Fitness Seller

Rock Iron Steel Rage

Mmm sterke kerel, is het nog nodig dat ik je succes wens? :p :o

• Topic Starter Topic Starter
euh... ja dat mag hoor ! kwil nog héééééél wat groter en sterker worden ;)

Training van Dinsdag 31mei :

1) Deadlift :
6 x 70
6x 120
6 x 140
6 x 160
6 x 180
2 x 200kg
8 x 160

2) Bench Press :
5 x 70
5 x 90
5 x 100
5 x 110
6 x 5 x 125kg vlotjes

3) Bent-over Barbell Rows :
8 x 70
3 x 8 x 100kg vlotjes

4) Push-Ups (had daar eens zin in...)
2 x 40 reps

5) Prone barbell rows en 6) Tricep Pushdowns
een drietal setjes van elk, niet te zwaar, 10-15 reps.

Ben redelijk content, alle oefeningen heel strikt en met niet te veel rust. Enkel die deadlift zit nog wat beneden peil. Heeft er mee te maken dat ik een tijdje geleden 'opnieuw heb leren deadliften' nadat iemand opmerkte dat m'n sT heel wat beter kon. Sedertdien probeer ik die netjes volgens het boekje te doen en altijd met deadstop. Komt wel goed ;)

6 sets van 5 met 125kg.. mooi man

vrijdag 3 juni...

Ik zat er een beetje door gisteren, totaal geen energie, deed wat squats, maar zelfs 160kg voelde al loodzwaar aan... bench press trok helemaal op niets want nog een beetje stijf van dinsdag... Kdacht toen even om er de brui aan te geven, maar zag dan een gast zittende overhead lockouts doen, dus dacht bij mezelf 'ok, een paar setjes meedoen en dan naar huis'. Breek ik hier toch wel een PR mee zeker ! 4 x 130kg ! (ROM = +- 15-20cm). Which was nice.

Zo sterke gozer:thumbs: veel succes met je log!

Thanx...

training van maandag 5 juni 2005 :

1) Deadlift :
5 x 70
5 x 120
5 x 150
5 x 170
3 x 200
5 x 180
alles met stop

2) Bench Press :
5 x 70
5 x 100
2 x 110
2 x 120
2 x 130
8 sets van 2 x 135kg
5 x 120

3) Barbell Row
8 x 70
4 x 8 x 100kg

4) French Press
5) tricep pushdown

Ik lees dat jij de CoC gebruikt om je crush grip te trainen. Ik wil dat ook gaan doen, maar waar kan ik ze bestellen (zal wel in de US moeten, want in Europa vind ik ze nergens :() Ik denk dat ik met de trainer en #1 wel even bezig ben of niet?

Ik bestel ze bij www.ironmind.com, kosten ongeveer 20euro per stuk. Ik zou inderdaad de Trainer en de Nr1 bestellen om te beginnen. In theorie train ik ze altijd op m'n non-trainingsdagen (misschien moet ik dat ook eens beginnen posten, want nu doe ik eigenlijk een beetje waar ik zin in heb. Een griplog zou misschien niet eens zo'n slecht idee zijn...)

Training van Woensdag 8 juni :

Ok, ik heb het nu wel even gehad met seated overheads en start dus een nieuwe cyclus met staande military presses. Geen al te zware gewichten in het begin, kwil proberen naar een flink volume toe te werken. Dat schijnt te werken voor m'n bench, benieuwd wat het hier geeft...

1) (Strict) standing press
8 x 50
8 x 60
8 x 70
3 x 7 x 80kg
3 x 8 x 70kg
3 x 8 x 60kg

2) Prone Barbell Rows op high bench
10 x 70
5 x 80
4 x 5 x 95kg (PR!)

3) Bench (light/recovery)
5 x 60
2 x 5 x 80
2 x 5 x 90
3 x 5 x 100kg
2 x 5 x 70

4) Push Press
3 x 50-60-70-80-90-95kg

hm... push press viel zwaar tegen, wilde veel meer doen. Heb ze wel al in geen tijden meer gedaan en merk dat m'n explosiviteit en 'legdrive' héél wat beter kan. Kzal eerst m'n techniek moeten op punt stellen vooraleer ik weer wat gewicht aankan. Komt wel weer goed... Misschien moet ik ook gewoon maar één press per training doen en niet zowel strict presses als push presses kort na elkaar, want was natuurlijk al wat vermoeid. Zien wel.

5) Barbell Curl :
5 x 40-50-60 ; 13 x 70 kg (REP PR!)

6) Hammer Curls

Al bij al een redelijke training. Moet weer wat op dreef komen met die presses, maar toch weer 2 PR's ook.

Met dank aan "songs for the deaf" van Queens of the Stone Age

Laatst bewerkt:
Sterke biceps man, wat meten je armen eigenlijk?

geen flauw idee... ik meet dat eigenlijk niet.

Hey.. waarom heet je log eigenlijks "rock iron steel"? Dat is ook de naam van het boek van de strongman Steve Justa.

Unregistered zei:
Hey.. waarom heet je log eigenlijks "rock iron steel"? Dat is ook de naam van het boek van de strongman Steve Justa.

Ha...! Er zijn er hier die zowaar Steve Justa gelezen hebben ! Fijn ! Interessant boek inderdaad. Maar Dinosaur Training vond ik (voor mijn training althans) dan eigenlijk nog beter.

Tja, waarom... het kind moest vlug een naam hebben, ik had geen zin om gewoon 'locust's log' of zo te schrijven, had net het boek uit en vond dat wel lekker oldskool klinken, (in tegenstelling tot bv "spandex, chrome and pink gloves"), verder niet over nagedacht. En aangezien 'the desolate path to...' al in gebruik was... ;)

De boeken van ironmind rocken trouwens. In tegenstelling tot de muscle magazines leer je daar tenminste iets uit. Brookfield's 'Mastery of Hand Strength" is trouwens net gearriveerd, en ik heb ook Bill Starr's boek besteld. Can't wait !

Veel leesplezier, ik verwacht hier reviews ;)

Was ik al van plan...

Training van vrijdag 10 juni :

1) Squat
5 x 70
5 x 100
5 x 120
5 x 140
5 x 160
8 x 180kg (rep PR voor dit gewicht)

2) Bench Press
5 x 70
5 x 100
5 x 110
5 x 8 x 120kg
8 x 110
8 x 100

3) Power Clean
5 x 70
8 x 100kg (massive PR)

4) French Press, 4 setjes van 12-15

Ik wou eens wat langere reps doen op Squat, Bench & PCL.
Man, was me dat even zwoegen zeg... lekker 'totally wasted' gevoel achteraf ;)

Wow, ik zie deze log nu pas. Erg sterk man! Vooral die powercleans en squat! De rest ook eigelijk :P

WTF... Steve Justa squat 800 pounds 2000x (1/4 squat)?!

The Locust zei:
Ha...! Er zijn er hier die zowaar Steve Justa gelezen hebben ! Fijn ! Interessant boek inderdaad. Maar Dinosaur Training vond ik (voor mijn training althans) dan eigenlijk nog beter.

Tja, waarom... het kind moest vlug een naam hebben, ik had geen zin om gewoon 'locust's log' of zo te schrijven, had net het boek uit en vond dat wel lekker oldskool klinken, (in tegenstelling tot bv "spandex, chrome and pink gloves"), verder niet over nagedacht. En aangezien 'the desolate path to...' al in gebruik was... ;)

De boeken van ironmind rocken trouwens. In tegenstelling tot de muscle magazines leer je daar tenminste iets uit. Brookfield's 'Mastery of Hand Strength" is trouwens net gearriveerd, en ik heb ook Bill Starr's boek besteld. Can't wait !

OMFG! Waar heb je ze besteld? ZIjn vrij prijzig, en ik heb op het moment geen geld :(

Mastery of Hand moet ook een pareltje zijn idd. Das de enige die ontbreekt aan het lijstje in EQ_900's log :)

Bill starrs? Die ken ik niet

Dinosaur goed? Veel in depht info of valt het mee?

huckfinn zei:
WTF... Steve Justa squat 800 pounds 2000x (1/4 squat)?!

Ha.... hij bedoelt uiteraard "2000 times", dwz gezien over een zekere periode en (tja...) niet 2000 reps ;) Justa, en nog een aantal auteurs (e.g. Pavel ), beschouwen een lift als een 'skill' die zo vaak mogelijk moet 'gepracticed' worden, en niet noodzakelijk tot faillure moet getraind. Justa's trainingsprincipes verwijzen vaak naar "heavy manual labour" en "kracht uit grootvaders tijd", e.g. naar zware beroepen waar men sterk werd door dag in dag uit zware dingen (biervaten, hooibalen etc) te hijsen. (Bv. in zijn zogenaamde 'shovel lift' oefening bootst hij gewoon een kolenschepper na). Je moet die squat dan ook in dat licht begrijpen. Hij wil gewoon zo vaak als maar kan een zwaar gewicht in zijn nek hebben.

Unregistered zei:
OMFG! Waar heb je ze besteld? ZIjn vrij prijzig, en ik heb op het moment geen geld :(

Mastery of Hand moet ook een pareltje zijn idd. Das de enige die ontbreekt aan het lijstje in EQ_900's log :)

Bill starrs? Die ken ik niet

Dinosaur goed? Veel in depht info of valt het mee?

Ik bestel alles altijd bij ironmind.com. Dinosaur Training vind ik voor mezelf het beste boek. Er staan dingen in waar ik niet akkoord mee ben, of die ik zelf niet zo graag doe, maar als je een liefhebber bent van 'old timers', 'compound oefeningen', 'power-rack werk', partials etc dan is dit echt de max. Heeft echt m'n ogen geopend (samen met McRobert), na een paar jaar tijd verspillen aan stomme kinderoefeningen. Heel motiverend geschreven (gans het boek is een protest tegen 'pencilnecks' en de 'pumping en toning-cultuur'), en in tegenstelling tot de flashy boekjes zal je in gans het boek geen enkele foto vinden. Als ik tijd vind zal ik zeker eens een uitgebreide review schrijven, hopelijk in de komende weken.

Mastery of Hand Strenght is gewoon een heel leuk, klein boekje met heel veel creatieve manieren om je greep te verbeteren. Staat wel heel weinig in over grippers, en dat train ik toch nog altijd het meeste. Maar Brookfield is een showman die nagels plooit, staven plooit, telefoonboeken scheurt etc en hij legt uit hoe hij daarvoor traint. Interessant. Naar het schijnt is z'n tweede boek "the gripmaster's manual" diepgaander (heb het nog niet), maar kzou zeggen : eerst de basis...

Training van Maandag 13 juni :

Benen waren nog altijd compleet kapot na de squats van vrijdag, dus vandaag es een keer rack pull ipv deadlifts. Ook de lange reps vd bench waren nog niet volledig verteerd, maar toch tevreden over m'n training :

1) Bench Press
5 x 70
5 x 100
5 x 110
2 x 120
2 x 130
2 x 2 x 140 kg
3 x 135 kg
3 x 130 kg

2) Rack pulls :
3 x 120
3 x 170
3 x 210
3 x 230
1 x 250
1 x 270kg (PR)
Ik heb nog wat over in die oefening maar was nog maar de tweede keer dat ik ze deed ; rustig opbouwen...

3) Barbell Rowing
10 x 70kg
5 x 8 reps x 102,5 kg

4) french press

5) tricep pushdown

6) seated pulley rowing

Terug
Naar boven