XXL Nutrition

Robke's trainingslog

Wasp, je begrijpt toch zelf wel dat juist de heel sterke ervaren mannen nooit zullen kunnen voldoen aan je theoretische bewering.
Alleen al de warming up naar de echt hoge gewichten neemt enorm veel tijd in beslag.
Herstellen van echt hoge gewichten ook.
Meer dan alleen squats en misschien een beetje assistance in een training gaat niet lukken.
Dus heb je ook nog een deadlift dag en een bank dag, en evt nog een extra dag voor assistance.
Dan blijft er toch niet zo veel meer over om je frequentie per week te verhogen lijkt me.
En een vergelijking met in de zon liggen klinkt leuk, ik had het origineel ook al eens gelezen, maar slaat nergens op imo.

Man, de tijd dat een powerlifter bezig is met opbouwen naar een set met 350+ kgs....
Dat gaat niet net als bij mij met een paar setjes.

:lol::lol::lol:

sorry hoor rob dit is de laatste keer dat ik op hem reageer anders is je log zo verpest.

Nu quote je zomaar een deel van mijn zin zonder de context. Als je op die manier van argumenteren moet terugvallen om je gelijk te halen is dat wel heel erg triest.

---------- Toegevoegd om 14:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:36 ----------

Wasp, je begrijpt toch zelf wel dat juist de heel sterke ervaren mannen nooit zullen kunnen voldoen aan je theoretische bewering.
Alleen al de warming up naar de echt hoge gewichten neemt enorm veel tijd in beslag.
Meer dan alleen squats en misschien een beetje assistance in een training gaat niet lukken.
Dus heb je ook nog een deadlift dag en een bank dag, en evt nog een extra dag voor assistance.
Dan blijft er toch niet zo veel meer over om je frequentie per week te verhogen lijkt me.
En een vergelijking met in de zon liggen klinkt leuk, ik had het origineel ook al eens gelezen, maar slaat nergens op imo.

Man, de tijd dat een powerlifter bezig is met opbouwen naar een set met 350+ kgs....

Ja. Ik ben het wel een beetje met je eens hoor Hummer, misschien is een betere vraag over welk niveau van gevorderd we spreken en of we het over natty of non natty gevorderde mensen hebben. Plus we hebben ook nog de vraag over de verdeling van frequentie en volume, want hoe verder je komt hoe meer de curve richting hogere frequentie = beter gaat. Maar ik denk niet dat iemand hier op het niveau is dat het volume niet kan worden verhoogd, snap je?

Ja. Ik ben het wel een beetje met je eens hoor Hummer, misschien is een betere vraag over welk niveau van gevorderd we spreken en of we het over natty of non natty gevorderde mensen hebben. Plus we hebben ook nog de vraag over de verdeling van frequentie en volume, want hoe verder je komt hoe meer de curve richting hogere frequentie = beter gaat. Maar ik denk niet dat iemand hier op het niveau is dat het volume niet kan worden verhoogd, snap je?

Natuurlijk zijn we het wel een beetje eens want we zijn allebei niet helemaal onnozel natuurlijk.
En je traint "onder" Tymen toch..?
Die weet het wel.
Het belangrijkste dat ik probeerde door te geven was dat het voor iedereen anders is, en iedereen zijn eigen weg moet zoeken.
Ik moet echt mijn herstel in de gaten houden bijvoorbeeld.
MAAR!
Mag ook niet te veel naar mijn lichaam luisteren, want dan doe ik geen bal.
Ik heb lichte reuma en een vet overgewicht waar ik geen voordeel aan heb, dus voor mij is het heel anders dan voor een fitte jonge kerel.
Dan ben ik ook nog eens bijna 50 en heb lichamelijk redelijk belastend werk.
Ik zoek mijn eigen weg.
En dat moet iedereen doen.
Ik heb de grootst mogelijke moeite met meer/hoog volume, maar geef het wel een kans.
En voor hypertrophy geloof ik er zeker in.

Veel succes met je doelstellingen man! :thumb:

---------- Toegevoegd om 16:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:46 ----------

http://shreddedbyscience.com/jagermeister-training-volume/

---------- Toegevoegd om 17:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:55 ----------

I like to use the recommendations of Helms (2014) and Wernbom (2007) of roughly 40-70 repetitions per body part 2-3 times per week. This provides a broad spectrum of 80-210 repetitions per week to allow for difference in maximum recoverable volume.

Ik vind het veel, maar ik ben dan ook een ouwe vent... :D

Als je meer gewicht gebruikt maak je toch grotere stappen in je opwarming.
T zal sowieso wat meer tijd kosten ja, je kunt ook niet verwachten dat je op een bepaald niveau aan 3 keer een uurtje in de week trainen genoeg hebt. Ik train meestal vier keer in de week en dan ben ik ongeveer 2,5/3u bezig per sessie. Dat is gewoon echt niet veel als je t vergelijkt met topsporters. Kan ook nog best heel wat sneller dan dat als je met weinig mensen/alleen traint.
Genoeg heel sterke ervaren mannen die die tijd er in stoppen hoor, daar is niks vreemds aan. Er zijn weinig top level powerlifters die 1 x in de week sq/bp/dl

poehh.. 3 uur per sessie.. leuk :) maar wel erg tijdrovend.

ik ben wel nieuwschierig naar je opzet van een dergelijke training, ik ben zelf ook van plan om begin volgend jaar over te stappen op krachtgericht trainen.

Dat is precies wat ik bedoelde Tymen.
Ik weet dat sommigen van de sterksten 4-5 uur/x trainen.
Dan is er duidelijk een einde waar het steeds maar blijven verhogen van volume een x ophoud.

newsflash: top sporters gebruiken allemaal ondersteunende middelen.

Newsflash: nosje is een slappeling

newsflash: top sporters gebruiken allemaal ondersteunende middelen.

Standing Press
3x5x47.5kg PR

Ik zie dat het lage volume op een lage frequentie wonderen voor je doet. Sterke trainingen. Iedereen die sterker is zal zeker drugs gebruiken he?

• Topic Starter Topic Starter
  • #33.973
Tja... ik zou het tijdsgewijs niet rond krijgen gewoon. En eerlijk gezegd wil ik dat ook niet. Ik ben liever 1.5u extra bij mijn
vrouw en kind dan dat ik in de gym zit. Door je job en leven is de tijd samen sowieso al beperkt. Om die dan nog eens op
te offeren aan gym time... En vaak kan het gewoon niet. Wij hebben een grote tuin en best veel dingen die onderhouden
moeten worden, dus aan klusjes ook geen gebrek.

---------- Toegevoegd om 08:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:09 ----------

woensdag 05u30 training

Intra w/o Supps: Amino1 (1sc); Waxybolic (20gr)
Post w/o Supps: Complete Proteine (ON)
Other Supps: Iron Pack (MP)

Trainingstijd: 60min
Bodyweight: 96kg

Comments: wisselende weerstanden 135-145hbpm -> opbouwen naar 145hbpm, weerstand paar standjes naar beneden
tot 135hbpm en dan weerstand paar standejes verhogen tot terug 145hbpm, etc...

20min fiets
20min stepper
20min crosstrainer

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #33.975
precies, hoe krijg je zoiets geregeld...

passie hebben voor de sport, da's zo ongeveer de enige vereiste

Terug
Naar boven