- Waardering
- 1
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Unregistered zei:Hey.. waarom heet je log eigenlijks "rock iron steel"? Dat is ook de naam van het boek van de strongman Steve Justa.

The Locust zei:Ha...! Er zijn er hier die zowaar Steve Justa gelezen hebben ! Fijn ! Interessant boek inderdaad. Maar Dinosaur Training vond ik (voor mijn training althans) dan eigenlijk nog beter.
Tja, waarom... het kind moest vlug een naam hebben, ik had geen zin om gewoon 'locust's log' of zo te schrijven, had net het boek uit en vond dat wel lekker oldskool klinken, (in tegenstelling tot bv "spandex, chrome and pink gloves"), verder niet over nagedacht. En aangezien 'the desolate path to...' al in gebruik was...
De boeken van ironmind rocken trouwens. In tegenstelling tot de muscle magazines leer je daar tenminste iets uit. Brookfield's 'Mastery of Hand Strength" is trouwens net gearriveerd, en ik heb ook Bill Starr's boek besteld. Can't wait !

huckfinn zei:WTF... Steve Justa squat 800 pounds 2000x (1/4 squat)?!
Justa, en nog een aantal auteurs (e.g. Pavel ), beschouwen een lift als een 'skill' die zo vaak mogelijk moet 'gepracticed' worden, en niet noodzakelijk tot faillure moet getraind. Justa's trainingsprincipes verwijzen vaak naar "heavy manual labour" en "kracht uit grootvaders tijd", e.g. naar zware beroepen waar men sterk werd door dag in dag uit zware dingen (biervaten, hooibalen etc) te hijsen. (Bv. in zijn zogenaamde 'shovel lift' oefening bootst hij gewoon een kolenschepper na). Je moet die squat dan ook in dat licht begrijpen. Hij wil gewoon zo vaak als maar kan een zwaar gewicht in zijn nek hebben.Unregistered zei:OMFG! Waar heb je ze besteld? ZIjn vrij prijzig, en ik heb op het moment geen geld
Mastery of Hand moet ook een pareltje zijn idd. Das de enige die ontbreekt aan het lijstje in EQ_900's log
Bill starrs? Die ken ik niet
Dinosaur goed? Veel in depht info of valt het mee?