AndroidHealthClinic

Robke's trainingslog

Mmmm... daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Gewoon niet, of zit er nog een theorie achter :)?
Frontsquats zorgen voornamelijk dat je rechterop staat, ik zie niet in waarom het je outer sweep meer zou aanpakken.. wel je quads in zijn geheel, meer dan backsquat, maar niet specifiek de outer sweep, althans, ik zou niet weten waarom..

Squat-Variations.jpg

• Like
Waarderingen: 040B
Ik ga je gelijk geven:
Lang verhaal kort, arm is groter t.o.v. knie, makes sense.
Voet positie volgens 2 artikelen geen verschil. Zou de artikelen moeten lezen, maar lijkt me lastig meten aangezien eenzelfde persoon toch minder zwaar kan gaan met 1 van die 2 posities.

• Topic Starter Topic Starter
  • #46.943

Hihihi

Ik heb hem zojuist met 105 kg gedaan, krijg je ook al rooie plekken op de knietjes van :o

Ik heb ook wat meer blubber ter bescherming :p

Gewoon niet, of zit er nog een theorie achter :)?
Frontsquats zorgen voornamelijk dat je rechterop staat, ik zie niet in waarom het je outer sweep meer zou aanpakken.. wel je quads in zijn geheel, meer dan backsquat, maar niet specifiek de outer sweep, althans, ik zou niet weten waarom..

Quads zorgen net voor outer sweep ;) BSQT gaan je hams etc toch ook meer meehelpen.

Ik ga je gelijk geven:
Lang verhaal kort, arm is groter t.o.v. knie, makes sense.
Voet positie volgens 2 artikelen geen verschil. Zou de artikelen moeten lezen, maar lijkt me lastig meten aangezien eenzelfde persoon toch minder zwaar kan gaan met 1 van die 2 posities.

In principe is de belasting hetzelfde. En heb je zeker niet evenveel gewicht nodig op je FRSQT tov je BKSQT. Gewoon de verdeling is anders.

Laatst bewerkt:
  • #46.944
Vrijdag 16:00u training

Comments: huppakee

Untitled.jpg

• #46.945
Zaterdag 08u00 training

Cardio: 20min - Crosstrainer - LISS

• Like
Waarderingen: Bubs
  • #46.946
Maandag 08u00 training

Comments: geen idee waarom die 162.5 failde op mijn bench...

Untitled.jpg

• #46.947
Dinsdag 05u00 training

Comments: dat was best zwaar :o

Untitled.jpg

Boxing: 3x 3min round w 1min rest - 4 punch combo's - medium intensity.

Balen van die fail, maar toch een mooie serie jokers!

Zat die 162.5kg er helemaal niet in?

• #46.949
Dikke trens!
Mirin' bench, die fail is zeker geen schande

• #46.953
Quads zorgen net voor outer sweep ;) BSQT gaan je hams etc toch ook meer meehelpen.
In principe is de belasting hetzelfde. En heb je zeker niet evenveel gewicht nodig op je FRSQT tov je BKSQT. Gewoon de verdeling is anders.
Dat je rechter op staat belast je quads meer t.o.v. hams en glutes, voor FSQ vs. BSQ. Maar het is me nog altijd een raadsel hoe het je outer sweep / buitenkant van de quad / vastus lateralis meer zou belasten dan je femoris of medialis, want de richting van de beweging is verder hetzelfde.

• #46.955
Dat je rechter op staat belast je quads meer t.o.v. hams en glutes, voor FSQ vs. BSQ. Maar het is me nog altijd een raadsel hoe het je outer sweep / buitenkant van de quad / vastus lateralis meer zou belasten dan je femoris of medialis, want de richting van de beweging is verder hetzelfde.

Klopt. Maar ik ga er dus vanuit dat een betere belasting op mijn quads, de outersweep beter ontwikkeld dan op een backsqt. Kan je natuurlijk wel aanhalen dat je met een BCKSQT meer gewicht kan.
En dus de belasting ook een pak hoger is dan een FRSQT. Dus je daardoor ook meer groei krijgt. Maar goed. Zoveel optie.

Mijn bro science catalogus zegt: doe FRSQT voor een betere outer sweep :p

En nog wat EMG troep wat er eigenlijk niet aan toe doet :p

upload_2019-4-23_15-32-34.png

Laatst bewerkt:
Klopt. Maar ik ga er dus vanuit dat een betere belasting op mijn quads, de outersweep beter ontwikkeld dan op een backsqt.
Jep, mee eens; meer op de quads => dus ook meer op de sweep.
Maar volgens je overzichtje ook meer effect op de lateralis/sweep (van lower -> higher), dan op de medialis/teardrop (similar). Dat snap ik nog altijd niet. Ik zou verwachten dat die dan ook mee profiteert van de FSQ. Ah well..

• #46.957
Woensdag 05u00 training

Comments: damn... bij de 185 SQ schoot er iets in mijn rechter onderrug. Bar op de safety's gelegd. Even aankijken wat er aan de hand is.

Untitled.jpg

shit happens......(all the time.....) :o

Een hernia kan er ook nog wel bij toch?! Welkom bij de club :heart:

• #46.960
Terug
Naar boven