MuscleMeat

Rooke's log : Disaster recovery

• Topic Starter Topic Starter
Verbluffend :roflol: wanneer gaan we samen trainen ;)

Sorry :o plagen was niet gepast.....
Jongens plagen.....
Nee gekheid maar het viel niet mee die biceps curlbom de hele tijd m'n polsen goed te houden
Hou die motivatie erin, zeker om een strijdplan te maken. 2010 gaat jou jaar worden!
er zal hard gebuffeld moeten worden! Qua fysiek richt ik me op 98@12
++++ :thumbs: en ook een beetje mijn jaar :D delen we goed? ;)
met jou wel G :D

Jouw comeback komt er zeker... Die 98 @ 12 wordt een mooie uitdaging :thumb: Iets om naar toe te werken

Jongens plagen.....
Nee gekheid maar het viel niet mee die biceps curlbom de hele tijd m'n polsen goed te houden

Ik ken je frustratie maar al te goed....je lichaam laat je gewoon tijdelijk in de steek :( Komt binnenkort wel goed!
Mijn misbruik in deze was ontoelaatbaar ;)

Jouw comeback komt er zeker... Die 98 @ 12 wordt een mooie uitdaging :thumb: Iets om naar toe te werken
Er moet volgend jaar weer hard geknald worden!Gelukkig zit daar ook een pak rebound massa bij maar er moet nog wel een kilo of 5-6 vvm gegained worden ten opzichte van mn beste vorm dit jaar.
Ik ken je frustratie maar al te goed....je lichaam laat je gewoon tijdelijk in de steek :( Komt binnenkort wel goed!
Mijn misbruik in deze was ontoelaatbaar ;)
Oudjes van tegenwoordig ;)

pak nou gewoon die deca maar ;)

hahaha mn rebound massa pak ik zonder deca ook wel hoor ;)

hahaha mn rebound massa pak ik zonder deca ook wel hoor ;)
Ik doelde op je blessure, om de restjes weg te krijgen uit je pols. Je hand. De muis van je hand.. Of waar het nu ook heen geklommen is :P Ik wil weer hardcore trainingen zien in dit log ipv hardcore huilsessies met vrouwen van middelbare leeftijd

Ik doelde op je blessure, om de restjes weg te krijgen uit je pols. Je hand. De muis van je hand.. Of waar het nu ook heen geklommen is :P Ik wil weer hardcore trainingen zien in dit log ipv hardcore huilsessies met vrouwen van middelbare leeftijd
Je bent wel goed bezig he vrind! Eerst mijn hihihi voor gay verklaren en nu dit weer. :mad:

:jk:

Er moet volgend jaar weer hard geknald worden!Gelukkig zit daar ook een pak rebound massa bij maar er moet nog wel een kilo of 5-6 vvm gegained worden ten opzichte van mn beste vorm dit jaar.

Oudjes van tegenwoordig ;)

Deze ouwe doet met je mee :cool: al ben ik ook al blij als het pondjes zijn :D

Laatst bewerkt:
conversatie op hoog niveau zie ik..veel plezier nog ik ben dinsdag weer terug.

ga je een mini winterslaap houden :P?

Een update aangezien het 10 dagen geleden is sinds mn laatste training. Ben afgelopen weekend ook weg geweest wat gepaard ging met slecht voedsel en overmatig drankgebruik en mn fysiek was al niet om naar huis te schrijven. Als klap op de vuurpeil zag ik in het zwembad pas echt hoe groot de schade nou uiteindelijk was...ecto's en een vriend van me zijn zelfs buffer :eek:

Tijdens mijn vakantie beetje liggen brainstormen wat ik nou het beste kan doen wat mn polsen toch niet teveel stresst(is nog maar 10-15% van mn klachten over, kan gewoon een kratje bier tillen met 1 hand en mezelf opdrukken vanuit het zwembad.
De enige klachten die ik nog heb is af en toe zeurend gevoel bij de muis van mn hand). En aangezien mn kracht ook helemaal weg is ga ik beginnen met een simpel rippetoe schema'tje.

Hier een stuk uit de FAQ :

Mark Rippetoe’s texas method

Het programma rippetoe’s is als volgt:
Je wisselt workout A en workout B elke andere dag, 3 x per week. Dus je kunt maandag, woensdag en vrijdag trainen of dinsdag, donderdag en zaterdag. Afhankelijk wat je het beste uitkomt.

Bij the texas method wissel je tussen

-volume dagen (bijv. 5 sets van 5 reps met gelijk gewicht)
-herstel dagen (zelfde als volume dagen maar lichtere intensiteit (10% minder is een mogelijkheid maar pin je daar niet teveel op vast)-> bijv 3 sets van 3 reps
- pr dagen (1 zware single of doubles /triples )

Bijv: Maandag - volume ; Woensdag - hersteltraining en vrijdag intensiteit
De bedoeling is dat je wel een dag tussen deze trainingen laat. Di/Do/Za is dus ook een optie.

Bijvoorbeeld

Week 1:

Maandag - Workout A
Woensdag -Workout B
Vrijdag - Workout A

Week 2:

Maandag - Workout B
Woensdag - Workout A
Vrijdag - Workout B

Etc.

Let op bij de volgende oefeningen is het aantal sets exclusief de opwarmsets.

** De oefeningen met een sterretje zijn optioneel

Workout A
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift
**2x8 Dips

Workout B
3x5 Squat
3x5 Standing military press
3x5 Pendlay of Bent over Rows (of power cleans)
**2x8 Chin -ups (aanbevolen als je de cleans doet)

Assistance werk:

De meeste mensen willen niet enkel compound lifts doen en willen per se ook directe oefeningen doen voor bijvoorbeeld hun armen. Ben je 1 van die mensen denk dan dat de dips en chins al genoeg load leveren aan je armen i.c.m de compounds.
Eventueel wat core oefeningen kun je wel doen uiteraard.
Bijvoorbeeld weighted decline sit-ups en/ of Hanging Leg Raises ( 2x8-10. )

Het is dus goed om wat assistent oefeningen te doen zoals buik en enkele bicep en triceps oefeningen maar ga daar niet teveel oefeningen en sets aan spenderen. 3 sets van 8 reps is meer dan genoeg. Je armen krijgen met de routine al meer dan genoeg load te verduren.

Gewicht

Let op dat je voor de setjes gelijk gewichten gebruikt. Pak je voor het eerst setje squat 100 kg pak de 2e dan ook met 100
Maak elke week als doel om je lifts met 2.5 % te verhogen.
Every week make it a goal to increase each of your lifts by 2.5%. Soms kun je misschien meer maar geef daar niet aan toe want het kan je lineaire vooruitgang verstoren.

Naast de training moet de voeding ook weer helemaal in het gareel want nu bestaat mn voeding uit ontbijt, lunch en avondeten.
Ik was initieel van plan om op 3000 kcal te gaan zitten(36/42/22) met nog een dag cardio erbij waar op trainings dagen sowieso 5-800 kcal aan training op gaat.

Mooi plan die rippetoe maar ik zou flink gaan bulken als ik jou was. Eerst spiermassa terugwinnen.

Een zeer goede keuze, Rippetoe. Op trainingsdagen kan je uiteraard boven de 3k gaan zitten, zelfs als je weer opbouwd. Succes mattie, dat je maar snel mijn records mag verpletteren :P

Terug
Naar boven