- Waardering
- 17.420
- Lengte
- 1m72
- Massa
- 105kg
- Vetpercentage
- 15%
Komt van mijn over-overgrootvader zijn kant
Dat was een NL'er 
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat was een NL'er 
Mijn grootvader woonde dichtbij de Maas... en dat had dus wel een reden.Ben ik ook nog maar enkele weken geleden te weten gekomen hoorMijn grootvader woonde dichtbij de Maas... en dat had dus wel een reden.
De over over grootvader woonde dus aan de andere kant van de Maas.

In de buurt van de kerk? Is dat een spreekwoordelijk iets ofzo?
Het boeit inderdaad weinig, maar een stukje historie van de herkomst heb ik altijd erg interessant gevonden. Maar van mijn vaders kant gaat dat terug naar de tweede wereldoorlog en verder terug lijkt een utopie.
Haha. Ja. Dat wilt gewoon zeggen dat het lokaal blijft. In de buurt van de kerk. Nog iets van vroeger zeker? Toen lag alles centraal rond de kerk.
Idem zoals, als je een café zoekt, zoek een kerk.
Is wel zo ja.

Dat is inderdaad iets van het zuiden, in Nederland zijn veel van de stamkroegen en café's doorgaans toch verdwenen. Althans in de kleinere dorpen, dus je vindt er nu alleen maar lelijke kerken![]()
Dat is een katholiek ding hoor. Protestante azijnzeikers hadden iets tegen alkohol
(en levensgenieten in het algemeen)Dat is een katholiek ding hoor. Protestante azijnzeikers hadden iets tegen alkohol![]()

Alhoewel veel
mensen de kerk overslaan dezer dagen.

Dit is ook zo herkenbaar van zo'n slaperig dorpje in BelgieAls we in de zomer gaan fietsen, komen we nog wel eens voorbij de dag van toen zeg maar. Heb je een kerk, een beetje verder een café waar het bier nog 1 euro kost.
En als snack heb je dan een bierworstje, salami of zakje chips. Vaak staat er dan ook nog een oude dame die een eeuwigheid nodig heeft om je 2 drankjes
te tappen. Heerlijk.

Dit is ook zo herkenbaar van zo'n slaperig dorpje in Belgie![]()
Vergeeld kartonnen bordje in het raam met welke bieren ze hebben

Als we in de zomer gaan fietsen, komen we nog wel eens voorbij de dag van toen zeg maar. Heb je een kerk, een beetje verder een café waar het bier nog 1 euro kost.
En als snack heb je dan een bierworstje, salami of zakje chips. Vaak staat er dan ook nog een oude dame die een eeuwigheid nodig heeft om je 2 drankjes
te tappen. Heerlijk.

Ik weet niet wat is, maar ik heb plotseling zin in een ouderwets Belgisch biertje![]()
Die FSQ's voelt toch nauwelijks als iets doen? Wat is het idee daarachter?