AndroidHealthClinic

Rooke's log : Disaster recovery

Na press-oefeningen voel ik wel duidelijk verschil, maar na een pull dag als vandaag voel ik eigenlijk niet veel. Ik kan ook prima een db van 5 kilo een minuut static holden, waar het dan uiteindelijk op failt zijn mn onderarmen.
Als oefening heb ik ook een paar weken in klei moeten kneden maar daar werd die muis echt extreem gestresst van.
Dus resumerend is het niet beter geworden in al die weken, het enige verschil is dat ik toestemming heb van een fysio om te gaan trainen.

Ah, balen van die klei-oefening dan zeg... Nou ja, dan maar wat meer pull ipv push de komende tijd.

• Topic Starter Topic Starter
Ah, balen van die klei-oefening dan zeg... Nou ja, dan maar wat meer pull ipv push de komende tijd.

Maarja dat is het juist...ik moet presses doen bij de fysio. Imo is die muis niet het 'logische' gevolg van die vermeende instabiele pols en is het enkel te verhelpen door 3 weken met je polsen omhoog te zitten. Dat is natuurlijk redelijk absurdistisch en onrealistisch maar wel the-way-2-go als je het naturel wilt oplossen....

Maarja dat is het juist...ik moet presses doen bij de fysio. Imo is die muis niet het 'logische' gevolg van die vermeende instabiele pols en is het enkel te verhelpen door 3 weken met je polsen omhoog te zitten. Dat is natuurlijk redelijk absurdistisch en onrealistisch maar wel the-way-2-go als je het naturel wilt oplossen....

3 weken met je pols omhoog, waarom zou dat helpen dan? Weet niks van muis-problemen :dunno:

Balen dat je van de fysio juist press 'moet' doen, zou er stiekem zelf wel wat minder vertrouwen in hebben als je merkt dat je daarna juist meer pijn hebt, zeker na die klei-oef die het ook juist slechter maakte ipv beter.

3 weken met je pols omhoog, waarom zou dat helpen dan? Weet niks van muis-problemen :dunno:

Balen dat je van de fysio juist press 'moet' doen, zou er stiekem zelf wel wat minder vertrouwen in hebben als je merkt dat je daarna juist meer pijn hebt, zeker na die klei-oef die het ook juist slechter maakte ipv beter.

Doelend op het feit dat waarschijnlijk alleen absolute rust die muis mogelijk weer rustig krijgt. Aangezien ik altijd mn polsen nodig heb komt er natuurlijk nooit rust.
Gelukkig zijn met die oefeningen mn spieren de beperkende factor maar ik ga het er dinsdag zeker wel even over hebben, hoe nu verder te gaan want ik denk niet dat ik nog baat ga hebben bij oefeningen en NOG meer oefeningen aangezien ik alles goed kan uitvoeren wat ik voorgeschoteld krijg.

Laatst bewerkt:
Doelend op het feit dat waarschijnlijk alleen absolute rust die muis mogelijk weer rustig krijgt. Aangezien ik altijd mn polsen nodig heb komt er natuurlijk nooit rust.
Gelukkig zijn met die oefeningen mn spieren de beperkende factor maar ik ga het er dinsdag zeker wel even over hebben, hoe nu verder te gaan.

Ah vandaar :) dacht dat je echt letterlijk bedoelde dat het omhoog houden van je polsen zou helpen (zoals bijv. bij kneuzing/zwelling omhooghouden kan helpen).
Ben benieuwd wat ie gaat zeggen dan dinsdag.

Ah vandaar :) dacht dat je echt letterlijk bedoelde dat het omhoog houden van je polsen zou helpen (zoals bijv. bij kneuzing/zwelling omhooghouden kan helpen).
Ben benieuwd wat ie gaat zeggen dan dinsdag.

Jammere van artsen is altijd dat ze zo ontzettend bekrompen kunnen zijn in het stellen van diagnoses. Ze durven nooit out of the box te denken(doelend op bv deca, liever niet maar als dat mijn kwaal gaat genezen dan zij het maar zo. ), belang van de patient stond voorop toch? Mijn inziens is dat eerder hun eigen portemonnee.. Geluk bij een ongeluk heb ik dinsdag een andere, dus we zullen het af moeten wachten.

Laatst bewerkt:
Jammere van artsen is altijd dat ze zo ontzettend bekrompen kunnen zijn in het stellen van diagnoses. Ze durven nooit out of the box te denken, belang van de patient stond voorop toch? Mijn inziens is dat eerder hun eigen portemonnee.. Geluk bij een ongeluk heb ik dinsdag een andere, dus we zullen het af moeten wachten.

Das wel fijn dan ja, dat je weer een andere arts en misschien een andere mening/oordeel krijgt.

Woensdag

Still same story...enkel de muizen wat irriteert.

Benchpress

12x20
12x20
12x25

Incline bench

12x20
12x20
12x20

com : ik faal gewoon op spierkracht :roflol: , intens dat wel.

Db curl

10x5
10x5
10x5

Overhead db extensions

12x4
12x4
12x4

Voeding

Goed

Nais

Het probleem van die pols van jou heeft te maken met de kennis die momenteel beschikbaar is he, veel symptomen van een dieper gelegen kwaal werden niet lang geleden zelf nog gezien als de kwaal. Artsen neigen nog steeds symptomen te bestrijden omdat niet in alle gevallen duidelijk is dat het daadwerkelijk symptomen zijn van een dieper gelegen oorzaak. Echter zijn de oorzaken van veel symptomen nog niet duidelijk. Kwalen delen symptomen, maar echter werken medicijnen tegen het een niet tegen het ander. Ook zijn mensen weer genetisch verschillend, reageren anders op medicijnen, dus vinden diagnoses plaats op basis van intuitie, ervaring, en trial-and-error, klote maar waar. Plat gezegd lopen veel doktoren gewoon te vissen. Hoelang zit je er nu eigenlijk al mee kerel? Er zijn vast artsen in de sportwereld bekend met deca gebruik ter herstel, misschien moet je eens contact opnemen met de pro's op het board hier, mogelijk weten die doktoren te vinden die ervaring hebben op dit gebied.

Imo is het zo dat rust roest en Rooke moet nu gewoon bezig blijven. Dat zal zijn herstel ten goede komen.

Hij vertelde mij dat hij geen last van zijn handen had t.g.v. de trainingen.

Is ook. Toch hoop ik wel dat ie gauw weer gaat knallen, heb ik tenminste weer een beetje competitie.. It's lonely at the top :rolleyes:

:jk:

Je bent iig weer lekker bezig Rooke!
zet 'm op! ;)

Is ook. Toch hoop ik wel dat ie gauw weer gaat knallen, heb ik tenminste weer een beetje competitie.. It's lonely at the top :rolleyes:

:jk:
Komt goed ;)
Je bent iig weer lekker bezig Rooke!
zet 'm op! ;)

+1 Rooky, je hebt me gemotiveerd om mijn training van vandaag ook maar eens te posten...
Dank.

Vrijdag

Ik was gisteren laat terug van school waardoor ik knetter moe was en mezelf had verslapen :o en daarom mn voeding was vergeten :mad:
Voor de rest ging het wel lekker vandaag en besloten om te stoppen met de fysio, de beste man blijft maar behandelen terwijl ik het gevoel heb dat hij me niet kan helpen.

Full back squat :

12x20
12x30
12x40

Leg press :
12x50
12x50
12x50
com : volgende week verhogen

Leg curl :

12x25
12x25
12x30

BB shoulder press

12x20
12x20
12x20

Latheral side raise(machine):
12x20
12x20
12x25

Training was intens, benen kapot en schouders vol.

Gewichten laang al iets omhoog. Ik zie progressie.

Gewichten laang al iets omhoog. Ik zie progressie.

Zoals met bier, met mate...

Zondag

Vandaag was het eigenlijk 'rug' dag maar door mn benen training van vrijdag kreeg ik het niet voor elkaar om een DL/BOR goed uit te voeren dus, door mn hams kon ik geen eens in de begin positie blijven staan :P.

Nu ik merk dat training(en zelfs isolatie) geen huge impact heeft op mn polsen ga ik mn training weer wat anders indelen want herstel op deze manier is niet echt(of echt niet) optimaal.

Incline benchpress
12x20
12x25
12x25
com: platte benches waren bezet door recreanten :(

Benchpress
12x25
12x25
12x25

Preacher curl
(machine)
12x15
12x20
12x20

Hanging leg raises
15
12
10

Ik wilde nog wat oefeningen doen maar niet gedaan omdat deze hele training al zwaarder was dan 'normaal'.

Je weet je goed in te houden, doe ik nu ook en dat gaat echt wel een stuk beter!
Wel eng om zo verstandig te zijn, vind je niet?! ;)

Je weet je goed in te houden, doe ik nu ook en dat gaat echt wel een stuk beter!
Wel eng om zo verstandig te zijn, vind je niet?! ;)

Ja het is echt lastig, zat een beetje als een onrustige hond in de gym. Ik dacht nog "zal ik nog even op flat en incline 5x30 doen", gelukkig won mn verstand het:D

Terug
Naar boven