Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
.Hoezo ging het niet lekker, van 1rm naar 3 reps gegaan. Nice toch!
Hoezo doe je Reversed Grip Bench Press ?
!Deadlift? Buik? MP?
Vind het wel erg veel/teveel oefeningen voor de schouders.
Wat doe je wanneer welke dag?
beetje veel benen, borst en schouder oefeningen![]()
Edit: miss idd de deadlift, shoulder press kan maar ik raad je aan om eens seated mp te proberen. Laat iemand spotte en ga daar 200% voor.
geweldige oefening. Maar ik zou toch echt wel oppassen met schouders voor je het weet overbelast je ze en zit je met een blessure

Lekker schema Rothie bro(begin ineens trek te krijgen in Surinaams eten
)

. Goed idee, binnenkort ook maar weer eens maken, haha.Oke, je moet het natuurlijk zelf weten he waren maar tips. Als ik 5 oefeningen doe voor borst loop ik de hele week met spierpijn, heb al 2 dagen spierpijn van 3 oefeningen. Nou moet ik zeggen dat ik ook altijd wel 100% geef en de oorzaak bij het volume ligt maargoed.
En die single hand side raises ga je echt voelengeweldige oefening. Maar ik zou toch echt wel oppassen met schouders voor je het weet overbelast je ze en zit je met een blessure
![]()
. Pak jij met je andere hand ook het powerrack o.i.d vast om stabiel te blijven? Ik train schouders ook niet zo heel zwaar (op een paar oefeningen na) en ga wat hoger in volume zitten.Yo, werkt dat doggcrap voor je kuiten, volgens mij deed je dat dit schema ook al toch?
Trouwens, ik weet niet of je snel last heb van je schouders, maar zo'n 5 way split verdoet je schouders echt snel. Heb al vaak zo geprobeerd te trainen, na een tijdje kreeg ik dan vanzelf weer last. Schema ziet er verder wel netjes uit, alleen redelijk veel vage oefeningen waarvan ik de nut niet echt inzie boven andere 'normale' oefeningen. Triceps bijv. zou ik nog dips zetten en skullcrusher als 1e/2e.
. Ik reageer erg goed op 'nieuwe' oefeningen, vandaar ook die keuze.
. Dips zijn indd nog wel een goede aanvulling, maar daar zit ik weer met ruimteprobleem. Zal is even aankijken hoe druk het dinsdag is, dan gooi ik de dips misschien erin voor incline pulldown.Wil 1 ding zeggen, van rack pulls gaat je deadlift niet vooruit.
Als bovenrug oefening vind ik het wel aardig.
Niet? Mmm. Wat zijn dan goede oefeningen om de deadlift te stimuleren? & is het naar jou mening zonde om de deadlift er voor 8 weken uit te gooien?
Qua beweging , platform deadlifts waarbij je zelf op een verhoging staat van 4-6cm (bijv wat schijfjes).
Qua spierontwikkeling de halting deadlift, dat is deadlift tot kniehoogte en dan weer terug.
Belangrijk is dat je leert je glutes en benen te gebruiken bij liftoff, dat kan goed met die halting deads (6-12 reps, niet te zwaar).
Het nadeel van platform deads is alleen dat je je arch moeilijk kan behouden.
Halting deads zijn assistance he, dat je het weet. Gewoon na je deadlifts 3 setjes met perfecte techniek de liftoff oefenen.
Deadstop trouwens sowieso doen, anders creëer je zwaktes, net als bij een bench keihard bouncen, schiet ook niet op.