Fitness Seller

Roth's Log 2.0

• Topic Starter Topic Starter
;)

Ik noem hem split squat ... maar dit dus : Rear Leg Elevated Split Squat

rear-squat.jpg

Hier sterf je eens beetje op :)

Haha, damn bro - wil je me dood hebben?! Zou je hem met dumbbells aanraden of met een barbell? Dan zou mijn leg schema er als volgt uitzien; 3 setjes back squat, 3 setjes front squat, 4 setjes lying leg curl, 3 setjes split squat, 3 setjes leated leg curl. Damn, zal aan het einde wel weer nieuwe broeken moeten kopen.

Zo he, muscle & brains!Lijkt me wel een zwaar schema zo bijna zonder social life btw...hoop dat je het trekt man.;)

Hihi, daten:eyes:?
Och, voor fun hebben we het weekend. Heb het er wel voor over, er is weinig in deze wereld wat mij meer plezier geeft dan een PR zetten of een kg gainen.

Gozah, even over je squats.
In het begin ga je goed, later word je wat slordiger met de uitvoering. Pas daar mee op, er zijn veel mensen hier die er over kunnen meepraten dat ze een fikse blessure oplopen. Pak liever iets minder en doe je uitvoering goed. Dat voel je ook in je benen. Een correcte, stricte uitvoering zal je spieren meer aanspreken en laten groeien dan slordiger met veel gewicht.

Waar je ook mee moet oppassen is dat je je rug niet té hol maakt tijdens het squatten. Het kan voor instabiliteit zorgen en onnatuurlijke belasting van de ruggenwervel. En dat brengt gegarandeerd problemen met zich mee op termijn.

Daar heb je gelijk in, als ik iets wil voorkomen is het wel blessures. Waar gaat het precies fout in mijn uitvoering? Ik geloof dat ik mijn onderrug gewoon hol houd toch? Ik reageer erg goed op zwaar trainen, veel herhalingen op lager gewicht doet heel weinig voor mij. Heb dit 2 keer gedaan en in die periodes heb ik minder dan de helft gegained dan met lagere reps en hogere gewichten terwijl mijn voeding hetzelfde was. Voornamelijk het zware squatten zorgt ervoor dat mijn benen groeien als kool, legs zijn in 5 maanden tijd nu 5cm gegroeid.

Haha, damn bro - wil je me dood hebben?! Zou je hem met dumbbells aanraden of met een barbell? Dan zou mijn leg schema er als volgt uitzien; 3 setjes back squat, 3 setjes front squat, 4 setjes lying leg curl, 3 setjes split squat, 3 setjes leated leg curl. Damn, zal aan het einde wel weer nieuwe broeken moeten kopen.

Ik doe hem met één dumbbell ... met mijn andere hand probeer ik mijn evenwicht
te houden. Aan het powerrack ofzo. Ik moet zeggen, het doet wonderen voor
je outer sweep. Sinds ik deze doe, merk ik op enkele weken echt wel verschil.

DB > Barbell deze keer ;)

T-nation zei:
I'd recommend using dumbbells over barbells; I've found that when the placement of the load is closer to the floor (in the hands by your sides rather than on the back), the posterior chain can benefit from greater stimulation as a smaller percentage of the force needs to be transferred up the spinal erectors and upper back musculature.

Ik doe hem met één dumbbell ... met mijn andere hand probeer ik mijn evenwicht
te houden. Aan het powerrack ofzo. Ik moet zeggen, het doet wonderen voor
je outer sweep. Sinds ik deze doe, merk ik op enkele weken echt wel verschil.

DB > Barbell deze keer ;)

Karma houd je tegoed, kan je nog niet geven. Ga hem zeker erin gooien, wil juist de outersweep wat groter hebben dus dat komt goed uit. Bedankt!

Wajoow, chille oefening. Lijkt een beetje op lunges zo te zien. Alleen dan met 1 been omhoog. Heb wel een eens een tijdje lunges na squats gedaan, ging elke keer weer helemaal naar de kloten :D

Net rug getrained, even een wat experimentele training met vooral nieuwe oefeningen om ff te kijken wat relax is voor het volgende schema

Rack Pulls
10 x 120
10 x 140
6 x 160
10 x 120

BOR
10 x 60
10 x 80
8 x 100
8 x 100

Straight arm rope pulldown
10 x 50
10 x 50
10 x 50
10 x 50
Even wennen, ik voelde hem wel in mn lats maar ook erg in mn triceps. Als ik het goed begrepen heb is het redelijk normaal dat je hem in je triceps voelt, maar aangezien ik borst de dag erop train weet ik niet of het wel zo relax is.

One arm low rows
10 x 32
8 x 37
8 x 42

One Arm pulldown
10 x 32
10 x 32
10 x 32

Vind die one arm oefening wel erg relax, kan goed op mn spieren focussen. Rack Pulls als eerste vind ik niet zo heel fijn door de burn in mn onddrrug bij andere oefening. Morgen even nieuwe schema in elkaar zetten.

Hoelang houd jij schema's meestal aan?

Sterke BOR man!

Welk schema ga je hierna doen?

Nette bor man:)

even terugkomend op mijn uitspraak gister in de gym, ik voel de lats vandaag wel :p. En ja beter eerst BOR en daarna de rackpulls

Vind die one arm oefening wel erg relax, kan goed op mn spieren focussen. Rack Pulls als eerste vind ik niet zo heel fijn door de burn in mn onddrrug bij andere oefening. Morgen even nieuwe schema in elkaar zetten.

Dat bedoelde ik.;)
Nette training trouwens weer man.

Brutale bor man! Kben benieuwd wat je nieuw schema gaat worden...

Wissel je dan echt nooit af in oefeningen? Bijvoorbeeld eens cable side raises ipv db side raises ofzo...

even terugkomend op mijn uitspraak gister in de gym, ik voel de lats vandaag wel :p. En ja beter eerst BOR en daarna de rackpulls

Damn son, same here. Ging kapot vanochtend haha.

Dat bedoelde ik.;)
Nette training trouwens weer man.

Thanks bro, had je inderdaad gelijk in. Zal wellicht het ook wat gelijk trekken voor de symmetrie.

Brutale bor man! Kben benieuwd wat je nieuw schema gaat worden...

Wissel je dan echt nooit af in oefeningen? Bijvoorbeeld eens cable side raises ipv db side raises ofzo...

Thanks dude! Jawel, juist. Ik doe nooit langer dan 10 weken ééndezelfde oefening (op squat en deadlift na). Ik hou wel hetzelfde trainingsprincipe aan wat betreft reps en hoeveelheid oefeningen.

Zometeen borst!

Hoe ging de training, ben benieuwd naar je schema.

Laatst bewerkt:
Borst;
Bench Press - lang niet gedaan, ging niet echt lekker.
10 x 60
8 x 80
3 (5) x 100
8 x 80

Incline db press wide & small grip
10 x 26
7 x 30 - viel wat zwaar
10 x 26
10 x 26 - toch wat te licht.

Cable Crossover;
10 x 32
8 x 36
8 x 41
8 x 41

Reversed Grip Bench Press
10 x 40
10 x 60
8 x 70
10 x 70

Incline lever press
6/6 x 40
6/6 x 60
6/5 x 70
Dropset vanaf 100.

Schema post ik later vandaag, moet armen en schouders nog ff bedenken.

Damn, die BOR! Nette bench ook, 100kg is nice man! :D

lekkere cable crossover damn!:D:D

nette shit man :D

Terug
Naar boven