XXL Nutrition

Rooke's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.341
Ik ben het daar niet mee eens zou zeker een maaltijd nemen na je training ook carbs erbij maar licht --->

- 50 gram ongekookt gewicht, minimaal 40 gram eiwitten uit vlees of vis en 200/250 gram groente.

De maaltijd na je training is net als je ontbijt de belangrijkste!
Al je cellen staan open je lichaam kan dan echt veel voedingstoffen opnemen.

lol 50gr ongekookte rijst? dat is best veel :P Zal ff moeten puzzelen begrijp ik.

ik ben het wel met Sarge eens, je moet echt wel carbs na je training nemen, ook in de cut.

het maakt niet uit wanneer je je carbs eet op de dag, het totaalplaatje maakt uit, zolang je niet boven je totaal aantal carbs komt is het goed.

• #3.343
Okok...maar zat nog even naar dat schema te kijken...hoe kan in carbs naar beneden als ik na mn training ook carbs moet pakken?
Of moet heel mn schema op de schopp?

ergens anders wat carbs schrappen en dan na je training zetten ;)

Okok...maar zat nog even naar dat schema te kijken...hoe kan in carbs naar beneden als ik na mn training ook carbs moet pakken?

Of moet heel mn schema op de schopp?

Begrijp de moeilijkheid niet bij de midddagmaaltijden zit toch rijst en kan er toch uit worden gehaald.

Sebastiaan heeft gelijk gooi die gezouten noten en melk eruit.
Daarnaast gaf je aan niet op de tijden te letten maar toch 1 vraag erover;

- Train je nou s`avonds en neem je daarna geen complete maaltijd meer?
(zo staat het in het schema)

Neem aan dat je op de hoogte bent van het open window effect en dat de maaltijd na je training de belangrijkste is.

Wat Sebastiaan ook al aangaf verlaag je Carbs iets en ga hoger in proteine zitten. Koolvis, tonijn, kipfilet, eieren(max4 hele per dag), pangafilet, biefstuk, rundertartaar zijn goede bronnen. Die wheymealvervangers zijn ALLEEN goed als het echt niet anders kan met werk of zo. Kijk gewoon hoe het gaat als je echt suf gaat worden kan je altijd nog iets verhogen.

s6

ik eet 10 hele eieren per dag.

ik snap dat max 4 hele ook niet goed... wat is daar de gedachte achter sergeant?

Heb je bffm nou helemaal uitgelezen?

Nee hoor, vroeg het me af. Daarin wordt aangegeven dat je gewoon moet blijven eten in een cut en je voeding iedere maaltijd gebalanceerd moet zijn. Alleen de laatste 2/3 uur voor het slapen niets meer eten. Dus die carbs na de training zijn zeker aan te raden.

• #3.352
Nee hoor, vroeg het me af. Daarin wordt aangegeven dat je gewoon moet blijven eten in een cut en je voeding iedere maaltijd gebalanceerd moet zijn. Alleen de laatste 2/3 uur voor het slapen niets meer eten. Dus die carbs na de training zijn zeker aan te raden.

tis nog altijd beetje lastig om je eigen geloof aan de kant te zetten :) Maar kan je wel vertellen dat het een t*ring werk is om allemaal te maken..Respect voor Xtra bij deze!

Denk dat ik vanavond beetje fullbody doe op apparaten waarbij ik mn pols niet belast(like : pec deck, latheral raise en mss een row.)

Heb je dan nog steeds last van je pols? Je hebt al een tijdje rust gehad met de krachttrainingen. Rust helpt dus niets blijkbaar, of zou het nou toch door het fietsen komen omdat je op die pols leunt tijdens het fietsen?

• #3.354
Heb je dan nog steeds last van je pols? Je hebt al een tijdje rust gehad met de krachttrainingen. Rust helpt dus niets blijkbaar, of zou het nou toch door het fietsen komen omdat je op die pols leunt tijdens het fietsen?
ik zou het je niet durven te zeggen..het is voornamelijk de zijwaartse bewegingen die het m doen en helemaal naar voren en achteren. Zat zelf te denken om dagelijks met een dumbbell van 2kg wat oefeningen te doen

Dan zou ik daar gelijk mee stoppen Seagal. Ik zou het liefste ook meer eieren eten omdat het een van de beste aminoprofielen heeft.70 eieren per week is to much! Max 30 per week vanwege het cholestrol gehalte.

Cholestrol moet je mee uitkijken......
moet jij eens wat meer studies gaan lezen ;)
er zijn er namelijk heel wat die aantonen dat GEBAKKEN eieren leucitine (schrijf ik het juist?) bevatten, dit VERLAAGT net de cholesterol...
in GEKOOKTE eieren zit cholesterol :)
lees dit maar eens ;)

Laatst bewerkt:
Je moet ook realistisch zijn en logisch nadenken. Wanneer was je laatste training? Vorige week maandag? Een week rust is best lang.

Wanneer was je laatste cardio training? En hoe vaak heb je dat gedaan de afgelopen week?
Ik wil je niet van je fiets aflullen maar als je steeds last van je pols hebt en maar blijft aannemen dat het niet van de fiets komt maar van de krachttraining dan heeft de afgelopen week misschien het tegendeel bewezen.

• #3.357
Je moet ook realistisch zijn en logisch nadenken. Wanneer was je laatste training? Vorige week maandag? Een week rust is best lang.

Wanneer was je laatste cardio training? En hoe vaak heb je dat gedaan de afgelopen week?
Ik wil je niet van je fiets aflullen maar als je steeds last van je pols hebt en maar blijft aannemen dat het niet van de fiets komt maar van de krachttraining dan heeft de afgelopen week misschien het tegendeel bewezen.

afgelopen vrijdag heb ik benen getraind en zaterdag en zondag gefietst.

afgelopen vrijdag heb ik benen getraind en zaterdag en zondag gefietst.
Precies wat ik zeg. Je bent alleen de dinsdag en donderdag vergeten te melden.

In een week tijd heb je dus het volgende gedaan:
Cardio: 4x (dinsdag-donderdag-zaterdag-zondag)
KT: 1x (vrijdag benen) pols belasting is hier gering lijkt me.

Je hebt nog steeds last van je pols na een week rust, want je zegt zelf dat het fietsen je pols niet belast. En de krachttrainingen zijn nauwelijks van hoog niveau omdat je in een cut zit. Je kunt ze niet vergelijken met die van enkele maanden terug. Ik durf er alles op te zetten dat je pols blessure dus niet van de krachttrainingen komt.

De pols blessure kwam pas opzetten nadat je met de cut bent begonnen en met fietsen bent begonnen.

Je hebt nog steeds last van je pols na een week rust, want je zegt zelf dat het fietsen je pols niet belast. En de krachttrainingen zijn nauwelijks van hoog niveau omdat je in een cut zit. Je kunt ze niet vergelijken met die van enkele maanden terug. Ik durf er alles op te zetten dat je pols blessure dus niet van de krachttrainingen komt.

De pols blessure kwam pas opzetten nadat je met de cut bent begonnen en met fietsen bent begonnen.
Oh-oh... Rooke gaat beginnen met hardlopen! :eek:

• #3.360
Oh-oh... Rooke gaat beginnen met hardlopen! :eek:

over my dead body....

---------- Toegevoegd om 12:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:56 ----------

tis wel minder dan eerst. Maar het gaat er bij mij gewoon niet in dat fietsen er debet aan is....omdat ik met fietsen gewoon geen enkele last heb of ervan krijg.

Terug
Naar boven