XXL Nutrition

Roth's Log 2.0

Hoezo ging het niet lekker, van 1rm naar 3 reps gegaan. Nice toch!

Hoezo doe je Reversed Grip Bench Press ?

• Topic Starter Topic Starter
Damn, die BOR! Nette bench ook, 100kg is nice man! :D

Haha thanks bro, met die BOR was ik erg tevreden. Bench had ik meer van verwacht.

lekkere cable crossover damn!:D:D

Het is wel met 2 katrollen, dus ik betwijfel of het ook daadwerkelijk 41kg is. Maar omdat ik geen idee heb wat het werkelijk is houd ik de gewichten aan die daarop staan:p.

Thanks beest!

Hoezo ging het niet lekker, van 1rm naar 3 reps gegaan. Nice toch!

Hoezo doe je Reversed Grip Bench Press ?

Ja true, maar ik had wel verwacht dat mn bench iets sterker geworden was. Ik ben altijd erg zwak geweest in benchen in verhouding met dumbbell press. Maar och, komt wel op termijn.
De reden dat ik reversed grip doe is omdat mn bovenkant borst, naar mijn mening, nog flink achterloopt. Reversed grip schijnt een erg goede oefening te zijn daarvoor en ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook flinke spierpijn van heb.

Bij deze het nieuwe trainingsschema:
Benen:
Back squat: 8, 6, 4
Front Squat: 10, 10, 10
Lying Leg Curl: 10, 8, 8, 6
Split Squat: 10, 8, 8
Seated Leg Curl: 10, 8, 8
Toe Press: doggcrap
Seated calf raise; doggcrap

Armen
Dumbbell Curl: 10, 8, 8, 6
Barbell Prone Incline Curl: 10, 8, 8, 6
Lying Cable Curl: 10, 10, 10
Cable Incline Pushdown: 10, 8, 8, 6
Cable Kickbacks: 10, 8, 8, 6
Skullcrushers: 10, 10, 10

Schouders:
Dumbbell shoulder press: 10, 8, 6, 4
Cable Upright Row: 10, 8, 8, 6
Underhand Front Raise: 10, 8, 8
Single Hand Side Raise: 10, 8, 8,
Cable Rear Lateral Raise: 10, 8, 8, 6
Rear Delt Pull: 10, 10, 10

Rug:
Bent Over Rows: 10, 8, 6, 4
Lever Narrow Grip Seated Row: 10, 8, 8, 6
One Arm Cable Seated Row: 10, 8, 8
One Arm Pulldown: 10, 8, 8
Rack Pulls: 10, 8, 8, 6
Traps circuit

Borst:
Bench Press: 10, 8, 6, 4
Incline Dumbbell Press: 10, 8, 6, 4
Cable Crossover: 10, 8, 8, 6
Reversed Grip Bench Press: 10, 8, 8, 6
Lever Chest Press: 10, 8, 8, 6 - dropset.

Op- en of aanmerkingen hoor ik graag:D!

Deadlift? Buik? MP?

Vind het wel erg veel/teveel oefeningen voor de schouders.

Wat doe je wanneer welke dag?

beetje veel benen, borst en schouder oefeningen:p

Edit: miss idd de deadlift, shoulder press kan maar ik raad je aan om eens seated mp te proberen. Laat iemand spotte en ga daar 200% voor.

Laatst bewerkt:
Deadlift? Buik? MP?

Vind het wel erg veel/teveel oefeningen voor de schouders.

Wat doe je wanneer welke dag?

Deadlift wil ik er dit schema even uitlaten. Zit een beetje vast met gewicht, dus hoop door de rackpulls straks weer wat verder te komen. Als het me niet bevalt gooi ik het er later nog in.
Schouders is twee oefeningen per delt, heb altijd zo getrained en bevalt me erg goed. Mn schouders groeien er goed op en nooit problemen mee gehad qua blessures. MP zie ik niet als een vereiste voor in het schouder schema, groei er niet meer op dan dat ik doe met db press.

beetje veel benen, borst en schouder oefeningen:p

Edit: miss idd de deadlift, shoulder press kan maar ik raad je aan om eens seated mp te proberen. Laat iemand spotte en ga daar 200% voor.

Benen is wel intensief dit keer. Maar ik wil front squat even erin gooien, dus vandaar 3 setjes back en 3 front. Zie het als één oefening.
Seated MP heb ik de afgelopen 2 schema's erin gehad, zowel seated als in de smith dus vandaar dat ik nu weer db press doe.
Borst heb ik sinds dit jaar 5 oefeningen voor, heb erg veel progressie erop geboekt dus dat houd ik nog even aan.

Maandag: benen
Dinsdag: armen
Woensdag: schouders
Donderdag: rug
Zaterdag; borst

Lekker schema Rothie bro ;) (begin ineens trek te krijgen in Surinaams eten :o)

Oke, je moet het natuurlijk zelf weten he waren maar tips. Als ik 5 oefeningen doe voor borst loop ik de hele week met spierpijn, heb al 2 dagen spierpijn van 3 oefeningen. Nou moet ik zeggen dat ik ook altijd wel 100% geef en de oorzaak bij het volume ligt maargoed.

En die single hand side raises ga je echt voelen:D geweldige oefening. Maar ik zou toch echt wel oppassen met schouders voor je het weet overbelast je ze en zit je met een blessure:(:rolleyes:

Yo, werkt dat doggcrap voor je kuiten, volgens mij deed je dat dit schema ook al toch?

Trouwens, ik weet niet of je snel last heb van je schouders, maar zo'n 5 way split verdoet je schouders echt snel. Heb al vaak zo geprobeerd te trainen, na een tijdje kreeg ik dan vanzelf weer last. Schema ziet er verder wel netjes uit, alleen redelijk veel vage oefeningen waarvan ik de nut niet echt inzie boven andere 'normale' oefeningen. Triceps bijv. zou ik nog dips zetten en skullcrusher als 1e/2e.

Wil 1 ding zeggen, van rack pulls gaat je deadlift niet vooruit.
Als bovenrug oefening vind ik het wel aardig.

Lekker schema Rothie bro ;) (begin ineens trek te krijgen in Surinaams eten :o)

:roflol::roflol:. Goed idee, binnenkort ook maar weer eens maken, haha.

Oke, je moet het natuurlijk zelf weten he waren maar tips. Als ik 5 oefeningen doe voor borst loop ik de hele week met spierpijn, heb al 2 dagen spierpijn van 3 oefeningen. Nou moet ik zeggen dat ik ook altijd wel 100% geef en de oorzaak bij het volume ligt maargoed.

En die single hand side raises ga je echt voelen:D geweldige oefening. Maar ik zou toch echt wel oppassen met schouders voor je het weet overbelast je ze en zit je met een blessure:(:rolleyes:

Snap ik, waardeer ik ook! Die side raise is me indd door vele aangeraden, dus ik ben benieuwd:p. Pak jij met je andere hand ook het powerrack o.i.d vast om stabiel te blijven? Ik train schouders ook niet zo heel zwaar (op een paar oefeningen na) en ga wat hoger in volume zitten.

Yo, werkt dat doggcrap voor je kuiten, volgens mij deed je dat dit schema ook al toch?

Trouwens, ik weet niet of je snel last heb van je schouders, maar zo'n 5 way split verdoet je schouders echt snel. Heb al vaak zo geprobeerd te trainen, na een tijdje kreeg ik dan vanzelf weer last. Schema ziet er verder wel netjes uit, alleen redelijk veel vage oefeningen waarvan ik de nut niet echt inzie boven andere 'normale' oefeningen. Triceps bijv. zou ik nog dips zetten en skullcrusher als 1e/2e.

Klopt, doggcrap deed ik al voor kuiten. Moet eerlijk zeggen dat het erg goed aanvoelt en voor mijn gevoel zijn mijn kuiten de laatste tijd goed vooruit aan het gaan, vandaar dat ik het nog even aanhoud.

Wat betreft schouders, ik vind het heerlijk om zo te trainen. Onlangs nog bij de fysio geweest die even mn schouders heeft gecheckt en dat zag er goed uit. Moet alleen goed opwarmen geeft hij als advies. De reden dat ik wat vage oefeningen ertussen heb staan is variatie:p. Ik reageer erg goed op 'nieuwe' oefeningen, vandaar ook die keuze.

Reden dat ik skullcrushers als laatste heb gezet is i.v.m de drukte. Door stage moet ik nu op het drukste moment gaan trainen, en als ik eenmaal een kabel heb kan ik daar beter mijn oefeningen doen aangezien ik anders daarna weer een kwartier kan wachten:p. Dips zijn indd nog wel een goede aanvulling, maar daar zit ik weer met ruimteprobleem. Zal is even aankijken hoe druk het dinsdag is, dan gooi ik de dips misschien erin voor incline pulldown.

Wil 1 ding zeggen, van rack pulls gaat je deadlift niet vooruit.
Als bovenrug oefening vind ik het wel aardig.

Niet? Mmm. Wat zijn dan goede oefeningen om de deadlift te stimuleren? & is het naar jou mening zonde om de deadlift er voor 8 weken uit te gooien?

Niet? Mmm. Wat zijn dan goede oefeningen om de deadlift te stimuleren? & is het naar jou mening zonde om de deadlift er voor 8 weken uit te gooien?

Ik vind het sowieso al zonde, is echt een goeie oefening voor massa en kracht in boven en onder -rug

Met welk gedeelte van de lift heb je moeite? Mss even kijken wat het probleem daarvan is en daarop anticiperen.

Zelfde bij mij. Probleem met lift-off = deadstop.

Laatst bewerkt:
Ja snap ik, vind het zelf ook relaxed om zo te trainen. Alleen je schouder raakt snel overbelast, maar dat vind je eventueel zelf wel uit dan. Succes ermee ;)

Ja zet altijd een bankje omhoog en pak dan de achterkant vast, iets ombuigen en gaan met die banaan

Deadlift zou ik er nooit uithalen voor een lange tijd, een week of zo wel, maar meer niet. Is gewoon een basisoefening maar daar hoef je niet perse veel sets van te doen. Rack pull ernaast is wel een optie.

@Eddine, wat vind jij een goeie oefening om de lift-off bij deadlift te verbeteren?

Heb daar veel moeite mee.

Qua beweging , platform deadlifts waarbij je zelf op een verhoging staat van 4-6cm (bijv wat schijfjes).
Qua spierontwikkeling de halting deadlift, dat is deadlift tot kniehoogte en dan weer terug.
Belangrijk is dat je leert je glutes en benen te gebruiken bij liftoff, dat kan goed met die halting deads (6-12 reps, niet te zwaar).

Het nadeel van platform deads is alleen dat je je arch moeilijk kan behouden.

Qua beweging , platform deadlifts waarbij je zelf op een verhoging staat van 4-6cm (bijv wat schijfjes).
Qua spierontwikkeling de halting deadlift, dat is deadlift tot kniehoogte en dan weer terug.
Belangrijk is dat je leert je glutes en benen te gebruiken bij liftoff, dat kan goed met die halting deads (6-12 reps, niet te zwaar).

Het nadeel van platform deads is alleen dat je je arch moeilijk kan behouden.

Nice, beide nog nooit gedaan. Dus altijd nog een optie om mijn lift off te verbeteren.

Ga nu beginnen met deadstop, kijken wat dat doet om mijn lift off te verbeteren. Zal paar keer deze technieken er ook in gooien. Kijken hoe dat voelt.

Halting deads zijn assistance he, dat je het weet. Gewoon na je deadlifts 3 setjes met perfecte techniek de liftoff oefenen.

Deadstop trouwens sowieso doen, anders creëer je zwaktes, net als bij een bench keihard bouncen, schiet ook niet op.

Halting deads zijn assistance he, dat je het weet. Gewoon na je deadlifts 3 setjes met perfecte techniek de liftoff oefenen.

Deadstop trouwens sowieso doen, anders creëer je zwaktes, net als bij een bench keihard bouncen, schiet ook niet op.

Nee uiteraard, ga eerst gewoon deadstop toepassen op de deadlift. Deed eerst altijd touch and go. Na de werk setjes, is het wel keer leuk om mss rep outs/ halting of platform deadlifts te doen met 70 a 80% 1rm.

platform is wel eerder een oefening die je in plaats van de normale deadlift doet, de ROM is ook groter.

Terug
Naar boven