AndroidHealthClinic

Robke's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #47.623
Ben ik ook nog maar enkele weken geleden te weten gekomen hoor :roflol: Mijn grootvader woonde dichtbij de Maas... en dat had dus wel een reden.
De over over grootvader woonde dus aan de andere kant van de Maas.

Leuk om zulke historie te weten, ik weet amper wat :roflol:

• #47.625
Leuk om zulke historie te weten, ik weet amper wat :roflol:

Heeft natuurlijk ook niet echt belang meer. En tegenwoordig, omdat geen oorlog meer, blijft toch iedereen quasi in de buurt van de kerk.
Mezelf even buiten beschouwing gelaten. Want mijn zoon is nu een afstammeling van een NL'er die +75km verder woonde.

In de buurt van de kerk? Is dat een spreekwoordelijk iets ofzo? :roflol:

Het boeit inderdaad weinig, maar een stukje historie van de herkomst heb ik altijd erg interessant gevonden. Maar van mijn vaders kant gaat dat terug naar de tweede wereldoorlog en verder terug lijkt een utopie.

• #47.627
In de buurt van de kerk? Is dat een spreekwoordelijk iets ofzo? :roflol:

Het boeit inderdaad weinig, maar een stukje historie van de herkomst heb ik altijd erg interessant gevonden. Maar van mijn vaders kant gaat dat terug naar de tweede wereldoorlog en verder terug lijkt een utopie.

Haha. Ja. Dat wilt gewoon zeggen dat het lokaal blijft. In de buurt van de kerk. Nog iets van vroeger zeker? Toen lag alles centraal rond de kerk.
Idem zoals, als je een café zoekt, zoek een kerk.

Is wel zo ja.

• Haha
Waarderingen: Vonk
Haha. Ja. Dat wilt gewoon zeggen dat het lokaal blijft. In de buurt van de kerk. Nog iets van vroeger zeker? Toen lag alles centraal rond de kerk.
Idem zoals, als je een café zoekt, zoek een kerk.

Is wel zo ja.

Dat is inderdaad iets van het zuiden, in Nederland zijn veel van de stamkroegen en café's doorgaans toch verdwenen. Althans in de kleinere dorpen, dus je vindt er nu alleen maar lelijke kerken :emo:

• #47.629
Dat is inderdaad iets van het zuiden, in Nederland zijn veel van de stamkroegen en café's doorgaans toch verdwenen. Althans in de kleinere dorpen, dus je vindt er nu alleen maar lelijke kerken :emo:

Als we in de zomer gaan fietsen, komen we nog wel eens voorbij de dag van toen zeg maar. Heb je een kerk, een beetje verder een café waar het bier nog 1 euro kost.
En als snack heb je dan een bierworstje, salami of zakje chips. Vaak staat er dan ook nog een oude dame die een eeuwigheid nodig heeft om je 2 drankjes
te tappen. Heerlijk.

• Haha
Waarderingen: Vonk
  • #47.631
Dat is een katholiek ding hoor. Protestante azijnzeikers hadden iets tegen alkohol :roflol:

In BE was destijds niemand tegen alcohol volgens mij :roflol:

De kermis traditie is bij ons op veel plaatsen nog steeds: na het feest op kermis zondag tot de late uurtjes, ga je normaal op kermis maandag
naar de kerk 's morgens en gelijk erna naar het café. Voor spek met eieren, zwarte boterhammen met kipkap, etc.. en terug bier. Alhoewel veel
mensen de kerk overslaan dezer dagen.

• Haha
Waarderingen: Bubs
Alhoewel veel
mensen de kerk overslaan dezer dagen.
:roflol:
Als we in de zomer gaan fietsen, komen we nog wel eens voorbij de dag van toen zeg maar. Heb je een kerk, een beetje verder een café waar het bier nog 1 euro kost.
En als snack heb je dan een bierworstje, salami of zakje chips. Vaak staat er dan ook nog een oude dame die een eeuwigheid nodig heeft om je 2 drankjes
te tappen. Heerlijk.
Dit is ook zo herkenbaar van zo'n slaperig dorpje in Belgie :heart: :klink:
Vergeeld kartonnen bordje in het raam met welke bieren ze hebben :)

• #47.633
  • Like
Waarderingen: Bubs
te tappen. Heerlijk.

Zo hebben wij een dorpje verderop ook een restaurantje zitten, inderdaad vlak bij een kerk, dat vroeger een café was. Je wandelt daar letterlijk zo de jaren '70 binnen qua interieur. Ik vind dat persoonlijk heerlijk, dat kneuterige en oubollige voelt voor mij als thuiskomen. Geen idee waarom eigenlijk, want zo oubollig en kneuterig waren mijn ouders nou ook weer niet. Restaurant wordt gedraaid door twee vrouwen van mid 50 gok ik en die doen dat komende april al 25 jaar samen. Het eten is er heerlijk en het is lekker dichtbij.

Alleen kost het bier (en de rest ook) wel wat meer dan die 1,00 :roflol:

Maar dat is het overigens meer dan waard :cool:

• Like
Waarderingen: BB_
  • #47.635
Gezelligheid met oma's keuken. Om nom nom.

Ik weet niet wat is, maar ik heb plotseling zin in een ouderwets Belgisch biertje drool:

• #47.637
  • #47.638
Untitled.jpg

Die FSQ's voelt toch nauwelijks als iets doen? Wat is het idee daarachter?

• #47.640
Die FSQ's voelt toch nauwelijks als iets doen? Wat is het idee daarachter?

Gewoon even de quads belasten. Nothing more, nothing less. Vrijdag staat vooral in het teken van de highpulls. De rest van de compounds zijn dan
gewoon 'herstel training' zeg maar.

Terug
Naar boven