XXL Nutrition

Rooke's log : Disaster recovery

• Topic Starter Topic Starter
Mooi plan die rippetoe maar ik zou flink gaan bulken als ik jou was. Eerst spiermassa terugwinnen.
Ik zit op 3100kcal waar mn onderhoud op 2,7k ligt...rustig opbouwen..
Een zeer goede keuze, Rippetoe. Op trainingsdagen kan je uiteraard boven de 3k gaan zitten, zelfs als je weer opbouwd. Succes mattie, dat je maar snel mijn records mag verpletteren :P
Rippetoe is inderdaad de beste optie, heb ook nog aan smolov zitten denken maar gezien mn squat conditie nihil is...Ik heb zin om te knallen :D volgens mij is de gym morgen dicht maar zondag ben ik er weer te vinden!!!Voordeel van rippetoe is ook dat ik mn techniek redelijk perfect kan houden.

Vind dat rustig opbouwen ook wel een strak plan, je had altijd een aardig winterkleedje. Nou hoeft dat geen probleem te zijn als het ook winter is natuurlijk, maar in de zomer is het wat minder :P. Gewoon lekker drooghouden

Vind dat rustig opbouwen ook wel een strak plan, je had altijd een aardig winterkleedje. Nou hoeft dat geen probleem te zijn als het ook winter is natuurlijk, maar in de zomer is het wat minder :P. Gewoon lekker drooghouden

Als het goed is zal ik de komende tijd mn metabolisme toch weer opvoeren omdat er meer en regelmatiger gegeten gaat worden.Naast dat cardio het metabolisme verhoogt vind het ook erg prettig dat ik er ook nog een conditie naast heb...
Mn inname verhoog ik pas over een paar weken wanneer er,als het goed is, weer wat massa opzit. Ik wil het hele jaar door gewoon niet over de 15% vet zitten dat is imo een mooi percentage om mee te trainen, ik ambieer dan ook meer de bodybuilding kant dan de PL/STM hoewel ik niet uitsluit nog eens een keer een wedstrijdje vrachtwagen trekken mee te doen.

Je weet hoe ik denk over die lage vet% bij naturel sporters. Die houden zichzelf voor de gek en grijpen na verloop van tijd naar de AS omdat ze nauwelijks progressie boeken.

Je kunt zeggen wat je wilt, maar vind je mij vet? Vind je dat ik weinig spiermassa bezit?
Eerst het vieze werk voordat je aan de afwerking kunt beginnen. Wanneer ik voldoende massa bezit ga ik naar de 12%, nu heeft dat geen enkele zin.

Maar ja wie ben ik... heb dan ook nauwelijks ervaring.

Je weet hoe ik denk over die lage vet% bij naturel sporters. Die houden zichzelf voor de gek en grijpen na verloop van tijd naar de AS omdat ze nauwelijks progressie boeken.

Je kunt zeggen wat je wilt, maar vind je mij vet? Vind je dat ik weinig spiermassa bezit?
Eerst het vieze werk voordat je aan de afwerking kunt beginnen. Wanneer ik voldoende massa bezit ga ik naar de 12%, nu heeft dat geen enkele zin.

Maar ja wie ben ik... heb dan ook nauwelijks ervaring.

vat het niet persoonlijk op ;) het is een marker die ik wil zetten om het vetpercentage bij mezelf niet uit de hand te laten lopen. Imo kan je met een voedselschema en discipline groeien én je BF bewaken. De reden dat ik het rustig wil opbouwen is dat ik nu echt goed kan zien wat invloed heeft op mn fysiek.

Op dit moment is mn doel ook gewoon gainen maar wel beheerst.

Eerst het vieze werk voordat je aan de afwerking kunt beginnen.
Hij is VIESSS patrick!! (joram van der sloot, 2008)

Anyway, zit wat in. Maar waarom zolang met een vetpens rondlopen, om uiteindelijk op iets moois uit te komen...? En kom je wel op dat punt dat je denkt, nu heb ik genoeg massa om na het cutten iets over te houden? Ga je niet automatisch je grenzen verleggen? Je perceptie ontwikkeld zich imo mee met je spiermassa. Alleen dan heb je wel AL DIE TIJD met een wintervachtje rondgelopen. Het is het een of het ander... Of gaan voor die monsterlook waar het maar de vraag is of je dat ooit gaat bereiken, EN dus maanden, misschien wel jaren rondlopen met een buikje, of gewoon constant rondlopen met een lichaam dat 95% van de mannen om je heen owned... Maar misschien niet een outrageous monster body is.

Laatst bewerkt:
Om te beginnen nam ik het niet persoonlijk op maar wilde je ogen openen dat het allemaal niet zo gaat. Daarnaast heb ik ook geen pens, maar ik zit zeker niet op de 15%. Ik ga me nu al helemaal niet druk maken hoe droog ik ben.

Tevens merk ik dat als ik mijn voeding niet opschroef ik na een tijdje stabiel in gewicht blijf, maar ik verlies in die fase wel vet. Dus dan is dat een teken dat ik weer meer moet eten.

Achh ja, ik begrijp het wel jullie zijn jong en eigenwijs en willen het zelf met vallen en opstaan behalen. Zo was ik vroeger ook dus kan het jullie niet kwalijk nemen.

Dat is het misschien ook wel, ik wil het ook zelf uitvinden :) maar we zullen zien wat het me de komende tijd gaat brengen..het is sowieso al beter dat ik weer fatsoenlijk ga eten en mn training door kan laten gaan.
Het is ook niet mn doel alleen op clean vvm te trainen want dat werkt ook niet, maar ik geloof er wel in dat er een modus is tussen dat en alles vreten wat los en vast zit.

Laatst bewerkt:
Rippetoe

Squat :
5x20
5x25
5x30
5x35
5x40

deadlift :

5x20
5x20
5x30
5x40
5x40

wide Benchpress :

5x20
5x20
5x20
5x25
5x25

Heerlijke training...de pijp was ook gelijk helemaal leeg maar nog belangrijker.....geen last van mn polsen :D:D:D:D:D

Laatst bewerkt:
Begin je niet TE laag met de gewichten? Of zijn ze exclusief olympische barbell :P?

Laat rooke het nu maar rustig opbouwen. Zijn polsen geven de grens aan, niet zijn benen/rug of borst. De drie basis oefeningen, goed bezig dus!

Je weet hoe ik denk over die lage vet% bij naturel sporters. ik voldoende massa bezit ga ik naar de 12%, nu heeft dat geen enkele zin.

Je strooit op dit forum dat je bij een dirty bulk meer spieren kan aanzetten dan bij bijvoorbeeld 12%. Dit is complete onzin daar zijn zelfs hele serieuze onderzoeken naar gedaan( bij naturel sporters).
Misschien handig om je "persoonlijke ervaringen" niet op iedereen los te laten want ieder lichaam is anders.

Dit forum is het bewijs dat het klopt wat ik zeg. Ik maak meer fysieke gains met mijn manier van bulken dan de clean bulkers hier. Bb-ers hier op het forum met een goed fysiek zijn vaak as-gebruikers of zijn zijn al jaren aan het bulken/cutten en boeken na veel volharding resultaat. (voor die laatste groep heb ik diep respect, maar ik wil in een korte tijd veel gains maken. Naturel wel te verstaan).

De enige echte naturel monsters op dit forum zitten in de pl-sectie. Sommige zijn net 20 jaar en bezitten extreem veel massa en ook kracht door met compounds te trainen en niet 10 oefeningen iso-shit en vreten als beesten. Ach ik geef alleen maar wat tegengas op jullie filosofie, ben ook een van de weinige die er zo over denkt (samen met dressed black) dus waar maak je je druk om. ;)

Laatst bewerkt:
die gewichten lijken toch wel wat laag voor jouw.... maarja je moet eht zelf aanvoelen!

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi dat je weer echt kan gaan beginnen met trainen. Prima eerste training na al die maanden vegeteren :P

Mooi dat je weer echt kan gaan beginnen met trainen. Prima eerste training na al die maanden vegeteren :P

Training was echt lekker inderdaad maar ik voel toch weer beetje spanning op mn muis van mn hand :( Daarom heb ik morgen een afspraak staan met een sportarts in Rotterdam bij smc

Terug
Naar boven