardering van termen zeker. Old school gedoe dat high reps je spieren doen groeien en
low reps je kracht :p Het maakt idd geen reet uit (alleszins bitter weinig) of je high of low rept als je aan een
gelijk volume komt. Enige verschil is het tijdsbestek en de belasting op je gewrichten etc...

Ja, daar ben ik het volledig mee eens. Ik richt me ook vooral op Hummer met zijn verhaal over dat hij vroeger niet op hypertrofie trainde en nu wel. Slaat natuurlijk nergens op zo'n uitspraak.

Kan ik niet.
Ik ben geen wetenschapper zoals Mike Israetl die het je haarfijn uit zou kunnen leggen.
Ik lees en probeer.
En nu sinds deze korte tijd met 6-12 reps/set te trainen voel ik duidelijk verschil.

We zullen zien wat "onze" vooruitgang zal zijn de komende periode of er enige waarheid zit in wat we beiden zeggen.

Ik zelf zoek altijd mijn eigen weg (ook toen ik versleten werd voor Wendler adept riep ik steeds "pas Wendler aan aan je eigen wensen en behoeftes")
Ik kreeg een tijdje geleden ook veel kritiek op mijn laag volume AMRAP trainingen, maar zette wel een nieuw PR voor mezelf neer op het eind.
Snap je..?
Iedereen is hetzelfde, maar we zijn allemaal anders.

Ik moet wel zeggen dat Dr. Mike volgens mij ook 6-10 reps/set aanraad, en ik heb die man nog niet veel (lees: NOOIT) op flauwekul kunnen betrappen.

Voor kracht ben ik het helemaal met jou eens, daarom trainde ik ook altijd zo.
Maar om wat kilo's spieren op je lijf te plakken....
6-12 reps/set. ;)

• #33.939
Is allemaal een beetje moeilijk. Zeker gezien je leven nooit altijd uit hetzelfde bestaat. Keertje slecht slapen, wat weinig
eten, hier wat stress, daar wat haast... en je training kan er heel anders uitzien. En vaak trek je dan ook te snel conclusies.

Ik heb afgelopen zaterdag me helemaal naar de tieves gewerkt in de tuin. Hakken, zagen, snoeien, met de heggeschaar.
Alles herslepen etc. En ja, mijn schouders en rug voelde crap de maandag. En ik was tevreden dat ik één setje 5jes haalde :p

Is allemaal een beetje moeilijk. Zeker gezien je leven nooit altijd uit hetzelfde bestaat. Keertje slecht slapen, wat weinig
eten, hier wat stress, daar wat haast... en je training kan er heel anders uitzien. En vaak trek je dan ook te snel conclusies.

Ik heb afgelopen zaterdag me helemaal naar de tieves gewerkt in de tuin. Hakken, zagen, snoeien, met de heggeschaar.
Alles herslepen etc. En ja, mijn schouders en rug voelde crap de maandag. En ik was tevreden dat ik één setje 5jes haalde :p

Je weet hoe dat bij mij zit eh Rob....?
Maar ook in mijn werkweek "haalde" ik mijn reps, en een paar meer zelfs.
Dan neem ik gewoon wat meer rust.
Dat is de luxe die ik heb. ;)

Het is echt belangrijk dat je je eigen weg zoekt, EN VINDT!
En geloof niet alles wat als waarheid neergeschreven wordt.

Terug
Naar boven